Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik ben net weer begonnen met versturen, nadat ik een paar maanden niets gedaan had. Kreeg een kaart uit Turkije die in januari al gepost was.... Vast een teken om zelf ook weer wat kaarten te versturen.



Ik krijg alleen geen hurrays meer binnen in mijn mailbox. En dat maakt het versturen toch wat minder leuk. Heeft een van jullie dit ook al eens gehad en hoe heb je het toen opgelost?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Krijg je de aangevraagde adressen wel in je mailbox? Anders zit er misschien een foutje in je mailadres. Klopt dit wel, dan zou ik er een mail naar postcrossing aan wagen. Leuk dat je weer begonnen bent
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie wel eens kaartjes besteld via Ali Xpress toevallig? Hier in de buurt zijn niet heel veel kaartenwinkels en ik vind het niet super leuk om naar iedereen dezelfde te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook al het gevoel dat ik Hurrays gemist had en mijn emailadres klopt gewoon.. Eerder kwamen ze wel aan en de adressen krijg ik ook gewoon binnen.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
@dreamer: dat moet dan inderdaad een heel mooi huis (villa) en geweldige locatie zijn. Ben vanochtend nog door dat "park" gelopen. Toen ik een kaartje postte (geen Postcrossing trouwens). Het is dus vlakbij mij om de hoek.

Leuk: weer een kaartje naar Zuid-Afrika!



@Mamavanf: ik krijg mijn Hurrays altijd wel gewoon binnen op de mail. Maar volgens mij was hier een paar weken geleden ook al iemand op het forum met hetzelfde probleem. Het is natuurlijk wel héél erg jammer dat je de Hurrays mist. En Morgana ook al. Vreemd. Kun je Postcrossing niet mailen?



@damas: ali xpres ken ik niet. Ook niet van gehoord. Er zijn wel bekendere webshops, die staan ook in de OP. Mijn meest bijzondere land is Vietnam, daar ben ik een kaartje naar toe gestuurd. Verder is het bij mij tot nu toe redelijk standaard.

Ik kijk trouwens ook altijd zo uit naar de dinsdag. Qua kaartjes krijgen. Ik vind het zo saai dat hier in Nederland dan geen post wordt bezorgd. Zondag en maandag zijn dan van die saaie postbodeloze dagen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer leuke kaartjes gekocht in een boekenwinkeltje hier in de buurt.



Misschien een rare / gierige vraag, wat geven jullie zo uit aan een kaartje gemiddeld? Wil een beetje 1 euro als gemiddelde aanhouden. Die BIRI kaartjes vind ik altijd ook erg leuk, die zijn hier 1,10. Dat vind ik dan nog leuk.



Nou spannend hoor, 2 aangekomen 5 onderweg... Haha ik ben zo enthousiast als een kind :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer ook rustig aan te doen met kosten, Damas, maarja.. dan kom ik bij het museum en daar zijn ze zó mooi! Daar tegenover staat een mapje met 10 kaarten voor 4,95 ofzo.. Gemiddeld klopt het dus wel :-) En vaak ook gratis kaartjes uit bijvoorbeeld de Flow, die worden altijd heel erg gewaardeerd



Woensdag kinderpostzegels, ik ben benieuwd naar de kaartjes!



heb zojuist pas de kaartjes geschreven. Gisteren kwam er wat tussen.

Bloemen naar Duitsland

Taart (getekende) naar Amerika

Groningen in een koffer van stof naar China (kunstenaar is Chinees, dus vind ik altijd leuk :-) )

Flessepost in zwartwit naar Polen en Ukraíne

Een art-deco vrouw, van achter in een mooie jurk naar Portugal

Haring (het eten, met vlaggetjes en alles) naar Tsjechië

Een receptenboek met wat bloem en een ei daarin, zwartwit, naar Zuid Afrika



Lekker bezig geweest



Die kaartjes van Ali Xpres zegt me niets, trouwens.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat ik het verkeerd getypt heb, het is aliexpress.com. Een soort Ebay ofzo volgens mij!



Je kaartjes klinken leuk en divers. Het lijkt me ook leuk om niet steeds dezelfde te sturen.



Waar haal je zo'n mapje met 10 voor 4,95? Klinkt leuk, nog nooit gezien in de winkel!



Heb nu al zin in de kinderpostzegels. Ik koop ieder jaar wel wat kaartjes en zegels maar nu ik hiermee gestart ben ga ik los hahaha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels mijn andere mailadres aan mijn account gekoppeld. En een adres aanvragen is ook een goed idee. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ga ik zo even proberen.



Heb ook al meer dan 2,5 weken geen kaarten meer ontvangen. Ze zullen me toch niet ont-postcrossed hebben??
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Krijg het adres wel in mijn mailbox. Nu maar weer wachten op een nieuwe hurray.... Nog maar 4 van de 10 kaarten onderweg, dus ik mag ook wel weer wat versturen. Heb pas geleden leuke kaarten besteld bij Cardcetera. Leuke webshop! Zat een handgeschreven kaartje bij van de eigenaresse, leuk ingepakt met wasitape en een kortingscoupon voor de volgende keer.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Op de site van kinderpostzegels kun je al zien wat het gaat worden. Ik ga sowieso voor de "altijd goed kaarten", die vind ik echt vrolijk dit jaar. En ik bestel ook altijd de postzegels.
@damas: ik probeer ook altijd zo rond 1 Euro uit te geven voor een kaartje. Ik heb ooit wel hele leuke kaarten gekocht bij de kringloopwinkel voor maar 10 cent per stuk. Waren hele mooie oude kaarten van een dierentuin (jawel morgana), mooie foto's. Ik heb daar inmiddels al wat mensen blij mee gemaakt. Volgens mij heb ik er nog één over.

Maar vorige week heb ik juist weer wat duurdere kaarten gekocht. Dat doe ik alleen als ik ze echt mooi vind en als ik weet dat ze vaker "gevraagd" worden bij Postcrossing.



@Dreamer: jij bent echt goed bezig geweest. Leuk! De kaarten klinken in ieder geval al mooi. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de kaart die je naar China hebt gestuurd!!!

En ja, ik wil binnenkort toch écht weer even kijken in de museumwinkel. Volgens mij ga ik daar "high" worden.(zal wel komen door de postzegels met jointjes ).



@Mamavanf: wat balen dat je al 2,5 week geen kaartjes hebt ontvangen. Maar morgen werken de postbodes weer. Wie weet!



En de kinderpostzegels. Probleem is dat ik die kids vaak mis. Omdat ik niet thuis ben en omdat er niet zoveel kinderen wonen in de buurt die dan vervolgens ook niet bij appartementen aanbellen maar zich op de eengezinswoningen richten. Mijn zus heeft ook wel eens wat voor mij besteld, maar die is nu op vakantie. Slechte timing! Nu even iemand anders ritselen dus....
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nieuwe namen. Hallo Damas en Mamavanf!



Ik kreeg zondag een hurray uit Duitsland. Ik heb nog 1 postzegel dus ik denk dat ik nog 1 kaart ga sturen en dan ga ik ook eens op internet van die leuke postzegels bestellen.



Ik vind 1 euro inderdaad ook wel een mooie prijs voor een kaart. Tel daar ook de postzegel bij op en dan lopen de kosten na verloop van tijd ook aardig op.

Maar je krijgt er ook zoveel leuks voor terug!



Edit: kaart gaat naar USA, leuk!

Dit meisje is ook geinteresseerd in recepten, dus ik doe bij deze kaart ook nog een recept van boerenkool
Alle reacties Link kopieren
quote:damas schreef op 22 september 2014 @ 22:07:

Ik zie dat ik het verkeerd getypt heb, het is aliexpress.com. Een soort Ebay ofzo volgens mij!



Je kaartjes klinken leuk en divers. Het lijkt me ook leuk om niet steeds dezelfde te sturen.



Waar haal je zo'n mapje met 10 voor 4,95? Klinkt leuk, nog nooit gezien in de winkel!



Heb nu al zin in de kinderpostzegels. Ik koop ieder jaar wel wat kaartjes en zegels maar nu ik hiermee gestart ben ga ik los hahahaBij zo'n 'witte boekwinkel'. Ik kocht daar een mapje met Muchakaartjes en Art deco. Vooral die eersten zijn favoriet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Welkom Damas en Mamavanf,.



Net tot mijn grote verrassing een kaart op de mat! Wat in mijn beleving niet kan, omdat ik er 5 heb verstuurd die zijn aan gekomen en zelf heb ik er ook 5 ontvangen. Nu dus 6...

Nou ja we zijn helemaal blij (de kinderen hebben een studiedag) De kaart komt uit Rusland/Siberië.



Trouwens ik zie net dat hij wel als eerste naar mijn verstuurd is hij is op 9-9 verzonden naar mij en dus mijn eerste kaart, haha. Waar ik al net op let.



Hier verder geen hurray oid, al mijn kaarten reizen lekker lang door de kortste is 8 dagen onderweg, de langste nu 32 dagen (en dat is stom toevallig mijn allereerste geschreven en verzonden kaart)
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 22 september 2014 @ 22:56:



@Dreamer: jij bent echt goed bezig geweest. Leuk! De kaarten klinken in ieder geval al mooi. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de kaart die je naar China hebt gestuurd!!!

En ja, ik wil binnenkort toch écht weer even kijken in de museumwinkel. Volgens mij ga ik daar "high" worden.(zal wel komen door de postzegels met jointjes ).



....







Jammer dat er niet genoeg kinderen in je buurt wonen. Misschien moet je morgenmiddag bij school gaan staan een 8e groepers aanhouden "ik wil postzegels!!!"



Staan de voorbeelden al op de site? Gisteren nog niet.
Later is nu
Postzegels https://www.kinderpostzeg ... p?page_id=1791&prod_id=52



Kaartjes https://www.kinderpostzeg ... p?page_id=1791&prod_id=49



Later meer. Ik had zó'n eind getypt en toen was alle tekst weg ;-( .
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, wat een mooie en originele kaart!



Hertje, ik ben ook zo maf hoor. Ik kijk bijvoorbeeld ook bij de statistieken van de ontvangers, om te kijken hoe lang een kaart uit Duitsland er meestal over doet om aan te komen.

Nou ja, je moet wat doen als je geen hurrays krijgt! Op een na zijn mijn kaarten nu 15-49 dagen onderweg. Er zitten een paar leuke bij waarvan ik ook echt wil dat ze aankomen!

Die van 49 dagen is bij mij ook mijn eerste verzonden kaart. Ontvangster heeft al sinds juni geen nieuwe kaarten geregistreerd, maar komt wel op de site.



Grappig dat jullie ook bij het museum gaan shoppen! Ik was daar in het weekend ook naartoe gegaan en ze hebben ook bij mijn museum erg leuke kaarten Weer eens wat andere dan de flauwe man/vrouwgrappen en bierbuik-kaarten die veel winkels verkopen. Ik wil nog eens gaan kijken of het stadsmuseum misschien ook verfrissende kaarten van onze stad heeft.
Alle reacties Link kopieren
Yesssssss!!!!! Mijn allereerste kaart ontvangen!! Helemaal uit Australië en echt een hele gave vintage kaart in beach stijl. Gewoon helemaal mij zeg maar en een leuke tekst! Wauw echt leuk zeg!!!



Snel registreren en wachten op hurrays! Vandaag nog wat kaarten gekocht bij hema. Nu heb ik een echt mooie voorraad met van alles wat.
Ik hou het nu even kort, want nu is voor de 3e keer op rij mijn tekst verdwenen... help wat een chaotische dag vandaag!



Samenvatting van de vorige pogingen:



@damas: gefeliciteerd!!!!!



@snorhaar: wat erg die bierbuiken! Daar word je als Postcrosser niet echt vrolijk van. En jouw kaart die 49 dagen onderweg is, gaat toevallig niet naar Oekraïne?



@winters: lekker: boerenkool. Goed idee om het ook in de USA te introduceren.



@dreamer: wat een leuke kaart van Stad. Komt van het CBK? En morgen wordt idd een spannende dag. Ik zou het liefst bij de school gaan posten of de straten afstruinen op zoek naar de kids (klinkt trouwens eng, maar ik wil alleen maar kinderpostzegels! ) maar ik moet morgenmiddag werken tot 17.30 uur. Nou ja, ik kan waarschijnlijk wel iemand anders vinden die het voor me gaat kopen, maar ik wil het liefst gewoon zelf kopen, is toch het leukst.



@hertje: leuk: een Siberische surprise-kaart! jullie zijn wel populair bij de adres-uitdelers van PC.
Alle reacties Link kopieren
En een hurray uit Duitsland, hurray nummer 3!

Gelijk een nieuw adres getrokken; Canada!



Leuk hoor, ben helemaal enthousiast.
Alle reacties Link kopieren
@Mammavanf, wat leuk dat je het postcrossen weer opgepakt hebt! Wel een beetje raar van die Hurrays. Voor mijn gevoel had ik er ook een paar gemist en driemaal raden wat ik gisteren in mijn mailbox had! Een kaartje dat na een dik half jaar uit Turkije aankomt is ook bijzonder, die is vast ergens tussen het postsorteer apparaat terecht gekomen.



Welkom Damas! En wat leuk, een kaart uit Australië!! Je eerste kaart uit zo'n land en dan ook nog een hele mooie ook! Super!



@labellei, de Altijd Goed kaarten zien er leuk uit! Wat een vrolijke boel! Die ga ik op mn lijstje zetten!



Wat leuk om trouwens te lezen dat jullie overal kaartjes vandaan weten te halen. Hier in de stad is echt heel weinig keuze. Nu dacht ik laatst.. Als ik in Maastricht ben moet ik toch maar eens zo'n toeristenkiosk induiken.. Driemaal raden wat ik afgelopen weekend vergeten ben ;)



Ik probeer ook 1 euro per kaartje aan te houden. Dan kom je uit op zo'n twee euro per kaartje en ik heb met mezelf afgesproken dat ik maandelijks iets uitzoek om de boel te versieren. Inmiddels al stempels, postcrossingstickers en washi tape in een leuk blikje zitten (samen met de postzegels). Komende week maar eens kijken voor leuke kleine stickers.



Mijn pin-up/vintage kaartje naar Japan is aangekomen, heeft er 9 dagen over gedaan. Ook de hurray is kort van tekst maar dat ligt waarschijnlijk aan de taalbarierre. Ze gebruikt een hoop smileys, daaruit blijkt wel dat ze enthousiast is. :D



Mijn 'cityview' kaartje naar Duitsland deed er net zo lang over. Ze is blij met de kaart en de beschrijving die ik op de achterkant gezet had!



Vamdaag weer twee adressen getrokken, ditmaal geen Rusland of Duitsland!



Een kaart met een oude postzegel op de voorkant afgebeeld gaat naar een jongedame uit Hong Kong, ze spaart postzegels. Nou heeft ze er 3 op de achterkant en 1 op de voorkant ;) Ik heb een leuke stempel gebruikt op het adresvlak, leuk als achtergrondkleurtje. En de kaart mooi voorzien van een bloemig washi tape randje! Ik ben blij met het resultaat!



De andere kaart gaat naar een man uit San Jose, USA. Een graffiti muur met fiets.. Op de muur staat ook happy birthday. Ik wist even niet wat ik moest schrijven behalve proficiat, hij is komende zondag jarig maar uiteindelijk na het lezen van zijn blog was het kaartje te klein! Het is iemand die op zijn universiteitsterein gaat staan met een FREE HUG bord, dat is lef hebben en lief tegelijkertijd. Hij maakt ook timelapse filmpjes, ik heb er eentje van mijn woonplaats opgezocht en de link voor hem in mijn profiel geplaatst. Ik werd al vrolijk van mijn Hong Kong kaartje maar deze.. Super leuk! (niet dat ik helemaal weg ben van mijn kaart maar meer van het gevoel dat ik erbij krijg.)



Ik mag er nu nog 2 sturen.. mocht kaartje 15 deze week nog aankomen dan worden het er 3! Wie weet gaat me dat donderdag lukken.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Haihai, wat is er leuk veel geschreven!



Damas, gefeliciteerd, eerste kaart en ook gelijk uit Australië, leuk hoor!



Labellei, dat kaartje is in het museum gekocht. Het kunstwerk staat daar momenteel ook nog, volgens mij.



Ik kreeg vandaag 4 kaartjes. Dierentuin met veel giraffes uit San Diego USA, Een gebouw uit Vancouver, een vulkaan uit Japan en een giraffe uit Macao! Ja.. daar had ik dus nog nooit van gehoord, ligt naast Hong Kong. Zitten ook Chinese postzegels op.

Leuk leuk leuk.

En 1 redelijk enthousiaste hurray uit Spanje.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt leuk Morgana! Grappig hoeveel verschil er zit tussen profielen. Ik merk dat bij leuke profielen die ook weer niet bomvol eisen staan je echt nog meer moeite doet er wat van te maken.



Jammer dat er niet zoveel keus is in je stad. Hier heb je ook niet heel veel, maar met de HEMA, een sigarenboer en een toeristenwinkeltje kom je toch een heel eind. Bestel je dan meestal kaarten op internet of doe je het met wat je wel hebt? Heb online ook al leuke dingen gezien maar nog niet besteld... Kan eerlijk gezegd nu nog wel even vooruit haha!



9 dagen Japan, dat klinkt ook wel snel... Maar ja ik heb nog niet zoveel ervaring :-).



Naar Canada gaat een graanveld, foto gemaakt hier vlakbij mijn huis, gekocht bij de sigarenboer. Opgeleukt met Jip en Janneke washi tape. Ze houd heel erg van postzegels, heb er een extra opgeplakt.



Nu denk ik echt wel even wachten. Russia, Belarus, Frankrijk 20 dagen (Die laatste, dat is toch echt wel lang he...) en China 8 dagen...



Die Fransman is wel online geweest. Zal nog maar even geduld hebben denk ik?
Haihai! poehpoeh! Inderdaad, wat een verhalen.



@morgana: jij bent echt hartstikke leuk bezig zo! Volgens mij heb je hele leuke kaartjes uitgezocht én opgepimpt. Maar je moet ook altijd wel een beetje mazzel hebben met de profielen die je krijgt. Als er amper iets staat dan is het lang zo leuk niet. Ik vind het altijd prettig als mensen ook wat over zichzelf vertellen en het is nóg leuker als dat ook iets bijzonders is en als het je aanspreekt. Mooi hoor!



@dreamer: ik moet nu echt naar het museum! Staat bij deze op de planning voor a.s. vrijdag. Ik denk dat ik van de vrijdag maar mijn Postcrossingdag maak. Maar de museumwinkel is toch wel apart te bezoeken van het museum? Ik ben er te lang niet geweest, zucht.

Macau is trouwens een gokparadijs. Een soort van Las Vegas. Wat super dat je daar een kaartje van hebt gekregen! Jij bent in ieder geval weer goed verwend door de postbode! Leuk trouwens: de Jip en Janneke washi tape (Hema?).

Edit: de Jip en Janneke tape hoort bij Damas. Sorry!



@damas: ja die kaart naar Frankrijk doet er wel lang over. Heeft hij de laatste weken nog wel wat ontvangen? Soms als mensen op vakantie zijn dan ontvangen ze wel hun Hurrays en komen daarom wel op de site. Maar ze kunnen dan natuurlijk niet zien welke kaartjes bij hen thuis in de brievenbus liggen.





Ik heb vandaag ook een kaartje gekregen: mijn 1e kaartje uit Turkije met ezeltjes. Om een heel lang verhaal kort te maken: ik had het kaartje per ongeluk midden in een wachtkamer laten liggen! Gelukkig kwam ik er redelijk snel achter en kon ik nog terugrennen om de ezeltjes te redden. En bij thuiskomst bleken er wat kreukels in te zitten. Dus het kaartje moet eerst maar even ontkreuken voordat ie geüpload kan worden op mijn wall. Al passen de gekreukte ezeltjes natuurlijk wel weer bij het huilende kitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven