Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de Cameron Highlands tussen Kuala Lumpur en Taman Negara schuiven, dat lijkt me qua vervoer iets makkelijker. Vanaf Perhentians kun je met een minibusje naar Penang, dacht ik. Dat kan Mayou ongetwijfeld bevestigen. Of niet.



Ik heb in Georgetown (Little India) overnacht, maar er zijn ook hotels buiten de stad, aan de kust. Ik vond het fijn om in de stad te zitten, gewoon makkelijker qua vervoer enzo.



Veel plezier! Ik heb zo'n leuke tijd gehad in Maleisië, er moet zeker een vervolg komen.
Alle reacties Link kopieren
Mabuuuuuul! Dat is mijn favorietste duikbestemming!



Je route is inderdaad niet zo logisch. Taman Negara en CH liggen niet zo ver uit elkaar en vanaf beiden is het dan nog een uur of 4 naar Kuala Besut (vertrekplaats van Perhentians) of naar Penang. Je kunt dus kiezen of je op Penang of op de Perhentians wil eindigen. Ik zou eerlijk gezegd toch liever op Penang eindigen, want vanaf Penang is het een stuk korter reizen naar KL dan vanaf de Perhentians (tenzij je gaat vliegen natuurlijk, dan maakt het niet veel uit.



Hier heb je Batu Feringgi, dat het het strand van Penang. Eerlijk gezegd vind ik er niet veel aan daar. Er zijn wel veel mooie hotels (o.a. Lone Pine is lekker) en goede restaurants. Het strand is ook best mooi, maar op de één of andere manier spreekt het mij helemaal niet aan. Ik vind het een beetje vergane glorie allemaal. Niet de hotels trouwens, die zijn schitterend (en duur), maar het geheel. En als je eerst naar de Perhentians gaat, valt het helemaal tegen!



Georgetown daarentegen wel! Ik ben fan van Muntristreet. Daar zitten vrij veel goede en betaalbare guesthouses. Wat is je budget qua slapen?



Je kunt me ook mailen trouwens: mayouapestaartjehotmailpuntnl
Alle reacties Link kopieren
Oh en ja je kunt met minibusjes van Kuala Besut naar Penang (5 uur). Zoals ik al eerder zei, oa, met Kang travel kun je vanaf TN naar de CH en dan door naar Besut. Je ticket voor het retourtje met de speedboot naar de Perhentians zit daar ook al bij in. In Penang word je dan afgezet op Chuliastreet, of bij je hotel als je dat al geboekt hebt van te voren.



Verder is het wel te doen hoor in 2 weken. Ik zou een dag of 2 TN en CH doen, dat is genoeg. Dan heb je de rest over voor Perhentians en Penang,
Alle reacties Link kopieren
Het duiken was zo gaaf!

Gigantische schildpadden gezien!!!!

En heel veel vis.

En gewoon mooi.

En heerlijke sfeer op het eiland, echt lekker chillen daar.

Ik was alleen in schok van het afval in het water...... o wat erg. Wat veel!

Maar super gehad.

Nu in Tawau, zo even naar een park hier in de buurt en dan morgen vliegen we naar KL.



Super bedankt voor jullie tips!

Oke, van KL dus naar TN en CH.

Hoeveel tijd hebben daar nodig?

Ik zit de Lonely Planet al uit te spitten, maar het is me iets onduidelijk. We hoeven niet uitgebreid te hiken in het park, 1 dag TN vinden we genoeg. DUs van KL naar ........? Jerantut? Daar overnachten en de volgende dag een hike en weer in Jerantut overnachten? Of vanuit Jerantut nog verder? Dat is me niet helemaal duidelijk.

En als we ook gewoon 1 dag in CH willen doorbrengen, ik geloof dat we daar een tour moeten doen, waar overnachten we dan? Tanah Rata?

Voor ons is het belangrijk hoeveel tijd we hier voor uit moeten trekken, want dat gaat dus af van de tijd op de eilanden.



Van CH dus door naar Kuala Besut voor de Perhentians.

We willen daar ook een dagje duiken en een dag of 2 relaxen.

En dan door naar Penang. Hoeveel tijd is daar leuk?

En dus gewoon in Georgetown overnachten? Oke, geen probleem.

We reizen op een backpackers budget van $100 per dag voor 2 personen. (eten, drinken, overnachten, vervoer).



We komen 1 oktober aan in KL, en vliegen de 14e in de avond naar London.

Ik hoef niet veel tijd door te brengen in KL, maar wil wel naar de Batu Caves en Petronas Towers.

Hoe is onderstaand schema?



1 Aankomst KL

2 KL (Batu Caves)

3 KL naar Jerantut

4 Taman Negara

5 TN naar overnachtings plaatst voor CH

6 CH

7 CH naar Perhentians

8 Perhentians

9 Perhentians

10 Perhentians - Penang

11 Penang

12 Penang

13 Penang - KL

13 KL en avond vlucht naar huis.



Bedankt voor jullie hulp!!!
Alle reacties Link kopieren
TN en CH omdraaien is logischer. Verder ziet het er realistisch uit.



Tanah Rata is makkelijk om te overnachten in CH, als je bij Maybank de zijstraat inloopt kom je langs een serie goede guesthouses (o.a., Twin Pines, Eight Mentigi, Father's). Zitten allemaal ongeveer naast elkaar.



In Penang ontbijten of lunchen/brunchen bij Mugshot aan lebuh Chulia
Alle reacties Link kopieren
Jerantut ligt niet in Taman Negara. Je moet van daaruit nog naar Kuala Tahan. Dat kun je doen met de bus of met de boot. De boot vertrekt/komt aan vanaf Kuala Tembeling (niet ver van Jerantut vandaan). Boottocht naar of van TN duurt 3 uur en vertrekt 's middags vanaf Tembeling en 's ochtends vanaf Tahan. De bus naar Tahan vertrekt vanaf Jerantut. In Kuala Tahan heb je Yellow Guesthouse. Niet duur en prima. In welke volgorde je wat wil doen kun je regelen met het minibusbedrijf (Kang zit op de hoofdweg in Tanah Rata of Han Travel in Taman Negara). Een nacht excursie is gaaf in Taman Negara



(wij zijn met de bus naar Jerantut gegaan en vandaar uit met de bus naar Kuala Tahan. 1 dag in TN rondgezworven en 's ochtends met de boot naar Kuala Tembeling en toen weer door naar de CH, dit was vanaf de Perhentians, dus omgekeerde volgorde)



In de CH heb ik geslapen in 8 Mentigi, prima basic kamers. 2 nachten 1 dag, toertje Theeplantage en Mossy forest doen



Duiken op de Perhentians is lang niet zo mooi als duiken op Mabul. Vooral in deze periode wanneer de moesson om de hoek ligt is het water vaak troebel. Snorkelen daarentegen is echter super. Mooiste snorkelplek die ik ken. Je moet zeker een snorkeltour van een dag doen inclusief Pulau Rawa, echt zo mooi! Ik heb de laatste paar keer in Coral View Resort gezeten en daar loop je zo het water in en komt er de eerst paar uur niet meer uit. Ik heb daar ook bij Mama's gezeten (prima budget acco voor 15 euro pn. Erg lekker eten daar ook. Coral View Resort zit je supergaaf tussen de apen en de flying Lemurs in, hoog boven in het resort, dat zijn hun budgethutten (fan, helaas gescheiden bedden) voor 25 euro. Ook erg lekker eten daar. Watercolours heeft ook goeie acco voor 15 euro, maar een waardeloos restaurant. Dit zit allemaal op Besar. Kecil is ook mooi, maar veel drukker dan Besar, hoewel dat in oktober ook wel mee zal vallen.



Ik zou voor Penang niets vastleggen, voor het geval je langer op de Perhentians wil blijven. In Georgetown zitten zo ontzettend veel guesthouses, altijd wel ergens plek. Muntristreet en Lovelane zijn DE guesthouse straten Old Penang Guesthouse, Red Inn, Reggae guesthouse, Star Lodge allemaal acco rond de 15 euro. Star Lodge heeft basic kamers met prive badkamer, in andere guesthouses moet je vaak de badkamer delen.



Als je in KL nog iets zoekt: Op Tingkat Tong Shin zitten erg veel guesthouses en zit in een leuke wijk, midden in KL. Travellers Palm Lodge is leuk. Ga niet naar Tropical Inn, de kamers daar zijn 2 bij 2 meter!
Alle reacties Link kopieren
Veel informatie weer, dank je wel.



TM is niet heel makkelijk om te komen lijkt het.

Ik ben er wel voor in, maar mijn man haat lange reisdagen.

Hij klaagt al over 4 uur in de bus.



Maar met een mini bus bedrijf is het dan rechtstreeks te doen?

Anders gaan we van CH gewoon naar de Perhentians.

We hebben al zoveel jungle gezien op Borneo



Ook al is het duiken daar minder dan als op Mabul, dat geeft niet.

We vinden alles leuk.

Ook bedankt voor de tips, ik denk dat we voor Kecil gaan.



Ik zal eens naar Travellers Palm Lodge kijken.

Mijn man wil morgen trouwens van het vliegveld in KL gelijk door naar CH. Kan dat?

We komen om 2 uur in de middag aan.....

Ik heb liever 1 overnachting in KL.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan het niet rechtstreeks en moet je overstappen in Jerantut op een andere bus of Kuala Tembeling op een boot. Het is alleen niet zo ver van de CH naar TN. Als je echt al veel jungle hebt gezien zou ik het overslaan. Jungle is jungle.



Geloof niet dat je rechtstreeks van KLIA naar CH kunt. Je zult eerst naar Pudu Sentral moeten en vandaar uit de bus naar CH.



Je kunt altijd nog naar Besar gaan als Kecil je niet bevalt. Er gaan taxibootjes de hele dag van en naar elke baai.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaan vrijwel alle bussen van Pudu Sentral in de ochtend. Er waren (half juni) maar twee maatschappijen die elk ongeveer 3 of 4 bussen per dag hadden. Ik ben met Unititi Express gegaan, prima bus, ietwat ruige chauffeur (naar Maleise begrippen).



Ik sliep in KL in BackHome hostel, Chinatown. Ze hebben ook privé kamers en het is geen typisch hostel voor 18 jarige backpackers. Het is wat meer upmarket en luxer, en mooi ontworpen en ingericht. Erg fijne plek.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de info.

Ik wil ook liever een nachtje in KL blijven en dan de volgende dag door, maar zo hebben we wel 2 reisdagen, beetje zonde van de tijd.

Morgen maar even bekijken en hopelijk gaat er wel een bus.

Alleen komen we dan laat aan en weet ik niet of we nog een tour voor de volgende dag kunnen boeken......

We zien wel
Alle reacties Link kopieren
In de link die hierboven staat staan 2 busmaatschappijen met een busreis naar CH om 14.30, 17.00 en 17.30 Hopelijk haal je er daar nog eentje van. Toertje kan je boeken bij het hotel waar je gaat slapen, dat kan denk ik tot 's avonds laat. Voor hun kwestie van een telefoontje plegen. Goeie vlucht morgen.
Alle reacties Link kopieren
We gaan ons best doen! Ik laat het jullie weten.

Dank je wel!!
Alle reacties Link kopieren
We zijn in de Cameron Highlands!!!

En verblijven in Eight Mentigi!!!! Gezellig!

We hebben vanochtend ook een tour gedaan, erg mooi hier.

Morgen hoogstwaarschijnlijk door naar TN.



We horen nu alleen dat de monsoon dit jaar vroeg is en het regent op de Perhentians

Net even naar Langkawi en Penang gekeken en ook daar voorspellen ze de hele week regen

Mayou, heb je een live update?

Hoop niet dat de laatste weken in het water gaan vallen.....
Alle reacties Link kopieren
Hele week regen, nou lekker dan! Het heeft hier al een paar dagen niet geregend. Het is wel bewolkter dan normaal (hoewel het nu zonnig en blauw is) en erg warm. Maar het regent niet meer dan anders.

Ik zou me niet teveel aantrekken van de weerberichten en gewoon gaan. Als het echt heel slecht is pak je de boot en ga je ergens anders heen. En duiken en snorkelen kun je ook in de regen!
Alle reacties Link kopieren
Lekker weerbericht



Alle reacties Link kopieren
Er is toch wel iets veranderd want als het tegenwoordig regent (zoals nu dus) valt er niet meer gewoon een tropisch buitje maar een megabui van een uur of 2-3

Mijn buurman zegt dat veroorzaakt wordt door een typhoon in de buurt van China.
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds ziek, houdt echt lang aan.....

Morgen gaan we naar KL.
Alle reacties Link kopieren
Balen zeg dat het zo lang duurt, al ruim een week he? Hopelijk voel je je wat beter vor de vlucht terug naar huis. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Voel me iets beter maar totaal geen energie, dat moet ik even weer terug vinden.

Zo zonde van onze tijd in Maleisie, hebben eigenlijk weinig gezien en gedaan.

Morgen vliegen we naar huis.....
Wilde hier nog even laten dat we een topvakantie hebben gehad in Maleisie. Het weer was trouwens prima! 2x een flinke bui 's nachts die tot ongeveer 9 uur 's ochtends aanhield, verder stralende zon en bloedheet! :D

Kuala Lumpur Genoeg te zien en doen, goedkoop eten in de KLCC!

Pangkor Nipah Guesthouse is een echte aanrader!!!! Verder heerlijk eiland, veel hornbills en aapjes te zien.

Cameron Highlands; geweldig om een 'standaard' tour te doen. Uitzicht over de theevelden is fantastisch! Mossy forest + uitkijktoren zijn ook erg leuk. Lekker aardbeien eten bij de strawberry farms! En een absolute aanrader is om zelf een hike te doen!!! Helemaal kapot waren we, maar superleuk om met zijn tweeën in de bergen te lopen!

Taman Negara Night safari, dag safari en tour met de longboot gedaan, allemaal aanraders! Eten bij de floating restaurants is ook erg leuk en goedkoop!

Perhentian Besar Heerlijk om je vakantie lui af te sluiten op het strand en mooie snorkel plaatsen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Na Bali en Thailand willen mijn vriend en ik nu heel graag naar Maleisie. We zitten te denken aan Februari 2015 maar lezen dat het dan regenseizoen is.



Heeft iemand ervaring in deze periode? Is het echt zo erg met uren regen achter elkaar , overstromingen en afgesloten wegen?



We willen alleen ticket boeken, 1e 2 nachten vastleggen en verder lekker touren met de huurauto, we hebben nog niet echt een route gepland. We willen starten in Kuala Lumpur.



Ik ben benieuwd,alvast ontzettend bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Het is dan alleen het staartje van de regentijd aan de oostkust. Aan de westkust is het dan juist prima vertoeven op bijvoorbeeld Langkawi, Pankor en Penang. Trouwens de hevigste regenval aan de oostkust is in december. In feb is het daar vaak ook prima dan. Je moet alleen even checken of bijv de accommodaties op Perhentian, Tioman ed alweer open zijn. (Eind feb wel, begin weet ik niet).

Op Borneo is het dan ook lekker. Die hebben ook niet echt een regentijd.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je een auto huren, let er dan op dat het geen Proton of Pero Dua is. Die zijn erg slecht qua kooiconstructie (koekblik is er niets bij!).
Alle reacties Link kopieren
Up
Mayou, heb jij tips voor een budget accomodatie voor gezin met peuter (2,5) op Langkawi en perhentian? Hoeft niet luxe, w hebben met mini al meer reizen gemaakt. Maar kan niet echt goed kiezen op basis van tripadvisor.



Alvast bedankt voor je tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven