Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Alle reacties Link kopieren
Zie hierboven, met als aanvulling de Perhentians, zo heerlijk relaxed daar, met name Besar.

En ja het is net zo makkelijk te bereizen als Thailand.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu begonnen op pagina 40 met lezen :lol:

Ik weet niet of info van 8 jaar geleden nog echt betrouwbaar is (toerisme verandert soms best snel).

Jullie aanraders staan in ieder geval genoteerd!

@girasole3, waarom vind je taman negara een afrader, en royal balam zoveel leuker? Taman negara stond wel op het lijstje (en balam vooralsnog niet). Of wellicht ga ik dat de laatste pagina's nog lezen...
Alle reacties Link kopieren
Voor nu staan op het lijstje:

Kuala lumpur
Taman negara
Cameron highlands
Perhentian islands
Penang
(Nog niet in de goede volgorde en ook nog niet met aantal dagen)

Op de twijfellijst:
Pangkor
Melakka
Belum

Ik kom er nu pas achter dat georgetown helemaal geen strandbestemming is :-P maar een hotel met zwembad is vast ook erg leuk!
Ik heb heimwee naar de Perhentians, maar vooral Kecil. Maar ik vond Tioman ook heel erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Taman Negara vond ik qua natuur tegenvallen, daarnaast over- en overvol en (te) mega toeristisch.
Royal Belum is vele malen rustiger en qua natuur echt fantastisch mooi.

Je kunt natuurlijk een aantal dagen naar Penang en dan 1 nacht in Georgetown slapen en 1 of enkele nachten in een strandhotel (dat hebben wij gedaan).

Melaka vond ik wel leuk; we hebben daar in de omgeving een gave fietstocht met een gids gemaakt. 2 dagen is echt wel genoeg dan.
Alle reacties Link kopieren
Het strand van Penang (Batu Ferringhi) is niet echt de moeite waard en zwemmen al helemaal niet door de kwallen die er zitten. Het is wel leuk om bijv daar naar penang taman negara te gaan voor een wandeling naar pantai keracut bijv. Daar kun je trouwens ook niet zwemmen maar het is wel een mooi strand. Georgetown is wel heel leuk om een paar dagen door te brengen. Het stikt er van de leuke guesthouses en er is veel te zien en te doen. Je kunt dan bijv een dagtocht doen naar Penang TN (Penang National Park) en Batu Ferringhi met bus 101.

Taman negara kan tegenvallen om verschillende redenen: je ziet er geen wilde dieren. Zo zijn er wel maar komen niet in de buurt van toeristen, Kuala Tahan is niet echt de moeite waard als bestemming, van de canopytour is de bovenste gesloten (althans toen ik er was) en een bezoek aan de Orang Asli daar draait alleen maar om geld.
Wat wel erg leuk is van TN is de boottocht van Kuala Tembeling naar Kuala Tahan (of vv), de (meerdaagse) jungle trekkings, de avond trekking met gids en het besef dat je in de oudste jungle ter wereld bent.

Belum is kleiner en je ziet er meer vogels (hornbill), is qua dingen die je er kunt doen net zo toeristisch als TN maar het oogt wat gezelliger allemaal. Het is alleen moeilijk er te komen en vertrekken met de minibus. Het ligt wel op de route van Penang naar Kuala Besut naar niemand stopt er. Wellicht wel met de lokale bus van Georgetown naar Gerik en dan meteen taxi naar pulau Banding. En dan later van Gerik door naar KB met de bus. Of je huurt zelf een auto in Georgetown, kan ook nog, en die lever je dan bijv in in Kota Bharu.
Alle reacties Link kopieren
Selamat jalan. Het was me een genoegen!
Mayou, bedankt voor alle adviezen en verhalen! Ik heb je altijd met veel plezier gelezen en veel gehad aan je tips tijdens onze Maleisie reis.
Alle reacties Link kopieren
Oei pijnlijk, mijn laatste berichten dat we de reis vorig jaar aan het plannen waren.
Wie weet...ooit...

En ik lees net: gewoon tot ziens op het nieuwe forum!
Alle reacties Link kopieren
Tintaglia schreef:
22-06-2021 19:26
Mayou, bedankt voor alle adviezen en verhalen! Ik heb je altijd met veel plezier gelezen en veel gehad aan je tips tijdens onze Maleisie reis.
Leuk om te horen, dank je wel!

Wie weet weer verder op het nieuwe forum, maar ik post de laatste jaren steeds minder. Woon ook niet meer in ZO Azië. Als jullie vragen hebben over het wonen en reizen in een 4x4 campertje, dan hoor ik het graag! :proud:
Alle reacties Link kopieren
He Mayou!!!
Misschien een leuk idee voor een eigen topic.
Hoe doe je dat met een toilet?
Ik ben aan het kijken naar een tiny house. Op wielen. Klein wonen/leven is geen probleem, maar de comfort van een gewoon toilet......
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je een eigen topic? Over het leven op 4m² of weer over ZO Azië?
Wij hadden een portapotti, maar die gebruikten we nooit dus die hebben we weggegeven. We hebben een plasemmer voor 's nachts en overdag doen we alles in de natuur. Kuiltje graven, toedekken en papier verbranden of in de afvalzak. Ik heb daar geen enkele moeite mee. Als het niet anders kan kunnen we de emmer ook nog in de douchetent zetten. Plastic zak erin met wat zaagsel of kattengrit en dat gaat dan in de vuilnisbak. Maar dat is echt bij hoge uitzondering.

Tiny house, gaaf! Je kunt toch een compost toilet kopen. Stinkt niet en gooi je na verloop van tijd zo in de tuin :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ja, een eigen topic over klein of minimalistisch wonen.
Compost toilet moet ik nog even aan wennen, maar dat hoor ik wel steeds meer.
Alle reacties Link kopieren
Mayou, bedankt voor je hulp en wijze raad zowel hier als in het Thailand topic! Ik heb altijd met veel plezier jouw verhalen gelezen. Ben benieuwd naar belevenissen in je 4x4 campertje. Hoop je op het nieuwe forum weer tegen te komen!
Moest toevallig nog of aan je denken, man heeft mij precies 4 jaar geleden in KL ten huwelijk gevraagd, zodra het kan wil ik hem en zijn pubers Thailand & Maleisië laten zien, ga nog even snel paar van jouw tips opschrijven!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Kris en geen dank hoor, ik vond en vind het altijd leuk om tips ed te geven.
Waar in KL heeft'ie je gevraagd? Romantisch hoor! Hopelijk gaat Maleisië volgend jaar weer open, zou fijn zijn.
Wij wonen ondertussen alweer een paar jaar in onze wagen, tijd vliegt! Man blogt al een poos niet meer maar wil postcorona wel weer beginnen.

Vivagirl, ja wie weet op het nieuwe forum.
Alle reacties Link kopieren
Heel romantisch (not) in het hotel, direct na aankomst, gaar na een lange vlucht… Zijn bedoeling was de week erna aan de oostkust (hadden eerst een conferentie in KL), maar hij kon niet langer wachten… :loveys: Hotel gaf ons wel direct een goede upgrade!
Zou het leuk vinden om jullie weer te volgen mocht er ooit weer geblogd gaan worden door je man!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me net aangemeld op het nieuwe forum. Laat het je weten wanneer hij weer gaat bloggen
Alle reacties Link kopieren
@Mayou: het nieuwe forum van Bladiebla of viaforum?
Alle reacties Link kopieren
Heb me vooralsnog op Viaforum aangemeld, vind Doen nogal onduidelijk. Maar ik wacht nog ff een paar weken af, beetje hier en daar kijken welke het beste bevalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven