Zet dit maar bij zwanger

30-09-2014 14:59 151 berichten
Over bekende personen, die net bevallen zijn wordt vaak geschreven: "ze heeft haar figuur alweer terug'.



Dan denk ik bij mezelf: dat heb je toch zelf in de hand.



Als je tijdens de zwangerschap jezelf volpropt en denkt voor twee te moeten eten, dan zal je na de bevalling nog flink wat kilo's kwijt moeten. Je moet gewoon gezond eten en jezelf beheersen. Heb je honger, neem fruit, en drink erna water. Dan zal je figuur ook beter in vorm blijven.



Geldt ook voor niet zwangeren en scheelt achteraf een duur dieet.
Alle reacties Link kopieren
Nou nou, wat een discipline TO. Na de bevalling was ik 10 kg lichter dan ervoor, eindigde met een 45 kg. En gevreten als een varken. Ook zo lullig: geen spoortje striae of cellulitis, geen hangende borsten. Sterker nog: mijn huid is opgeknapt van die zwangerschap.



Krijg ik nou een sticker als beloning?



Even serieus: alsof je dat altijd 100% in de hand hebt. Wat boeit het nou helemaal of je een paar tijgerstreepjes oploopt? De een hoeft er geen moer voor te doen (genen?), de ander werkt zich kapot en een derde traint en dieet zich suf met minimaal resultaat. Als iemand toch happy in haar vel zit, waarom moet het dan weer met alle geweld naar 'vooroorlogs' niveau? Laat die vrouwen toch lekker. Ik vind zelfs dat veel vrouwen er beter gaan uitzien, meer in verhouding.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Zo wat een heftige reactie's omdat ik schreef dat " als een bekend persoon snel na de bevalling weer in vorm is", er zo'n ophef over wordt gemaakt in de media.



Vervolgens schrijf ik dat "als je goed op jezelf let", je helemaal niet hoeft aan te komen.



Voor alle dames die zich lekker rond gegeten hebben en zich aangevallen voelen, realiseer jezelf wel dat als je ouder wordt je eerder problemen met je gezondheid zal krijgen.Maakt mij verder niet uit hoor
quote:greeneye1 schreef op 30 september 2014 @ 16:41:

Zo wat een heftige reactie's omdat ik schreef dat " als een bekend persoon snel na de bevalling weer in vorm is", er zo'n ophef over wordt gemaakt in de media.



Vervolgens schrijf ik dat "als je goed op jezelf let", je helemaal niet hoeft aan te komen.



Voor alle dames die zich lekker rond gegeten hebben en zich aangevallen voelen, realiseer jezelf wel dat als je ouder wordt je eerder problemen met je gezondheid zal krijgen.Maakt mij verder niet uit hoor



Vergeet je ook even voor het gemak al je denigrerende posts?

Wat fijn dat jij je vingertje zo opheft uit bezorgdheid voor anderen. Heel positief ingesteld hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Artemis schreef op 30 september 2014 @ 16:38:

[...]



Ja, nu weeg ik weer 94 kg. Zit alles een stuk lekkerder .
quote:O.L.L.A schreef op 30 september 2014 @ 16:24:

Greeneye, je bent 59.

Maak je lekker druk over je kleinkinderen en de striae/dieten van je eigen kinderen, dan zo'n zanik topic te openen.



Wat een dom gemuts zeg.Wat?! Greeneye is bejaard? Oma komt ons tips geven? Hè nou wat attent.
Alle reacties Link kopieren
Oma weet raad, zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je vaste baan nog niet opgeven TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:kenza_b schreef op 30 september 2014 @ 15:54:

[...]





Waarom zou je dik willen zijn :sWaarom zou je maar twee opties hebben: je oude figuur OF dik? Daar zit denk ik nog heel veel tussenin.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Mijn moeder kreeg 8 kinderen en was slank al had zij een klein rolletje op haar buik, ook enorme buikspieren, op haar 59ste deed ze nog met gemak sit-ups (nooit gesport overigens).

Lekker gezond dus.

Alleen wel jammer dat magere hein daar geen rekening mee hield en ze op haar 60ste dood ging
Greeneye, ik heb het nog beterder gedaan dan jij, want ik was na mijn bevalling lichter dan voor mijn zwangerschap. Het geheim is Hyperemesis Gravidarum, een heerlijke ziekte die er voor zorgt dat je nog geen druppel NAT water binnen houdt. Maanden kun je alleen maar in een donkere kamer liggen met een emmer 24/7 binnen bereik en sondevoeding die je in leven houdt. Na je bevalling kun je dan zo door naar de winkel voor een maatje kleiner.
quote:greeneye1 schreef op 30 september 2014 @ 16:41:

Zo wat een heftige reactie's omdat ik schreef dat " als een bekend persoon snel na de bevalling weer in vorm is", er zo'n ophef over wordt gemaakt in de media.



Uhm, nee hoor dat is niet de reden van de heftige reactie's



Vervolgens schrijf ik dat "als je goed op jezelf let", je helemaal niet hoeft aan te komen.



Voor alle dames die zich lekker rond gegeten hebben en zich aangevallen voelen, realiseer jezelf wel dat als je ouder wordt je eerder problemen met je gezondheid zal krijgen.Maakt mij verder niet uit hoorIk ben allebei mijn zwangerschappen meer dan 20 kilo aangekomen, heerlijk rond :p Deze zijn gewoon allemaal weer verdwenen hoor, niets voor hoeven doen. Maar zeg eens eerlijk TO; ben jij zelf bij jouw zwangerschappen niets aangekomen? Want het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat je meerdere zwangerschappen gehad kunt hebben en daarbij iedere keer niets aangekomen bent
Oh grappig, oma speelt nu de vermoorde onschuld.
Alle reacties Link kopieren
Whahahaha het hele kippenhok weer van de leg
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Nou, met 41+ 1 weken zwanger ben ik anders maar wat blij met dit advies. Die 17 kilo is mijn eigen schuld. Geen spoortje striae op mijn meer dan formidabele buik is ook mijn eigen verdienste. Dat deze baby nog geen enkele aanstalten maakt te komen: geheel mijn eigen schuld. Vergeet ik nog iets?
quote:greeneye1 schreef op 30 september 2014 @ 16:41:



Vervolgens schrijf ik dat "als je goed op jezelf let", je helemaal niet hoeft aan te komen.







Ik heb ontzettend goed op mezelf gelet, maar hoe ik ook op mezelf lette, die ziekte kwam er toch na mn bevalling... en geloof me, als je ligt te vechten voor je leven heb je wel iets anders aan je hoofd dan zwangerschapskilo's ;)



Tis mooi dat jij dit zo ziet, maar tis alles behalve de werkelijkheid
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 30 september 2014 @ 17:05:

Whahahaha het hele kippenhok weer van de leg Ik vind dit altijd zo'n stomme uitspraak. Doet me te veel denken aan de blauwe bloem. Ook zo'n stom wicht die zich verheven voelde boven de rest. Blégh!
quote:Mevrouwdekees schreef op 30 september 2014 @ 17:06:

Vergeet ik nog iets?Tuurlijk, als het niet het gewenste geslacht is is dat ook jouw eigen schuld, dat snap je toch zelf wel?
Oh ja, veel mensen reageren ergens verontwaardigd op en dan is het meteen een kippenhok dat van de leg is.

Hihihi, grappig hoor. Als het hier allemaal zo stom is, wat doe je hier dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 30 september 2014 @ 17:06:

Nou, met 41+ 1 weken zwanger ben ik anders maar wat blij met dit advies. Die 17 kilo is mijn eigen schuld. Geen spoortje striae op mijn meer dan formidabele buik is ook mijn eigen verdienste. Dat deze baby nog geen enkele aanstalten maakt te komen: geheel mijn eigen schuld. Vergeet ik nog iets?Ik voel over een paar jaar een kleuterverlengtopic aankomen: morgen 1 oktober, dus jouw kind wordt een probleemgevalletje wat dat betreft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:greeneye1 schreef op 30 september 2014 @ 16:41:

Zo wat een heftige reactie's omdat ik schreef dat " als een bekend persoon snel na de bevalling weer in vorm is", er zo'n ophef over wordt gemaakt in de media.



Vervolgens schrijf ik dat "als je goed op jezelf let", je helemaal niet hoeft aan te komen.



Voor alle dames die zich lekker rond gegeten hebben en zich aangevallen voelen, realiseer jezelf wel dat als je ouder wordt je eerder problemen met je gezondheid zal krijgen.Maakt mij verder niet uit hoorIk vind het nog steeds heel bijzonder dat je het als een disciplinaire kwaliteit ziet. Zoals je leest hebben een hoop er helemaal niks voor hoeven doen. Wat nou discipline.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 30 september 2014 @ 17:06:

Nou, met 41+ 1 weken zwanger ben ik anders maar wat blij met dit advies. Die 17 kilo is mijn eigen schuld. Geen spoortje striae op mijn meer dan formidabele buik is ook mijn eigen verdienste. Dat deze baby nog geen enkele aanstalten maakt te komen: geheel mijn eigen schuld. Vergeet ik nog iets?Dat is dan weer het voordeel: Het lijkt nu net of ik heel veel discipline hebt en goed op mijn eten let enzo
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 30 september 2014 @ 17:10:

[...]





Ik vind dit altijd zo'n stomme uitspraak. Doet me te veel denken aan de blauwe bloem. Ook zo'n stom wicht die zich verheven voelde boven de rest. Blégh!

Die 'blauwe bloem' en ik hebben nog wel een appeltje of wat te schillen. Maar goed dat ik gevoel voor humor heb. anders had ik aanstoot kunnen nemen aan je belediging

En een stom wicht? Nu denk ik dat je 'dom' bedoelt, maar dat terzijde Ik weet niet hoor, je kan een dom topic als dit ook gewoon negeren ipv er allemaal (al dan niet verontwaardigt) bovenop te springen.

Veel reacties zijn net zo dom als de OP. En net zo lachwekkend. Ik hou d'rvan
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 30 september 2014 @ 17:20:

Oh ja, veel mensen reageren ergens verontwaardigd op en dan is het meteen een kippenhok dat van de leg is.

Hihihi, grappig hoor. Als het hier allemaal zo stom is, wat doe je hier dan?

Maar waarom zou je hier verontwaardigt door zijn? Wat kan het jou boeien wat één of andere greeneye-zoveel eruit braakt? Lekker laten lullen zou ik zeggen en niet op reageren.

Wat ik hier doe? Lachen Een topic als dit is puur vermaak vind ik, vooral door alle bozige reacties.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 30 september 2014 @ 17:29:

[...]





Ik weet niet hoor, je kan een dom topic als dit ook gewoon negeren ipv er allemaal (al dan niet verontwaardigt) bovenop te springen.





En jij bent wie precies om dit voor anderen te bepalen? Laat iedereen lekker zelf beslissen of ze hier wel of niet bovenop willen springen.



Op de een of andere manier schijn je de humor in dit topic volledig te missen. Zo humoristisch vind ik je dus niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 30 september 2014 @ 17:34:

[...]



Maar waarom zou je hier verontwaardigt door zijn? Wat kan het jou boeien wat één of andere greeneye-zoveel eruit braakt? Lekker laten lullen zou ik zeggen en niet op reageren.

Wat ik hier doe? Lachen Een topic als dit is puur vermaak vind ik, vooral door alle bozige reacties.



Jaaaaa, laten we alleen maar reageren op die topics die jij de moeite waard vindt joh!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven