Lay's Raad de smaak

04-09-2014 15:33 112 berichten
Jaja, na het zelf smaken verzinnen, mogen we nu proeven van 3 'mysterysmaken' en raden wat het eigenlijk is.

Spannend, want soms lijkt de voorgespiegelde smaak voor geen meter op wat er in de zak zit.

Als echte chipsverslaafde moet ik hier natuurlijk aan meedoen. Ik begin met de roze, wnat die lijkt me het minste vanwege alle zoetigheid op de zak...

Eerste indruk: Mwah

Niet goor, maar lekker??? Nee ook niet.

De smaak is een soort van zoetig en er zit volgens mij cacao op.



De door Lays beoogde smaak? Chocolade-truffel.



Vanavond proef ik geel en groen.



Ik ben benieuwd of jullie ook voor dit soort gimmicks vallen en wat jullie idee van de smaken is.
quote:pejeka schreef op 19 september 2014 @ 19:02:

[...]





Nu nog sudderlapjes die naar chips smaken en ons geluk is totaal...



Chips.......heb al weken expres geen zak in huis gehaald. Chips vind ik te lekker en dan lezen dat er nu chips zijn die naar sudderlapjes smaken?! En bedankt to, hoe kan ik die verleiding ooit weerstaan?
quote:pejeka schreef op 20 september 2014 @ 20:12:

[...]





Dan kunnen we toch net zo goed pillen gaan slikken die de gewenste smaak hebben? Ik vind het zo'n waanzin. Net zo goed als dat je olijven zou kunnen kopen die naar bittere chocolade smaken, bijv. Als je chocolade wil proeven, pak je toch chocolade en geen olijven?



Als ik nog een sudderlapje in de pan heb, ben ik niks te beroerd om dat in de avond op te eten als ik er trek in heb. Maar kunstmatig sudderlapjes-aroma? Ten eerste lijkt het mij nooit zo lekker als een echte, ten tweede wil ik, als ik iets eet, de smaak dáárvan proeven, en niet een toegevoegd aroma.



Maar misschien ben ik apart, weet ik veel.Jawel, maar, als je lui bent zoals ik, dan is een zak met sudderlapchips opentrekken vele malen sneller dan het echte sudderwerk. En dan nog maar hopen dat ze na bereiding echt zo mals smaken.
Alle reacties Link kopieren
Dochter kwam laatst met de roze variant thuis.

Dochter vond het naar cappuccino smaken, vriend vond het naar bokkenpootjes (koekjes) smaken en ik naar nesquik (chocolademelkpoeder)



Bij de gele zak liggen de meningen iets dichter bij elkaar, er zit een peper- en een kaassmaak in, daar zijn we het alle drie mee eens, maar welke:

Dochter zegt: met roomkaas gevulde peppadew

Vriend: sambalsmeerkaas

Ik zeg: chili cheese nuggets (jalapeno pepers +kaas)



De groene variant nog niet uitgeprobeerd.

De roze variant was niet voor herhaling vatbaar, vonden we al snel misselijkmakend...
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 20 september 2014 @ 20:12:

[...]





Dan kunnen we toch net zo goed pillen gaan slikken die de gewenste smaak hebben? Ik vind het zo'n waanzin. Net zo goed als dat je olijven zou kunnen kopen die naar bittere chocolade smaken, bijv. Als je chocolade wil proeven, pak je toch chocolade en geen olijven?



Als ik nog een sudderlapje in de pan heb, ben ik niks te beroerd om dat in de avond op te eten als ik er trek in heb. Maar kunstmatig sudderlapjes-aroma? Ten eerste lijkt het mij nooit zo lekker als een echte, ten tweede wil ik, als ik iets eet, de smaak dáárvan proeven, en niet een toegevoegd aroma.



Maar misschien ben ik apart, weet ik veel.

Ik vind het lekker, chips met aparte smaken, knapperig en smaakvol, beter kun je het niet hebben

Verder denk ik dat je het niet te letterlijk moet nemen, natuurlijk smaken kaaschips bijvoorbeeld anders dan een blokje kaas, maar da's juist de lol, vind ik.

Hoe meer variatie hoe beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de raad de smaak chips wel willen proberen, maar hoe werkt dat eigenlijk, staan de ingrediënten wel op de zak?

Ik wil liever niet iets met bouillonpoeder van vlees bijvoorbeeld (heel stom, maar niet alle chips zijn vegetarisch)

De zoete durf ik wel te gokken, maar die lijken me juist niet lekker.
nee, de exacte ingrediënten staan er dus niet op (alleen allergenen als melk en tarwe worden vermeld).
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 02 oktober 2014 @ 12:27:

nee, de exacte ingrediënten staan er dus niet op (alleen allergenen als melk en tarwe worden vermeld).Oh, dan sla ik hem toch over denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze inmiddels ook alle drie geproefd. Ik wilde ook meedoen met de wedstrijd, maar had idd geen zin om selfie te maken, dus helaas, pindakaas.

Hier mijn idee van de smaken van lekker naar minst lekker;



Groen: big tasty smaak (die supergrote burger van de mc Donalds)

Geel; nacho cheese/salsa smaak

Roze: caramel popcorn smaak.



Ik ben heel benieuwd wanneer ze de echte smaken gaan onthullen en hoe ver ik er dan naast zit.... Hahaha!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze alledrie geproefd, maar vond ze niet echt lekker. Vooral die zoete vond ik echt niks.



Wat de smaak is zou ik echt niet weten. Die roze vond ik naar chocolade proeven, maar dan vieze oude choco. Geel kon ik niks van maken, en de groene rook naar augurk. Ben nu wel heel benieuwd wat de smaken zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy23 schreef op 02 oktober 2014 @ 14:09:

Ik heb ze inmiddels ook alle drie geproefd. Ik wilde ook meedoen met de wedstrijd, maar had idd geen zin om selfie te maken, dus helaas, pindakaas.

Hier mijn idee van de smaken van lekker naar minst lekker;



Groen: big tasty smaak (die supergrote burger van de mc Donalds)

Geel; nacho cheese/salsa smaak

Roze: caramel popcorn smaak.



Ik ben heel benieuwd wanneer ze de echte smaken gaan onthullen en hoe ver ik er dan naast zit.... Hahaha!Hmmm denk dat jij best dichtbij kan zitten. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Pejeka ; paprika is ook geen echte paprika maar een smaakje. Maar ik begrijp wat je bedoeld.



Zelf vindt ik het idee van een smaakje leuk maar ze overdrijven het vaak zo dat het goor wordt. Dat je hele mond samentrekt heel zuur en penetrant, of ze giga zijn uitgeschoten met de smaakversterkers en chemische troep, of je een geconcentreerd restje van onderuit de zak door de hele zak krijgt voorgeschoteld. Subtiliteit is meestal ver te zoeken. Zijn anderen hun smaakpapillen zo verdooft of de mijne te gevoelig ? Die pittige in die bus (pringles?) vindt ik dan wel weer lekker bv.
Groen komen we ook op de big tasty.

Geel jalapenopepers/ pepperoni

Roze chocolade, of choco as koeken
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de roze naar suikerspin smaken. Andere zakken heb ik ook geproefd maar daar kom ik niet aan uit wat het zou kunnen zijn.
Als je de hints ziet, zou je haast wèl afgaan op de plaatjes op de zak.



Hier riep iemand ook marshmellows met chocola voor de roze.



De hint voor de gele was "lekker voor na het stappen" en ook "kapsalon voor gevorderden". Maar dat kan ik niet goed rijmen met de smaak.
Alle reacties Link kopieren
Pennywafel smaak!
is er eigenlijk iemand die de roze lekker vindt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze niet geproefd.



Ik heb vorig jaar een keer groene pesto chips gegeten, volgens mij van Lays. Die was waanzinnig lekker maar het was zo'n beperkte oplage chips. Weet toevallig iemand of die nog ergens verkocht wordt?



En laatst een keer chips van Croky gegeten die smaakte naar frietje speciaal, een paarse zak. Ik weet alleen niet meer waar ik die gekocht heb en hier in de supermarkten niet te vinden. Iemand een idee?
volgens miji die croky speciaal bij de AH verkrijgbaar, maar ik weet het niet zeker...ik koop eigenlijk altijd lays of huismerk.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Starshine.



Die andere is trouwens pesto/mozzarello chips.
Alle reacties Link kopieren
Die paarse Croky zag ik van de week nog bij Jumbo.
You don't have to fit into the format
oh die pesto-mozzarella heb ik 1 keer gezien ja, bij de Vomar. Was erg lekker, maar helaas weer verdwenen.
Oh die heb ik nooit gezien :( Jammer, was een leuke geweest voor mijn chipsverslaving!

Ik heb gisteren Cinnamon Bun chips gegeten, te zoet...
Alle reacties Link kopieren
Heb ik eerder gepost dat die chips ws niet in huis komt, komt mijn vriend een poosje geleden aanzetten met de 3 zakken. Ik heb van allemaal een half chipje geproefd. Die groene smaakte naar iets van vlees denk ik (ben vegetariër), die gele geen idee, maar ook vies en die roze is meteen in de vuilnisbak beland. Vond ze allemaal smerig.
Cum non tum age
quote:Starshine schreef op 19 oktober 2014 @ 12:01:

is er eigenlijk iemand die de roze lekker vindt?Ja ik! Ben volgens mij 1 van de weinigen maar ja ben ook echt een zoetekauw. Jammer genoeg ben ik aan het lijnen dus wil ik soms wel een paar chippies en kan mijn vriend die de smaak eigenlijk niet lekker vind de rest opeten. Haha echte liefde.
Alle reacties Link kopieren
De smaken zijn bekend! Iemand die goed geraden heeft?



Geel: kaassoufflé met chilisaus

Groen: Hollands stoofpotje

Roze: dubbelvla choco vanille

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven