De politiek censureert OPSPORING VERZOCHT

10-10-2014 23:57 163 berichten
Alle reacties Link kopieren




De bron van dit verhaal is de NIEUWE REVU die enkele politiemedewerkers voor het programma (anoniem) uithoorde.

Het blijft lastig om te achterhalen of het verhaal 100% klopt maar toch belangrijk genoeg om te delen met de lezers van dit forum.



Als het klopt dat de politiek censureert lijkt het me tijd voor een flinke bezem door Haagse regeringscentrum.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 12 oktober 2014 @ 18:31:

[...]



Avond na avond na avond vertellen over die dubieuze lichtgetinte mannen is niet uitvergroten?Je hebt gelijk. Ik stel voor dat we vanaf nu ook het nieuws niet meer in primetime uitzenden. Al dat IS-gedoe is gewoon te stigmatiserend voor moslims.
Alle reacties Link kopieren
quote:seringetje schreef op 12 oktober 2014 @ 21:27:

[...]





Je hebt gelijk. Ik stel voor dat we vanaf nu ook het nieuws niet meer in primetime uitzenden. Al dat IS-gedoe is gewoon te stigmatiserend voor moslims.



Mijn hemel! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. En IS is toch echt wel stukken stigmatiserender dan wat kutmarokkaantjes in Amsterdam oost.



Zou het journaal nog geen censuurverzoeken gehad hebben? Of wordt dat nieuws gecensureerd?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 12 oktober 2014 @ 21:04:

[...]



Het ging even over spiegels en beeldbuizen.Daarom vroeg ik het ook.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 12 oktober 2014 @ 16:23:

[...]



Dat is niet het punt. OV an de beste bedoelingen hebben, maar je moet ook verder kijken naar de maatschappelijke uitwerking.



Dus heeft het zin om het Marokkanen probleem, want dat is het, 's avonds op prime time onder een vergrootglas te zetten? Maak je het daarmee beter? Verger je het?Ik kijk het regelmatig maar ze weten niet of de daders Marokkanen zijn, wat ik zie is dat ze een signalement doorgeven zoals bijvoorbeeld: Noord Afrikaans uiterlijk.



Het is toch complete waanzin als je ernstige misdrijven niet kan oplossen omdat het signalement aanleiding kan geven tot vooroordelen.



quote:seringetje schreef op 12 oktober 2014 @ 21:27:

[...]





Je hebt gelijk. Ik stel voor dat we vanaf nu ook het nieuws niet meer in primetime uitzenden. Al dat IS-gedoe is gewoon te stigmatiserend voor moslims.





Goeie en die nieuwe film over de moord op Theo van Gogh

als dat geen negatieve beeldvorming is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 12 oktober 2014 @ 09:39:

Misschien eens tijd om openlijk toe te geven dat er wel degelijk een marokkanen probleem is hier in dit land. En niet alleen hier hoor. De tijd van wegkijken is voorbij . De cijfers geven aan dat wat er de afgelopen jaren gebeurd is , dat dat geen ene moer geholpen heeft. Hoogste tijd voor andere aanpak. De aanpak van Wilders toch eens uitproberen??De tijd van wegkijken had nooit getolereerd moeten worden!
*do not underestimate the power of stupidity*
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 12 oktober 2014 @ 10:36:

Waar ik bang voor ben en wat ik in de laatste paar bijdragen bevestigd zie, is dat er te snelle en te makkelijke conclusies getrokken worden uit het feit dat er best veel Marokkaanse criminelen zijn. Ligt dat puur aan het Marokkaans zijn? Lijkt me niet, Marokkaanse meisjes hebben nergens last van voor zover ik weet. En volgens mij zijn het ook vooral jonge Marokkanen. En zo zijn er misschien nog wel allerlei andere factoren: opgroeien in een achterstandswijk, tussen 2 culturen vallen, gediscrimineerd worden, weinig kansen hebben, ...



Misschien is er wel geen Marokkanen probleem, maar een jonge kansloze knullen in achterstandswijken probleem. En toevallig wonen in die wijken veel marokkanen.



Ach gossie, wat een zielige jongens zijn het toch en wat worden ze structureel tegengewerkt (..)



Toevallig wonen er diezelfde achterstandswijken ook vele andere nationaliteiten en laten die nou veel minder overlast veroorzaken op allerlei gebied.



Zo ver jouw softe analyse die vanuit het verleden ten grondslag ligt aan dit probleem.
*do not underestimate the power of stupidity*
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 12 oktober 2014 @ 16:57:

[...]



Je mag het niet verzwijgen, maar je hoeft het ook niet uit te vergroten.



Dat gebeurt dan ook niet in OV.

Ik vind het juist een enge gedachte dat er nog zoveel mensen zijn die het liever wegmoffelen. Het probleem is er en het verergert.
*do not underestimate the power of stupidity*
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 12 oktober 2014 @ 21:04:

[...]



Het ging even over spiegels en beeldbuizen.



Iets met appels en peren(..)

Wat een ongekende flauwekul halen sommigen toch aan om hun argument te versterken!

Vreemdgaan vergelijken met een (meestal ernstig) strafbaar feit
*do not underestimate the power of stupidity*
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 12 oktober 2014 @ 22:02:

[...]





Mijn hemel! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. En IS is toch echt wel stukken stigmatiserender dan wat kutmarokkaantjes in Amsterdam oost.



Zou het journaal nog geen censuurverzoeken gehad hebben? Of wordt dat nieuws gecensureerd?Tuurlijk wordt dat op een bepaalde manier gecensureerd. Heb je ooit al iemand horen opperen op het nieuws dat IS voor een groot deel gewoon Mohammed nadoet? Nee toch. Is toch het geval hoor, maar dat mag niet gezegd worden, wegens te stigmatiserend voor moslims.
Alle reacties Link kopieren
quote:mind_game schreef op 12 oktober 2014 @ 23:35:

[...]





Ach gossie, wat een zielige jongens zijn het toch en wat worden ze structureel tegengewerkt (..)



Toevallig wonen er diezelfde achterstandswijken ook vele andere nationaliteiten en laten die nou veel minder overlast veroorzaken op allerlei gebied.



Zo ver jouw softe analyse die vanuit het verleden ten grondslag ligt aan dit probleem.



Al die factoren die ik noemde en die mogelijk een oorzaak kunnen zijn van wangedrag onder Marokkanen, bedoel ik niet als een 'ach gossie wat zijn ze toch zielig'. Maar meer als een 'zou het daardoor kunnen komen en kunnen we daar wat mee'?



Als je wat aan de problemen wil doen, zul je toch moeten weten wat de oorzaken zijn. Die kunnen bij de mensen zelf liggen en dan zullen ze daar zelf - eventueel met hulp - wat aan moeten doen. Maar andere oorzaken liggen misschien wel helemaal niet bij de mensen zelf. Als bijvoorbeeld werkgevers je op basis van je postcode al afwijzen voor een sollicitatiegesprek, kun je toch moeilijk van mensen verwachten dat ze en masse gaan verhuizen. Dan kan beter die werkgever opgevoed worden zodat die niet langer selecteert op postcode.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 13 oktober 2014 @ 14:51:

[...]





Al die factoren die ik noemde en die mogelijk een oorzaak kunnen zijn van wangedrag onder Marokkanen, bedoel ik niet als een 'ach gossie wat zijn ze toch zielig'. Maar meer als een 'zou het daardoor kunnen komen en kunnen we daar wat mee'?



Als je wat aan de problemen wil doen, zul je toch moeten weten wat de oorzaken zijn. Die kunnen bij de mensen zelf liggen en dan zullen ze daar zelf - eventueel met hulp - wat aan moeten doen. Maar andere oorzaken liggen misschien wel helemaal niet bij de mensen zelf. Als bijvoorbeeld werkgevers je op basis van je postcode al afwijzen voor een sollicitatiegesprek, kun je toch moeilijk van mensen verwachten dat ze en masse gaan verhuizen. Dan kan beter die werkgever opgevoed worden zodat die niet langer selecteert op postcode.



Zolang jij nog de illusie hebt dat het probleem veroorzaakt wordt door werkgevers, heb je het nog steeds niet begrepen.



Ik zal je helpen: Er zitten vele asociale mensen tussen die schijten op alle vrijheden die de westerse wereld kent, zonder dat ze enige vorm van gezag erkennen en worden gecontroleerd of gecorrigeerd.

Dus duidelijke regels, geen verzachtende maatregelen, zero tolerance en progressief straffen.



Hoe naïef kunnen mensen zijn, ongelofelijk.

Je gaat haast denken dat jij in een zeer beschermde omgeving woont en persoonlijk nooit iets met deze problematiek van doen hebt gehad.

Dat maakt het makkelijk om er puur theoretisch iets over te zeggen.
*do not underestimate the power of stupidity*
Alle reacties Link kopieren
quote:mind_game schreef op 13 oktober 2014 @ 19:50:

[...]





Zolang jij nog de illusie hebt dat het probleem veroorzaakt wordt door werkgevers, heb je het nog steeds niet begrepen.



Zolang jij niet kunt lezen, wordt het lastig met elkaar te praten hier. Lees mijn bijdrage nog eens en je ziet dat ik nergens zeg dat het probleem wordt veroorzaakt door werkgevers. Ik opper het alleen als een mogelijkheid. Dat is een hemelsbreed verschil.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 13 oktober 2014 @ 20:46:

[...]



Zolang jij niet kunt lezen, wordt het lastig met elkaar te praten hier. Lees mijn bijdrage nog eens en je ziet dat ik nergens zeg dat het probleem wordt veroorzaakt door werkgevers. Ik opper het alleen als een mogelijkheid. Dat is een hemelsbreed verschil.



Je oppert volstrekt verkeerde dingen en bovendien ga je alleen in op een regel tekst van mijn kant. (over selectief lezen gesproken)

Geef eens antwoord op alle andere argumenten die ik aandraag i.p.v. badinerend te doen over mijn lees niveau.
*do not underestimate the power of stupidity*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven