Zwanger van drieling

18-05-2014 22:39 734 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff, moeilijk verhaal. Ben er 2 weken geleden achter gekomen weer zwanger te zijn. We hebben al 2 dochters van 3 en 10 maanden.



Vrijdag echo gehad en toen we een knipperend lichtje zagen waren we blij en waren wat aan het kletsen. Zegt de echoscopiste opeens: we zijn nog niet klaar er is nog een! En nog eentje, maar die is gestopt met groeien. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Daarna nog wat extra testjes gehad en doorverwijzing naar de gyneacoloog. Daar kan ik morgen terecht voor een uitgebreidere echo.

De echoscopiste kon niet vertellen wat ons te wachten staat. Blijft het levensloze vruchtje in mijn baarmoeder of gaan ze het eruit halen?

Onze wereld staat op zijn kop en we proberen er zo rustig mogelijk onder te blijven maar het is niet makkelijk.



Iemand anders (ongeveer) hetzelfde meegemaakt? Ben nu trouwens 7.5 weken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus heeft 21 jaar geleden ook een drieling gehad. Ze zijn met 30 weken geboren. De lichtste woog 1100 gram. Ze zijn alle drie tegelijk thuis gekomen. Ze mocht er eentje al eerder meenemen maar dat heeft ze niet gedaan, veel rustiger om haar niet steeds mee te moeten slepen.

Het zijn geweldige meiden geworden. Mijn zus en zwager zijn altijd zeer consequent geweest. 's Avonds laat en 's morgens vroeg deed mijn zwager altijd de voeding alleen. Mijn zus 's nachts. Twee in de maxicosi met een fles op een kussen en vastgeplakt met behangerstape. Om de beurt een boertje laten. Op deze manier konden ze beide toch nog genoeg slapen.



's Morgens ging mijn zwager onder de douche staan en kreeg hij de baby's een voor een aangegeven. Super samenwerking van die twee. Als de hulp kwam om 8 uur was alles al gedaan, baby's, stofzuigen, de was etc. Die hebben ze al snel afgezegd omdat het zo duur was en omdat met hun goede samenwerking het ook niet nodig was.

Ze namen ze ook overal mee naar toe, gewoon thermosfles met voeding mee.

Heel veel bewondering voor ze gehad. Mijn zwager was net zo'n handig als mijn zus.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om je update's te lezen! Ik wens je veel succes de komende tijd, blijf je volgen!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje veensteker wat een planning hadden jouw oom en tante. Ben bang dat wij niet zo in elkaar steken. We zullen wel een planning aanhouden, maar niet zo strak denk ik. Gaat denk ik ook minder makkelijk als er nog 2 andere kinderen rondlopen.

Nou ja, we gaan het over een aantal weken wel beleven.
Alle reacties Link kopieren
Mooie buik hoor, bijzonder om te zien dat er drie baby's in groeien.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Mooie buik hoor, dat hij nog maar flink mag groeien, omdat ze er nog niet uit willen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, prachtige buik! wat een bijzondere zwangerschap, zwaar en mooi. Ik hoop dat ze nog lekker blijven zitten! Al wordt het voor jou natuurlijk wel steeds zwaarder..
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je foto's hebt geplaatst! (Op de tweede foto vind ik je buik aardig giga hoor . Maar alleen maar mooi!)

Wat grappig hoe wij hier online allemaal zo meeleven met iemand die je helemaal niet kent hè...
Count your blessings...
Alle reacties Link kopieren
Mooi hoor!





En idd, vond het wel lollig als mensen mij vroegen 'zit er maar eentje in' heel gevat antwoord te geven dat er idd 2 inzaten
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Wat leuk dat je foto's plaats.



Ik wordt steeds erg blij van dit topic. Zo bijzonder hoe het allemaal verlopen is en dat jouw 3 kanjers van een baby's nog steeds lekker groeien en in je (mooie) buik zitten. Wauw.
Wat een super mooie buik! Je bent erg mooi zwanger!
Alle reacties Link kopieren
Wat een prachtige buikfoto, super leuk om te zien.

Je klinkt heel relaxt, misschien lijkt het maar zo maar het komt wel zo over 😊
Each morning we are born again. What we do today matters most.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt weer voor de lieve berichtjes

Ben redelijk relaxt, alleen vandaag iets minder. Verloor vanochtend een beetje bloed. Echo gemaakt en ze zwemmen nog vrolijk rond. de meisjes zo ongeveer hand in hand. Er was een bloedvaatje geknapt, niet ernstigs dus. Had ook wel wat buikkrampen maar lijkt vooralsnog van mijn maag te komen. Die zit in de verdrukking.

Morgen gaan man en ik op pad voor de laatste dingen en de bedjes en wiegjes en een extra grote box. Heb al veel gekregen van familie en vrienden, heel leuk!
Mooie buik politiehier!



Wat vervelend dat je bloed verloor. Geen weeënactiviteit en geen verkorte baarmoederhals? Ach, ze zullen je wel heel goed in de gaten houden. Rustig aan!
Alle reacties Link kopieren
Dat is schrikken, goed dat je zo goed in de gaten wordt gehouden.



wat voor box hebben jullie gekozen?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Heb hier nog niet eerder gereageerd. Dat is inderdaad schrikken, nu maar lekker rustig aan doen.

Ben ook benieuwd voor wat voor box jullie gaan.
Kan me voorstellen dat je schrikt zeg!. Leuk de laatste dingetjes kopen!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alles nog goed gaat!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Pff ik heb echt respect voor je moet ik zeggen!

Ik ben een jaar geleden bevallen van een tweeling en ik vond de zwangerschap van mijn mannen zwaar, kan me niet voorstellen hoe het is met drie tegelijk in je buik en ook al zo'n mooie tijd. Bijzonder en stoer vind ik je.

Heeft het ZH een termijn gegeven waarbij ze gaan inleiden/keizersnee?

Ik moest met 37 weken (ze kwamen zelf al eerder maar dat was de planning)

Hou ze nog lekker veilig binnen voorlopig!
Ignorance is bliss
Gelukkig is alles goed!
Alle reacties Link kopieren
Nee, gelukkig nog geen tekenen van bevalling. We hebben een extra grote box van bopita, zijn voor tweelingen maar kan er nog wel eentje extra bij. We hebben via marktplaats een heel breed bedje waar 3 matrasjes in kunnen. en vandaag hebben we 3 mozesmandjes gehaald. Kunnen ze af en toe even alleen zijn



Ben nu verder wel klaar met op stap gaan. Ga nog wel naar de albert heijn of hema ofzo maar niet meer voor een hele dag weg. Heb er ook geen zin meer in. Zou het liefste heel de dag in bed en op de bank liggen. Helaas gaat dat niet. Mijn moeder komt op woensdag en vrijdag om me te helpen. Na de bevalling blijft ze een tijdje bij ons slapen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag echt een rotdag. Mijn beste vriendin is begin dit jaar haar baby verloren met 25 weken en haar man heeft een mooi filmpje gemaakt van de zwangerschap en hun levensloze baby. Ik heb het bekeken en kan niet stoppen met huilen. Ik huil om hun verdriet en om de baby die niet meer leeft. Ik huil ook omdat ik zoveel zorgen heb. Ik huil omdat ik het zo moeilijk vind met mijn vriendin te praten. Ik huil omdat mijn man geen ouders meer heeft en mijn kinderen opa en oma nooit gekend hebben. Omdat ik bevallen ben van de oudste toen mijn schoonvader gecremeerd werd. Omdat ik zo bang ben er iets mis gaat met mijn babies.

Ik wou dat ik geen tranen meer had.
Alle reacties Link kopieren
-dubbel-



Nou ja.. dubbele knuffel mag natuurlijk wel
Alle reacties Link kopieren
Och lieverd



Het is ook allemaal niet niks wat je op je bord krijgt. Huil en klaag hier maar lekker uit hoor, dan nemen we allemaal een heel klein beetje verdriet van je over.



Er is ook heel veel waar een mens heel verdrietig om kan zijn. Gelukkig zijn er ook een heleboel dingen die wel mooi zijn en waar we de kracht uit kunnen halen.
Alle reacties Link kopieren
Ach TO,



Logisch dat er op een gegeven moment veel uit komt, het is echt allemaal niet niks, ook wat je nu opnoemt! Ik hoop dat je je straks weer beter voelt, neem de tijd voor je tranen zou ik zeggen. Je doet het ontzettend goed!
Alle reacties Link kopieren
Och meid toch.. dat is ook allemaal heel verdrietig.. laat t maar even stromen. Maar wees trots op jezelf en je lichaam! Je bent al een heel eind doe een beetje lief tegen jezelf...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven