Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie deel 2!

13-10-2014 12:06 3121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier spreken we over de spannende periode na de eisprong, en de dagen voor de menstruatie.



Hier kan je alles delen, symptomen, angsten, advies en steun aan elkaar.



Veel meiden schrijven kort mee, maar de meeste meerdere rondes!



Succes allemaal en op naar een hele boel nieuwe zwangerschappen!
Ik zit nu op dag 10 na ovulatie, licht rood aan het papiertje... Kleine krampjes, constant brok in de keel. Test vannochtend was nog negatief. Ik hoop dat dit een innesteling Is natuurlijk, maar ik heb geen idee!
Alle reacties Link kopieren
Net met afvegen klein beetje rood.. En ik ga mezelf ook geen hoop geven door te denken dat het innestelingsbloeding kan zijn.



Ik merk zelf ook niet erg veranderingen in m'n afscheiding gedurende de cyclus. Soms wat meer, soms wat minder. Ik denk dat ik m'n eisprong weleens heb gevoeld, maar niet elke maand. Probeer er ook zo min mogelijk op te letten omdat ik mezelf anders gek ga maken.. Ik temp dus ook niet.

Degene met oorthermometer, meet je weleens 2x achter elkaar? Mijn ervaring is dat er nl best verschil in kan zitten, soms zelfs tot een hele graad.

Pfff, zin om met thee en chocola in bed te kruipen 😥.
Als je nod morgen is snap ik dat wel sally. Jammer :(
Alle reacties Link kopieren
@sally dat klopt idd. Gaat soms om een paar tienden. Ook maar niet te druk om maken dus.
2 dagen na NOD van het bankje af gefl*kkerd.. helaas, ik dacht het al maar na twee dagen overtijd begon de hoop toch te groeien.

Op naar ronde drie dus.. Tot over een week of twee en dan hoop ik een aantal van jullie niet weer tegen te komen!!!

Succes dames, lees nog wel mee hoor
Alle reacties Link kopieren
Over het vruchtbaar slijm; jullie weten dat je het beste door je hurken kan gaan en zachtjes tegen de baarmoedermond drukken zodat het slijm eruit komt? Dit geeft het beste resultaat. Er zijn genoeg vrouwen die dit nooit hebben, ikzelf ook niet altijd maar als ik het heb is het overduidelijk glibberig en rekbaar. Ik vind het het makkelijkst om onder de douche te doen, omdat ik zo ook mijn vagina dagelijks schoon maak (met alleen water).



Over het temperaturen; er wordt aangeraden rectaal met een digitale thermometer te temperaturen.. Oorthermometers schijnen niet betrouwbaar (genoeg) te zijn.. Elke ochtend voor je opstaat op hetzelfde tijdstip dat ding in je reet en het zou toch wel enig inzicht moeten geven



Landleven mijn nod is maandag 3 november. Misschien dinsdag want ik had gister en eergisteren een vette streep op de ovulatie test en vandaag een iets minder vette streep dus mijn eisprong zal dan vandaag zijn? Wat denken jullie? Ik had zaterdag avond veel vruchtbaar slijm dus sowieso vaak genoeg geïnsemineerd



Balen voor degenen die ongesteld zijn geworden en succes voor degenen die nog even in spanning zitten!! Positief blijven is soms moeilijk maar wel het beste voor lichaam en geest!
Alle reacties Link kopieren
@ bam ik temperatuur ook ' s morgens , telkens is men temperatuur nu 9 dagen reeds 36.9 of 37 afwisselend, zit nu op dag 9 , met welke temperatuur start jij?
Alle reacties Link kopieren
Deze maand eerste 10 dagen 36,5 gemiddeld, soms 36,4 of 36,6 daarna 2 dagen 36,3 en toen weer omhoog tot vanochtend (dag 16) 36,7



Ik temp elke ochtend om 6.15u dan issie wsl lager dan wanneer ik elke dag om 9u ofzo zou meten
Alle reacties Link kopieren
Evenwatanders en Sallyg, balen!!!



Bloes, hier nog steeds niets. Heb net een test gedaan... Dom natuurlijk want had echt een half uur daar voor 0,75 liter water weggeklokt!

Op naar morgenvroeg...!
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Thanks lieve Bloes, Lieffies, BAM en Sallyg voor het gerust stellen



@BAM: op die manier 'meet' ik het slijm niet, maar dat ga ik doen zodra ik niet meer ongesteld ben.



Ik meet elke ochtend ook met een oorthermometer. Wellicht niet superaccuraat, maar ik zie wel een stijging en daling dus het geeft een indicatie.



@Sallyg: Ik voel mijn ovulatie meestal ook, volgens mij de ene maand links, en de andere maand rechts. Inderdaad is het te vergelijken met menstruatiekrampen van een paar uur.



Leuk hè? De hele maand nadenken over die twee/drie dagen waarin je mogelijk zwanger zou kunnen worden ;)



Maar zoals BAM zei: probeer positief te blijven, en in mijn geval ook vooral dankbaar te zijn voor alvast één prachtige zoon
Today is a good day
Alle reacties Link kopieren
@ frambloosje en babbel: fijn om positieve verhalen te horen! Al moet ik zeggen dat ik vandaag geen last had bij het niezen, dus dat is jammer... Frambloosje: hoe voel jij je nu?



@ kartonnendoos en vlinder: testen jullie allebei morgenvroeg? Vét spannend! Ik zal de hele nacht duimen, misschien helpt dat Heel benieuwd!



@ Lieffies, leuk mijn NOD is dus ongeveer 1 dag later dan bij jou. Nog een weekje... En vlak daarna dus BAM! Hoop het natuurlijk voor ons alledrie BAM, als ik jou zo lees in ieder geval genoeg en op goede tijden geïnsemineerd, geeft goede moed!



@sally en evenwatanders: keep your head up!



@ hier: vandaag echt maar 1 of 2 druppels rozeverlies, en s avonds wat zeurderige buikpijn. Geen last meer bij niezen, terwijl enkele dames dus juist zeiden dat dat goed teken is. Nouja, we wachten af. Nog een weekje...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik lees al een paar dagen mee in de hoop iets herkenbaars te lezen..ik hoop dat ik hier mee mag praten met jullie.

Mn man en ik zijn sinds kort aan het proberen zwanger te raken...

Ik wil al zooo lang een tweede kindje en nu hij eindelijk ook!!

Alleen nu is het zitten op dat wachtbankje zooo vreselijk! Iedereen Zegt maar je moet geduld hebben pfff maar dat heb ik niet!!!

Ik wil het zo graag....afgelopen donderdag had ik een smiley op mn ovutest en woensdagavond en donderdagavond hebben we seks gehad... Ik denk alleen naar heel de tijd 'het kan tochniet anders?' Maar mn lichaam heeft me al vaker in de zeik genomen..

Het weekend heb ik me slecht gevoeld..buikpijn, misselijk, moe en pijn in mn borsten... Ennu heb ik dus zowat nergens last van?!!

Af en toe een steekje in mn onderbuik en wat witte vloed...zo frustrerend!!!

Sorry ik moest dit even kwijt...kanniet wachten tot ik kan testen!!

Hoop met jullie allemaal mee!!
Alle reacties Link kopieren
Landleven, thnx voor t duimen! Test was negatief maar ik ben nog steeds verre van ongesteld!
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik lees ook al even mee, en zit ook op het bankje, gezellig! Ik schrijf al mee in een zwanger worden topic, maar daar is het zo rustig dat ik ook even hier kom kijken.

In mei ben ik met de pil gestopt, toen helaas een cyclus gehad van 60 dagen, daarna 70 dagen. Daarna ben ik ovulatie testen gaan gebruiken, en anderhalve week geleden positief getest en dezelfde avond buikpijn gehad, dus ik ga er vanuit dat dat mijn eisprong was. Precies op de goede dagen gesekst dus aan de timing kan het niet liggen. Omdat ik tijdens die lange cyclussen er niet zo mee bezig was, is dit mijn eerste keer dat het echt spannend is. De eisprong was vrijdag, dus ik ga zaterdag testen. En heel hard hopen dat ik voor die tijd niet ongesteld wordt. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Evenwatanders en sallyg wat jammer dat jullie van de bank zijn gevallen! Sallyg is het nu echt doorgezet? Hoe voelen jullie je eronder? Jezelf de komende dagen maar even verwennen!



Hier zit ik nog steeds op de wachtbankje. Officieel was gister mijn nod maar ga eigenlijk zelf uit van komende maandag ofzo.

Krijg alweer wat meer pukkeltjes in m'n gezicht en heb wat meer afscheiding maar dit heb ik ook als ik ongesteld moet worden. Geen touw aan vast te knopen dus!! Ondertussen blijf je hopen, wordt echt gek van mezelf!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik zit voor het eerst op het wachtbankje. Man en ik zijn deze maand voor het eerst begonnen. Wel al half september gestopt met AC maar toen nog niet echt gericht actief geweest. Begin oktober na een cyclus van 26 dagen ongesteld geworden. Een kortere cyclus dan ik mij kan herinneren (normaal iets van 31-33 dagen). Nu wel ovulatietesten gedaan en sinds vorige week dinsdag om de week seks gehad, met in het achterhoofd dat ik een korte of een lange cyclus zou kunnen hebben. Ovulatietesten hebben overigens geen positief resultaat opgeleverd, dus of gemist of test niet goed of geen ovulatie gehad. Mijn NOD ligt ergens tussen 1 en 5 november
Mijn nod is vandaag me temperatuur was nog hoog dus ik heb getest maar hij was negatief



bij het afvegen had ik heel veel roze afscheiding! Normaal als het wat roze is en ik veeg door dan word het rood maar nu niet



weet dus nog niet waar ik aan toe ben pfff



hebben mensen wel eens innestelbloed gehad op nod?
Alle reacties Link kopieren
Mijo, hoe lang is je luteale fase? Als deze vrij kort is, rond de 10-12 dagen, dan kan het inderdaad nog innestelingsbloed zijn!

Maar het kan ook een gewoon bloedvaatje zijn, natuurlijk!
12 dagen idd



misschien is het nog van die microcurretage ? Dat zou bruin moeten zijn denk gister had ik niks en maandag zelf wat helder bloed



pffff wat irritant dit! Hahaha word wachten tot het weekend denk ik
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwkomers!



Jee, spannend Mijo1989, kan me voorstellen dat je nu helemaal niet meer weet waar je het zoeken moet.



Is roze afscheiding bij jou een voorstadium van menstruatie?
Today is a good day
quote:kartonnendoos schreef op 22 oktober 2014 @ 09:36:

Landleven, thnx voor t duimen! Test was negatief maar ik ben nog steeds verre van ongesteld!



Oh wat balen! Nu weet je dus nog niets. Hoeveel dagen ben je overtijd?



Hier: mijn temperatuur is vanochtend weer wat omhoog gegaan. Dat is wel gunstig dus! Mijn NOD is 29 oktober, aan de ene kant hoop ik natuurlijk niet ongesteld te worden, aan de andere kant wel, want dan weet ik tenminste zeker dat mijn lijf het weer gewoon doet.



Overigens: toen ik zwanger bleek te zijn, voelde ik me helemaal niet anders. Ik had wel elke dag zeurderige buikpijn, alsof je ongesteld moet worden, en veel afscheiding. Na een tijdje werd dat minder, maar ja, toen kreeg ik ook een miskraam, dus dat kwam vast daardoor. Maar je hoeft dus niet per se van alles te voelen.
Glitterbom nee eigenlijk nooit ik word dan meteen ongesteld. Als ik doorveeg zegmaar komt er bloed. Nu is hrt gestopt ik heb niks meer. Ben helemaal "droog"
@bloes ik had ook veel afscheiding beide keren!
Hallo Meiden,



Ik zit in het forum "zwanger worden vanaf het najaar"

Het is nu ronde 2 voor mij en hoor morgen ongesteld te worden.

Al iets meer dan een week last van gevoelige borsten (normaal heb ik dat nooit)

Steekjes in mijn baarmoeder , hoofdpijn , moe etc. Dus alle zwangerschaps kwaaltjes maar helaas ook van een aankomende ongesteldheid.

Ook had ik 5 dagen geleden een hele lichte donker bruine bloeding.

Als ik morgen niet ongesteld word, ga ik vrijdag ochtend testen. Ik hoop het zo!!
spannend dootjenootje ! Hoe was je eerste cyclus ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven