Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Okkie!!

Net bij mijn weegjuf geweest en ik ben toch een kilo kwijt deze week! Op mijn eigen weegschaal vanmorgen nog 4 ons dus ik heb denk ik vandaag nog extra vocht geloosd. Het gaat lekker!!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Browsergeschiedenis heeft niet geholpen. Het beveiligingscertificaat van de website is verlopen. Zit er nu in via IE. IE waarschuwt ervoor maar dan kun je er voor kiezen om het te negeren. Google chrome laat je er dan niet op.



Takkentrol netjes. De rest plas je er deze week nog wel uit.



Okkie, door het kwakkelen houdt je lichaam inderdaad het vocht vast. Dat is nodig om te genezen. Komt wel weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er ook niet meer op hoor Anke. Op mijn tablet heb ik dolphin geïnstalleerd en daar krijg ik ook de keuze van wel of niet doorgaan. Had CBal gemaild maar daar krijg ik echt nul reactie op.



Net gegeten, wilde de champignonsoep eens proberen. VIES!!!!!! Heb uiteindelijk met mijn neus dicht het weggewerkt. Mis nu echt even de kotssmiley 😁
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, smaken verschillen. Bij SA heb je ook champignonsoep en dat vond ik toch wel de lekkerste soep. Sterker nog daardoor heb ik ontdekt dat champignons best lekker zijn.



Heb het idee dat CB zelf niet veel meer met het forum doet. Heb begrepen van mijn consulent (deed vroeger CB) dat zij als consulenten al vaker geklaagd hadden. Omdat het op het forum nog wel eens fout liep qua reacties op elkaar en over onjuiste dingen die daar gemeld werden zonder dat iemand van CB ingreep. Er zijn blijkbaar niet echt moderators daar.
Alle reacties Link kopieren
Zonde hoor want juist op zo'n site vind je 'lotgenoten'. Of het gaat hier heel druk worden



De kip-champignon van CB vind ik wel te doen maar dit ... Brrrr!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat jullie er niet meer op kunnen! Hopelijk wordt er snel iets aan gedaan. Ik zit niet op het forum maar bestel wel mijn producten via de site en lees wel eens de verhalen voor extra motivatie. Vandaag voor het eerst de peanut crunch reep gegeten, ik vond hem wel lekker! Welkome afwisseling alleen meende ik wel meteen dat seintje naar mn hersenen te voelen over dat kauwen.. Maar het is goed gedaan en we gaan gewoon nog even door!



Netjes takkentrol! Een kilo in je eetweek! Hoe bevalt het weer alleen de producten eten? Gaat het goed? Ik heb nog geen soepen besteld, ze trekken mij totaal niet. Ik heb van de 800 de groentesoep gehad, die ging wel maar meer voor de afwisseling dan dat ik 'm echt lekker vond..



Beterschap Okkie, hopelijk snel beterschap en weer meer gewichtsverlies! Dat is dus de reden dat ik niet elke dag weeg, ik zou het bijltje er bij neergooien als ik een dag "maar" 1 ons af zou vallen..
Alle reacties Link kopieren
Okkie hopelijk zet het niet door en voel je je vandaag weer wat beter!



Ariel, ik ga vandaag ook de peanut crunch reep proberen



Ego, weegjuf is met vakantie dus deze week slaan we over, ik moest wel even doorgeven wat ik vanochtend woog op de weegschaal.

Dat was 75,9 thuis op de weegschaal, ik ben blij dat ik de 75 zie maar aan de andere kant ben ik een beetje teleurgesteld, vorige week woog ik thuis 77,3 dus er is 1,4 kilo af deze week.

Ik ben de vezels al een paar dagen aan het nemen maar de stoelgang komt nog niet echt op gang, zou het daaraan liggen?

Ik hoop het maar.. aan de andere kant ben ik in 2 weken tijd 5,1 kilo afgevallen dus dat hou ik in gedachten.
Don't reward yourself with food...You are not a DOG!
Alle reacties Link kopieren
Cammiel, 1,4kg in een week is een mooi resultaat, hoor! Je valt niet altijd in een week 2kg af, dat is echt heel veel! Daar kan je niet vanuit gaan! Door geen ontlasting te hebben houd je vocht vast.



Ariël, ik adviseer niet te wegen😜 er zijn idd ook bij 500kcal dagen dat je heel weinig afvalt! Daar moet je je niet meteen door uit het veld laten slaan. En uiteraard worden we er niet vrolijk van. Ik wil je adviseren hier wel aan te werken! Eens zal je je eigen gewicht in de gaten moeten houden, je moet je echt leren te herpakken, hoor! En geen excuus tolereren van jezelf voor vreetbuien! Zet um op!!



Takkentrol, toch nog 1kg, netjes toch!
Alle reacties Link kopieren
Ik was vandaag 600gr kwijt, gaat de betere kant op, maar nog niet tevreden😢
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook vanuit dat het daaraan ligt en het klopt wat je zegt 1,4 is netjes..alleen zo'n groot verschil met vorige week.

Maaaar ik hou het totaal in mijn hoofd 5,1 kilo kwijt YES!
Don't reward yourself with food...You are not a DOG!
Alle reacties Link kopieren
Dat is zo Cammiel, maar de eerste week is heel veel vocht en een prachtige eerste spurt! Dat is helaas maar eenmalig.

-5,1 in twee weken is fantastisch
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, heb een intussen een tiental pagina's gelezen en ik zou me graag aansluiten als newbie hier . Wat een mooie resultaten zeg, echt heel erg knap! Ik hoop hier op de momenten dat het nodig is motivatie uit te kunnen halen..



In het kort over mij: ik ben tussen december en mei ruim 15 kilo afgevallen door sporten, gezond (en weinig) eten, maar inmiddels zijn er daar alweer 10 van bijgekomen. Oorzaak: lekker eten!! Vooral teveel en te ongezond... Vandaag ben ik begonnen met CB en het lijkt me leuk om ook jullie verhalen en ervaringen te lezen en erover te praten. Groetjes Yzer90
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb al een paar dagen een hoop gelezen hier en nu besloten mee te gaan kletsen.

Ik ben maandag begonnen met cb, zit nu dus op dag 3. Ik vond de 1e dag de shakes echt smerig...sinds dag 2 doe ik het met ijsklontjes in de blender en doe ik ze door de helft. Dat gaat een stuk beter!

Ik wil graag 15 kilo afvallen. Ben erg gemotiveerd maar heb wel een aantal momenten waarop ik mij afvraag waarom ik dit doe omdat ik zo'n trek heb! Vooral smiddags....maar ik hou vol hoor
Alle reacties Link kopieren
@Anke: even uit nieuwsgierigheid, waarom koos je voor SA in plaats van CB?
Alle reacties Link kopieren
Okkie, je hebt gelijk wat dat betreft maar ik zou mezelf in de vingers snijden door tegen mijn gevoel in te gaan. Als ik het straks "bij moet gaan houden" ga ik ook zeker niet elke dag wegen. Ik ken mijn lichaam vrij goed dus merk het meteen als er wat aan komt of af gaat..



5 kilo in 2 weken cammiel!! Wauw!! De ene week zal er meer af gaan dan de andere maar dit heb je in ieder geval al in the pocket! En wellicht zegt de weegschaal van je consulente wel iets anders straks en is het een dikke meevaller! Wat vond je van de reep? Ik vandaag de cranberry crunch gehad en die was ook goed te doen! Ik ben wat dat betreft echt een alleseter!



Welkom yzer en star en succes! Wat is jullie leeftijd, lengte en gewicht?



Hier wat meer vermoeid de laatste dagen. Gedachten dwalen een beetje af naar de vraag of ik "stiekem" al een keer een avond maaltijd erbij doe maar ik ga het gewoon nog 5 dagen volhouden en dan maandag de eerste eetweek beginnen.. Officieel is het dinsdag maar maandag heb ik meer tijd om rustig te koken en ervan te genieten! Verder gewoon trots op mezelf dat de 3e week alweer van start is en ik het zoals ik er nu tegenaan kijken zeker nog 4 weken extra wil doen na de eetweek! We can do this!!



Toppers allemaal veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
De reep was lekker Op het begin kreeg ik wel even last van mijn kaken haha, had jij dat ook? Best een werkje die reep wegkauwen.

Ik ga morgen ook de cranberry crunch proberen, hopelijk vind ik hem net als jou ook lekker.

Ik denk ook wel eens aan avondeten en ook aan hoelang ik nog ongeveer moet, probeer er niet te lang aan te denken en ben vastgesloten om niet te gaan zondigen.
Don't reward yourself with food...You are not a DOG!
Alle reacties Link kopieren
Help!

Ik heb binnenkort een cursus incl.lunch tussendoor.. nu kan ik aangeven of er dieetwensen zijn.. wat geef ik door?

Koolhydraatarm of..?
Don't reward yourself with food...You are not a DOG!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie de reep lekker vinden!

Ik dacht vanmorgen nog oh dag 3 valt reuze mee, voelde me heel fit en heel positief. Maar nu is het 3 uur en ik voel me zoooo belabberd, misselijk, hoofdpijn en dizzy...is dit dan de moeilijkste dag omdat ik nu in ketose kom of ben?



Ik ben trouwens 1.78 en weeg 90 (thuis, bij consulente 92.3). Wil naar de 75. Heb wel al besloten om op 8 dec te gaan opbouwen omdat ik het makkelijker vol kan houden als ik weet tot wanneer ik dit ga doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet mee lunchen cammiel.. Wanneer is het? Ik zou het risico niet durven nemen en je bent niks verplicht, toch? Kauwen is best een werk ja, ik neem sowieso heel kleine hapjes en dan gaat het wel. Heb zo nog een halve en dan straks m'n porridge appel kaneel!



Star ik had de eerste dagen helemaal geen last gelukkig, behalve dag 3 geestelijke zin omdat het super rustig was op mijn werk en me verveelde (ik werk bij de bakker) hoofdpijn amper gehad en misselijk/duizelig helemaal niet gelukkig.. Succes iig, hou vol!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk voel je je morgen beter Star! Volgens m'n consulente zijn de eerste drie dagen het zwaarst, dus hopen dat dat zo is en je nu betere dagen tegemoet gaat. Heb je honger gehad de eerste dagen?



Zou inderdaad je eigen eten meenemen Cammiel, dan weet je in ieder geval zeker wat je eet en heb je het zelf in de hand hoeveel het is .



Wauw Ariel, werken bij de bakker en dan CB'en! Het ruikt daar alleen al zo lekker, om over de gebakjes en verse broodjes nog maar niet te spreken...



Ik ben trouwens 25, 1.65m en ik weeg 70 kg. Ik wil graag naar de 60. Het zijn niet veel kilo's, maar ik weet wel dat ik 10x lekkerder in mijn vel zit dan. Dag 1 is mentaal vol te houden, maar ik merk zo erg dat snacken rond 3-4 uur in m'n systeem zit! Ben benieuwd, 's avonds (voor de tv...) snaai ik het meest, dus ik ga extra van mijn soepje genieten!
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ben ik ook weer even.



Allereerst, van harte welkom Star en Yzer en heel veel succes!



Ariel mag ik vragen waarom jij je producten via de site besteld en niet bij je weegjuf meeneemt? En om je eerdere vraag te beantwoorden, maandag en dinsdag had ik wel weer honger maar vandaag was dat weer over. En ik vind de shakes niet vies, ik ben een grote zoetekauw en sommige shakes vind ik gewoon heel erg lekker



Cammiel, iedereen heeft al gezegd dat je hartstikke goed gaat dus ik kom het alleen even be-amen: iedereen heeft gelijk! 😁

Gaat het met de stoelgang inmiddels wat beter?



Okkie hoe voel je je? Nog steeds aan het snotteren en aan het hoesten? En 600 gram er af is misschien niet zoveel als je wilt maar er af is er af!



Yzer dus je eerste dag viel me? Gelukkig maar. En mocht je onwijze snacktrek krijgen vanavond dan gewoon een rondje gaan lopen of wat in huis rommelen. Afleiding zoeken dus. Succes!



Star ik had de eerste paar dagen ook last van hoofdpijn. Gewoon een paracetamol er in en het komt goed. Echt waar, na een paar dagen is dat over.



Anke hoe gaat het bij jou? En Smart waar zit je??



Hier gaat het gewoon lekker. Ik was vanmorgen nog even op mijn eigen weegschaal gaan staan en daar was ik vanmorgen ook een kilo kwijt. Toch effe checken hè😂 Nu proberen niet meer op de weegschaal te stappen tot volgende week dinsdag.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Haha takkentrol Ik neem ze wel bij de weegjuf mee maar ik bestel ze vantevoren zodat het klaar staat als ik daar kom en we lekker een half uur kunnen kletsen ipv dan nog producten uitzoeken en uitrekenen wat het kost. Zij vult daar (normaal gesproken) ook elke week het gewicht in zodat je een mooie grafiek ziet als je inlogt. Maar bij mij dus niet want ik wil het nog niet weten.. Ik vind de shakes ook lekker! Niet allemaal evenveel maar vanille en butterscotch mag je me voor wakker maken. Verder lust ik ook gewoon de rest voor de afwisseling



Succes met niet meer op de weegschaal staan Hier maandagmiddag weer.. Heb gister foto's gemaakt na 2 weken (voor/tijdens/na) en ik zag al wat verschil, jeujjj...
Alle reacties Link kopieren
En bollesmurf... where are you?! Gaat alles goed?



Bij de bakker werken werkt idd niet mee... Ben het eerste jaar dat ik daar werkte sowieso 10 kilo aangekomen en in de 4 jaar dat ik er nu werk op en af tot totaal toch zeker wel 15 kilo!! Verder is het wel heel leuk hoor, moet me gewoon beheersen haha..



En ik snap je gevoel hoor yzer.. Hoeveel of weinig je ook kwijt wil, als je graag eet is het sowieso een opgave!! Gelukkig kan je hier je ei kwijt!!
Alle reacties Link kopieren
@yzer ik heb dag 1 en 2 niet heel erg honger gehad. Eigenlijk kwam dat pas vandaag. Jii dan?

Ik neem savonds soep en dat vind ik echt lekker!! Maar daarna ben ik misselijk en boer ik het de hele tijd op. Iemand nog een tip wat dat betreft?



oh ja en ik ben 33 jaar was ik vergeten te melden



yzer jij hoeft niet zo heel veel kwijt. Ben benieuwd hoe lang/kort je daarover doet.



Ik ga mijn meiden op bed leggen. ..hebben jullie ook kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Nu we we met zoveel nieuwe CB'ers zijn is het misschien leuk om een tabel te maken waarin we bijhouden hoever iedereen is?
Sommige mensen worden zeikend verwekt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven