Zwanger worden na hersteloperatie sterilisatie man

31-05-2010 15:05 3226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Er zijn al zo veel topics over zwanger worden, maar er zijn maar weinig topics over zwanger proberen te worden na een herstel operatie van een sterilisatie bij de man.



Wie heeft hier ook ervaring mee of is nu ook aan het proberen om zwanger te raken na een hersteloperatie?



Ik ben 36 jaar en mijn vriend (eigenlijk aanstaande, want we gaan in juli trouwen ) is 39. Hij heeft zich drie jaar geleden laten steriliseren. Hij heeft al twee kinderen.



Ik zelf heb nog geen kinderen en wil vanaf kinds af aan al moeder worden. Na er uitgebreid over gepraat te hebben, heeft mijn vriend besloten om de sterilisatie ongedaan te laten maken. Begin april heeft de operatie plaatsgevonden. Vorige week hebben we de uitslag van de kwaliteit van het sperma ontvangen en dit is goed! 27 miljoen zaadcellen per ml, flinke activiteit en genoeg vloeistof. Vanaf zijn kant staat een natuurlijke zwangerschap niets in de weg.



De eerste "klus"ronde hebben we al achter de rug en niet zwanger. Ik had ook niet anders verwacht. Maar nu wordt het spannend. Eind deze week heb ik mijn vruchtbare periode. Dus op naar ronde 2!



Ik hoor graag ook jullie verhalen en zou het leuk vinden om een actief forum op te starten voor dames die momenteel in hetzelfde schuitje zitten. Kunnen we onze ervaringen uitwisselen en elkaar steunen.



Groeten,

Lady
Alle reacties Link kopieren
@ feeriek fijn dat je verschil ziet wij zagen alleen verschil bij de eerste zaadlozing daarna was t weer t zelfde . Dus vanaf begin af aan had ik zoiets van t werkt niet omdat ik geen verschil meer zag maar de dokter zei dat dat niet altijd wat wil zeggen maar mijn gevoel heeft gelijk gehad . @ nadia ja klopt t wil niet altijd wat zeggen maar dat is hoe de arts t mij uit legde . Mijn man wil zelf nog 1 x een.potje in leveren. Voor dec . Ik ga in nov de zorg verzekering bellen want de kans is groot dat we de operatie.opnieiw moeten . Dan gaan we naar maastricht want dat wou onze uroloog . Want daar zit zijn leraar en die kijkt ter plekke of t werkt werkt t niet dan doet hij ter plekke een.pesa. en dan krijg ik.ivf zoals de arts zei . De arts rade wel aan om even met de arts te bespreken of ze mij dan.ook gereed moeten maken voor.die dag of.dat ze eerst afwachtsn . Zoals ik begreep zou t dan wel gewoon ivf worden en.halen ze geen eitjes eruit bij mij . Dus we zien wel @ blues . En natuurlijk ook nadia. Fijn om te horen dat het mogelijk.is . En dat jullie beide gezonde.kindjes hebben geniet ervan.ik kan mn gevoelens even kwijt op me petekindje.die is nu 9 maanden. Dus dat lucht okk wel een beetje op . Xxxx
Alle reacties Link kopieren
Ohnee ik heb t verkeerd gezegd dat word.dan.zoiets als iui . Sorry ik heb me daarin nog niet echt verdiept omdat ik niet geacht had dat dat nodig.was . Gr mij
Leuk bluess dat je ff komt buurten, en jouw kleine ook alweer 9,5 maand, wat gaat het snel hé!

Mijn kleintje is alweer 8 maanden en zit nu sinds een week los, nog net voor hij 8 maanden werd



@camaro Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan, en wat voor behandeling je zal gaan krijgen, ik hoop met positief resultaat!



Liefs Nadia
Alle reacties Link kopieren
Wij ook maar komt wel goed denk xxxx
Alle reacties Link kopieren
@ iedereeen . Nou t zit hier een beetjd tegen ik heb vanaf febr al buikklachten meerdere echos gehad . Konden niks vinden alles zag er goed uit . 2 weken terug heeft de huisarts me.door gestuurd naar een gynecoloog . Dus vandaag bij de gyn geweest inwendig onderzoek gehad en inwendige echo . Op de echo zagen mijn eierstokken en baarmoedef er wel heel mooi aan mijn rechter eierstok is wel heel gevoelig zei de gyn en mn linker kon ze niet voelen maar die zag er op echo wel goed uit . Nu na 3 jaar moet ik vandaag starten met de pil tot eind januari (gelukkig dat mn man zn zaad nu niet werkt ) want de huisarts en.gyn vermoeden dat ik endometriose heb . En door dat ik dan 3 maanden aan de pil ga kunnen ze zien of weet ik veel hoe t werkt of het dat is . Dusss nu zit t niet alleen bij mn man tegen maar bij mij ook . Ondertussen.zal ik jullie wel blijven volgen . En kan.of moet ik ergens op reageren dan lezen jullie mij . Maar zal.weinig te vertellen hebben . Voor de andere dames veeellll succes xxxx mij
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor t gebrekkig nl. Maar zit op tel hahah
Alle reacties Link kopieren
@ Camaro. Dat is balen zeg!!!

Ik heb ook al meer dan een jaar last van mijn buik. Ook meerdere echo's gehad, waar alles ook goed op leek. Maar he is nog steeds niet echt over. Ze gooiden het bij mij op eventuele stress dat zich op klachten in mijn buik kon uitten. Maar als ik jouw verhaal zo lees, word ik toch een beetje huiverig. Ik heb ook wel eens aan endometriose gedacht, maar dacht ik wacht dec/jan wel af.

Het voelt een beetje branderig onderin mijn buik. Wat zijn jouw symptomen dan?

Ik ben inmiddels 3,5 jaar van de pil af. Dus ik hoop niet dat ik daar straks ook weer aan moet natuurlijk!.



Ik denk wel dat ik december af wacht, maar ik ga het thuis toch maar eens bespreken als het deze maand niet lukt. Misschien kunnen we dan toch een maandje eerder het onderzoekstraject in. Nu gebeurd er helemaal niets en is alles heel onzeker. Maar als ik sommige vriendinnen van mij hoor heb ik echt nog we hoop. Sommigen hadden helemaal niets geen problemen en duurde het toch 8 maanden tot een jaar voordat ze zwanger waren. Dus dan heb ik nog even zeg maar... haha.....

Lastig hoor, al dat wachten, je haalt jezelf toch van alles in je hoofd en je weet niet hoe je daar mee om moet gaan. Het ene moment zie je alles positief en het andere moment zie je overal beren op de weg.



Sterkte iig Camaro!... we hopen snel goed nieuws van je te horen!!!



Liefs.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik ben nieuw hier.

Ik was op Google aan het kijken naar dit soort topics.

Mijn man en ik hebben besloten om toch voor een derde kindje te gaan. Hij heeft zich ongeveer 3,5 jaar geleden laten helpen omdat we dachten dat het klaar was met kinderen krijgen.

Sinds een dik jaar weer enorme kriebels bij ons beide en er toch achter gekomen dat ons gezin niet compleet is.... Stom dat we het toen hebben laten doen. Maar dat is achteraf gepraat.



Nu heeft mijn man aankomende woensdag 29 oktober de afspraak voor de operatie staan. We vinden het toch wel weer erg spannend allemaal. En vooral de spanning of het wel of niet gaat lukken is heel groot.... We weten beide wat de nadelen kunnen zijn en het lijkt me idd een harde klap om te horen dat het toch niet op de natuurlijke weg kan gaan. Maar we gaan ervoor en laten het gewoon op ons af komen. Meer kun je toch niet doen helaas....
Alle reacties Link kopieren
@Estie . Ja ik.weet niet.ik heb ben.zowiezo gevoelig t begon.bij mij alleen eerst.in febr met de.periode richting de menstruatie . En.de eisprong . En.langzaam aan.werd t steeds meer soms is t gewoon.een licht buikpijntje die aanwezig is maar soms.is t.ook.hevig. ik.weet niet hoe ik t moet omschrijven . T is geen branderig gevoel soms heb ik wel steken vanuit.men buik.die mn vagina inschieten . Ook met sex doet t pijn dan krijg.ik.gewoon krampen . Ieder heeft zn eigen manier van pijntjes . Estie vergeet niet dat ze t bij mij nog niet zeker weten ze vermoeden t . Maarbkan dalijk okk niks aan de hand zijn . En ja.pil pil mijn man zn zaad werkt nog niet . Plus van endometriose. Kan je.of onvruchtbaar zijn of t gaat moeilijker dus heb t er wel even voor over om 3 maandjes de.pil te slikken . Dan is er dadelijk wel meer duidelijk plus ook al.is t wel zo.dan is er nog een hoop mogelijk via ki . Ivf enniui . Licht natuurlijk ook aan mijn man zn zaadcellen . Maar mijn hoop en wens is er nog .





Ik hoorde trouwens vanavond een verhaal van mijn zus dat er een meisje was die prins heerlijk op facebook had getypt dat ze 1 deze dagen eindelijk abortus ging.plegen en dat eindelijk die waterzak uit haar buik zou zijn . Ik werd me kwaad ik dacht vrouwen zoals wij met al wel een kindje of geen kindje willen.zo graag (die waterzak) in hun buik en dan zet zon achterlijk wicht zoiets neer . Ik werd echt kwaad . Ben ik de enige die over zoiets kwaad word . Of zijn er meer . Of ligt t aan mn. Klokje die tikt . Of omdat t ff tegen.zit ofzo . Pppffff mahja komt goed . Xxxxxx mij
Alle reacties Link kopieren
quote:camaro1901 schreef op 22 oktober 2014 @ 23:56:

@Estie . Ja ik.weet niet.ik heb ben.zowiezo gevoelig t begon.bij mij alleen eerst.in febr met de.periode richting de menstruatie . En.de eisprong . En.langzaam aan.werd t steeds meer soms is t gewoon.een licht buikpijntje die aanwezig is maar soms.is t.ook.hevig. ik.weet niet hoe ik t moet omschrijven . T is geen branderig gevoel soms heb ik wel steken vanuit.men buik.die mn vagina inschieten . Ook met sex doet t pijn dan krijg.ik.gewoon krampen . Ieder heeft zn eigen manier van pijntjes . Estie vergeet niet dat ze t bij mij nog niet zeker weten ze vermoeden t . Maarbkan dalijk okk niks aan de hand zijn . En ja.pil pil mijn man zn zaad werkt nog niet . Plus van endometriose. Kan je.of onvruchtbaar zijn of t gaat moeilijker dus heb t er wel even voor over om 3 maandjes de.pil te slikken . Dan is er dadelijk wel meer duidelijk plus ook al.is t wel zo.dan is er nog een hoop mogelijk via ki . Ivf enniui . Licht natuurlijk ook aan mijn man zn zaadcellen . Maar mijn hoop en wens is er nog .





Ik hoorde trouwens vanavond een verhaal van mijn zus dat er een meisje was die prins heerlijk op facebook had getypt dat ze 1 deze dagen eindelijk abortus ging.plegen en dat eindelijk die waterzak uit haar buik zou zijn . Ik werd me kwaad ik dacht vrouwen zoals wij met al wel een kindje of geen kindje willen.zo graag (die waterzak) in hun buik en dan zet zon achterlijk wicht zoiets neer . Ik werd echt kwaad . Ben ik de enige die over zoiets kwaad word . Of zijn er meer . Of ligt t aan mn. Klokje die tikt . Of omdat t ff tegen.zit ofzo . Pppffff mahja komt goed . Xxxxxx mijNet zo kwaad dat als mensen die geen kinderen willen, van anderen moeten aanhoren dat het egoïstisch is etc.? Een abortus van een ander staat los van jouw kinderwens.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Camaro. Ik wacht het toch nog maar ff af. Heb morgen (als het goed is) mijn eisprong. En mijn buik is erg aanwezig gisteren en vandaag. Dus we gaan deze maand nog gewoon weer afwachten hoor. Ik zal geen overhaaste beslissingen nemen en als we in december heen gaan, zal het vanzelf wel aan het licht komen, mocht het wel zo zijn.



Dat berichtje op FB heb ik inderdaad ook gelezen. Ja het is frustrerend als andere mensen er zo mee om gaan. Maar dat is hun lichaam en hun leven. Daar kan ik helemaal niets aan veranderen. Dat is hetzelfde met mensen die wel kinderen krijgen, maar er helemaal niet voor kunnen of willen zorgen. Dat frustreert ook. Ik moest wel ff slikken toen er een filmpje van een abortus voorbij kwam. Een late abortus. Een baby die leefde en bewoog en die als oud vuil behandeld werd en zo de prullenbak in ging. Dat vond ik wel heel erg om te zien. Maar dan nog kunnen wij hier niets aan doen. Dit moet je toch naast je neer proberen te leggen. Hoe vervelend en verdrietig het ook allemaal is. Soms zit alles niet helemaal eerlijk in elkaar. En ook daar kunnen we niets aan doen. We moeten er zelf mee leren dealen. En ik weet zeker dat het voor ons ook echt wel goed gaat komen! Alleen de vraag is nog wanneer... (hadden we maar zo'n glazen bol!!! haha)....



Sterkte meis!!!
Alle reacties Link kopieren
@femw. Spannend hoor! En leuk dat je het met ons wilt delen. Hou is op de hoogte hoe de operatie verlopen is!



we horen graag van je.
Alle reacties Link kopieren
@Femw. Welkom . Lucht je hart daar is dit forum voor



@ maria . Dat kan best wil niet zeggen dat ik mijn mening niet mag geven en mag zeggen hoe ik me voelde . T is ieders eigen lichaam zoals estie zei maar dan nog . Dat ze abortus pleegt is haar vrije keuze is haar lichaam maar de manier waarop ze t vertelde maakte me kwaad . .



@ estie ja dat kan ik ook wel ma dat verhaaltje kreeg ik kort te horen na dat ik bij de gyb was geweest en ze me vertelde dat ik mischien. Endometriose heb .



Maar komt wel goed ik hoop eigenlijk dat we 1 deze dagen. Goed bieuws krijgen te horen aangezien 2 dames. Ongeveer rond de zelfse cyclus zitten als ik . . Gun t iedereen van harte . Ik lees jullie wel weer xxx mij
Alle reacties Link kopieren
Oja en maria . Als iemand geen.kinderen wil vind ik niet egoisctisch hoor . Kan dat heel goed begrijpen . Maar jij als volwassen meid . Moet ook weten dat je dan een anti conceptie moet gebruiken want je kan nou eenmaal zwanger raken als je. Geen anticonceptie of voorbehoedsmiddel gebruikt . En ben je dan wel zwanger kan je 2 keuzes maken of de keuze maken om het weg te halen of om t te laten adopteren .
Alle reacties Link kopieren
weg
Alle reacties Link kopieren
@ chipa. Ja weet t . Maar wacht gewoon af maar is gewoon klote om te horen . En nee die keuze hebben wij niet gekregen . Xxx
Alle reacties Link kopieren
@ Camaro wat vervelend nieuws voor jou, hopelijk valt het mee!

Wij mogen in december het zaad gaan testen en ben er nu al zenuwachtig voor heb ook nog niet het idee dat het sperma verandert is na de ingreep was dat bij jullie ook zo dat er niks verandert leek?



Ben net gestopt met de pil dus mijn eigen cyclus moet nog op gang komen ik ben vorig jaar al eerder met de pil gestopt en was toen meteen regelmatig ongesteld dus hopelijk is dat dit keer ook het geval!



Succes nog iedereen en ik hou jullie op de hoogte.....



groetjes Anne
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames...



Vanochtend om 6.00 uur zaten we al in de auto naar leiden... Vandaag is de hersteloperatie geweest van mijn man. Dit hebben we bij CASA-kliniek laten doen. Wat een fijne begeleiding daar. Ik mocht bij mijn man blijven tijdens de operatie. Hij werd plaatselijk verdoofd, dus ik kon alles zien wat ze gingen doen. Ze vertelde ook wat ze gingen doen en hoe en waarom.

Ik mocht zelfs mee kijken via de microscoop.

Tijdens de operatie liep er al regelmatig sperma uit de zaadbal, alleen nu hopen dat er goede zwemmertjes inzitten.



Mijn man heeft de operatie goed doorstaan alleen de verdoving was even vervelend.

Hij lag om 9.00 uur op de operatietafel en om half 12 was hij klaar. Hij mocht meteen mee naar huis...

Hij moet zich nu een week rustig houden, niet te zwaar tillen, sporten of gemeenschap hebben, maar vanaf volgende week mag hij weer alles langzaam op gaan pakken. Laatst november moeten we een monstertje opsturen en dan zien we het wel.



Voordeel voor mijn man was wel dat het nog redelijk kort geleden was 3 jaar dat hij gesteriliseerd is geworden en nog een jonge leeftijd, dit is wat de arts zei, maar zei er wel bij dat dat per persoon verschillend was.



We zullen het allemaal afwachten en hopen op iets positiefs...



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Weg
@chipa Het kan dichtgroeien door littekenweefsel maar dat hoeft niet altijd. In maart 2012 heeft mijn man een hersteloperatie gehad, in december was ik voor de 1e keer zwanger en in juni 2013 voor de 2e keer.

Dus ruim een jaar na de hersteloperatie was ik in verwachting.

Het lijkt mij dat als het dichtgroeit dat dat ook vrij snel gaat...?

Verder spannend wanneer je de uitslag krijgt, ik hoop een hele goeie!



@femw Voor jullie ook een spannende tijd, fijn dat de operatie goed is gegaan, nu rustig herstellen en hopelijk ook snel een goede uitslag.



Hier weer 2 rondes achter de rug maar niet zwanger.

Afgelopen maand ovulatietesten gebruikt maar heeft dus ook niet geholpen.

Ik probeer het maar los te laten, gelukkig heb ik mijn kleine mannetje die voor genoeg afleiding zorgt. We zien wel, als het zo mag zijn dan komt het vanzelf



Fijne dag allemaal!



Liefs Nadia
Hoi Meiden,



Ik dacht gister een berichtje geplaatst te hebben, maar dat is dus niet zo. Hier helaas nog geen goed nieuws. Zaterdag na 6 dagen overtijd toch ongesteld geworden. De laatste tijd vaak een 31 dagen cyclus, dus daaanuit gaande alsnog 3 dagen overtijd. Daar wordt ik gewoon gek van. Een langere cyclus is opzich niet erg, als hij dan maar regelmatig is en overtijd zwanger betekend zeg maar. Maargoed we zullen wel zien of het nog gaat lukken.



Houden jullie nog een beetje de moed er in?



Christa hoe gaat het met jou? weet je al meer, wel balen at ze denken aan endometriose..



Ik hoop toch binnenkort positief nieuwste lezen!



Liesxx
Hey!



Ik zie dat er nog geschreven wordt hier...ik heb er al heel lang niet meer gekeken, want dacht dat het stil lag.



nadia, hoe is het met je? Ga je er nog een keer voor?

Jeetje wat lang geleden dat we elkaar 'gesproken' hebben.



Mijn dochter is inmiddels alweer 19 maanden. Tijdje terug waren we bezig voor een 2e, maar na 4 maanden hebben we het stil gezet omdat we volgend jaar gaan trouwen. Na de bruiloft gaan we het weer proberen. Heb echt getwijfeld omdat het heel verkeerd voelde om de kinderwens uit te stellen (leeftijd vriend o.a) maar ik vind net nu goed zo. Dochter is een hele temperamentvolle, en een 2e lijkt mij leuker en makkelijker als zij wat ouder is. Geniet ook enorm nu van deze tijd, ze leert steeds meer en alles wordt makkelijker. En ik wil niet hoogzwanger trouwen, of net als bij dochter hele dagen spugen en zo m'n bruiloft verzieken. Dus per september gaan we er weer voor! Hopelijk is het dan weer snel raak,,



Voor degene die mij niet kennen, ik was binnen 4 maanden na de hersteloperatie zwanger. Wij hebben een maand of 5 geleden wel een test gedaan bij mijn vriend, omdat ik niet het risico wilde dat het dichtgegroeid was en ik dat graag wilde weten. De doorgang was nog steeds helemaal goed, ook heel veel zaadcellen alleen waren ze iets trager. En dan hebben we het over net iets onder 'normaal', volgens de huisarts moet een natuurlijke zwangerschap wederom lukken met deze cijfers. Bij de vorige zwangerschap wisten we deze cijfers trouwens helemaal niet, dus geen idee hoe het er toen voorstond.
Hey wappie!



Wat leuk dat je weer komt kijken/meeschrijven

Met mij gaat het goed! mijn kleine mannetje is vrijdag alweer 9 maanden oud, het gaat zo ontzettend snel!

Het is een heel lief en vrolijk mannetje alleen s'nachts kan hij nog weleens onrustig zijn, dat herkennen we niet van de andere kinderen. Zo zie je maar dat ieder kind weer anders is.

En ja wij zouden het erg leuk vinden als er nog 1 bij zou komen, zeker voor de jongste aangezien er tussen hem en de anderen wat meer leeftijdsverschil zit. Dus wij zijn er ook weer voor gegaan, helaas nog zonder resultaat.

Ik heb ook na zitten denken over zo'n test, zeker omdat het alweer 2,5 jaar geleden is dat het hersteld is.

Soms denk ik ook wel, zou het niet dichtgegroeid zijn? Wij hebben samen afgesproken dat als ik in januari nog niet zwanger ben mijn man opnieuw een test laat doen, dan weten wij in ieder geval waar we aan toe zijn.

Maar wat fijn wappie dat alles nog goed is! Ik hoop dat je dan ook weer snel zwanger mag raken als je er weer voor gaat. Hoelang was het van jouw vriend ook alweer geleden dat hij gesteriliseerd was en daarna herstel?



En gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk Hoeveel maanden nog voor de grote dag?



Liefs Nadia
Nadia, vind het echt superleuk te lezen dat het zo goed met je gaat. En je kleine man alweer 9 maanden vandaag, onvoorstelbaar he. Alle clichés zijn waar, het gaat zoooo snel! Die van mij begint steeds beter te praten, is super ondeugend en de grenzen aan het zoeken, maar ook zo schattig. Ik ben alweer een half jaar aan het werk, en dat bevalt heel goed.



Mijn vriend heeft 2,5 jaar geleden de hersteloperatie gedaan, hij was toen 6 jaar gesteriliseerd ongeveer. Toen wij een paar maanden geleden bezig waren voor een 2e merkte ik wel weer die onzekerheid van 'zou het nu weer (zo snel) lukken' of wat als het niet meer lukt. Tja..dat zal ook niet verdwijnen denk ik. We willen er wel echt heel graag nog 1 bij, dus hopelijk is het ons gegeven.

Vind het knap dat jullie er nog een keer voor gaan. Ik zou op een gegeven moment gek worden van al die kinderen haha. Nee echt heel leuk, hoop dat het nog een keertje lukt bij jullie!



Wij trouwen in september, dus nog ver weg. Onze locatie moest een jaar van tevoren vastgezet worden dus vandaar dat we nu al een groot deel geregeld hebben. Heb m'n jurk al gekocht, was er zo verliefd op dat ik er niet meer onderuit kon
Wappie dat is zeker zo ja, het gaat echt veel te snel maar ook wel weer leuk deze leeftijd Als ik tegen hem zeg; wat doet de koe? dan zegt hij al; boeh , zo schattig En hij schuift op zijn buik de hele kamer door, en snel ook! :P en hij zit al los, ook uit zichzelf, wat gaan ze dan snel in hun ontwikkeling hé

Ik ben er denk ik al achter waarom hij de laatste weken zoveel huilt, hij lag vanmorgen op mijn schoot en ik zag dat er onderin 2 tandjes tegelijk doorkomen maar bovenin komt ook al een hoektandje door! geen wonder dat hij zo huilt steeds, arm ventje.. :(



Lekker dat je weer aan het werk bent en dat het zo goed bevalt. Ik blijf voorlopig nog gewoon fulltime mama ;)

En o ja nu je het zegt, jouw vriend had de hersteloperatie iets eerder, in januari 2012 toch? die van mij in maart 2012

En ik herken dat wel hoor, ik denk ook steeds , zou het nog lukken? en als het niet meer lukt? zo definitief dan ineens. Maar daar wil ik nog niet aan denken ;) we wachten nog even af

Gek van ze worden? welnee joh hahaha dat valt best mee, het scheelt dat de oudste 2 al vrij zelfstandig zijn en hun eigen weg gaan ( vaak weg met vrienden/vriendinnen) dus het komt ook vaak voor dat we alleen met de jongste 2 weggaan.

En thnx, dat is wederzijds ;)



Echt leuk joh! en dat je je jurk al gevonden hebt



Zo dat was ff offtopic ;)



Hoe is het trouwens met de andere dames?

Hier de vruchtbare dagen weer voorbij dus weer afwachten.



Fijn weekend allemaal!



Liefs Nadia

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven