Trouwen in 2015 deel 2

28-09-2014 20:06 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijke OP door Matroesjka:



Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Hier schrijven we dus verder over trouwen in 2015! Tips, tricks en vooral gezelligheid.

Dit keer mét tabel



NicknameLeeftijdTrouwdatumBudgetBijzonderhedenRubra286 maart< ¤ 10.000-Marels2815 mei< ¤ 5000-Wiewatwaarenhoe2822 mei¤ 8500-Matroesjka_257 augustus¤ 6000-miss_musica2629 augustus¤ 12.000-Chantilly212527 november¤ 10.000-O.L.L.A3323 december 2016¤ 5.500woont in buitenland
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat zo ongastvrij he, je gasten naar huis sturen om te eten. Vind ik zelf echt armoe.



Maak dan je groep daggasten kleiner of je eten goedkoper.

Als iemand mij dat zou flikken zou ik alleen naar het feest fgaan denk ik. Ik ga niet opdraven als gemeentehuisvulling en dan weer naar huis om te eten en san weer terug. Je nodigt iemand uit of niet hoor, en mensen die je niet uitnodigt voor eten nodig je alleen voor het feest uit.



Maar goed, my two cents.

Ik maak met ongeveer 90 gasten helemaal geen onderscheid, iedereen is welkom vanaf het gemeentehuis totdat de drank op is.



Heb vandaag telefoon gehad dat ik de hoepel die schoonmams vermaakt heb moet komen passen. Dat gaan we van de week maar doen dan.

Ben zooooooooo benieuwd hoe mijn jurk wordt als ie op lengte is!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Eens met Marels, ik zou niet thuis of in een restaurant gaan eten en dan terug komen.

Ik zou me in het algemeen niet welkom voelen. Maar dat ben ik.



Chantilly, ik vind turquoise of blauw erg mooi. Something blue

Maar voor de herfst is rood of zacht roze of zelfs donker groen wel erg mooi.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en over aantal gasten; hier ongeveer 90 voor de hele dag. En budget dus minder dan 5000 euro, hoe minder hoe liever.



Zal straks wel even op de computer kijken hoe het ook al weer zit met mijn budget.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Nou nou zeg, het overgrote deel van de bruiloften waar ik ben geweest was op deze manier ingedeeld. Mijn vrienden en familie zijn dit dus ook gewend. Ik vind het juist cheap ass om mensen alleen voor het feest uit te nodigen, omdat je ze 's middags geen stukje taart of glaasje champagne wil serveren. Niemand is verplicht om ook 's middags te komen, maar ze zijn in ieder geval welkom.



Ik vind het ook gek dat het hier blijkbaar wel normaal gevonden wordt om een low budget bruiloft te houden (en dus geen of een 'kariger' feest te geven voor je gasten) en wel een paar duizend euro in je eigen huwelijksreis te steken. Ik geef m'n geld liever uit aan een leuke dag voor mijn gasten, dan aan mezelf. Maar goed, gelukkig mag ieder haar eigen keuzes maken qua bruiloft.



Als wij ook een diner voor alle gasten hadden willen doen, hadden we onze gastenlijst meer dan moeten halveren, waardoor we veel goede vrienden niet zouden kunnen uitnodigen.



Daarnaast, een vriendin van me had wel een buffet voor 50 man, maar vertelde achteraf dat ze liever een klein etentje had gehad. Ze was nu nl tijdens het eten steeds aan het rondrennen om iedereen te spreken en had veel andere dingen moeten laten om het buffet te kunnen betalen.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is dat dan in jouw omgeving wel normaal, maar ik vind het erg krenterig, zeker als je toch zo'n enorm bedrag te besteden hebt.



Weet je, ik begrijp heel goed dat je liever een klein etentje hebt, maar ik begrijp niet dat je dan wel 100 man van tevoren uitnodigt, maar dat ze dan moeten moven tijdens het eten en daarna weer terug komen.

Ieder moet het voor zich weten, maar ik vind het erg ongastvrij.



En net als Olla zou ik me ook niet welkom voelen als ik moest moven tijdens het eten.



Ik vind het dan weer wat cru om te stellen dat een low budget feest karig is of geen feest is.

Mijn feest inclusief eten voor ongeveer 90 man gaat me in totaal hoooooooguit 1500 euro kosten en waarschijnlijk veel minder.

En ik denk niet dat mijn gasten iets tekort gaan komen. Bij ons is tenminste iedereen welkom en iedereen overal bij welkom.



En dat vind ik belangrijker, dat ik iedereen die belangrijk voor me is om me heen heb, zonder voorwaarden van die mag dan wel komen en dan niet.

Gastvrijheid is voor mij en gelukkig ook voor mijn gasten veel belangrijker dan duur.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Thema Sjan!

Dat is inderdaad iets waar wij ook mee zitten.



Mijn jurk is natuurlijk met rood, misschien laat ik dat terug komen in de decoraties maar ik neig ook wel naar appeltjesgroen als decoratiekleur....

Dat is het moeilijke maar ook het leuke van alles zelf doen natuurlijk, ik kan alles inrichten zoals ik het wil



En ik heb een team decoratie, waaronder mijn zus en getuige, dus dat moet goed komen
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Oh, en Olla, ik zou het gewoon doen hoor, in de kerk!

Zeker als het een klein kerkje is.



Je trouwt in de kerk omdat het belangrijk voor je is om elkaar trouw te beloven voor God of in wie je dan ook gelooft.

Dan gaat het daarom, jij, je aanstaande, je God en de belofte die je doet, toch?

De rest is bijzaak.



Zeker als je trouwt in een klein kerkje kan dat juist heel mooi zijn om het zo klein te doen



Ik heb sowieso meer met intieme bruiloften dan met groots
668, the neighbour of the Beast
Girls, girls, don't fight
Alle reacties Link kopieren
Ik was niet degene met de lange tenen heur

Ik gaf gewoon mijn mening, die werd alleen niet gewaardeerd
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 23 oktober 2014 @ 20:46:

Oh, en Olla, ik zou het gewoon doen hoor, in de kerk!

Zeker als het een klein kerkje is.



Je trouwt in de kerk omdat het belangrijk voor je is om elkaar trouw te beloven voor God of in wie je dan ook gelooft.

Dan gaat het daarom, jij, je aanstaande, je God en de belofte die je doet, toch?

De rest is bijzaak.



Zeker als je trouwt in een klein kerkje kan dat juist heel mooi zijn om het zo klein te doen



Ik heb sowieso meer met intieme bruiloften dan met groots Ik ben ook helemaal klaar met het getwijfel. Wij trouwen in ons kerkje
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 23 oktober 2014 @ 20:53:

[...]



Ik ben ook helemaal klaar met het getwijfel. Wij trouwen in ons kerkje



Super!!!



Ik heb daar ooit nog wel over gedacht, voor de kerk trouwens, maar hier gaat dat niet gebeuren. Ik ben hopeloos van mijn geloof gevallen en vind het dus ook hypocriet om dan alsnog in de kerk te trouwen.

Dus hier wordt het alleen het gemeentehuis



Hebben jullie al een datum?

En wat gaan jullie verder doen die dag? Omdat je zei een gezellige dag met jullie ouders gepland te hebben?
668, the neighbour of the Beast
Iedereen moet toch gewoon doen waar ze zich prettig bij voelen? Uiteindelijk is het boven alles belangrijk dat de trouwdag bij het trouwende stel past.



Iedereen is sowieso welkom bij de ceremonie want de wet schrijft voor zover ik weet voor dat huwelijksvoltrekkingen openbare gelegenheden zijn Maar ik heb idd ook geen zin om me dan tussendoor een paar uur zelf te moeten vermaken dus kies er vaak voor om dan alleen 's avonds te gaan. Maar in NL is het een vrij ingeburgerd iets om te eten met een hele kleine groep dus in die zin is het niet raar.



Ik wou me eigenlijk niet verdedigen maar ik ga het toch doen Wij hebben gewoon gekeken naar wat bij ons past binnen ons budget. En daarin kon alles eigenlijk wel. Een feest ook. Maarja, hoe logisch is het om een feest te geven met DJ en al als wij mensen zijn die bijna nooit "feesten" en veel van onze gasten ook niet? Wij zijn meer van het dineren en gewoon gezellig bij elkaar zijn. Met de mensen die belangrijk voor ons zijn en die hopelijk over 10, 20, 30 jaar ook nog deel van ons leven uitmaken(en dan vallen als je eerlijk bent heel veel mensen al af). En dan is het dus niet gek dat wij ervoor kiezen om ons huwelijk te vieren met een kleinere groep mensen die er de hele dag bij zijn, een uitgebreid diner te doen en daarna gewoon leuk samen te zijn met drankjes en een muziekje. En onze gasten kennende willen ze veel liever voor ons dat we lekker op huwelijksreis gaan dan die 5000 euro te steken in een feest dat niet bij ons past.



Dus...zullen we nu stoppen met elkaars bruiloften afzeiken en lekker allemaal doen wat bij ons past?
Alle reacties Link kopieren
Marels, oprechte vraag: wat serveer je dan aan je gasten als je zegt dat je max. ¤1500,- uit gaat geven voor 90 man? Dat is nl ongeveer ¤16,- p.p. Als ik thuis een etentje geef, geef ik al meer uit aan boodschappen en dan nog excl. drank.



Misschien ligt het ook aan het type gasten. Veel van mijn gasten zijn oud-studenten en die drinken op een feestje alleen al voor meer dan ¤30,- de neus.



Ik kan me voorstellen dat je met een ander gezelschap wat goedkoper uit bent, maar ik kan oprecht niet bedenken hoe je het gaat redden met maar ¤1500,-
Alle reacties Link kopieren
Geldt voor ons ook hoor Troes



Wij zijn ook geen party-animals en ik heb ook geen grote vriendengroep die eens fanatiek de dansvloer op gaat.

Ik ben zelf ook meer het type van gezellig een biertje drinken en een beetje kletsen dan dat ik in een discotheek hang.



Daarbij heb ik een familie die ook niet zo van de sjiek is, dus ik doe iedereen en vooral ook mezelf een veel groter plezier met gewoon gezellig een barbecue, ongedwongen en niet "stijf".



We voorzien zitplaatsen en statafels en een stuk zelfbediening ook, zodat het geen stijf zitfeestje wordt maar het de bedoeling is dat mensen ook een beetje rondlopen enzo



Ieder zijn ding inderdaad
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 23 oktober 2014 @ 20:57:

[...]





Super!!!



Ik heb daar ooit nog wel over gedacht, voor de kerk trouwens, maar hier gaat dat niet gebeuren. Ik ben hopeloos van mijn geloof gevallen en vind het dus ook hypocriet om dan alsnog in de kerk te trouwen.

Dus hier wordt het alleen het gemeentehuis



Hebben jullie al een datum?

En wat gaan jullie verder doen die dag? Omdat je zei een gezellige dag met jullie ouders gepland te hebben?

Wij gaan op 23-12-2016 trouwen.

Eerst de ceremony, dan taart en champagne.

Daarna een uitgebreide lunch of high tea.

Dan met zijn 5en de trouwfoto's maken. We willen veel foto's met onze ouders. Omdat mijn ouders in een ander land wonen dan ik en mijn vriend zijn moeder is al best oud.



Daarna gaan we ergens opwarmen met warme dranken haha tot we kunnen dineren.

En daarna blijven we lekker aan de bar hangen van het hotel of restaurant.



We vinden dit alle 5 leuk en gezellig en het past erg bij ons.



Ik ben ooit al getrouwd geweest en dat was een grote bruiloft met alles er op en eraan en het voelt gewoon niet goed voor me.



Dit is het kerkje:

(het lijkt vrij groot op de foto maar er passen maar 5 mensen op een bankje en het zijn maar 10 passen naar het altaar )



That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Jeetje olla jij bent gewoon 2 jaar van tevoren al aan het plannen. Nu voel ik me écht hopeloos achterlopen. Ik moet van het weekend vriend echt even een schop onder zn kont geven om wat voor de bruiloft te gaan doen



Je kerkje is mooooooooooi!!! Bijna jammer dat wij totaal niet christelijk zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat iedereen moet doen waar hij&zij zich goed bij voelt.

Ik gaf mijn persoonlijke mening, hoe ik me als gast zou voelen.



En ook al doe ik graag wat ik zelf leuk vind, ik vind dat het geen gedoe moet worden voor mijn gasten.



Maar aangezien het voor Procne haar familie normaal is, is dat helemaal prima.



Het is zo ontzettend persoonlijk, een bruiloft en je doet het nooit goed.

Iemand zal altijd zeuren.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:Procne schreef op 23 oktober 2014 @ 21:07:

Marels, oprechte vraag: wat serveer je dan aan je gasten als je zegt dat je max. ¤1500,- uit gaat geven voor 90 man? Dat is nl ongeveer ¤16,- p.p. Als ik thuis een etentje geef, geef ik al meer uit aan boodschappen en dan nog excl. drank.



Misschien ligt het ook aan het type gasten. Veel van mijn gasten zijn oud-studenten en die drinken op een feestje alleen al voor meer dan ¤30,- de neus.



Ik kan me voorstellen dat je met een ander gezelschap wat goedkoper uit bent, maar ik kan oprecht niet bedenken hoe je het gaat redden met maar ¤1500,-



Barbecue.



Vlees á ¤7,50 de man. Inclusief pindasaus en volgens mij ook brood.

Salades worden in elkaar gedraaid door familie en vrienden. Dat kost bovendien geen donder als je ze zelf maakt.

Laten we nog wat extra kosten rekenen en bedenken dat ik 6 euro de man over houd voor drinken.

Da's al een halve krat bier, een hele fles wijn of drie flessen cola. Lijkt me dat je dus voor 15 euro de man makkelijk uit moet komen.
668, the neighbour of the Beast
Trouwens, hoe is bij jullie de verdeling tussen jouw gasten en de gasten van husband to be? Is het ongeveer 50-50?
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 23 oktober 2014 @ 21:13:

Jeetje olla jij bent gewoon 2 jaar van tevoren al aan het plannen. Nu voel ik me écht hopeloos achterlopen. Ik moet van het weekend vriend echt even een schop onder zn kont geven om wat voor de bruiloft te gaan doen



Je kerkje is mooooooooooi!!! Bijna jammer dat wij totaal niet christelijk zijn

Ik hou van plannen en heb een lijstjes fetish.

Verder ga ik ook veel zelf doen zoals boeket en kerkbloemen etc en dus ga ik nu verzamelen.



Ik ga nog niks boeken hoor haha maar het is zo leukkkk, dat plannen.



En we moeten een hele hoop sparen, aangezien we geen psaargeld meer hebben
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Tis een heeeeeel schattig kerkje Olla!

Klinkt als een heerlijke dag!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Wil je al in de lijst Olla? Dan kun je officieel lekker meeplannen hier
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Als je veel zelf doet, Marels, dan moet dat zeker gaan lukken.

Ik zou wel wat meer geld uittrekken voor het drinken.



Mensen drinken op bruiloften over het algemeen meer dan op een normaal feestje.

En in Mei kan het bloedheet zijn.



Ik ben de 1e keer op 24 juni getrouwd en het was 34 graden.

Bijna niemand heeft wat gegeten die dag, maar juist heel veel gedronken.

Hou daar ook rekening mee



Klinkt zo gezellig! En I pindasaus haha
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 23 oktober 2014 @ 21:17:

Wil je al in de lijst Olla? Dan kun je officieel lekker meeplannen hier

Mag dat, mag dat? Leukkkkkk!

Zal even de gegevens bij elkaar sprokkelen
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Zullen we anders bij de mods een verzoekje indienen om onze topictitel gewoon te laten veranderen in "het grote trouwtopic"?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven