Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?



Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
quote:mevrouw_stemband schreef op 19 oktober 2014 @ 20:14:

[...]





Zeg jij dan "Dat heb ik nog nooit op"? Dat is pas raar! Iets te eten gehad hebben is juist normaal NL.

"Wat heeft hij daar gehad

Een koekje, een koekje

Wat heeft hij daar gehad

Een koekje met een gat!"

Ik zeg dan 'dat heb ik nog nooit op', of 'dat heb ik nog nooit gegeten' ja.

Gehad, leg het me uit, hoe moet ik dat zien? Het is dan alsof je het krijgt van iemand.

Of moet ik het zien als, ik had het eerst, maar nu heb ik het opgegeten, dus heb ik het niet meer? Dat vind ik ook heel raar
Alle reacties Link kopieren
Echt iets heel onbenulligs:

Mensen die achtentachetig zeggen ipv achtentachtig. T scheelt maar 1 letter, maar toch...



Of mensen die als stopwoordje "ja" hebben en dat na ongeveer elke zin zeggen. ( klinkt Zo betweterig)
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 19 oktober 2014 @ 22:59:

[...]



Ik zeg dan 'dat heb ik nog nooit op', of 'dat heb ik nog nooit gegeten' ja.

Gehad, leg het me uit, hoe moet ik dat zien? Het is dan alsof je het krijgt van iemand.

Of moet ik het zien als, ik had het eerst, maar nu heb ik het opgegeten, dus heb ik het niet meer? Dat vind ik ook heel raar

Als je er over nadenkt is het ook raar, maar dat zijn zo veel taalverschijnselen ;)



Ik vind het gewoon om dat bij eten te zeggen. Wel raar om dat bij een cadeautje te zeggen: "Ik heb een fles badschuim gehad voor mijn verjaardag" vind ik stom.



Ook stom:

- Mensen (meestal meisjes van een jaar of 20) die in de volle trein in de spits een plekje bezet houden voor hun vriendinnetje die nog in geen velden of wegen te bekennen is

- Mensen die dat pikken en gaan staan in plaats van dat plekje op te eisen (dat is dan wel weer handig voor mij, want ik pik dat niet en ga gewoon zitten)

- Mensen die rennen voor de trein, niet om de trein te halen want hij gaat nog lang niet, maar om het laatste zitplekje te bemachtigen. Geen gezicht, die keurige kantoormannen aan het rennen.

- Mensen (opvallend vaak meisjes van een jaar of 20 of keurige kantoormannen) die hun koffiebekertje op het tafeltje laten staan als ze de trein verlaten, terwijl er een prullenbak onder dat tafeltje zit én ze langs een prullenbak komen bij het uitstappen.

- Treinreizigers in het algemeen. In het bijzonder bovengenoemde types en daarnaast slurpneuzen en mensen met knaageten.
Alle reacties Link kopieren
Gistermiddag aangetroffen bij de bushalte.

Half opgegeten belegde broodjes, lege vette frites-met-mayonaisebakjes en halfvolle blikjes fris op het bankje in de abri terwijl de prullenbak op 2 meter afstand staat.

Ik begrijp dat gewoon niet! Is het nou zóveel moeite die troep op te ruimen



Ooit zag ik twee keurige parelkettingdames hun restant broodjes kaas achteloos op straat gooien toen ze de Bijenkort in liepen. Ik kon het niet laten heel hard te roepen: "dames, u laat iets vallen".
quote:amarna schreef op 23 oktober 2014 @ 09:24:

Gistermiddag aangetroffen bij de bushalte.

Half opgegeten belegde broodjes, lege vette frites-met-mayonaisebakjes en halfvolle blikjes fris op het bankje in de abri terwijl de prullenbak op 2 meter afstand staat.

Ik begrijp dat gewoon niet! Is het nou zóveel moeite die troep op te ruimen



Ooit zag ik twee keurige parelkettingdames hun restant broodjes kaas achteloos op straat gooien toen ze de Bijenkort in liepen. Ik kon het niet laten heel hard te roepen: "dames, u laat iets vallen".



Bah, vreselijk, mensen die prullenbakken niet begrijpen. Hebben de dames nog iets gehoord of gezegd?



Ik erger me aan het OV. Mensen worden met de dag asocialer, de automaten voor kaarten zijn moeilijk te ontcijferen voor ouderen, en eigenlijk zijn de eenmalige chipkaarten gewoon papieren kaartjes die een euro extra kosten. Ik ben een van die mensen die een hekel heeft aan de chipkaart, ze zijn erg onhandig en duur voor als je maar 1 of 2 keer per maand een station of twee verder reist. Ik zal blij zijn als ik weer normaal kan fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik pak ook weer sneller de auto dan de trein. Ik ga echt nooit met de trein en heb dus ook geen ov. Ik kocht altijd losse kaartjes. Nu is het onnodig ingewikkeld en duur geworden waardoor ik toch de auto pak.



Ik schreef laatst al over de opdringerige mails van de v&d na een online aankoop. Ik heb nu al 3x een herinnering gekregen over de online enquête van de kraamzorg. De eerste kreeg ik 10 okt, toen 16 okt en vandaag weer. Ik was 20 oktober uitgerekend dus zelfs al zou ik optijd bevallen zijn was de kraamzorg nog niet afgelopen en dus redelijk vroeg voor een enquête. Maar ik ben nog niet eens bevallen. .... te irritant ( de herhalingen en het feit dat mn baby niet geboren wil worden btw)
Ik moet dit even kwijt...



Ik heb gedroomd over het forum. Of mede mogelijk gemaakt door het forum.

Ik droomde dat er iemand 'me kindje' typte en dat ik een halve oorlog ontketende tegen het internet vanwege het woordje 'me'. Ik geef het forum de schuld.
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 19 oktober 2014 @ 13:48:

Een simpel recept dat maar uit vijf stappen bestaat. Alleen is stap 1 dan: snijdt alle ingrediënten in blokjes van 3,2 bij 4,3 mm, mix de koele kleuren apart van de warme kleuren, splits zeven eieren in drieën en zet dit geheel vijf maanden op een droge koele plek zonder aardstralen. Of iets dergelijks. Geweldig geschreven haha!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 19 oktober 2014 @ 14:07:

[...]



Oja!

Tautologie is twee keer hetzelfde toch?



Ja. Alleen dan zijn beide woorden wel gelijksoortig. Dus bv allebei een zelfstandig naamwoord of allebei een bijvoeglijk naamwoord.



Anders is het een pleonasme.



En contaminatie is een samentrekking van twee begrippen.



Samentrekking van opbellen en telefoneren wordt optelefoneren.



Natte regen is een pleonasme want regen is altijd nat en regen is een zelfstandig naamwoord en nat is een bijvoeglijk naamwoord.



Hij was slim en sluw. De deur was toe en dicht. Twee keer dubbelop een bijvoeglijk naamwoord.

Ik zelf denk dat "hij liep wandelend naar huis" ook een tautologie is, allebei een werkwoord.



En eigenlijk is de uitdrukking "frank en vrij"dus ook een tautologie.



Maar een tautologie wordt ook wel eens als een stijlfiguur gebruikt en geldt dan niet als taalfout, dit om het makkelijker te maken. (Ironisch bedoeld.)
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
quote:Lotte35 schreef op 19 oktober 2014 @ 22:32:

[...]



Belachelijk inderdaad. Ook gewoon koelproducten tussen de koekjes of zo. Aso lui die dat doen.



Het toppunt van irritatie is bij mij van die omaatjes die in een winkel een zak met snoep of drop of koekjes weet ik veel wat, in ieder geval een zak, daar vervolgens 20 minuten zo'n zak gaan bestuderen/omdraaien enz. Echt vreselijk nutteloos maar zo irritant.



Of deze, daar ga ik ook bijna dingen van doen waar je jaren TBS voor krijgt: dan sta je in een rij en dan gaan ze een andere kassa openen. Vrijwel altijd gaan er dan mensen die net achteraan de rij staan als eerste naar zo'n kassa toe. Dat vind ik ook aso.

(miss. is dit mosterd)



Dat dingen achteloos op straat smijten erger ik me ook behoorlijk aan. Een tijdje geleden bij de bushalte stond een meisje die een pakje drinken had. Toen het leeg was gooide ze het achter zich terwijl 2 meter naast haar een prullenbak stond.

Niks van gezegd, ik ben haar moeder niet en volgens mij krijg je alleen maar een grote bek. Om eerlijk te zijn was ik daar nog kwader op, dat ik er niks van had gezegd. Maar goed ik ben dus niet de enige. De 'gooi daar maar neer' opmerking ga ik onthouden, ik had dat (als ik het de volgende x wel durf ) dus wel gezegd bij die bijenkorfdames.
Als iemand iets laat vallen of op straat gooit vraagt mijn ma altijd 'hejje stront in de klauwen?'

Ik denk niet dat ik dat zou durven.
Ik kan er niet tegen als mensen zeggen dat Fanta of Coca Cola hetzelfde is als elke willekeurige huismerksinas of -cola, maar dan in een andere fles ("je betaalt alleen voor het etiketjeeeee"). NIET. NIEEET.



En Doe Maar! Ik kan niet tegen de manier waarop die man zingt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een hekel aan als mensen een heel verhaal in de je vorm houden terwijl het over zichzelf gaat.



Trouwens ook een pokkehekel aan wielrenners die op hun hardst door de smalle straatjes in mijn dorp rijden en dan boos worden als ik daar ook loop.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Wielrenners zijn ook irritant Fiepie...
Alle reacties Link kopieren
[quote]Grapes schreef op 24 oktober 2014 @ 17:16:

Ik kan er niet tegen als mensen zeggen dat Fanta of Coca Cola hetzelfde is als elke willekeurige huismerksinas of -cola, maar dan in een andere fles ("je betaalt alleen voor het etiketjeeeee"). NIET. NIEEET.



Ja!! Net als Pepsi en coca cola zijn hetzelfde! NIET. NIEEET!! Ik heb al zo vaak blind geproefd en ik kan echt elke keer vertellen welke Coca cola en welke pepsi is!



@classicqueen o ja die oudjes! Waar kijken ze naar??
Alle reacties Link kopieren
Fluitende mensen, werken verschrikkelijk op mijn zenuwen.



En dan vooral als ze het 'smorgens vroeg doen, of op mijn werk door de gangen. Grrrr.
Alle reacties Link kopieren
quote:classicqueen schreef op vrijdag 24 oktober 2014 16:57 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Lotte35 in "Onbenullige ergernissen"" class="messagelink">Lotte35 schreef op 19 oktober 2014 @ 22:32</a>:</b>

[...]



Belachelijk inderdaad. Ook gewoon koelproducten tussen de koekjes of zo. Aso lui die dat doen.</div></blockquote>



Het toppunt van irritatie is bij mij van die omaatjes die in een winkel een zak met snoep of drop of koekjes weet ik veel wat, in ieder geval een zak, daar vervolgens 20 minuten zo'n zak gaan bestuderen/omdraaien enz. Echt vreselijk nutteloos maar zo irritant.



Of deze, daar ga ik ook bijna dingen van doen waar je jaren TBS voor krijgt: dan sta je in een rij en dan gaan ze een andere kassa openen. Vrijwel altijd gaan er dan mensen die net achteraan de rij staan als eerste naar zo'n kassa toe. Dat vind ik ook aso.

(miss. is dit mosterd)



Dat dingen achteloos op straat smijten erger ik me ook behoorlijk aan. Een tijdje geleden bij de bushalte stond een meisje die een pakje drinken had. Toen het leeg was gooide ze het achter zich terwijl 2 meter naast haar een prullenbak stond.

Niks van gezegd, ik ben haar moeder niet en volgens mij krijg je alleen maar een grote bek. Om eerlijk te zijn was ik daar nog kwader op, dat ik er niks van had gezegd. Maar goed ik ben dus niet de enige. De 'gooi daar maar neer' opmerking ga ik onthouden, ik had dat (als ik het de volgende x wel durf ) dus wel gezegd bij die bijenkorfdames.



Zo was er ooit bij de school van de kinderen, hondenverbod, loopt een man langs met zijn hondje en laat hem daar poepen, recht voor uitgang schoolplein. En loopt door !



Dus ik er achteraan, meneer, meneer u bent iets verloren !

Oh echt ? Wat dan ?

Daar meneer, de poep van uw hond.



Hij was not amused.



Tss.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een keer quasi dom achter een vrouw aangelopen die een plastic zak liet vallen. Al glimlachend gaf ik haar de zak en zei dat ze iets had vergeten.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je dingen moedwillig op straat gooit en niet in de prullenbak. Ik KAN het niet eens!
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Een keer in de trein:

Er komt zo'n keurige kantoormeneer tegenover mij zitten. Tot zover nog niet zo veel aan de hand. Dan haalt hij een BLIKJE BIER tevoorschijn. Dat mag überhaupt al niet (huisregels Arriva: geen alcohol en geen sterk geurende etenswaren. Bier meurt en bevat alcohol. Bier mag dus dubbel niet). Toen werd het nog erger: er kwam een zak chips bij en hij zat echt hele handen vol chips in zijn mond te proppen, niet overdreven. Verschrikkelijk! De zak chips verdween gelukkig weer in de tas, bierblikje bleef leeg op het tafeltje staan. Onder die tafel zit dus een prullenbakje. Op de plaats van bestemming aangekomen staat hij op, draait hij zich om richting uitgang (waar tevens 2!!! prullenbakken zijn) en wil die kant op lopen. Blikje blijft uiteraard staan.



Ik zeg: "Meneer, vergeet uw blikje niet weg te gooien!"

Zegt ie: "Oh ja." Korte stilte. "Ik was het even vergeten, ik wou hem heus wel meenemen hoor." Yeah RIGHT.



Maar dit is off topic want dit is overduidelijk geen onbenullige ergernis
MS, dit is volledig off-topic! Tuurlijk niet onbenullig. :P



Maar kantoormeneer, dat komt vaker voor, dat is onbenullig genoeg
quote:Kunai schreef op 24 oktober 2014 @ 14:44:

Ik moet dit even kwijt...



Ik heb gedroomd over het forum. Of mede mogelijk gemaakt door het forum.

Ik droomde dat er iemand 'me kindje' typte en dat ik een halve oorlog ontketende tegen het internet vanwege het woordje 'me'. Ik geef het forum de schuld.

wat droom jij leuk! Ik droom alleen maar ontzettend onlogisch, allemaal situaties door mekaar heen en over mensen waar ik niks nakkes nada mee heb.

Daar erger ik me aan, aan mijn dromen



MS: idd. wel een beetje offtopic want niet erg onbenullig.

Echt ik vind dit niet normaal, wat een vetklep zeg...
Onbenullig want mijn kat is in heel zijn leven nog geen dag ziek geweest en kan zich waarschijnlijk niet eens voorstellen dat ik me rot voel.



Normaal ligt mijn kat altijd op mijn buik als ik op de bank zit/lig. Maar nu ben ik ziek en dat beest weegt 7 kilo! Steeds als ik in slaap sukkel komt hij op mijn buik liggen en ben ik bang dat het er van boven en onder uit zal spuiten.



Stomme kat, houdt niet eens rekening met mij.
Beterschap, Annelaure!
Dank je!
Mijn eigen onbenullige ergernis: ik had me voorgenomen niet op Viva-forum te komen vandaag (want heb genoeg andere dingen te doen). Daarna mocht ik wel kijken, maar niet inloggen. En zie nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven