Psyche
alle pijlers
Problemen door hoogbegaafdheid..wie ook?
donderdag 17 juli 2008 om 18:13
Hai!
kon er zo snel geen topic over vinden, dus ben een nieuwe gestart...Ik ben 26 en hoogbegaafd, niet dat ik daar zo trots op ben, integendeel..Vaak had ik maar liever gehad dat ik was zoals veel anderen..Ik weet niet wat ik leuk vind doordat ik nergens een uitdaging in zie, ben heel snel uitgekeken op werk, en loop daar nu in vast. Wie kan hier over meepraten en herkent dit?
kon er zo snel geen topic over vinden, dus ben een nieuwe gestart...Ik ben 26 en hoogbegaafd, niet dat ik daar zo trots op ben, integendeel..Vaak had ik maar liever gehad dat ik was zoals veel anderen..Ik weet niet wat ik leuk vind doordat ik nergens een uitdaging in zie, ben heel snel uitgekeken op werk, en loop daar nu in vast. Wie kan hier over meepraten en herkent dit?
dinsdag 22 juli 2008 om 19:45
Niet! Ik had het de vorige keer speciaal gegoogled om geen flater te slaan, omdat ik mij natuurlijk als simpele ziel onder de echt begaafden begeef.
http://en.wikipedia.org/wiki/Panacea_%28medicine%29
plus 5 miljoen hits op google voor panacea, en slechts 4000 voor panacaea
De Van Dale vertelt me trouwens dat ik panacee moet zeggen als nederlander.
http://en.wikipedia.org/wiki/Panacea_%28medicine%29
plus 5 miljoen hits op google voor panacea, en slechts 4000 voor panacaea
De Van Dale vertelt me trouwens dat ik panacee moet zeggen als nederlander.
dinsdag 22 juli 2008 om 19:52
toevallig had ik net mijn vorige post ge-edit. Maar het zal vast wel vaker voorkomen, ik erken ruiterlijk dat ik daar slecht in ben. Maar dan wil ik ook dat jij ruiterlijk erkent dat panacea de algemeen geaccepteerde, en dus niet foute, spelling is van dat woord, en niet panacaea, als we elkaar toch gaan mierenneuken (geil!).
anoniem_2387 wijzigde dit bericht op 22-07-2008 19:55
Reden: smilies toegevoegd om vooral aan te geven dat dit een grapje was, voordat mensen rare dingen van mij gaan denken.
Reden: smilies toegevoegd om vooral aan te geven dat dit een grapje was, voordat mensen rare dingen van mij gaan denken.
% gewijzigd
dinsdag 22 juli 2008 om 20:08
Maar daardoor gaat het er niet meer om hoe goed het idee is, maar hoe goed het idee ligt. Op safe spelen en politiek/economisch goed liggende ideeen uitkiezen is nu de norm, in plaats van werkelijk vernieuwend, origineel, en baanbrekend bezig zijn. Want het op de grens bewegen van het bekende betekent meer kans op niks vinden in je experiment, en niks vinden is einde oefening in dit nieuwe model van economisch rendabele wetenschap.
dinsdag 22 juli 2008 om 20:18
Overigens heb ik een professor het eens zo horen omschrijven: als er niemand naar je poster komt dan is het goed. Dan val je buiten het paradigma, en heb je kans dat ze tien jaar later je idee op gaan pikken. Dus als de rest links gaat, moet jij rechts.
NB. Om werkelijk vernieuwend onderzoek te doen dus, niet om funding te krijgen.
dinsdag 22 juli 2008 om 20:23
Het IQ van Marilyn vos Savant valt in de range 167-230. Het hangt er maar vanaf welke test gebruikt wordt.
Mijn IQ is in ieder geval bepaald aan de hand van een aantal testen (objectief gedeelte), maar ook aan experimental designs, orale presentaties en schriftelijke publicaties van mijn hand (subjectief gedeelte). Doordat het deels een subjectieve benadering is (wel aan de hand van wetenschappelijk bepaalde criteria) heeft kent deze IQ waarde een marge van ongeveer 15 punten.
Met volle overtuiging zeg ik dat ik liever een beduidend lager IQ had gehad. Gewoon slim.
Mijn IQ is in ieder geval bepaald aan de hand van een aantal testen (objectief gedeelte), maar ook aan experimental designs, orale presentaties en schriftelijke publicaties van mijn hand (subjectief gedeelte). Doordat het deels een subjectieve benadering is (wel aan de hand van wetenschappelijk bepaalde criteria) heeft kent deze IQ waarde een marge van ongeveer 15 punten.
Met volle overtuiging zeg ik dat ik liever een beduidend lager IQ had gehad. Gewoon slim.