Napraattopic 6 (Lees OP voor gewijzigde regels!)

04-10-2014 19:51 3154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.



Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.



Wat mag:

Bans bespreken Bantopic

Beleid bespreken

Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)



*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.



Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.



Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

Het uitvechten van privé-vetes.



Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.



Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).



De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.



Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.



Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:GrannyWeatherwax schreef op 25 oktober 2014 @ 13:24:

[...]





1-2-10....boer, vrouw, heer, aas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 25 oktober 2014 @ 14:40:

[...]





Erger nog, je bent verwijderd



Vooruit, ik heb niet netjes gezegd "Ik vind dit...". Grappig dat ik zelf de reactie niet gezien heb.



Ach, heb net iemand gevraagd of ze ongesteld moet worden, benieuwd of dat verwijderd wordt.... Krijg het gevoel dat als ze door het huis bij iemand binnen zou komen ze zou bijten.
Alle reacties Link kopieren
quote:juubje schreef op 25 oktober 2014 @ 15:00:

[...]





Vooruit, ik heb niet netjes gezegd "Ik vind dit...". Grappig dat ik zelf de reactie niet gezien heb.



Ach, heb net iemand gevraagd of ze ongesteld moet worden, benieuwd of dat verwijderd wordt.... Krijg het gevoel dat als ze door het huis bij iemand binnen zou komen ze zou bijten.Stond dit in het hondentopic of ging het over Suarez?
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
honey boo boo. Is dat suarez?
quote:juubje schreef op 25 oktober 2014 @ 15:34:

honey boo boo. Is dat suarez?Duh. Kijk jij nooit avro's kunstuur dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 25 oktober 2014 @ 16:10:

[...]



Duh. Kijk jij nooit avro's kunstuur dan?



Ik kijk amper televisie. Heb ook geen idee wie honey boo boo is, behalve dat ik vanochtend ook dat bericht op nu.nl zag.



Ah voetballer zie ik nu op google. Jongens op het werk zijn er heel trots op dat ze me geleerd hebben wie Messie is
Jij googled op Honey Boo Boo en je komt bij een voetballer uit?

Je moet in de leer bij BGB denk ik
Alle reacties Link kopieren
Suarez, denk ik.
quote:juubje schreef op 25 oktober 2014 @ 13:35:

Yep. er stond iets van wit uitschot oid, weet het niet precies meer. Ik heb er alleen onder gezet "Dit is een racistische opmerking." Als deze opmerking er met zwart had gestaan ipv wit dan zijn gelijk de rapen gaar. Allemaal weggepoetst.De rapen waren toch ook gelijk gaar, zo gaar dat de replies eruit waren geknikkerd en zij een ban kreeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 25 oktober 2014 @ 16:52:

Jij googled op Honey Boo Boo en je komt bij een voetballer uit?

Je moet in de leer bij BGB denk ik Ik sla weleens wat stappen over in wat ik vertel...
Ik wil die wegpoets-functie eigenlijk ook wel; als ze het forum nou toch gaan vernieuwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 25 oktober 2014 @ 17:19:

[...]



De rapen waren toch ook gelijk gaar, zo gaar dat de replies eruit waren geknikkerd en zij een ban kreeg.Ik heb de verdere replies niet meer gezien, was het zo erg?
Nee totaal niet. Maar ik snap jou reactie niet over als het over zwarten was geschreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 25 oktober 2014 @ 17:23:

Nee totaal niet. Maar ik snap jou reactie niet over als het over zwarten was geschreven.Mijn ervaring is dat die zich vaak eerder gediscrimineerd voelen dan blanken. Maar misschien hebben anderen een andere ervaring.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
O, mijn reactie was dat als ik ergens gezegd had dat het zwart uitschot was geweest over wie dan ook, ik gelijk alles aan mijn broek zou krijgen. Dat ik dat dus niet zal doen, maar heb het idee dat andersom het wel moet kunnen. Wellicht klopt dat idee niet.



No big deal, had niet verwacht dat dit zou volgen. Beetje impulsief geweest op de vroege ochtend na een korte nacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:harry13 schreef op 25 oktober 2014 @ 17:28:

[...]





Mijn ervaring is dat die zich vaak eerder gediscrimineerd voelen dan blanken. Maar misschien hebben anderen een andere ervaring.



Ik denk dat mensen met een kleur ook veel en veel meer gediscrimineerd worden dan blanken. Ik trok veel op met een Indiase dame in engeland. Mooi huis, mercedes, kinderen naar Oxford, hartstikke net en sociaal gezin, zij werkte als postdoc aan een gerenommeerd internationaal onderzoeksinstituut. Vroeg haar of ze weleens gediscrimineerd werd en de tranen sprongen gelijk in haar ogen.



Ben wel van gelijke monniken, gelijke kappen. Dus kleur en ras er dan altijd buiten houden.
quote:harry13 schreef op 25 oktober 2014 @ 17:28:

[...]





Mijn ervaring is dat die zich vaak eerder gediscrimineerd voelen dan blanken. Maar misschien hebben anderen een andere ervaring.



Dat is inderdaad voor mij een nieuwe: dat autochtonen zich in hun eigen land zo verongelijkt en achtergesteld voelen. Ik moet echt steeds een knop omdraaien 'ik heb recht op mijn gevoel dus autochtonen mogen zich ook zo voelen'

Met de uitleg erbij en wat ik soms ook zelf zie (vader weggestuurd van muziekles omdat les plaatsvond in Marokkaans vrouwencentrum, bijvoorbeeld) ook niet gek.

Wel blijf ik wel vinden dat we in nl weinig te klagen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 25 oktober 2014 @ 17:43:

[...]





Dat is inderdaad voor mij een nieuwe: dat autochtonen zich in hun eigen land zo verongelijkt en achtergesteld voelen. Ik moet echt steeds een knop omdraaien 'ik heb recht op mijn gevoel dus autochtonen mogen zich ook zo voelen'

Met de uitleg erbij en wat ik soms ook zelf zie (vader weggestuurd van muziekles omdat les plaatsvond in Marokkaans vrouwencentrum, bijvoorbeeld) ook niet gek.

Wel blijf ik wel vinden dat we in nl weinig te klagen hebben.Ben ik het mee eens. Want ik zit me nu af te vragen of ik me weleens gediscrimineerd voel. Op vrouw zijn wel, maar op mijn velletje niet. En dan denk ik aan hoe die indase dame reageerde. Dat zit diep.
Oke, dilemma, moet ik mijn motto veranderen of niet:





"Wat wil je nou bereiken met je graf commentaar"



Ik vind die ik nu heb leuker maar aan de andere kant kan Nouschi mss wel een graf-sista gebruiken?
Je kan ook helemaal geen motto doen
quote:fluim schreef op 25 oktober 2014 @ 19:21:

Je kan ook helemaal geen motto doen



Zaaaaaai
quote:StoraHuntur schreef op 25 oktober 2014 @ 19:19:

Oke, dilemma, moet ik mijn motto veranderen of niet:





"Wat wil je nou bereiken met je graf commentaar"



Ik vind die ik nu heb leuker maar aan de andere kant kan Nouschi mss wel een graf-sista gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon dit motto houden. Veel leuker!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat je deze moet houden, Stora
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Je neemt steeds een extra centimeter in beslag met die onzin.

Zo is er hier ook iemand die iets van 4 regels heeft en zelf altijd hooguit een regel aan replies geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven