Werk & Studie
alle pijlers
Best sneu
dinsdag 22 juli 2008 om 22:21
Nou ja, het was één van de dingen die voroaf wel duidelijk waren: al zit je al in de auto onderweg naar vakantiebestemming, er zijn zaken van klanten die voor gaan. Dit is zo'n situatie. Maar voor het gezin is het balen. We gaan nu kijken wat er aan alternatieven zijn, een paar dagen opa & oma, zonder mij dus, of zoiets.
dinsdag 22 juli 2008 om 22:29
Oh ja, en dan is alleen erop uitgaan met de kinderen voor je vrouw natuurlijk ook een flinke klus, met twee nog bewerkelijke kleintjes. Dat is jammer.
Misschien heeft je vrouw een kinderloze zus of broer die wel zin heeft in een weekje terschelling? Of inderdaad, wat verder weg samen met haar of jouw ouders..... Maar ja, mensen moeten natuurlijk maar beschikbaar zijn op het laatste moment en daar zin in hebben. Twee vrij grote If's
Misschien heeft je vrouw een kinderloze zus of broer die wel zin heeft in een weekje terschelling? Of inderdaad, wat verder weg samen met haar of jouw ouders..... Maar ja, mensen moeten natuurlijk maar beschikbaar zijn op het laatste moment en daar zin in hebben. Twee vrij grote If's
dinsdag 22 juli 2008 om 22:31
Misschien kan je naar een vakantiepark gaan met een heeeeeel grote speeltuin die toch nog op rijafstand van je klus is? De wegen zijn nu minder druk, dus een beetje meer afstand is beter te behappen. Zodat je 's avonds en in de weekenden toch op vakantie bent met je gezin, en zij de hele week? Eventueel met opa en oma er een paar dagen bij, en een paar andere dagen een leuk bevriend stel, zodat het voor jouw vrouw niet te zwaar of alleenig is.
dinsdag 22 juli 2008 om 23:57
uhm, vind het eigenlijk wel meevallen met de vervelendheid van de opmerkingen van hoipippi. Rider zegt zelfs dat hij persoonlijk niet eens zo van vakantie houdt.
In dit geval is het vooral zonde voor zijn gezin, hoewel zijn kinderen, als ze nog klein zijn, ook vast net zo blij gemaakt kunnen worden met een vakantie thuis. Als je doet alsof het een groot avontuur is (slapen in een tent in de tuin, naar het zwembad, naar de efteling) dan zal er weinig teleurstelling zijn bij hun. Blijft over rider's vrouw.... Tsja, ik zou er wel de pee in hebben als ik zijn vrouw was, maar een relatie hebben met een zelfst ondernemer heeft zo zijn voordelen, en dit is een van de nadelen. Dat weet je wel een beetje als je eraan begint.
In dit geval is het vooral zonde voor zijn gezin, hoewel zijn kinderen, als ze nog klein zijn, ook vast net zo blij gemaakt kunnen worden met een vakantie thuis. Als je doet alsof het een groot avontuur is (slapen in een tent in de tuin, naar het zwembad, naar de efteling) dan zal er weinig teleurstelling zijn bij hun. Blijft over rider's vrouw.... Tsja, ik zou er wel de pee in hebben als ik zijn vrouw was, maar een relatie hebben met een zelfst ondernemer heeft zo zijn voordelen, en dit is een van de nadelen. Dat weet je wel een beetje als je eraan begint.
woensdag 23 juli 2008 om 00:33
woensdag 23 juli 2008 om 00:48
Ik vind het niet kunnen en wel om de volgende reden. Kleine kinderen snappen niet dat werk soms voor moet gaan. Als jij ze al heb beloofd dat ze 8/14 dagen naar Spanje/Turkije/Frankrijk/weet ik veel gaan, en dan opeens zegt: "Sorry lastige klant vakantie gaat niet door", dat snappen de kleintjes echt niet hoor!
Die kun je dat niet duidelijk maken.
Ik vind het echt zielig.
woensdag 23 juli 2008 om 00:56
Ach Brummetje, leren die kinderen direct van kind af aan dat voor niets de zon op gaat en verder niets.
Sommige dingen zijn nu eenmaal zo in het leven. Doordat papa Rider voor zichzelf werkt zijn dit nu eenmaal risico's. Je kunt niet zeggen tegen die klant ' lukt niet' . Oh wacht, je kunt het wel zeggen, maar wat als die klant een volgende opdracht uit gaat zetten, ook bij een ander.
Die kinderen gaan niet dood Brummetje.
Ze zullen balen, en ach kleintjes maak je het al snel weer goed met een ijsje of een dagje naar de dierentuin.
Het is niet leuk nee, maar godallejemig om nu te zeggen dat dit het einde van de wereld betekent... het gaat maar om een vakantie hoor, niet om hun dagelijkse boterhammen die je ze ontneemt...
Zo.
Rider.
K*t voor je.
Althans.
Voor je kinderen.
Sommige dingen zijn nu eenmaal zo in het leven. Doordat papa Rider voor zichzelf werkt zijn dit nu eenmaal risico's. Je kunt niet zeggen tegen die klant ' lukt niet' . Oh wacht, je kunt het wel zeggen, maar wat als die klant een volgende opdracht uit gaat zetten, ook bij een ander.
Die kinderen gaan niet dood Brummetje.
Ze zullen balen, en ach kleintjes maak je het al snel weer goed met een ijsje of een dagje naar de dierentuin.
Het is niet leuk nee, maar godallejemig om nu te zeggen dat dit het einde van de wereld betekent... het gaat maar om een vakantie hoor, niet om hun dagelijkse boterhammen die je ze ontneemt...
Zo.
Rider.
K*t voor je.
Althans.
Voor je kinderen.
DTEEZ!
woensdag 23 juli 2008 om 00:58
woensdag 23 juli 2008 om 08:52
Misschien moeten de mensen die het 'niet vinden kunnen' het eens van de andere kant bekijken. Als Rider zijn klant nu laat stikken, is hij die misschien kwijt. Omzetverlies enzo, allemaal narigheid. Als je dat te vaak doet, kan dat faillisement betekenen (ik zeg niet dat dat zo is hoor Rider, in jouw geval) en dát is zeker fijn voor het gezin.
(even voorop gesteld dat je hoofdkostwinner bent)
Maar Rider, sneu is het inderdaad
Misschien later nog even er tussen uit met z'n allen?
(even voorop gesteld dat je hoofdkostwinner bent)
Maar Rider, sneu is het inderdaad
Misschien later nog even er tussen uit met z'n allen?