Kat dood door vuurwerk in achterste. Welke straf ?

19-10-2014 18:35 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heeft een rotzak een kat zwaar verwond door het dier op te blazen dmv vuurwerk in z'n achterste. Ik vind dat de dader (hopelijk pakken ze hem/haar) een hoge straf moet krijgen. Gelijk aan als je dit een mens zou aandoen. Wat vind jij ?

Ook vind ik dat vuurwerk voor particulieren afgeschaft moet worden. Alleen een vuurwerkshow per gemeente met Oud en Nieuw.

Beter voor het milieu, minder slachtoffers, minder angst bij dieren.

Wat is jouw mening ?
Alle reacties Link kopieren
Psychopaten hebben geen grens en er zijn in het verleden berichten geweest in kranten over eenden en ganzen die opgeblazen waren met vuurwerk, "voor de grap'. Dus ook met katten zal men wel ooit iets uitgehaald hebben met vuurwerk. Momenteel worden ook paarden mishandeld met een mes, dieren vergiftigd, etc.

Hier is dus een voorbeeld van een kat die opgeblazen werd, maar helaas zijn er meer voorbeelden te vinden op google.

http://www.hetgebeurthier.nl/index.php? ... 501.0;wap2
Alle reacties Link kopieren
Als het waar is, is het walgelijk. Maar ik vind je een heel knappe jongen als je vuurwerk in het achterste van een kat weet te krijgen.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 19 oktober 2014 @ 18:40:

ik vind dat een HUIS dier dus ook IN HUIS moet blijven.

Als je al meent dat je kat buiten moet zijn, lijn het beest aan en ga een wandelingetje maken.



misschien heeft degene die nog wat vuurwerk over had ook wel genoeg van de kattenstront of vrat het beest zijn vijver leeg.j

Je klinkt nu niet bepaald "happy". Rare beredenering.
Alle reacties Link kopieren
quote:ondernemer schreef op 20 oktober 2014 @ 12:43:





Ten eerste kan ik me niet voorstellen dat mensen zo gestoord zijn om dit te doen. Zelfs psychopaten hebben toch wel ergens een grens?



Dat is wel heel erg naief.

Heb je die Duitse Herder gezien die vuurwerk in zijn bek heeft gekregen?
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 20 oktober 2014 @ 12:51:

Psychopaten hebben geen grens en er zijn in het verleden berichten geweest in kranten over eenden en ganzen die opgeblazen waren met vuurwerk, "voor de grap'. Dus ook met katten zal men wel ooit iets uitgehaald hebben met vuurwerk. Momenteel worden ook paarden mishandeld met een mes, dieren vergiftigd, etc.

Hier is dus een voorbeeld van een kat die opgeblazen werd, maar helaas zijn er meer voorbeelden te vinden op google.

http://www.hetgebeurthier.nl/index.php? ... 0;wap2Mijn god..."het diertje gilde het uit van de pijn". Afschuwelijk! Ik ga mijn katten even flink knuffelen. Stelletje rotzakken wat een dier zo mishandeld. Echt een stel psychopaten die geen schuldgevoelens kennen.
Alle reacties Link kopieren
Ja en voor de wet stelt het NIETS voor. En dat vind ik nog het ergste. Alsof het lijden van een dier niet erg is.
Leefde pistolen Paultje nog maar.......
Alle reacties Link kopieren
Het blijkt niet te kloppen, zag ik bij tv Rijnmond. Dierenbescherming heeft zich vergist. Kat is wsl aangereden. Vaag verhaal. Kat nog steeds dus dood en dat blijft zielig, maar ben toch blij dat het vuurwerkverhaal niet klopt.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Kat uit Hoogvliet stierf niet door vuurwerk



HOOGVLIET - 



Een kat uit Hoogvliet waarvan de politie zondag meldde dat hij was omgekomen voor vuurwerk, is toch niet mishandeld. Het dier is waarschijnlijk een natuurlijke dood gestorven, of aangereden.



De politie liet woensdag weten dat de eerste inschatting van deskundigen en verklaringen van getuigen leidden tot de onjuiste conclusie op zondag. Agenten zochten toen de eigenaar van de kat, waarvan werd gedacht dat die was gedood doordat iemand vuurwerk in de kont van het dier had gestopt. Op Twitter reageerden mensen met afschuw.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Om op het aangereden stukje terug te komen.

indien ik schade heb aan mijn auto omdat een kattenvriend (in) meent dat een kat op straat hoort te lopen, komt de rekening voor de schade ook richting kattenvriend(in).
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:happy-daddy schreef op 22 oktober 2014 @ 22:12:

Om op het aangereden stukje terug te komen.

indien ik schade heb aan mijn auto omdat een kattenvriend (in) meent dat een kat op straat hoort te lopen, komt de rekening voor de schade ook richting kattenvriend(in).Ik als kattenvriendin zou zeker geen probleem ermee hebben on dat betalen,.....maar is dit nu echt het eerste waar je aan denkt, aan de financiële schade?
Alle reacties Link kopieren
quote:marjorette schreef op 23 oktober 2014 @ 09:30:

[...]





Ik als kattenvriendin zou zeker geen probleem ermee hebben on dat betalen,.....maar is dit nu echt het eerste waar je aan denkt, aan de financiële schade?

Nope, eerste dat ik denk :kut beest

2e is t financiële
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 22 oktober 2014 @ 19:23:

Het blijkt niet te kloppen, zag ik bij tv Rijnmond. Dierenbescherming heeft zich vergist. Kat is wsl aangereden. Vaag verhaal. Kat nog steeds dus dood en dat blijft zielig, maar ben toch blij dat het vuurwerkverhaal niet klopt.



Zoals ik al zei: een broodje aap verhaal.

Ik rust mijn koffer maar weer eens.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Ik zag vanmiddag een filmpje op GeenStijl van een kindje, een baby'tje eigenlijk nog, dat aangemoedigd door zijn moeder een kitten zwaar mishandelt. Mijn god, zo ontzettend erg, hoe ziek ben je dan.

De moeder had het ook nog op haar Facebook gezet, wat een k.twijf!
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Ik zag het op facebook langskomen, echt goed ziek is dat takkewijf. Ik hoop dat de oudere kat een keer een flinke uithaal doet midden in haar gezicht, en ook dat kind mag van mij een flinke tik krijgen. Te erg dat er gezinnen zijn waar de dieren zo'n kutleven hebben .
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sommige reacties vrij wereldvreemd. Lees de krant en je ziet waar mensen toe in staat zijn richting dieren. Ik heb in een dierenasiel gewerkt en heb daar de meest verschrikkelijke voorbeelden gezien van mishandeling. Voor mij is de mens het beest onder de dieren. Hopelijk zal het wettelijk ooit zo zijn dat een (huis)dier niet alleen als bezit/inboedel bekeken wordt en dat de straffen op dierenmishandeling gelijk wordt aan mishandeling van een mens.
quote:hertog schreef op 25 oktober 2014 @ 11:17:

Hopelijk zal het wettelijk ooit zo zijn dat een (huis)dier niet alleen als bezit/inboedel bekeken wordt en dat de straffen op dierenmishandeling gelijk wordt aan mishandeling van een mens.Dus ook TBS + 20 jaar voor het opeten van dieren?
Alle reacties Link kopieren
quote:hertog schreef op 25 oktober 2014 @ 11:17:

Ik vind sommige reacties vrij wereldvreemd. Lees de krant en je ziet waar mensen toe in staat zijn richting dieren. Ik heb in een dierenasiel gewerkt en heb daar de meest verschrikkelijke voorbeelden gezien van mishandeling. Voor mij is de mens het beest onder de dieren. Hopelijk zal het wettelijk ooit zo zijn dat een (huis)dier niet alleen als bezit/inboedel bekeken wordt en dat de straffen op dierenmishandeling gelijk wordt aan mishandeling van een mens.



Als TO zijnde had je ook even moeten vermelden dat er niks van klopte van je verhaal. Je speculeerde er maar wat op los.

In het oorspronkelijke bericht stond ook duidelijk 'vermoedelijk' ook dat heb je weggelaten.

In het vervolg even de dingen beter op een rijtje hebben voordat je zo'n topic opent.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:hertog schreef op 25 oktober 2014 @ 11:17:

Ik vind sommige reacties vrij wereldvreemd. Lees de krant en je ziet waar mensen toe in staat zijn richting dieren. Ik heb in een dierenasiel gewerkt en heb daar de meest verschrikkelijke voorbeelden gezien van mishandeling. Voor mij is de mens het beest onder de dieren. Hopelijk zal het wettelijk ooit zo zijn dat een (huis)dier niet alleen als bezit/inboedel bekeken wordt en dat de straffen op dierenmishandeling gelijk wordt aan mishandeling van een mens.





Als je dieren gelijk wilt stellen aan mensen, stel je het eten van vlees gelijk aan kannibalisme.

En een slager is dan een crimineel die voor seriemoord moet worden gestraft.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Zo dan! Als ik van bepaalde figuren hier lees dat ze m.i. zeggen dat het mishandelen van een onschuldig dier aanvaardbaar is omdat deze in een tuin zou komen? Dan gaan mijn wenkbrauwen fronsen.

In mijn vorige woonomgeving kwamen er wel eens ongevraagd kinderen op mijn erf lopen en die deden dingen die niet mocht (bijv aan mijn motor zitten). Ik was daar verre van blij mee. Ik dacht ook altijd laten die ouders die koters eens bij zich houden. Er is nog nooit in mezelf opgekomen om ze wat aan te doen. Blijkbaar vinden mensen hier dat anderen hun kat wel bij zich moeten houden en anders lopen ze het risico op mishandeling???

Goh weten die dieren veel, en in mijn geval: weten die kinderen veel?



Het getuigt wat mij betreft van een behoorlijk psychisch defect als je zo denkt met andere levende wezens om te gaan op welke wijze dan ook. Op zich kan ik veel meer van dieren hebben dan van kinderen, simpelweg omdat ik dieren nu eenmaal aangenamer gezelschap vind maar dat neemt niet weg dat ik wel probeer te snappen dat niet alle ouders hun kinderen altijd maar aan zich vastgeketend kunnen hebben. Ook al lijkt dit me erg prettig, dit gaat nu eenmaal niet en dat geldt ook voor katten.



Een beetje tolerantie zou niet verkeerd zijn lijkt mij, hoe zo'n last je ook van andere levende wezens kunt hebben. Als ik een levend wezen aanrijd, kijk ik niet eerst naar de schade, mijn zorg gaat uiteraard uit naar de aangeredene, of dat nu een kat, hond of kind is dat maakt mij geen reet uit. En dat stuk blik, nou ja dat is maar blik en daar komt ook wel een oplossing voor....of niet, soit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven