Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Wat fijn dat het leuk was Estrellas!

Kan je mediteren?

Ook simpel te leren met filmpjes op youtube. Ik vind het zelf een heerlijke manier op te ontspannen.

Hoe gaat het verder met nano? Merk je al verschil?
Wat fijn dat het leuk was Estrellas!

Kan je mediteren?

Ook simpel te leren met filmpjes op youtube. Ik vind het zelf een heerlijke manier op te ontspannen.

Hoe gaat het verder met nano? Merk je al verschil?
Wat fijn dat het leuk was Estrellas!

Kan je mediteren?

Ook simpel te leren met filmpjes op youtube. Ik vind het zelf een heerlijke manier op te ontspannen.

Hoe gaat het verder met nano? Merk je al verschil?
Jonge zeg, dat forum, of dit gaat wennen......wat onoverzichtelijk. Maar ik vind het niet zo gek dat alles lawaaierig overkomt want dat is vast ook zo. Constant gehuil en peuterlawaai en zelf niet fit, geen wonder dat je naar rust verlangt.

Het is sowieso gewoon heerlijk om eens alleen thuis te zijn en dat mis jij al tijden. Wanneer gaat je man weer weg, is dat dit weekend?
Alle reacties Link kopieren
Frambloosje, ik kan niet mediteren, ik denk dan al snel aan de stapel was die ik nog weg moet vouwen of welke boodschappen ik nog moet doen

Overdag gaat het best redelijk met Nano maar de avond en nacht is soms echt een drama.

Ik ben nu bijvoorbeeld alweer een uur bezig hem in slaap te krijgen. Hij valt steeds even weg.om vervolgens weer wakker te schrikken en te huilen.

Gisteravond dacht ik optijd naar bed te gaan maar daar dacht hij anders over. Ben uiteindelijk naar beneden gegaan met hem en hem in de schommel gelegd, toen sliep hij even en ben ik maar op de bank gaan liggen.

Even later toch weer in bed. Uiteindelijk lag ik klaar wakker tussen 2 snurkende kerels in.

Ik keek naar de knipperende lampjes van mijn tv en moest denken aan alle lichtjes die ik boven mijn bed had op de medium care in het AMC en ja... toen was het linkje naar de bevalling van de meisjes snel gelegd. Uiteindelijk ben ik met tranen in mijn ogen in slaap gevallen.

Vandaag voel ik me.de hele dag verdrietig maar dat komt niet zozeer door vannacht denk ik. Ik ben gewoon moe, een beetje op denk ik.



Wel ben ik lekker naar de kapper geweest en naar de fysio.

Ik heb het met de fysio nog over Nano gehad, ze heeft me een nummer van een kinderfysiotherapeut gegeven. Die kan helpen om een beetje een ritme in Nano te krijgen. Ze werkt ook nauw samen met een manueel therapeut en heeft wen korte lijn met het cb.

Ik ga daar toch maar een afspraak maken, wie.weet helpt het ons.



@Hgjb, wennen hè dit nieuwe forum! Vind het tot nu toe maar niks.

Ja, we hebben nog 2 dagen samen. Morgen moet hij naar Amsterdam, een gesprek met de baas. Hij heeft geen idee waarover. En dan zaterdag nog en zondagochtend vroeg is hij weer weg.

Ik kan niet zeggen dat ik erg bijgetrokken ben de laatste weken. Maar dat komt vooral door onrustige Nano.

Denk ook vooral dat het slaapgebrek nu de oorzaak is van mijn prikkelbaarheid. Maar daar is helaas helemaal niets aan te doen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Estrella toch snap ik het niet, slaapgebrek, man gaat gauw weg, je bent niet opgeknapt, en ik lees steeds dat jij o.a. midden in de nacht constant bezig bent, op de bank ligt, je schrijft: "lig ik wakker tussen 2 snurkenden mannen". Sorry als ik je misschien beledig maar dan denk ik steeds, waarom? Waarom lig jij niet in bed en is je man bezig met de baby, je probeert de baby in slaap te krijgen, hij hoeft niet constant te drinken. Waarom zegt je man niet: ik ben thuis, je bent straks 5 weken alleen, jij gaat boven liggen, op een andere kamer, wat dan ook, oordoppen in en slapen en ik red mij wel vannacht, op misschien voeding na, ik vind het echt heel raar dat hij lekker in bed ligt en jij ligt weer op de bank.

Man kan gaan en staan schrijf je ergens, nee, dat kan niet, hij is de vader, hij kan ook 's nachts eruit gaan zodat jij kunt blijven liggen.

Lees het bericht van Doreia nog eens van de 24 e, echt hoor, geef het meer uit handen.

Niet om je te beledigen hoor. Maar voor jezelf, voor je rust die je hard nodig hebt.
Kan mij voorstellen dat je denkt: mens waar bemoei je je mee. Ik vind het alleen zo zwaar en rot voor je en ik denk dat je zo vast zit in dit patroon dat je het bijna "normaal" vindt om bijna alles alleen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn maxi zijn vrije weken toch anders gelopen dan gedacht. Je had toch nooit kunnen bedenken dat Nanootje zich zo lang oncomfortabel zou blijven voelen.

En omdat Nano zoveel aandacht nodig heeft ben jij helemaal uitgeput. En wat te denken van al die slapeloze nachten. Dat alleen al is genoeg om oververmoeid te raken.

Ik vind het niet zo raar dat jij hier gestressed van raakt.

En dat je gedachten regelmatig afdwalen naar alles rondom de bevalling van de meisjes, is ook niet echt verwonderlijk. Dat is een traumatische ervaring die je aan het verwerken bent. Ooit komt er een tijd dat het minder pijn doet als je aan je dochters denkt.
Alle reacties Link kopieren
Zijn alle zware boodschappen voor de komende weken al in huis. Zo niet, misschien kan Maxi dat nog doen voordat hij aan het werk gaat.



En verder hoop ik dat jullie nog 2 fijne dagen samen hebben.

Misschien zaterdag een oppas regelen voor een paar uurtjes en jullie lunch nog eens dunnetjes overdoen.
Alle reacties Link kopieren
@ hgjb, hebt gelijk hoor en ik snap ook helemaal dat je dat zegt.

Maar het zit gewoon niet in mij. Ik denk al snel, laat ik het maar doen (sowieso ligt Nano natuurlijk naast mij) als Maxi met hem in de weer gaat in de nacht, dan heb ik overdag een chagrijnige man en ik heb liever dat hij zich met Mini bezig houdt en dat ik nog op bed kan blijven liggen 's ochtends.

En ik zal toch niet goed kunnen slapen.



@ janneke, we halen zeker nog de zware dingen in huis en proppen de voorraad kasten vol.



Vandaag moest Maxi op gesprek komen bij zijn baas (beetje jammer want zo is er weer een hele dag weg). Dat gesprek was niet goed. Maxi snapt er helemaal niets van en denkt dat een jaloerse collega is gaan klagen bij de baas.

Helaas heeft dit wel consequenties voor het nieuwe vaarseizoen maar wat ik nog het vervelendst vind is dat dit een behoorlijke domper is op onze laatste dagen samen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Jij bent toch ook niet op je vrolijkst als je een nacht wakker bent geweest? Waarom mag jij jezelf wel opofferen en hoeft Maxi dit niet? Hij mag ook wel eens chagrijnig zijn na een korte nacht, hij is per slot van rekening vader!



Wat zijn de consequenties voor het nieuwe vaarseizoen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je even een knuffel geven lieverd. En verder sluit ik me helemaal aan bij de andere dames, denk om jezelf..
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Ha Estrellas, wat hebben jullie het toch pittig met elkaar. Gelukkig zijn je laatste berichten wat positiever! Hopelijk zet de stijgende lijn door. Wanneer moet maxi weer weg? Ik heb geen idee waar je woont, maar als het in de buurt is wil ik best wel langskomen om op je kindje(s) te passen of wat in het huishouden te doen.

Kun je binnenkort weer even wat voor jezelf doen? Zodat je even weg bent van al het geluid thuis. Dan kun je het daarna misschien weer wat beter aan.
Oh shit, had mijn reactie al verstuurd maar had toen de laatste pagina nog niet gezien. Verwarrend met het nieuwe forum. Wat balen zeg van het gesprek van Maxi. Probeer toch om het jullie laatste dagen niet te laten verpesten! Heel erg eens met de eerdere posters: probeer, hoe moeilijk ook, echt meer uit handen te geven! Straks ben je weer alleen en dan zou het heel erg zijn als je instort. Dus maak gebruik van iedereen in je omgeving!
Alle reacties Link kopieren
Het was weer een drama gisteravond. Huilen, huilen, huilen! We hebben her sussen goed afgewisseld. En vanmorgen toen hij weer aan het huilen was ben ik heel lang onder de douche gaan staan met muziek aan. Voorlopig mijn laatste lange douche alleen dus ik heb het er even van genomen

Toen Nano uiteindelijk in slaap was heeft hij wel doorgeslapen tot vanmorgen half 8! En in de co sleeper.

Gisteren zijn we "uit eten" geweest met zn vieren bij de mac Donalds. En hebben we een hele lange wandeling gemaakt.

Hadden we ook wel even nodig om rustig te kunnen praten over Maxi zijn werk. Wat een vuil spelletje is daar gespeeld zeg



Bedankt voor jullie lieve berichten weer.

Wij gaan grote boodschappen doen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet meer hoor, ik weet het echt niet meer!

Kan ik mijn kind gewoon niet goed lezen, weet ik niet wat zijn behoeftes zijn? Vind ik het te belangrijk dat hij slaapt? Ik trek het gejank gewoon even niet meer. Steeds die hazenslaapjes en dan vervolgens weer gillen.

Nu gaat het nog omdat ik hem af en toe ook aan Maxi kan geven of dat ik een stuk ga lopen met Nano maar morgen heb ik ook mijn andere ventje die mijn zorg en aandacht nodig heeft en verdient.

Wat voelt dit ook als falen zeg.

Ik zit helemaal onder de krassen van het kleine ventje. Hij is zo loeisterk en hij verzet zich enorm. Hij is zo aan het vechten in mijn armen. Kon ik hem maar helpen
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Oei, Estrellas, dat klinkt niet fijn....Morgen sta je er weer alleen voor als ik het goed heb....het lijkt echt wel dat Nano niet zomaar huilt. Ik weet dat sommige mensen dit ten zeerste af zullen raden, maar hoe denk jij over osteopathie? Ik ga zelf regelmatig naar een een osteophaat en heb daar echt baat bij. Ik ken ook een paar mensen die daar met hun huilbaby's zijn geweest om dat ze het echt niet meer trokken en echt ten einde raad waren. Bij een van hen was het huilen na 1 behandeling al verdwenen en zij kenden hun kindje niet meer terug. Ze sliep als een roosje en was ook overdag een tevreden baby geworden. Zelf waren ze aan het eind van hun Latijn na 2 maanden nauwelijks nachtrust, en zij waren nog met zijn tweeën. Ook mij neef en zijn vrouw zijn met hun dochtertje een paar keer naar de osteophaat geweest omdat ze ook zoveel huilde en veel voeding terug gaf. Na een paar keer een blije en vrolijke baby. Misschien is dit ook iets voor Nano. ..alleen moet je daar zelf natuurlijk wel helemaal achter staan.

En anders zou ik echt het aanbod van sommige dames hier aannemen, dat ze een middag op willen passen zodat je even tijd hebt voor jezelf, het is echt van belang dat jij je rust ook krijgt en weer lekker in je vel komt te zitten, dit duurt zo al te lang voor je Hoe goed je het ook doet allemaal, dit houdt niemand zo lang vol.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat een osteopaat is en wat hij doet.

Wel ga ik binnenkort naar een kinderfysiotherapeut/ manueel therapeut met hem. Wie weet kunnen zij iets voor ons betekenen.

Voor nu laat ik Nano even achter bij Maxi en ga ik met Mini naar de kinderboerderij. Ik heb even de rust niet meer om Nano te kalmeren.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Oh meid! Je faalt niet. Echt niet.

Ga je maandag even langs de huisarts? Misschien dat die nog iets voor je kan betekenen. En schakel hulp in, regel een schoonmaakster, regel iemand die je structureel kan bijspringen. Echt, je moet, anders ontneem je je kinderen een leuke moeder omdat die vind dat ze het zelf wel kan allemaal. Niet doen, het is heel sterk om de hulptroepen in te schakelen.
Mijn vriendin heeft heel veel baat gehad bij een osteopaat. Doordat hij zag dat er een schimmeltje in het mondje zat en daar dus probiotica voor voorschreef. En binnen een paar weken is haar baby als een blad aan de boom omgeslagen. Vrolijk, lief, spelend en lekker slapen en heel weinig nu nog huilen, alleen als er echt iets is in zijn babywereld.
inbakeren geprobeerd?
quoten lukt niet zo maar Doreia een osteo kan toch niks voorschrijven?! Tis geen arts maar een manueel therapeut, vaak een fysio. Meningen zijn verdeeld zoals je zelf zegt ;" na een paar weken had ze een blij kind" maar dat had ook zonder osteopaat het geval kunnen zijn.



Snap heel goed dat TO knetter wordt van het gehuil en dat haar man straks weg is zal niet helpen dus wellicht kan een.osteopaat uitkomst bieden. Ik zou inbakeren proberen (als dat nog niet gedaan is)
Probiotica is geen geneesmiddel. Het fijne weet ik er ook niet van, dit is wat ik van vriendin te horen kreeg. Het waren dus geen medicijnen.
Alle reacties Link kopieren
Arme Nano, ook ik begin te geloven dat er iets is waar hij last van heeft.

Poept hij wel goed en is zijn poep niet te hard? Zou het een allergie kunnen zijn?

Ik zou echt maandag met hem naar de huisarts of kinderarts gaan.



En even voor alle duidelijkheid, falen, hoezo falen, jij bent een super moeder!!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar, Estrellas!!



Het zoontje van een vriendin van mij was net zo. Hij bleek (pas op zijn 5e jaar getest) coeliakie te hebben. Er vielen veel dingen op hun plek. Ook het eeuwige gillen als baby. Een andere vriendin had een zoontje met eczeem, nadat zij zuivel uit haar eetpatroon schrapte, ging het veel beter bijv.



Zou je, in overleg met de huisarts, eens wat dingen uit je dieet kunnen weglaten terwijl je borstvoeding geeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven