Dochter van 11 jaar..

05-11-2014 09:55 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 11 jaar zit niet zo lekker in haar vel. Ze is heel gevoelig en onzeker. Nu draagt ze het liefste stoere kleding wat ik verder prima vind. We winkelen samen en zij beslist uiteindelijk. Nu krijgt ze de laatste tijd behoorlijk veel puistjes en heeft ze enorme stemmingswisselingen. Voor die puistjes heb ik clearasil gekocht en een bijbehorende camouflagestift. Ze wil het echter niet gebruiken. Ze wil het liefste gewoon niks aan haar uiterlijk doen. Ze loopt het liefste in oude, grijze kleding en haar haar draagt ze het liefste in een staartje. Als ik het toe laat wordt ze gewoon uit gelachen door klasgenoten. En geloof me, dat gebeurt ook weleens helaas. Al jaren ben ik bezig met haar er uit te komen zodat ze er in ieder geval toonbaar uitziet. Nu heb ik deze week een conflict gehad met haar over die camouflagestift. Zij noemt het make up en daar wil ze niks mee te maken hebben. Pff, wat te doen zodat ze er in ieder geval goed uit ziet.
Alle reacties Link kopieren
Als ze haar nieuwe kleding opeens stom vindt heeft ongetwijfeld iemand uit de klas een nare opmerking gemaakt.

En vaak willen ze dat ook nog niet toegeven dat dat de reden is, want je dat kan ze zogenaamd "niets schelen'.



Heel ingewikkeld, vooral voor de puber zelf.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:poldep schreef op 05 november 2014 @ 11:28:

NYC goed idee!



De pubertijd is aangebroken hier in huis..Run Forrest run

Zo had ze laatst in de winkel een geweldig kledingstuk gevonden. Echt prachtig vond ze het. Een week later was het het stomste kledingstuk ooit op aarde. Als ik iets vraag, gaan haar wenkbrauwen omhoog alsof ik iets heel doms/geks zeg. Ze kon laatst haar favoriete sportbroekje niet aan omdat deze in de was zat. Echt tranen met tuiten, alsof er iets heel ergs aan de hand was. Ik ben hier niet op voorbereid pfff

De hormonen gieren door haar lijf. Een aangebrand spruitje kan al aanleiding zijn tot tranen.

Je weet je echt niet in haar te verplaatsen blijkbaar. Heb je zelf dan geen last als je ongesteld moet worden? en kun je je echt niet meer herinneren hoe het voor jou was toen? Probeer dat dan toch eens.

Met een zoon is het iets anders dan een meisje misschien maar die buien heeft zoon hier ook.

(hij praat moeizaam) ik vraag dan of hij écht ergens boos om is of "zomaar' boos.

Dat zomaar boos is er al een tijdje geleden ingebracht omdat ik de puberbui al zag hangen. En omdat hij moeilijk praat hij toch iets moest hebben in zijn vocabulaire waar hij dat onbestendige, boze, onverklaarbare, lastige, opgejaagde gevoel mee kon uiten.



Ik kan het me nog zo goed herinneren hoe ik me voelde toen, en soms nog hoor één keer per maand

Het borrelt van binnen en net als lava barst het er soms uit. Ergens wéét je dat je niet echt boos bent of vind je iets eigenlijk wel leuk maar die lava hé, die borrelt , barst uit en dan kun je niet meer terug.

Dat moet je als moeder negeren, er doorheen kijken. En laten gaan. Kind kan er niets aan doen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Youk79 schreef op 05 november 2014 @ 11:12:

Fijn dat je met haar praat en haar knuffelt! Dat is steun die ze nodig heeft!En wat ze stiekum ook willen al roepen ze vaak nee. En tóch krijg je NU een knuffel gebeurt hier best vaak. Daarna is de dwarse stuurse bui ook verdwenen (meestal dan) ondanks dat er neuh geroepen word.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er minder bovenop gaan zitten als ik jou was. Niet alle pubermeiden geven veel om hun uiterlijk. En dat zou voor jou als moeder ook weinig uit moeten maken. Clearasil zou ik haar sowieso niet laten gebruiken, dat is enorm agressief spul en gaat haar huid meer kwaad dan goed doen. Camouflagestift weg gooien, daar raken de poriën alleen maar verstopt van en dan ben je nog verder van huis qua puistjes. Ik heb ook veel acné gehad als puber en ja, dat vond ik goed klote. Ik ben dus wél jarenlang met camouflagespul aan de gang geweest en pas toen ik daar in de laatste klas van de Havo mee ophield, klaarde mijn huid op.



Als ik jou was, zou ik proberen er wat minder druk op te leggen. Dat voelt ze namelijk echt wel en misschien gooit ze daarom haar kont alleen maar extra tegen de krib.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Clearasil is troep,heeft mijn jongste zoon ook gebruikt en dat hielp echt niets integendeel het werd erger. Hij gebruikt nu benzoylperoxide hydrogel 5% van de apotheek en daarnaast om de huid te verzachten jojoba olie en aloe vera van De Tuinen. Dat hielp en helpt nog steeds prima. De jeugdpuistjes zijn minder geworden, minder rood en een zachte huid ipv een te droge huid.



En de kleding ach een gat in een broek of trui is in geloof ik;-))
Alle reacties Link kopieren
Als ze koude voeten krijgt in die kapotte schoenen komt ze vanzelf wel om nieuwe vragen.

Mijn kinderen liepen naar de schuur op hun blote voeten in de sneeuw en wilden zelden een jas aan.

Natuurlijk is het niet leuk als je dochter er niet zo uitziet als jij graag zou willen maar daar moet je haar vrij in laten. Hoe meer je haar dwingt in de pubertijd hoe meer ze zich van je af zal zetten.
Hier een ruim 10 jarig slim meisje. Versneld dus nu in groep 8 tussen allemaal puberende andere meiden. Gelukkig is ze niet de enige versnelde leerling en heeft dus wat gelijken. Bij haar speelt nu soms wel het zelfde. Nog geen puistjes maar wel haar duidelijk vettiger, beginnende borstgroei en echt een puberkarakter. Over het algemeen kan ik er wel mee lachen.

We hebben er weken over gedaan om dit jaar nieuwe schoenen te kopen, waarom kan ik niet mijn oude houden was haar opmerking. Nou omdat stoffen all stars in de sneeuw mij niet zo'n goed idee lijkt

Make up etc doet ze allemaal niet aan. Leuk voor thuis maar veel te veel gedoe omdat op je gezicht te smeren als je smorgens vroeg weg moet.

Haren wassen verplicht twee keer per week. Ik pluk haar uit bed en duw haar nog half verdwaasd onder de douche. Ze is klaar voordat ze het in de gaten heeft haha.

Kleding boeit haar niet zo, dat was wel zo toen ze 6 ofzo was maar is helemaal verdwenen. Spijkerbroek en trui en klaar.

Haar lijf haar leven is mijn motto, ik hoef er niet mee te lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven