SUPER laag libido door anticonceptie pil

07-05-2012 16:49 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al zei Gamayun, de betrouwbaarheid valt of staat hoe je ermee omgaat. Dat is echt geen wijsheid van mezelf, dus ik praat mezelf ook niets aan. Je hebt t meestal zelf in de hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfozziebabe schreef op 11 mei 2012 @ 23:07:

Ben je er al een beetje uit wat je op anticonceptiegebied gaat doen, Sterretje? Ik twijfel ook hoe ik dit ga oplossen, heb op dit moment geen partner dus kan ik nog even rustig nadenken... Hormonen in ieder geval liever niet meer. Misschien straks wel gewoon alleen condooms.



Ik ben er nog steeds niet overuit. Ben nu van de pil af en het bevalt me goed! Ik voel me happy en mijn puistjes verdwijnen langzaam aan. Mijn libido is voor mij gevoel wat aan het verbeteren. Bij een aanraking kan ik nu wel een beetje in de "moed" raken zeg maar. Voorheen als dat gebeurde kon je me beter laten slapen haha!



Maar moet nog even wat voorbehoedsmiddeltjes halen, want zit absoluut niet te wachten op een zwangerschap op dit moment!
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamayun schreef op 12 mei 2012 @ 11:13:

Met de yasmin was mijn libido al beter, met de mirena is het helemaal normaal. Ik ben fan van de mirena. Maar als je echt geen hormonen wil, kun je natuurlijk ook een koperspiraaltje nemen. Dan weet je zeker dat hormonen geen effect kunnen hebben op je libido, die zitten er namelijk niet in.



Is dat zo? Zitten daar helemaal geen hormonen in?



Ga er eens even naar googlen.
Alle reacties Link kopieren
Condoomveilig discussie:



quote:Debora schreef op 11 mei 2012 @ 00:12:

[...]



Die ring kun je toch uit doen tijdens de seks? Of hadden jullie dagenlang achter elkaar seks?



Ja, dat weet ik, maar dan was meneer weer panisch voor het geval het condoom zou knappen, want zo'n ring kon niks zijn. Daar zwom bovendien toch alles doorheen, als het condoom stuk zou gaan .



Hij is echt een leukerd hoor, maar in dit deel van de wereld waar ik woon zijn ze nog niet zo 'bij de tijd' en is de pil het enige anticonceptiemiddel dat er bestaat, volgens de mannen.. Zucht.. Al het andere is hip en nieuw en kàn niet goed zijn..
Alle reacties Link kopieren
quote:sterretje2012 schreef op 13 mei 2012 @ 21:01:

[...]





Is dat zo? Zitten daar helemaal geen hormonen in?



Ga er eens even naar googlen.

Het koperspiraaltje is het enige tijdelijke voorbehoedsmiddel zonder hormonen.

Het 'nadeel' van het koperspiraaltje is dat je cyclus gewoon door blijft gaan en je dus iedere zoveel weken ongesteld wordt. Die menstruaties worden door het gros van de vrouwen als heftiger ervaren en soms ook pijnlijker.



Ik ken iemand die het koperspiraaltje gebruikte, omdat ze ultieme veiligheid wilde, maar bang was dat ze met de mirena (waarbij in veel gevallen uiteindelijk de menstruatie helemaal uitblijft) ongemerkt zwanger zou worden. Hoewel die kans bij mirena en koperspiraal heel klein zijn. Een van de veiligste voorbehoedsmiddelen die er zijn.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfozziebabe schreef op 13 mei 2012 @ 20:50:

Zoals ik al zei Gamayun, de betrouwbaarheid valt of staat hoe je ermee omgaat. Dat is echt geen wijsheid van mezelf, dus ik praat mezelf ook niets aan. Je hebt t meestal zelf in de hand.Feit is: condoom is minder betrouwbaar dan de pil. Ook als je een voorbeeldige gebruikster bent...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:noppies schreef op 13 mei 2012 @ 21:57:

[...]





Ja, dat weet ik, maar dan was meneer weer panisch voor het geval het condoom zou knappen, want zo'n ring kon niks zijn. Daar zwom bovendien toch alles doorheen, als het condoom stuk zou gaan .



Hij is echt een leukerd hoor, maar in dit deel van de wereld waar ik woon zijn ze nog niet zo 'bij de tijd' en is de pil het enige anticonceptiemiddel dat er bestaat, volgens de mannen.. Zucht.. Al het andere is hip en nieuw en kàn niet goed zijn..Haha, tja, dan houdt het inderdaad een beetje op. Vind het wel een mooi verhaal
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Erg herkenbaar,ik ben moeder van 3 kinderen en heb sinds een half jaar gelukkig weer een nieuwe vriend,en ben altijd gek op sex en vrijen en alles erom heen geweest.

Weet niet of vrouwen dat herkennen,maar ik mis dat gevoel zo erg dat je merkt dat alles in je buik begint te kriebelen en dat je warm word,ben tot over mijn oren verliefd,maar qua het vrijen komt dat er niet uit,voor ik aan de pil was,was er maar iets voor nodig en ik stond al te popelen hahaha..

Ik slik sinds eind 2010 de trinovum,een 3 fasenpil,maar denk er sterk over om ermee te stoppen,het kost me moeite om zin te maken voor sex en dat vind ik niet een gezond ding..verder merk ik aan mezelf dat ik erg lang neerslachtig ben en kleine dingetjes waar ik anders zo overheen zou stappen,word ik nu soms idioot boos over.

Mijn kinderen zijn 7 en 5 jaar oud en voordat ik met de pil begon had ik dus ook al de drukte van een gezin om me heen en had ik wel gewoon zin en enorm de behoefte,nu mis ik het niet eens,de sex.

Ik mis vooral het gevoel,de zin erin...heerlijk vond ik dat en lijkt me dat om weer te hebben.

Dus ik denk dat ik na deze maand de knoop doorhak en de pil laat voor wat hij is,desnoods eerst maar aan de Durex ;)

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hier ook aan de Durex hoor :-D



Vind het wel dood eng, dat het scheurt of wat dan ook....
Alle reacties Link kopieren
Hier ook aan de Durex. De kans dat het scheurt is wel héél erg klein hoor. Misschien is het voor je eigen geruststelling prettig om een morning after pil in huis te hebben, voor het geval dat? Ze zijn tegenwoordig gewoon bij de drogist te koop.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat geloof ik ook wel hoor Blusher, maar toch als het gebeurd dan schrik je toch wel even! Als je het niet gepland hebt...



Zit op dit moment onder de puistjes, heb er nog nooit zo erg last van gehad!



Dus zit er heilig weer aan te denken om weer aan de pil te gaan, ook omdat mijn vakantie in aug straks er aan komt en ik dan precies in mijn menstruatie periode zit... Beetje jammer zou dat zijn.



Zat te denken aan de Yasmin, maar lees enge dingen over Trombose?
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik als ik jou was ook tijdelijk terug gaan aan de pil, i.v.m. je vakantie. Kun je na een maandje slikken weer verder zien. Yasmin schijnt bij veel vrouwen best veel bijwerkingen te hebben. Verder bestaat er ook nog de microgynon 20, i.p.v. 30. Iets lagere dosering hormonen, misschien werkt het. Of de minipil.



Ik zou eens naar de dermatoloog gaan met je puistjes. Misschien is het acne. Daar heb je tegenwoordig ook wel weer goede medicijnen voor. Toen ik stopte met de pil werd het bij mij ook heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wordt er een beetje langs elkaar heen gepraat hier.



Het is inderdaad zo dat de pil een aantal bijwerkingen kan hebben, waaronder libidoverlies (heb ik zelf ook behoorlijke last van).

Het zou echter heel raar zijn als je al twee jaar de pil slikt en er *ineens* bijwerkingen gaan ontstaan. Je lichaam is in die twee jaar behoorlijk gewend geraakt aan de hormonen die het krijgt en heeft zich daar ook min of meer op aangepast. Om dan ineens een andere reactie te geven op die hormonen moet er toch echt iets anders mis zijn dan het slikken van de pil. Dit geldt in enige mate dus ook voor het switchen naar een merkloze pil. Daar zou je gewoon geen last van moeten hebben.



Voor mensen is het altijd makkelijker om hun ongemakken toe te schuiven op iets situationeels (zoals 'ik slik de pil') dan op iets persoonlijks (zoals 'ik eet super ongezond de laatste tijd'). Volgens mij zouden een hoop problemen opgelost kunnen worden als je eens écht kritisch kijkt naar wat er veranderd is in de periode dat je last begon te krijgen van bijwerkingen.



Ik kwam hier overigens omdat ik nu twee maanden geleden vroegtijdig mijn Mirenaspiraaltje heb laten verwijderen, omdat ik na drie jaar ineens ging menstrueren en de huisarts bang was dat de dosis hormonen niet hoog genoeg meer was. Daarna ben ik aan de pil gegaan, maar ik merk aan mezelf dat mijn libido lager is en ik meer last heb van stemmingswisselingen. Zijn er veel dingen veranderd de laatste maanden in mijn leven? Já, behoorlijk veel! Ik heb een hoop stress en emoties te verwerken gehad, en nu vind ik het moeilijk om te beslissen of ik wil stoppen met de pil (omdat ik hoop dat mijn stemmingswisselingen verminderen en mijn libido verhoogt) of dat ik nog even wil doorzetten om in ieder geval de drie maanden vol te maken (in de hoop dat mijn lichaam er dan meer aan gewend is)..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven