En, wat eten we vandaag?

01-11-2014 13:04 3081 berichten
Alle reacties Link kopieren




Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier http://forum.viva.nl/forum//en-wat-eten ... s/221428/0. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 21 november 2014 @ 20:22:

Ik at een koreaanse pannenkoek!En?!
Lekker! Had het idee gekregen van hop, die noemt het japanse pannenkoeken, maar pinterest zegt me dat ze koreaans zijn
Alle reacties Link kopieren
En ik heb diee weer teigera!
Nou it's a small world he...
Alle reacties Link kopieren
Zijn t geen okonomiyaki's?



Eten was prima gelukt, alleen behoorlijk te veel, inderdaad Stom dat ik het voor 50 man wel kan en voor 14 niet. Nou ja, zo de resten maar even opruimen. Pasta toch maar invriezen denk ik. Is niet zo lekker, maar weggooien kan natuurlijk niet als anti-foodwaste-activist
Interessant matroesjka! Want ik ken ook alleen okonomiyaki, Koreaans heb ik volgens mij nog nooit gegeten. Wat maakte de pannenkoek dan Koreaans?



Dolfje, ach, rustig aan doen... het klinkt zo simpel maar het is zó moeilijk!



Ik at vanavond heel gezellig uit, had zeebaarsfilet (op de huid gebakken) met Noordzeegarnaaltjes, romanesco en haricot verts, en een sereh beurre blanc saus. Daarna koffie met friandises. Niet superspectaculair, maar goed gemaakt en het smaakte prima.



Oh eens met Koreveen v.w.b. de Toscaanse carré, die eten wij ook weleens . Maar de spinazierondo blijft favoriet. En nee, hij is niet te zout (ik eet niet zoveel zout dus ben daar wel kritisch in).
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,slaapt iedereen uit of is iedereen al vroeg op pad deze zaterdag?



Ik zal me eens gaan aankleden en naar de Toko en markt etc etc. Weet nog niet wat we vanavond gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Ik hing al vroeg in de sportschool aan de gewichten. Nu bijkomen met een smoothie.

Vanmiddag verjaardag van m'n pa en we blijven daar ook eten.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Koor! Bij mij staat sporten helaas op een heel laag pitje en ik was zo goed bezig van de zomer

Gefeliciteerd met je pa!
Alle reacties Link kopieren
Morning ladies, wat een rust hier. ik had gisteren bij mijn lokale bio eetcafé al een pompoen-zuurkooltaartje gehaald voor vandaag. Vooruitziende blik want ik ben druk bezig met opruimen en organiseren boven, dat moest al even. Dus geen kookzin



KV goed bezig! Veel plezier en gefeliciteerd natuurlijk.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik was al op pad. Naar de markt geweest, boodschappen gedaan, geluncht met mijn moeder... Voor vanavond staat de bruine bonensoep al op.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik heb net voor het eerst in m'n leven schorseneren gekocht. En nu lees ik allemaal vreselijke verhalen over vieze handen en pannen met een achtergebleven lijmlaag erin. Afijn, we zullen zien! Geen idee wat ik verder met schorseneren moet doen dus gan nu eerst maar eens op zoek naar een leuk recept.
Alle reacties Link kopieren
Zo wij zijn ook weer thuis. Toko,Turkse winkel,AH en slijter(voor man speciaal biertjes gehaald). Ondertussen ook nog met de social media van het werk bezig geweest voor een collega.



We eten Wan tan soep en ik had nog bakjes Aziatisch stoofvlees in de diepvries dus die eten we ook maar eens op.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat iedereen hier een lekker rommeldagje heeft. Hier ook: vanmorgen gesport, vanmiddag lekker geshopt. Supergave schoenen gescoord! Ik had ze al eens eerder gezien maar vond ze toen te duur. Nu kwam ik ze toevallig weer tegen en waren ze in de uitverkoop, van 80 naar 50 euro. En tsja, toen kon ik het niet laten . Mooie beloning want ik heb afgelopen week op mijn werk gehoord dat ik bevordering krijg naar een hogere salarisschaal. Dat moest gevierd worden natuurlijk .



Vanavond kliekjesdag: ik maak een salade met wat overgebleven spekblokjes, gekookt eitje en wat feta. Erbij een speltbroodje.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Dignity en leuk van die schoenen, kan me voorstellen dat je ermee in je nopjes was. Inderdaad typische zaterdags acties hier, sporten, shoppen, rommelen. Helemaal goed. Morgen wordt voor mij een typische zondag, hoorde dat het behoorlijk gaat regenen dus ik ga lekker uitslapen en daarna he-le-maal niks meer. En dat eten dat verzin ik dan morgen ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook lekker gegeten met chocolademousse na omdat je soms die chocoladetrek gewoon moet stillen.



Straks lekker wat toastjes met brie en gorgonzola.





Gefeliciteerd Dignity!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb anders braaf gewerkt hoor, vandaag. Bij één van mijn vaste opdrachtgevers, waar ik door wat andere klussen dik anderhalve maand niet geweest was. M'n hele routine was naar de filistijnen en ik ben goed verkouden, dus heel erg van harte ging het allemaal niet.

Heb maar weer eens minstrone gegeten Hij is echt lekker, maar ik zal nou toch wel ns blij zijn als-ie op is. Zo mezelf even streng toespreken en een vaatwasser in- en uitruimen (in omgekeerde volgorde is handiger) en nog wat pannen en schalen van gister afwassen. Dan lekker naar bed, met boek en misschien wat stukjes kaas.

Morgen ga ik een paar uurtjes naar een beurs met een vriendin, hopelijk wat leuke cd's scoren. Ik heb best veel muziek, maar de laatste tijd als ik in de cd-kast sta te staren zie ik of cds die ik wel heel gaaf vindt, maar al wel heel vaak heb gedraaid, of dingen die ik toch net niet helemaal tof vind. Tijd voor uitbreiding van de collectie dus :-)
Gefeliciteerd dignity, en die mooie schoenen die ook nog afgeprijsd zijn, ja dat is een teken natuurlijk .



Heb heerlijk uitgeslapen vanochtend, lekker een rommeldagje ook hier. Vanavond hadden we eters, ik heb Libanees gekookt: lamskarbonades uit de oven met saffraanrijst, walnoten en erwtjes. Erbij een tomatenkomkommersalade met munt en yoghurt, toe Griekse yoghurt met bramen. Lekker en gezellig.



Morgen ga ik flink bakken, wil deze week uitdelen op het werk aangezien het mijn laatste werkdagen voor mijn verlof zijn. En ik vind het leuk om iets zelfgemaakts uit te delen. Het worden cheesecakebrownies met frambozen, cake met peer en pecannoten en witte chocoladebrownies.
Alle reacties Link kopieren
cheescakebrowniescheescakebrowniescheesecakebrownies!



Kun je niet perongelik wat vergeten uit te delen en dat de 29ste meenemen, ah toe?
Alle reacties Link kopieren
@Moosey: CD's? Whazzza? Nooit van Spotify gehoord



Ow Teig die frambozen cheesecake brownies zijn zoooo lekker,hmmmmmm. En de rest klinkt ook niet verkeerd, lucky collega's.



En bedankt, nu heb ik trek in chocola, en niks in huis (zelfbescherming )
Hahaha nee dames, ik denk niet dat ik wat overhoud van de traktaties! Heb al een kleine 'naam' gemaakt op werk zo langzamerhand als kook- en bakgek, dus dat zal wel schoon op gaan denk ik.



Maar wel vandaag ook iets leuks bedacht om voor de (m)eet te gaan maken, dus dat komt vast ook goed .
Alle reacties Link kopieren
Wat extra's bakken mag ook altijd hè Teig?



Ik ga vanavond aan de pannenkoeken. Is alweer een tijdje geleden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zometeen chocolade fudge brownies maken want er komen vanmiddag vrienden langs (en ik weet dat ik ook niets zal overhouden).

Tussendoor lesje BodyBalance pakken.



Vanavond eten we friet van zoete aardappel uit de oven met verse worst en doperwten met feta en munt.



Dignity, schoenen kopen is de fijnste beloning!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook al vroeg wakker. Lagen er ook vroeg in. Ben nog steeds niet helemaal mezelf.

Vanmiddag even naar schoonouders maar man wil eerst voetbal kijken.



Denk dat ik een pizza ga maken straks. Doe ik dan voor we vanmiddag weg gaan hoef ik hem daarna alleen af te bakken.
Hmmmm chocolade fudge brownies klinken ook lekker Koor!



Voel je je wel al langzamerhand beter dolfje, gedurende de afgelopen dagen? Zit er een stijgende lijn in? Hoe staat het met je paniekgevoelens?



Ik maak vanavond een salade met aubergine, champignons en Parmezaanse kaas, met een pittige dressing, soort van herfstige salade had ik bedacht. Erbij minikriel en ik denk runderchipolata.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven