En, wat eten we vandaag?

01-11-2014 13:04 3081 berichten
Alle reacties Link kopieren




Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier http://forum.viva.nl/forum//en-wat-eten ... s/221428/0. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel minder Teig en ik voel me wel beter maar wel nog wat dizzy en ik zwalk nog af en toe met lopen.

Durf nog niet te sporten in elk geval.
Vrijdag bij vriendin roerbak schotel met tofu, kool & paprika. (en volgens mij nog iets, weet niet meer). Met rijst erbij. En hete makreel.



Gisteren was eigenlijk kookclub, maar er kwam iets tussen bij de gastvrouw. Er was een alternatief plan, maar ik voelde me niet zo top. Was even bang dat ik dat buikgriepvirusje te pakken had, maar het gaat nu wel weer ok. Ik ben in elk geval thuis gebleven en heb de laatste soep (linzen/kool/kerrie) opgegeten.



Voor vandaag weet ik het nog niet. Heb nog een struikje lof en een kwart spitskooltje. Moet denk ik nog wel even iets bij.
Alle reacties Link kopieren
Was laat op vandaag, het is trouwens hier in Rastan stad haske mooi weer, maar voel me een beetje méh. Dus eten, mwoah. Heb net een paar lepels kwark naar binnen gewrongen maar ik geloof niet dat mijn maag er zo blij mee is. Kijk later op de dag wel, maar zal dan wel beschuit achtig worden.



Misschien zo even een rondje lopen om te kijken of ik me daarna beter voel.



Fijne dag allemaal!
Het wordt een soort gratin maken met kool, ui, aardappel en kaas.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, was ik ook nog weer eens.



Dinsdag dus sollicitatie gehad. En besloten dat de baan niet voor mij is. En dat was wederzijds. Daarna iets gegeten met mijn lief en daarna nog gewerkt.



Woensdag weg voor een cursus. Daar 's avonds gegeten. Snoekbaars balletjes met spiering, wildzijn met rode kool en kaasplankje.



Donderdag aten we ook daar. Toen had ik de kalfspastrami, gebakken zalm met groene kool en vlierbessenparfait.



Vrijdag haalden we sushi.



Gisteren at ik bij een teamgenootje een quiche met geroosterde paprika's en cashewnoten. Overdag had ik de hele dag met mijn neefje en nichtje leuke dingen gedaan. En 's avonds had ik een feestje van de volleybal.



Nu zou ik eigenlijk naar de verjaardag van het zusje van mijn lief zijn, maar ik zit er even helemaal doorheen. Sollicitatiegesprek was pittig, de cursus daarna was echt zwaar. Heel erg confronterend en ik merk dat ik echt even uit het lood geslagen ben erdoor. Dus ik ga even rustig aan doen. Ga zo boodschappen doen en dan koken en dan op de bank liggen met een boek. Komende week ook weer een drukke week, dus even goed voor mezelf zorgen.



Nu nog even bedenken wat ik vandaag en morgen ga eten en dan ga ik weer op weg.
Ik ben geinspireerd door jullie. Vanavond AGV, gestoomde aardappels, spruitjes met kerrie en cashewnoten, voor mij spinazierondo en voor vriend kipfilet.
wel een beetje op jezelf letten, Kaat. Klinkt als een heftig weekje.
Alle reacties Link kopieren
Kip Tandoori, altijd lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde vanavond lekker makkelijk doen met een maaltijdsalade oid, maar heb nu toch netjes aardappels, courgette+champignons+tomaatjes en een stukje kip (nu het nog kan )

Straks maar eens even koken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mijn vriend en ik toch maar weer even een pizza gaan halen. mmmm
No regrets, just love
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer een experimentje uit mijn tajine kookboek: zoete aardappel met gember, knoflook en honing. Erbij gegrilde zalmfilet en knoflookyoghurt. Was echt heerlijk! Leek een beetje weinig maar ik zat nog vol van de kruidnoten die we vanmiddag gebakken hebben. Ook heerlijk.... Had nog nooit zelf kruidnoten gemaakt, was vrij makkelijk eigenlijk en erg lekker!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt heel lekker, Dignity. Heb je het recept voor mij?

Ik at ook zoete aardappel maar dan uit de oven met gerookt paprikapoeder en dat was ook erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Recept is vrij simpel eigenlijk. Oven voorverwarmen op 200C. Neem wat gember, en knoflook en snij het julienne. Minuutje bakken in olie in een tajine of pan die ook in de oven kan, met ook nog twee kaneelstokjes erbij. Daarna zoete aardappel (in stukken gesneden) toevoegen, even omscheppen zodat het met alle smaken bedekt is. Dan 45 minuten de oven in. Eruit halen, dikke schep honing eroverheen gieten en nog 10-15 minuten terugzetten, zodat de honing wat karamelliseert. Garneren met koriander. Vooral met de knoflookyoghurt erbij echt heerlijk. In het recept staat dat het goed te combineren is met gegrilde of geroosterde groenten en/of vlees of vis.
Alle reacties Link kopieren
Lekker wel, Dignity. Niet erg zoet?



Ik heb de minestrone maar weer ns opstaan. Hoop dat lief snel thuiskomt, want ik heb trek (ondanks koekjesgesnaai ) Heb me vreselijk misdragen op de beurs, 39 (!) cd's gekocht. En ja Rast, ik weet het, knalouderwets. Maar ik hou gewoon van hele albums luisteren en niet van een liedje hier en een liedje daar. En ik luister hoofdzakelijk in de auto, dan zijn cd's toch veel makkelijker (en ik haat radio) Spotify heb ik wel een keertje geprobeerd (ik wil het wel gebruiken om te ontdekken wat ik nog meer leuk vind, zo hou ik erg van leuke jaren-80 dingen, maar als die namen lijken zo op elkaar (The Cult The Clash The Cure Culture Club Talking Heads Talk Talk Modern Talking) dus ik weet nooit wat ik nou precies gave bandjes vind. En ik wil ook wat meer mooie folk/country ontdekken, maar daar heb ik nog helemaal geen idee van, en daar schijnt Spotify dan wel weer ideaal voor te zijn. Als ik erachter kom hoe het werkt, that is.



Morgen eet ik ergens uit, denk ik. Ik ben jarig en lief komt me uit school halen om iets leuks te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Spotify is ideaal, Moos, om nieuwe muziek te leren kennen!

Ik moet nog proberen of ik Spotify op mijn tv kan krijgen. Iemand daar ervaring mee (Samsung Smart tv)?



Vrijdag met collega's gegeten: vooraf bij mij wijn gedronken met wat hapjes, daarna heerlijke pizza. Echt Italiaans, dunne bodem enz. Gisteren broodje hamburger gemaakt.

Vandaag antipasti (meloen en prosciutto, gegrillde aubergine en courgette, insalata caprese enz) met penne aglio olio.



Nu nog wat nakijkwerk afmaken en dan weer klaar voor een nieuwe week!
Everytime you make a typo, the errorists win.
@infojunk: hier ook een Samsung Smart TV, Spotify is gewoon een app . Heel gemakkelijk (volgens mijn lief, die dat soort dingen regelt hier in huis).



Jeetje Kaaaaaaaaatje, klinkt als een verstandig besluit om maar even rust te nemen. Zo te lezen lag er erg veel op je bordje deze week! Komende week wat minder?



Dolfje, fijn dat je er in ieder geval minder angstig van wordt, al ben je nog niet helemaal duizelingenvrij blijkbaar. Hopelijk zet de stijgende lijn door.



Ik bakte twee brownies en twee fruitcakes vandaag, ben eigenlijk best een beetje moe . Morgen na werk de laatste brownie bakken en dan ga ik dinsdag maar een dagje met de auto naar werk, anders heb ik geen idee hoe ik het allemaal mee moet nemen. Het is veel werk, maar ik vind het toch altijd wel weer leuk om te doen en geniet ook wel van de complimenten die je krijgt als je dingen zelf maakt . Dus het is het waard.



@dignity: interessant tajinerecept! Ben ook wel bang dat het erg zoet wordt, aan de andere kant, het klinkt wél heel lekker.



@matroesjka: en, hoe vond je de spinazierondo? Hoop maar dat je m te hachelen vond na al die opmerkingen hier erover .
Alle reacties Link kopieren
Teiger, de Spotify app staat nu niet bij de apps en ik heb nog niet ontdekt hoe ik een nieuwe app kan downloaden...



Is dit je laatste werkweek voor je met verlof gaat? Ben je er aan toe?
Everytime you make a typo, the errorists win.
Volgens mij haalt lief alles van de google play store af, daar kun je ook apps downloaden voor je tv.

Dit is inderdaad mijn laatste werkweek! Donderdag om 17h gaat mijn verlof in. Ik merk dat ik er geestelijk nog niet per se aan toe ben, kan werk nog prima aan, maar lichamelijk wordt het echt wel wat zwaarder. Ik bén ook letterlijk zwaarder dan anders, maar door de verweking van mijn bekken heb ik ook bekkenklachten gekregen en dat is normaal, maar lekker is het niet. Dus het gaat allemaal wat minder gemakkelijk. Je zou me 's ochtends uit bed moeten zien te komen, als een aangespoeld zeehondje die tracht terug te schuiven naar zee...



Vanavond wordt het geloof ik iets Aziatisch, maar ik laat me verrassen. Heb een groep Belgische studenten in de ochtend om uitgebreid te vertellen over wat voor werk wij doen, hoe we dat doen en dergelijke. Dus ik ben vast een beetje uitgek*kt als ik thuis kom .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik ben vrij en ga lunchen bij mijn moeder. Ze moet me nog steeds de foto's van hun Amerika reis laten zien en ik wil wat winkelen daar.



We eten een roerbak van kipfilet met mini paksoi en wortel in peking eend pannenkoekjes. Denk met hoisinsaus.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je verjaardag, Moosey ! Maak er een fijne dag van !



Wij aten zaterdag de oven-gnocchi met paddenstoelen en artisjokharten die kaaaaaaaaaatje hier onlangs noemde. Hoewel ik geen grote fan van gnocchi ben, vond ik het toch erg lekker. Alleen laat ik volgende keer de bloem weg. Ook leuk om als voorgerechtje in individuele ovenschaaltjes te serveren (met de feestdagen b.v.?!?). Gisteren kippenpoten uit de oven met (veel) knoflook, wilde rijst, gewokte pak soi, wortelsalade.



Voor vanavond cevapcici met knof-munt-coriandre-saus, aardappelkroketjes, venkel en een restje broccoli.



Dolfje, was dat de Woenselse markt, waar jij zaterdag was? Daar ging ik 100 jaar geleden als meisje van een jaar of 4 met mijn grootvader wel eens een harinkje weghappen…
Alle reacties Link kopieren
Enne, Teigera, succes met de laatste weekjes... mijn kind is van half december en ik ben zelf ook een bijna kerst-kind...
Alle reacties Link kopieren
Yep Irma daar was ik. Ik ben geen marktloper want vind het altijd veel en veel te druk maar daar zitten we de fijnste turkse en aziatische winkels. En we nemen altijd een snack bij de toko😆



Moos gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Moos, van harte met je verjaardag!



@Dolf: hoe'st nu met je lijf?

@Irma: klinkt lekker wat je gegeten hebt en gaat eten!

@Teig: spannend hoor dat je verlof nu bijna in gaat. Ben benieuwd naar je buikie, maar goed die zien we zaterdag!

@GB: ik reis definitief vanuit de woonplaats van mijn lief zaterdag, dus carpoolen gaat 'm niet worden. Helaas, was wel gezellig geweest.



Heb weer een heerlijk weekend gehad met mijn schatje. Donderdagavond was ie er al, dus we hebben lekker de tijd voor elkaar gehad. We waren beiden niet helemaal fit, dus vooral rustig aan gedaan. Vrijdag heeft hij thuis gewerkt en ik had het druk met huisarts, fysio en sollicitatigesprek. Dat laatste was een beetje een teleurstelling, salarisindicatie was volgens mijn gesprekspartner veel te hoog en ik zou een forse concessie moeten doen. Dat klinkt als honderden euro's per maand en daar ga ik niet mee akkoord. Ik heb gezegd dat hij gerust een voorstel mag doen, maar dat ik daar wel een bruto-netto berekening bij wil hebben, aangezien netto voor mij belangrijker is dan bruto. Maar goed, ik verwacht er niks van. Wel gek, tijdens het eerste gesprek heb ik ook mijn salarisindicatie moeten afgeven, de man die ik toen sprak zei dat dat wel wat aan de hoge kant was, maar kreeg niet de indruk dat dit problemen zou opleveren. Het kan nu natuurlijk ook een tactiek zijn, geen idee. Maar heb er het gevoel aan overgehouden dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.



Zaterdag zijn we 's middags even naar de Bazaar geweest, lekker lopen slenteren en 's avonds pannenkoeken gebakken op verzoek van lief. Gisteren hebben we samen wat huishoudelijke taken verricht, heb moeite om hem te laten helpen. Ben zo gewend om het allemaal zelf te doen. Het is niet dat hij het niet goed doet hoor, maar wil niet dat hij de troep opruimt die mijn katten met name veroorzaken. Maar ik heb hem moeten beloven dat ik zijn hulp accepteer... #wennen. 's Avonds hebben we bami met zelfgemaakte saté gegeten.



Vanavond komt een vriendin eten, denk dat ik pasta maak met gehakt en tomatensaus. Of misschien aardappeltjes uit de oven met een stukje vlees en wat groente.
????????????
Alle reacties Link kopieren
Gezellig druk hier!



Happy B-day Moosey



@Teig succes met je laatste werkweek



@Mare ik ben benieuwd of je inderdaad alsnog een bod krijgt en dat inderdaad zo laag ligt als je denkt. Wel een goeie zet om een pro forma bruto-netto berekening te vragen, en hoe zit het met je secundaire voorwaarden zijn die wel een beetje vergelijkbaar?!



@irmaladouce, gnocci zonder bloem, echt?! Dan wordt het toch erg zwaar of niet?!



@dolf maak je die peking eend pannekoekjes zelf!?



@Kaat jammer van je sollicitatie maar soms is er gewoon geen match.... Wel goed dat je even een tikkie gas terug hebt genomen qua inspanning.



@dignity, hmm dat zoete aardappel gerecht klinkt bijzonder maar zou mij net te zoet zijn vrees ik



Ik voel me beter dan gisteren en maak witlofrisotto (GB you've created a monster here) kan ik meteen testen hoe het met mijn iPad in de keuken gaat, vanmiddag komt een kennis van me die beugel ophangen die ik gekregen heb. En kan ik tijdens het koken bijvoorbeeld Netflix aanzetten



Moos, zonder Spotify kan ik helemaal niet meer. Ik heb mijn huisje (tot en met de badkamer!) volstaan met Sonos speakers . En daar heb ik dus ook een Spotify account voor aangeschaft. En ook daar kun je hele albums op luisteren hoor.

Muziek download ik en zet ik old school op mijn iPod. Spotify is ook niet zo' mijn ding.

Moos, om bepaalde genres te ontdekken zijn er via Itunes ook heel specifieke radiozenders te vinden.



Haha, Rast, grappig van de risotto.



Jammer Win, maar logisch. Wel vreemd, zonder jou en Teig.



Laatste loodjes dus Teig? Geen wonder dat je inmiddels wat moeier bent.



Vanavond maak ik een testje voor de meet. En ik denk een salade van witlof. Nog even bedenken hoe en wat precies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven