Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Fijn. Hopelijk een begin van een ommmekeer. Denk dat het al een stuk zal helpen voor jullie allebei als je elkaar weer wat kunt bereiken.



Hoe was de nacht?
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Ik heb zo'n bewondering voor jou. Op een of andere manier weet je het altijd weer op te brengen om heel open te kijken naar alles wat hier geschreven wordt en daar het positieve uit te halen.
quote:hebjehaarookweer schreef op 25 november 2014 @ 09:03:

Ik heb zo'n bewondering voor jou. Op een of andere manier weet je het altijd weer op te brengen om heel open te kijken naar alles wat hier geschreven wordt en daar het positieve uit te halen.Precies dit! Er worden hier soms best harde dingen geschreven, vaak vanuit een goed hart, maar ik kan me voorstellen dat ze soms wel confronterend kunnen zijn. En toch wordt je niet boos, je bent niet beledigd (in ieder geval uit je dat niet ), maar je kijkt echt of je er wat mee kan doen. Heel knap!
quote:n87 schreef op 25 november 2014 @ 09:07:

[...]





Precies dit! Er worden hier soms best harde dingen geschreven, vaak vanuit een goed hart, maar ik kan me voorstellen dat ze soms wel confronterend kunnen zijn. En toch wordt je niet boos, je bent niet beledigd (in ieder geval uit je dat niet ), maar je kijkt echt of je er wat mee kan doen. Heel knap!Helemaal mee eens, ik ben ook soms bang om je te beledigen, dan schrap ik weer wat of denk: kan ik dit wel schrijven, dan wis ik het en even later schrijft iemand anders het wel. En je reageert altijd goed. Klasse hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ja Dames, mijn ervaring met mannen in de zin van pappa's is niet echt positief. Ik zie het ook veel om me heen, tuurlijk zijn er ook mannen die het anders doen maar over het algemeen mag moeders het meeste opknappen. Ik word gewoon boos als ik in gedachte Estrellas zie worstelen met alles en Maxi vlucht de deur uit. Sorry hoor.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.

Ik ben het gesprek gisteren geopend met te vragen hoe maxi zich nu echt voelde. Hij vertelde me dat hij inderdaad afleiding zocht omdat hij veel gedachtes heeft. Het beeld dat we de meisjes in de oven schoven in het crematorium schiet dagelijks door zijn hoofd. Wat ook erg mee speelt bij hem (iets wat ik wel wist maar dacht dat dat over een jaartje ofzo zou komen) is dat zijn vader op 52 jarige leeftijd is overleden en die leeftijd voor hem nu heel dichtbij komt.

Ik heb hem gevraagd wat hij nodig heeft en wat zijn plan is. Hij wacht echt af tot 8 december en hoopt dat ze hem echt kunnen helpen, hij wil graag weer lekker in zijn vel zitten en niet alles maar weg te hoeven lachen.

Ook wat minder aan andere denken (bijvoorbeeld terug gaan naar die verjaardag omdat "zij" dar zo leuk vinden). Zo is hij voor aankomende zondag gevraagd om mee te gaan naar wedstrijden, hij twijfelde erg want wilde eigenlijk liever thuis blijven. Heb hem gezegd dat hij dat gewoon eerlijk moet zeggen en dat mensen dat maar moeten respecteren.

We hebben afgesproken dat hij gewoon 3 keer in de week zijn sport doet ondat dat hem afleiding geeft en een uitlaatklep is. Wel hebben we ook afgesproken dat ik overdag vaker weg ga. Dat hij Nano vaker naar bed doet als ik thuis ben, om daar meer vertrouwen ook in te krijgen. Hij ziet nu alleen maar dat Nano rustig is bij mij.

Heb hem even uit die illusie geholpen want Nano heeft gisteren de hele avond gegilt, zelfs de borst kon hem niet troosten.

Ik heb hem ook verteld van mijn paniekaanval van afgelopen weekend en wat er vaak in mijn hoofd rond gaat. We konden inderdaad herkenning naar elkaar uitspreken.

We hebben afgesproken elkaar vaker te vertellen wat we voelen, hoe we ons voelen en ook als er 1 het nodig heeft om even weg te gaan, dat ook kan.



Zo terug. Nano zn alarm gaat af...
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
goed gedaan meis
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer was dit het wel wat we besproken hebben. Zal vast iets vergeten nu. Maar hoe dan ook was het een fijn gesprek.



Inderdaad vind ik sommige commentaren hier soms best pittig. Vaak leg ik het dan even naast mij neer om het later nog eens te lezen. Bedenk me altijd wat en of ik wat kan met een reactie. Lees ook altijd alles (vaak meerdere keren) het lukt me alleen niet altijd om overal op te reageren, omdat ik soms ook de woorden niet kan vinden.



Nano doet het s nachts best goed. Komt meestal 2 keer. Alleen is het wel altijd even een strijd om hem in slaap te krijgen s avonds. Dat redden we meestal niet met 1 keer 10 minuutjes huilen.



@ summerwoman, ik heb de tips over het badje gelezen. Dank je. Ik ga ze proberen toe te passen.



@ ciccicieta, helemaal vergeten te vertellen dat ik zeker wat aan het boek heb gehad. Vooral veel herkenning.

Nogmaals Dank!



Vannacht slecht geslapen, rillen, zweten, koud, warm. En nu flink verkouden. En bedankt Mini! Nano snottert inmiddels ook.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een fijn en goed gesprek!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat jullie zo'n open gesprek hebben gevoerd!!!

Das toch het allerbelangrijkste in een relatie, eerlijk zijn naar elkaar (en jezelf).
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik had gisteren de psycholoog nog gebeld voor mezelf. Ze zit erg vol maar gaat proberen tijd voor mij te maken en belt me daar vandaag over terug.



Gisteren heb ik ook even wat 1 op 1 met Mini gehad, stuk met hem gefietst, en even een rondje van 1 station met de trein gedaan.

Kan wel merken dat ik nooit met de trein ga, kwam er op de terugweg achter dat ik een enkele reis had gekocht. Gelukkig vond de conducteur het niet erg en hielp ons om door de poortjes te komen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ontzettend veel respect voor hoe je alles doet Estrellas..
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Alle reacties Link kopieren
Anders ik wel. Je bent echt een supervrouw, en dat meen ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie zo open naar elkaar hebben kunnen zijn.

Het klinkt als een goed gesprek, zonder verwijten, maar wel met begrip voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
oeps dubbel
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je nog even reageert op mijn vraag. Misschien kan jij t.z.t. weer iemand anders blij maken met het boek.

Ik zeg het ook nog maar een keer: ik heb onwijs veel bewondering en respect voor jou. En het kan alleen nog maar beter worden! Fijn dat de psycholoog tijd voor je probeert vrij te maken. Hopelijk brengt het maxi ook wat hij ervan verwacht. Liefs voor allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve berichtjes. Ik word er een beetje verlegen van.



Ik heb net Nano uit zn bedje geplukt en half slapend gevoed (hij half slapend hè )

Zelf met dikke pyjama, sokken, paracetamol en neusspray mijn bed in gedoken. Voel me knap beroerd.

Hoop echt dat ik even een paar goeie uren kan maken.

Vandaag ook niet de deur uit geweest. Knutsel gemaakt met Mini voor zijn Opa die morgen jarig is. Hoop dat ik me morgen beter voel, anders moet Maxi maar gaan met Mini, blijf ik wel in bed met Nano.



Trusten!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Probeer jezelf eens te zien, zoals wij je zien. Dan hoef je niet verlegen te worden



Beterschap en gefeliciteerd met Opa.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Die nano heeft het goed gedaan zeg! Werd om half 7 wakker!

Zelf minder goed geslapen. Net even uit bed om samen schoen kado's uit te pakken, nu weer in bed en wachten tot Nano weer komt.

Eigenlijk zou ik vandaag Nano laten vaccineren maar ik doe het toch volgende week maar. Hij is ook verkouden en ik mag na de prikjes niet bakeren.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Lekker zeg dat Nano zo goed geslapen heeft!! En verstandig om de vaccinaties even uit te stellen. Wij hebben dat ook gedaan en gewacht tot m'n dochtertje een beetje beter in haar ritme zat en de rust enigszins was weergekeerd thuis. (Overigens heb ik haar de eerste keer overdag wel ingebakerd, maar gewoon goed in de gaten gehouden of ze geen koorts kreeg. 's Avonds kreeg ze koorts en heb ik haar dus niet meer ingebakerd.)

Ik hoor hier nu ook een baby alarm afgaan!



Beterschap!! Vervelend he om ziek te zijn als je voor kindjes moet zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg... besloten vandaag toch de entingen maar te gaan halen aangezien het al een uitgestelde afspraak was, en het anders wel erg laat zou worden.

Heeft die vrouw een fout gemaakt en Nano 2 prikken gegeven ipv 1

Kon voor Nano geen kwaad zei ze maar ze moet het wel bij alle instanties melden en notitie maken. En mocht ik willen kan ik een klachten formulier invullen. Jeetje zeg. Wat een gedoe.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Adem in, adem uit.

Adem nog eens in, adem weer rustig uit.



Zijn hoeveelste keer prikken was dit? Lekker in de gaten houden vandaag en samen onder de wol kruipen. Doe ik zo ook (Dorian en ik zijn snotverkouden en hoofden vol watten). Succes over 4 uur en duimen dat alles rustig blijft! Al zetpilletjes voor baby's ingeslagen? Anders Maxi daarvoor er op uit sturen met Mini hoor!
Alle reacties Link kopieren
Dit was de 2e enting. De eerste keer heeft hij 2 prikken gehad, deze keer zou hij er 1 moeten krijgen en volgende keer weer 2.

Ze moet nu overleggen met de .... (weet niet meer hoe die instantie heet) welke enting hij volgede keer gaat krijgen.

En ik hou het sowieso in de gaten maar ben niet zo snel met zetpillen geven, beetje verhoging moet het lichaam zelf op kunnen lossen. Vorige keer had hij 38.4 maar was de volgende dag over.

Heb ze wel in huis voor het geval dat.

Beterschap voor jou en Dorian!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Als het goed is zou dit nu ook zijn bijgeschreven voor de volgende controle/prikken. En je kan een week van tevoren nog eens bellen of dit goed in de boeken staat bij hen. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven