Er is een rat in de wc geweest!!!

20-11-2013 12:44 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit helemaal te shaken. Vanochtend was ik de wc aan het schoonmaken. Plots stuitte ik op iets vreemd op de vloer. Een donkerbruine korrel. Ik ben gaan googlen en het moet een rattenkeutel zijn geweest! Er is een rat uit de wc geklommen! En weer teruggegaan, want de wcdeur zat bijna zeker weten dicht. Ik het Waterschap gebeld en na mijn omschrijving concludeerde een deskundige hetzelfde. Hij komt straks langs om rattengif in de straat te plaatsen. Maar in de wc kan ik niks doen! Straks komt ie terug! Ik ben echt in alle staten. Heb de klep dicht gedaan, want volgens de deskundige gaat ie dan weer terug, als ie tenminste terugkomt. Maar o mijn god! Ik durf niet meer naar de wc. We hebben er boven nog een, maar daar kun je alleen plassen (is een sanibroyeur). Ik had al eens gehoord van iemand die hetzelfde meemaakte, maar hoopte stiekem op een broodje aap-verhaal. Maar volgens de Waterschapman komt het weleens voor. O, ik vind het zo erg en eng!!!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik niet, die bak hangt in de straat en ik kan dr niet inkijken.
't Is al met al een heel gedoe
quote:kadanz schreef op 20 november 2013 @ 13:39:

Ik geloof niet dat een rat vrijwillig z'n adem in houdt en door de buizen van je toilet heen zwemt om vervolgens naast je toilet te poepen en weer terug te duiken naar het riool. Tenzij het een special forces rat is.



Waarschijnlijk zat er gewoon wat vieizigheid onder de schoen van één van je huisgenoten.Dit denk ik ook. Waarom zou een rat in hemelsnaam al die moeite doen?
quote:Pingu schreef op 20 november 2013 @ 13:45:

Voor de zekerheid heeft hij wel gif in de straat gehangen, dus áls er een rat is, komt die er wel op af, zei ie.

In de straat? Waar is dat dan precies? Moeten die ratten uit het riool komen om speciaal van dat gif te komen eten?



Verder weet ik niet of je blijer moet zijn met vleermuizen. Die kunnen namelijk ook nare ziektes overbrengen zoals hondsdolheid.

Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 22 november 2013 @ 15:56:

Dat weet ik niet, die bak hangt in de straat en ik kan dr niet inkijken.Een bak die in de straat hangt ik weet niet wat ik ne daat bij moet voorstellen
Alle reacties Link kopieren
Aaaaaaaaaaaaah ik wilde dat ik dit topic NIET gelezen had :( Ik durf bijna niet meer naar de wc
Alle reacties Link kopieren
quote:eva89 schreef op 22 november 2013 @ 21:48:

Aaaaaaaaaaaaah ik wilde dat ik dit topic NIET gelezen had :( Ik durf bijna niet meer naar de wc Dan maar boven een emmer.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de verdelgingsman er wel aan heeft gedacht dat er geen honden, vogels en katten bij dat gif kunnen...
Alle reacties Link kopieren
Geen last weer gehad TO?
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van dit topic misschien een domme vraag maar is het de bedoeling dat je het meldt bij de gemeente als je buiten ratten ziet?



Ik stond van de week met mijn dochter de eendjes te voeren vlak bij het winkelcentrum toen ik (dacht ik) een muis de bosjes in zag schieten. Net toen ik met dochter wilde gaan kijken naar het lieve schattige veldmuisje bedacht ik me dat dit exemplaar wel erg groot was.... Twee minuten later schoot er een dikke rat voorbij op het trappetje omhoog. Toch geen veldmuis! Vroeg me af of je dit ergens moet melden? Wat zouden jullie doen?
Ik ben weleens een slang tegengekomen op het toilet. Die eten dan wel weer ratten….
Alle reacties Link kopieren
quote:Bowie79 schreef op 01 december 2013 @ 20:29:

Naar aanleiding van dit topic misschien een domme vraag maar is het de bedoeling dat je het meldt bij de gemeente als je buiten ratten ziet?



Ik stond van de week met mijn dochter de eendjes te voeren vlak bij het winkelcentrum toen ik (dacht ik) een muis de bosjes in zag schieten. Net toen ik met dochter wilde gaan kijken naar het lieve schattige veldmuisje bedacht ik me dat dit exemplaar wel erg groot was.... Twee minuten later schoot er een dikke rat voorbij op het trappetje omhoog. Toch geen veldmuis! Vroeg me af of je dit ergens moet melden? Wat zouden jullie doen?zolang die maar buiten is en blijft, geen probleem lijkt mij
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd hoe dit is afgelopen

Dit naar aanleiding dat ik van de week op tv zag dat er een enorme explosie is van de bruine rat Afgelopen jaar ook nogeens een zachte winter geweest. En op de radio was er vanmiddag een man bij wie er ook een rat op de wc bril had gezeten .Gruwel gruwel ze komen dus zo uit het riool omhoog.
Alle reacties Link kopieren




Ik zou een anker op de pot leggen en bij mijn schoonouders naar de wc gaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Kom je s'nachts half slaperig uit bed zie je een rat die je wc bril schoon likt, je benrt gelijk goed wakker. Wat eng.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 26 november 2014 @ 22:03:

Kom je s'nachts half slaperig uit bed zie je een rat die je wc bril schoon likt, je benrt gelijk goed wakker. Wat eng.
Alle reacties Link kopieren
Ratten zijn overal, waar water is zijn altijd ratten. De mens houdt zelf de populatie in stand, de één gooit brood voor de eendjes, de ander voert patat aan de duiven, wat overblijft is voor de ratten. Huisvuilzakken knagen ze kapot, ze ruiken voedsel op grote afstand. Klimmen kunnen ze als de beste, net als muizen, het maakt dus niet uit of je beneden woont of twaalf hoog.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
O verrek, stokoud topic.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Oud topic maar leuk om te lezen.



Gisternacht kwam poes binnen (zit normaal 's nachts in de woonkamer maar nu was ze nog niet te bekennen toen we naar bed gingen). Brommen, spelen, gelukkig niet onder ons bed zoals de week ervoor maar nu in de badkamer.

Ik ging kijken, poes ligt te spelen met muis op het matje. Ik dacht dat muis dood was, pakte m bij de staart, gooide m in de wc. Begint ie te zwemmen! Met alleen zijn voorpootjes, want de rest deed het niet meer

Ja, wat doe je dan? Gauw doorspoelen maar? Zielig maar snelste dood denk ik. Maar het beestje liet zich niet wegspoelen

Uiteindelijk wc-borstel in de pot geduwd, vriend uit bed geroepen (geschreeuwd misschien ), ik heb poes beneden opgesloten en vriend kon uiteindelijk muis doorspoelen.



Het mag duidelijk zijn dat poes vanavond bijtijds binnen is gehouden (en sorry, muis. .. )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 26 november 2014 @ 22:24:

O verrek, stokoud topic.Ow!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Klopt topic is een jaar oud maar dat doet er niet toe. We schijnen giga veel bruine ratten overlast te hebben in Nederland en nav het verhaal wat ik vanmiddag hoorde op de radio. Heb ik dit oude topic even weer naar boven gehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven