Welke laptop moet ik nemen?

25-06-2008 15:32 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ga op kamers om te studeren en ben nu dus op zoek naar een goedkope laptop. Voor school, internet etc. Geen giga zware dingen verder!

Nu kwam ik er wel een goedkope tegen, maar geen idee of die goed genoeg is voor dit werk.

Packard Bell Easynote MZ36-V-120

inklappenSpecificatiesProcessor: Intel® Celeron® M Processor 520 1.6 GHz

Gewicht: 2,6 kg

Geheugen: 1024 MB Draadloze netwerkkaart: ja

Harddisk: 80 GB Beeldscherm: 15.4" Diamond View breedbeeld

CD-/DVD-Rewriter: DVD+/-R/RW Double Layer

Netwerkkaart: ja

Draadloze netwerk kaart: Ja

Geluidskaart: onboard

Besturingssysteem: Windows Vista™ Home Basic (NL/UK Dual Boot)

Videokaart: 128 MB (max.) ATI Mobility Radeon X200

Garantie: 12 Mnd garantie, haal&breng service aan huis, 6 mnd op accu/batterij

Heb er totaal geen verstand van! Als je nog andere tips hebt voor een goedkope Laptop, zo rond de 400euro..hoor ik het ook graag!

Jitske.
Tatje schreef op 26 juni 2008 @ 14:59:

Heb ook net een nieuwe laptop. Zat met dezelfde vraag, maar gelukkig heeft vriendje er verstand van. De beste keuze voor mij was een Dell InspironTM 1525.

Je moet even goed kijken naar wat voor processor erin zit. Intel schijn je niet blij van te worden...

Ik vind de Intelprocessoren juist prima. Ik vind AMD kut.

Ik raad de Packard Bell af. Schijnt veel gedoe mee te zijn.

Ik zou 2 gb werkgeheugen, zeker omdat de programma's steeds groter worden. Mijn laptop met 1 gb kan t niet eens aan en dat is nog een laptop met XP.

Als ik jou was, zou ik ook letten op de accutijd. Wil je een laptop waarmee je niet na een uur aan het stopcontact hoeft te hangen, dan zou ik niet voor HP gaan. HP heeft shitaccu's. Ik heb 2 HPlaptops, maar die deden het toen ze nieuw waren, maar een uur (en dat was met Word alleen!). 1 laptop van mij doet het nu nog maar 5 min. (laat nooit je laptop alleen aan het stopcontact hangen, dan wordt je accu lui). Bij de Acer heb je ook het probleem van een luie accu als je hem altijd aan het stopcontact hebt (mijn vriend heeft een Acer), maar Acer heeft op zich wel goede accu's. Met andere laptopmerken heb ik niet echt ervaring.

Ik ga binnenkort een Apple Macbook kopen, omdat ik er zoveel goede verhalen over heb gehoord, maar Apples zijn wel een stuk duurder dan de laptops met Windows.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
IfOnly schreef op 26 juni 2008 @ 17:13:

Paar dingen waar je op moet letten:

- minstens 2 GB werkgeheugen is wel zo handig

- geen Celeron processor

- geen Acer

Macbooks en dat soort dingen zijn hartstikke mooi maar je betaalt grotendeels voor het merk. Goede en niet te dure merken zijn bijv. Fujitsu Siemens en Toshiba (loopt de helft van mijn studiegenootjes mee)

Ik was een paar maandjes geleden op zoek met dezelfde eisen als jij en heb nu deze. Bevalt perfect: http://prf.icecat.biz/ind...id=PSL48E-02M00CBT;vendor=Toshiba;shopname=pasystems

Vanaf 520 euro te koop als je even goed zoekt op internet.

Tip; gebruik sites als kelkoo en kieskeurig.nl om reviews te lezen en te zien bij welke (internet)winkel een bepaalde laptop het goedkoopst is. Kan zo 100 euro schelen.
Waarom geen acer? Ik ben heel blij met de mijne :) Met die andere twee ben ik het wel min of meer eens. Maar ach, het gaat niet om een laptop waar ze heel veel van gaat vragen hè.
Toen ik mijn eigen laptop ging kopen heb ik van meerdere mensen gehoord dat Acers niet zo goed zijn. Het gaat dan vooral om de behuizing, die zou niet zo goed zijn. Als je op vergelijk sites gaat kijken kom je ook veel slechte verhalen tegen.

Ik geloof best dat jij erg blij bent je Acer :D Maarja, TO moet op grond ergens van een keuze maken.

Ohja ik heb ook juist gehoord dat Intel een goed merk processer is (vooral DualCore)
Core2 duo zijn goed en bij Windows Vista idd een minimum van 2 gb memory, anders is het heel sloom.

Wij hebben een Toshiba gehad, die was snel stuk bij de Dell vielen er in de eerste periode al toetsen af.

Ben zelf trouwens ook op zoek.
Cum non tum age
Oja, over Dell, kan heel goed zijn (weet ik niet echt) maar als ie stuk gaat moet je hem altijd naar Dell terug sturen, je kan niet een nieuw onderdeel kopen bij een computerwinkel en dat erin zetten. Dus daar dan rekening mee houden.
Elmira schreef op 02 juli 2008 @ 15:53:

Oja, over Dell, kan heel goed zijn (weet ik niet echt) maar als ie stuk gaat moet je hem altijd naar Dell terug sturen, je kan niet een nieuw onderdeel kopen bij een computerwinkel en dat erin zetten. Dus daar dan rekening mee houden.
Dit hoeft niet zo te zijn. Je kunt er verschillende vormen van garantie bij kopen, waardoor je bijvoorbeeld een monteur thuis krijgt. Dell heeft wel hele goede service, als er wat mis is, zijn ze niet moeilijk met vervangen. Althans, dat is mijn ervaring.
Fortis et liber
Ik heb een Acer, en de behuizing is inderdaad waardeloos. Na een jaar begon 'ie al te scheuren. Hij is na veel soebatten onder garantie "gerepareerd" en wel op dusdanig knullige wijze dat de kristallen in m'n beeldscherm nu lek zijn. En Acer weigert om de schade te herstellen, zelfs na inschakelen van de rechtsbijstandverzekering.

Dus een gratis tip van mij: neem nooit, nooit, maar dan ook nooit een Acer! Interne werk is prima, maar er bestaat zoiets als behuizing, service, garantie etc.
Ik heb drie jaar naar alle tevredenheid een acer gehad. Mijn moeder heeft die van haar al langer, en ik ken er meer. Het enige defect dat ik gehad heb was een kapot toetsenbord. Een glas wijn eroverheen kon ie niet aan. Tja... Wat ik de laatste tijd wel had was dat de processor op volle toeren draaide en de koeling dus ook. Niet bepaald geruisloos. Dat, en de draagbaarheid (mijn acer is 3,6 kilo) heeft me doen besluiten een nieuwe te kopen. Maar voor huis- tuin- en keukengebruik zou ik een acer absoluut niet afraden.
-
Nog meer tips?
Voor de TO: mocht je overwegen een MacBook aan te schaffen: het kan de moeite lonen om nog even te wachten. Apple heeft de gewoonte om eens in de 1,5 a 2 jaar de laptops weer onderhanden te nemen, en de laatste echte update van de MacBook is al even geleden.

Als Apple de eerstvolgende beurs met een nieuwe versie komt, kun je de huidge lijn vaak met behoorlijke kortingen kopen. Een vriendin van mij heeft zo ook haar MacBook aangeschaft, voor zeker een paar honderd euro minder dan normaal.

Grootste voordelen van een MacBook: lange accuduur (meer dan 4 uur), fijn toetsenbord, afstandsbediening (heel handig bij presentaties!). En ook fijn om mee te werken en naar te kijken. ;-)
Afstandsbediening zit niet meer bij de Macbooks :)

Ik heb sinds 3 weken een macbook en ik wil niet meer anders.
Da’s dan wel schraal van Apple, dat ze die afstandsbediening hebben wegbezuinigd. Juist dat soort (kleine) dingen maakt het onderscheid natuurlijk. Misser... Maar nu moet je er dus los eentje aanschaffen, als je hem alsnog wilt hebben?

Wel mooi dat je er blij mee bent. :) Zouden fabrikanten meer moeten doen, spullen maken waar je blij van wordt als je ze gebruikt. Of in elk geval niet chagrijnig. ;-)
wankelevenwicht schreef op 25 juli 2008 @ 01:04:

Da’s dan wel schraal van Apple, dat ze die afstandsbediening hebben wegbezuinigd. Juist dat soort (kleine) dingen maakt het onderscheid natuurlijk.
Als een afstandbediening al het verschil maakt, dan kan je die ook los kopen voor een tientje. En bij bijvoorbeeld de HP Pavilion dv9xxx zit er ook standaard een.
wankelevenwicht schreef op 25 juli 2008 @ 01:04:

Da’s dan wel schraal van Apple, dat ze die afstandsbediening hebben wegbezuinigd. Juist dat soort (kleine) dingen maakt het onderscheid natuurlijk. Misser... Maar nu moet je er dus los eentje aanschaffen, als je hem alsnog wilt hebben?

Wel mooi dat je er blij mee bent. :) Zouden fabrikanten meer moeten doen, spullen maken waar je blij van wordt als je ze gebruikt. Of in elk geval niet chagrijnig. ;-)

Doen ze altijd. Bij de iPod krijg je ook al jaren geen oplaaddock meer.

En persoonlijk hoef ik geen afstandsbediening. Gebruik die van mijn desktop nooit.
@rider: Het gaat niet concreet om die afstandsbedienig, maar meer om het principe. Als je voor 1100 euro eerst wel zo'n ding erbij kon doen, kan dat nu ook nog (zeker met de huidige dollarkoers). Het is hetzelfde als een (te) kort snoertje van je netadapter naar het stopcontact erbij doen, of het ontbreken van een USB kabeltje als je een printer koopt. Zeker van een merk als Apple verwacht ik klantvriendelijkheid en vooruitdenken, juist bij dit soort dingen.
wankelevenwicht schreef op 26 juli 2008 @ 16:19:

@rider: Het gaat niet concreet om die afstandsbedienig, maar meer om het principe. Als je voor 1100 euro eerst wel zo'n ding erbij kon doen, kan dat nu ook nog (zeker met de huidige dollarkoers). Het is hetzelfde als een (te) kort snoertje van je netadapter naar het stopcontact erbij doen, of het ontbreken van een USB kabeltje als je een printer koopt. Zeker van een merk als Apple verwacht ik klantvriendelijkheid en vooruitdenken, juist bij dit soort dingen.
Ik deel, zoals je wellicht merkt, die verwachtingen over Apple niet zo :)
Ik merk wel dat iedereen weer andere dingen aan- of afraadt. Zo zie ik hier mensen zeggen dat je geen Acer moet nemen, terwijl mij juist door verschillende mensen een Acer is aangeraden als zijnde betrouwbaar. Bij mij werd juist de HP en de Dell weer afgeraden.

Ik heb overigens een Acer en daar ben ik op zich wel tevreden mee. Ik geef toe dat de verlichting van het scherm wel kapot is gegaan, maar met een week was dat probleem ook netjes opgelost (incl opsturen en terugsturen, wel een goed werkende service van Acer).
Graag nog meer tips over waar op te letten bij aanschaf laptop!

Alvast bedankt.
Tsja de 'eisen' die je voor een redelijk bedrag kan stellen veranderen met de maand. Ik zou zeggen, let gewoon op wat hiervoor al gezegd is (als je er ook niet teveel zware dingen op wil doen) en kijk eens in folders, naar aanbiedingen etc.
Ik had voor m'n vrouw laatst uit een aanbieding een fujitsu voor 355 euro. 2ghz celeron, 80gb disk, 1gb ram, wireless, vista licentie en een heel aardig schermpje. In tegenstelling tot PB bepaald geen gammel model.

Voor 4 tientjes nog even 2gb erbij en voor 5 euro een vrolijke tas van de blokker.

Dit soort aanbiedingen zijn vrij zeldzaam. PB is aardig tenzij je heel regelmatig met de klaptop op pad gaat, dan zou ik even de folders afstruinen voor toshiba, hp/compaq en fujitsu aanbiedingen.
En bij welke provider raden jullie aan om mobiel internet te nemen?
Hoezo? Is er op die kamer geen adsl of kabel internet te krijgen?
ik wil mobiel

maar heb al oplossing gevonden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven