Ons zoontje van 3 wilt niet poepen

07-12-2014 08:39 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand misschien de gouden tip voor mij,



Ons zoontje van nu ruim 3 jaar houdt zijn poep alleen maar op. Hij is helemaal zindelijk maar vertikt het om te poepen.

We zijn hier al mee naar de huisarts gegaan, hij krijgt nu zakjes forlax maar weet het ondanks de zakjes op te houden. Soms wel 7 dagen!

We hebben alles geprobeerd, motiveren, negeren, uren op de wc boekjes lezen.

Het maakt niet uit of hij op de wc of het potje zit hij vertikt het. Luiers vind hij vreselijk, dat is voor baby's.

Zijn ontlasting is niet hard, zelfs na 7 dagen niet.

Er zijn periodes dat het goed gaat en dan hebben we een blij en rustig kind, maar nu merken we dat hij er veel last van heeft, erg onrustig.

Ik denk toch dat het een vorm van negatieve aandacht is, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Iemand hier ervaring mee?
Ik had al zo'n vermoeden, frustrerend hoor!

Over een paar jaar lachen jullie erom en bewonder je misschien wel de vastberadenheid van je zoon ;)

(Mijn vriend had als peuter overigens hetzelfde probleem, gek werden zijn ouders ervan! Het was ineens voorbij toen hij op vakantie in het bos bij een boom poepte uit hoge nood. De boom is tijdens de vakantie nog vaak bezocht :D)
Alle reacties Link kopieren
Haha vast wel!

Hij heeft in ieder geval karakter en het is een veel voorkomend probleem.

We gaan er verder aan werken :-)
Alle reacties Link kopieren
De aap poot pies aflevering was inderdaad een leuke, zoon vond deze ook erg interssant.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond de aflevering van aap, poot, pies wel 3x gezien en meneertje wou fruit eten, rennen en bewegen en daarna naar de wc en nu supertrots dat hij gepoept heeft. Waar je wel niet blij van wordt. Bedankt voor de tip!
quote:Lughnasadh schreef op 07 december 2014 @ 11:58:[/ Mijn zoon heeft nog een tijd in zijn luier gepoept, dat wilde hij wel. Hij liep zonder luier, maar als hij moest poepen vroeg hij om een luier. Hij ging altijd in de kast zitten en langzamerhand is hij naar het toilet verhuisd, tot hij het op de wc durfde. Maar hij was toen al ruim 4. Hij kon het prima ophouden, dus op school hoefde hij nooit te poepen. Zijn juf wist er wel van en ik had de afspraak met haar dat zij hem een luierbroekje aan zou doen en ik hem dan zou komen verschonen, mocht hij toch moeten.Fijn om te lezen, hoop dat het met mijn zoon ook deze kant opgaat. Ik ben er ook van overtuigd dat het een karakterdingetje is en niet iets lichamelijks, was met eten ook zo. Vandaar mijn interesse in de poeppoli, want als ze daar alleen lichamelijke oorzaken uitsluiten hoef ik bij voorbaat al niet doorverwezen te worden.
quote:maryse1984 schreef op 07 december 2014 @ 20:08:

Vanavond de aflevering van aap, poot, pies wel 3x gezien en meneertje wou fruit eten, rennen en bewegen en daarna naar de wc en nu supertrots dat hij gepoept heeft. Waar je wel niet blij van wordt. Bedankt voor de tip!goed nieuws! Hoop dat het doorzet!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook! Het begin is er weer.

Het lijkt mij dat ze niet alleen maar lichamelijke oorzaken bekijken maar ook geestelijk, dat kan ook een heel groot probleem zijn zoals wij merken.



Als jouw zoontje microlax krijgt komt het er dan wel uit? Mijn zoontje heeft dat 1x gehad ( tegen mijn gevoel in ) maar wist het toen toch nog op te houden, echt wonderbaarlijk.
Microlax werkt wisselend. Ik ben er zelf niet weg van en hij wordt bijna hysterisch, 'dreigen' helpt soms al.



Als het niet werkt mag hij er van de HA nog 1 hebben maar ik doe het niet. Meestal komt het dan alsnog wel binnen 24 uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven