Mode & Beauty alle pijlers

Alweer een foundation topic (gevoelige huid)nun

11-12-2014 15:23 46 berichten
Nu van mijn Lancôme teint Idole ultra 24h de bodem in zicht komt, ben ik me aan het oriënteren op de nieuwe voor mij 'perfecte' foundation - de Lancôme was het toch niet helemaal.

Waarom? Hij droogt mijn huid vreselijk uit! Heb hem toch opgebruikt door te mengen met max factor liquid illusion compact Cream to poeder foundation.

Ik heb een mooie review gezien van misslipgloss over een nieuwe diorskin foundation, maar ben bang dat die ook uitdroogt.

Ik heb een vrij lichte, gevoelige huid die makkelijk geïrriteerd raakt (shea butter en amandel kan ik niet tegen op m'n gezicht)

Maar ook een vette t-zone, naar droogheid neigende wangen en nu en dan een (hormoongerelateerde) ontsteking. O ja ook nog lichte couperose dus een medium tot volle dekking is noodzakelijk. Wie o wie heeft eenzelfde superfijne (ahum) huidsoort en wil haar foundationgeheim met me delen??

Budget; zo goedkoop mogelijk, maar als ie echt fabulous is geef ik graag wat meer uit.

O ja wat ook handig is om te weten is hoe je je favo foundation dan opbrengt (vingers, penseel, buffing brush, sponsje, beautyblender) voor het mooiste resultaat. ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Alleen die van clinique heeft zo'n kliederflesje en is ook niet echt hygiënisch verpakt. Heb altijd liever een tube of (nog beter) een pompflacon.



Had bij een geurtje die ik gekocht had een monstertje vd foundation teint idole en zag dat er heel veel alcohol in zat. Misschien is dat dan toch de reden dat die foundation je huid zo uitdroogde.
Alle reacties Link kopieren
Ik giet de vloeibare foundation van Clinique over in een klein plastic vakantie-cremepotje (Hema, Etos) en bewaar het glazen flesje in de koelkast.
Nou hèhè ik heb Douglas overleefd, mèn wat was het er druk!

Maar de vriendelijke dame die me wel vaker heeft geholpen nam netjes de tijd en heeft me opgemaakt met de diorskin star, ik moet zeggen dat het er fantastisch uitziet, zoals ik al hoopte.

Zij vond de clinique wat te mat voor me en zoals ik al verwachtte waren de kleuren idd erg roze.

Ik heb nu 3 kleuren Dior meegekregen als tester en zodra ik weer een kadobon of kortingsbon heb, ga ik m aanschaffen want ik heb m nu zo'n 3 uur op en na flink shoppen, fietsen en zweten zit t nog steeds prachtig. En er zit niet eens een fixing spray overheen, wat ik normaal wel altijd doe.

Ben happy, laat nog wel weten hoe die bevalt als ik m dagelijks draag maar ik vind m nu al fijner voelen en mooier ogen dan de Lancôme idole.
Alle reacties Link kopieren
Welke van Dior heb je nu?
You know how I know? Because I reeaally think so!
De nieuwste, Star.
Alle reacties Link kopieren
Dior Star is wel een dure foundation. Maar als ie echt zijn geld waard is hoor ik het graag van je
Ja weet je, goedkoop kan ook duurkoop zijn, zeker met make up en vooral foundation en concealers. Liever 6 maanden doen met een foundation van 50,- en er dagelijks stralend uitzien dan 3 maanden of minder met een foundation van 15 euro en dat et hem net niet is elke dag. Dus in die zin, als ie echt heel mooi is, vind ik het zeker het geld waard. Maar ik snap heus dat sommigen er anders over denken of er gewoonweg het geld niet voor (over) hebben.
Alle reacties Link kopieren
kijk eens naar professionele camouflage/ foundation.



kijk bijvoorbeeld op http://www.huidzorghouten.nl/lycogel

anti allergische, camouflerende en huidverbeterende make-up voor de gevoelige huid.



op de site vind je alle kleurtjes, en het wordt nog vergoed door de zorgverzekeraar ook.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 december 2014 @ 15:42:

Maar mijn acne is gelukkig weg, eindelijk. Bleek bij mij toch aan voeding te liggen. Had ik dat maar eerder geweten.Hoe ben je erachter gekomen dat het aan je voeding lag?
Mijn zus gebruikt ook Dior Star. Ze is daar heel lovend over.
Nou, hier dan het lang verwachte verslag. Ik heb de Star deze week 5 dagen gedragen. Kleur 20 was het mooist, 30 (die de verkoopster op had gedaan) ging ook maar was aan de donkere kant, eerder voor zomer, 31 was echt te donker, ik voelde me een oempa loempa.



Dan de houdbaarheid; slecht!! Het hield echt geen 8 uur, dit valt me heel erg tegen. Zelfs met de fixing spray erover.

De dekking is niet genoeg voor me en ik kreeg hem niet goed in meer lagen opgebracht, ook niet met tussentijds goed drogen en ook niet als ik het snel na elkaar deed.

Ik ga deze dus niet aanschaffen.

Wat me wel is meegevallen is dat ik er geen allergische reactie van heb gekregen.



Twijfel nu om toch weer voor de teint idole 24h van Lancôme te gaan en deze toch, zoals ik al deed, te blijven mengen met mijn Cream foundation van max factor tegen de droogheid. Die gaf namelijk wel een mooiere finish en bleef véél beter zitten. Ik zal dan wel kijken voor een tint met minder roze en meer gelig erin. Of misschien toch eerst nog naar de apotheek om te kijken voor die roche posay en dan hopen dat ze een tester hebben.

Ps

Annepannie, je post riekt wat naar spam en ik heb met het loepje gezien dat je deze site op meerdere topics promoot. Je weet dat promoten eigen site en (verkapte) spam hier niet is toegestaan?
O ja ultieme test, want ik heb nog wat van de star over; morgen doe ik 1 helft met dior en 1 helft met Lancôme. Voor de rest alles het zelfde als anders. Zodat ik ook zeker weet dat ik nu niet de Lancôme aan het idealiseren ben nu die Star me toch erg tegenviel.

Dus komt nog 1 verslagje binnenkort hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 26 december 2014 @ 22:34:

[...]





Hoe ben je erachter gekomen dat het aan je voeding lag?



Trial and error. Ik heb eerst melkproducten geschrapt, dat maakte geen verschil. Daarna heb ik granen compleet geschrapt en ben paleo gaan eten en nu ben ik acnevrij. Het maakt eigenlijk zelfs niet meer uit wat ik op mijn gezicht smeer. Ik eet zelfs weer varkensvlees, terwijl dat hiervoor toch garant stond voor steenpuisten op mijn kaaklijn en niet zo'n beetje ook.



Lycogel heb ik ook gebruikt en dat dekt ontzettend goed en maakt de acne niet erger. Maar heb ik gelukkig niet meer nodig. Het was wel wat lastig om het mooi aan te brengen namelijk.



Ik blijf bij La Roche Posay voorlopig. Bevalt prima en leuk geprijst. Je zou ook nog kunnen kijken naar Shiseido Sun Make-up compact foundation, die houdt lang, dekt goed en is heel simpel aan te brengen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
@MrsStanleyWalker: bedankt! Ik heb wel gelezen dat melk/varkensvlees/chocola/pinda's puistjes kunnen veroorzaken, maar ik wist niet dat ook granen dat kunnen doen. Ik heb af en toe puistjes en de rest van de tijd een gave huid, maar soms vraag ik me af of die puistjes (juist omdat ik ze maar af en toe heb) niet ergens door worden getriggerd. Ik heb eens gelezen over de vega-test, maar ik heb daar een beetje het gevoel bij dat je dan van alles wordt aangesmeerd door zo'n natuurarts. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar toch.



@DappereGerbera: doe je wel eerst een dagcreme op voordat je de foundation opdoet? Want met een dagcreme eronder houdt een foundation langer en heb je niet zo'n last van droogheid.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 27 december 2014 @ 01:10:

[...]





Trial and error. Ik heb eerst melkproducten geschrapt, dat maakte geen verschil. Daarna heb ik granen compleet geschrapt en ben paleo gaan eten en nu ben ik acnevrij. Het maakt eigenlijk zelfs niet meer uit wat ik op mijn gezicht smeer. Ik eet zelfs weer varkensvlees, terwijl dat hiervoor toch garant stond voor steenpuisten op mijn kaaklijn en niet zo'n beetje ook.



Lycogel heb ik ook gebruikt en dat dekt ontzettend goed en maakt de acne niet erger. Maar heb ik gelukkig niet meer nodig. Het was wel wat lastig om het mooi aan te brengen namelijk.



Ik blijf bij La Roche Posay voorlopig. Bevalt prima en leuk geprijst. Je zou ook nog kunnen kijken naar Shiseido Sun Make-up compact foundation, die houdt lang, dekt goed en is heel simpel aan te brengen.Beetje offtopic dit, maar eet jij dan streng paleo? Dus echt ook bepaalde groenten niet en geen peulvruchten en echt helemaal geen granen, dus ook geen havermout? En hoe lang at je paleo voor je effect merkte? Mij is paleo ook al eens aangeraden ivm mijn huid, maar heb het nog niet geprobeerd.
Natuurlijk gebruik ik crème eronder(en daaronder serum)



Vandaag de dubbel-test, ben benieuwd. De sneeuw heb ik al doorstaan iig.
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatrose schreef op 27 december 2014 @ 09:36:

[...]



Beetje offtopic dit, maar eet jij dan streng paleo? Dus echt ook bepaalde groenten niet en geen peulvruchten en echt helemaal geen granen, dus ook geen havermout? En hoe lang at je paleo voor je effect merkte? Mij is paleo ook al eens aangeraden ivm mijn huid, maar heb het nog niet geprobeerd.Ik eet niet zo heel streng paleo, ik eet gewoon alle groenten, wel zoveel mogelijk van het seizoen. Peulvruchten en aardappels eet ik af en toe en ik eet wel volle zuivelproducten, liefst rauwmelkse kazen en verder volle melk, roomboter. Alleen suiker en granen heb ik compleet geschrapt, ook havermout. Ik denk dat het binnen een maand of anderhalf mijn huid is opgeknapt nadat ik die twee geschrapt heb. Dat ging eigenlijk best snel dus. En ik heb de afgelopen dertig jaar echt vanalles geprobeerd om er vanaf te komen, eigenlijk hielp niets behalve de Dianepil en die hielp ook niet afdoende.
You know how I know? Because I reeaally think so!
@MrsStanleyWalker: mag ik vragen wat je eet bij je ontbijt en lunch als je geen granen meer eet? Ik zit te bedenken wat ik bij ontbijt en lunch kan eten dat geen granen bevat, maar ik kom nergens op. Of alleen vlees misschien, maar ik wil juist niet veel vlees eten, vanwege diervriendelijke motieven.





(@DappereGerbera: sorry voor off topic)
Alle reacties Link kopieren
Kijk dan toch eens naar de foundation van Pupa, samen met de primer echt geweldig. Die heb ik hier nog geen een keer voorbij zien gaan terwijl het zo'n fijn merk is en hypo allergeen.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 27 december 2014 @ 18:07:

@MrsStanleyWalker: mag ik vragen wat je eet bij je ontbijt en lunch als je geen granen meer eet? Ik zit te bedenken wat ik bij ontbijt en lunch kan eten dat geen granen bevat, maar ik kom nergens op. Of alleen vlees misschien, maar ik wil juist niet veel vlees eten, vanwege diervriendelijke motieven.





(@DappereGerbera: sorry voor off topic)Oh, vanalles eigenlijk. Yoghurt met fruit en noten of hennepzaad. Pannenkoekjes van amandelmeel en kokosmeel/geraspte kokos. Gebakken eieren met spek, salades van paprika, avocado, vis/gerookte kip met noten, zaden, pitten. Zelfgemaakt bananenbrood met flink wat roomboter, groene smoothies, chocolademuffins, groentemuffins, zelfgemaakte crackers met kaas, overbleven portie van het avondeten, zelfgemaakte energyrepen van chocola, gehakte noten, gedroogd fruit en santen, paar nieuwe haringen, veel fruit, groenten en noten uit het handje. En soms een dagje niks en alleen avondeten, zie het 5:2-topic. Er valt genoeg te eten dus, maar het is wel even een knop omzetten en het vergt wat planning. Als je op paleorecepten googled kom je vast dingen tegen van je gading.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Update; ben niet voor de Dior gegaan. Had een proefje van Yves rocher liggen, die was fijn en mooi en heb ik nu in 2 lichte tinten voor de winter en voorjaar. Verder blijf ik lekker smeren met de max factor Cream to powder. Die dekt beter dan de YR maar is minder mooi van kleur. Dus die is voor de slechte dagen qua huid.

Ik ga trouwens geen make up meer kopen over de ¤20 behalve als mijn clarins mineral powder foundation op is maar daar doe ik lang mee en die koop ik alleen als ik een kortingsbon heb. Misschien probeer ik wel nog ooit de shiseido sun make up maar dat is dan voor de zomer, en voorlopig heb ik nog 3 volle busjes foundation met juiste kleur voor de zomer staan dus die moeten eerst op. Ook al zijn het niet de aller fijnste. Moet even budgetteren namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven