Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ach een droger hoeft niet veel te kosten ;) ik kan echt niet zonder... ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Yes! Hier eindelijk ook een weekje vrij! Even lekker niks...of nou ja niks...heb nog wel wat te doen, ben nog jarig ook deze week, maar ga me eerst zelf eens verwennen met een dagje sauna maandag!

Lientje en Dreamer dat van die HBO opleiding herken ik zeker ook! Ik zou 4 jaar geleden starten met HBO, (wide dat al heel lang maar of het kon niet op het werk of ik kreeg geen tijd voor de stage (en dan wordt het lastig met een full-time baan) was net na mijn schouderbreuk maar de huisarts raadde het sterk af omdat ik mijn energie nodig had voor mijn lijf en godzijdank heb ik naar hem geluisterd! Daarna is het alleen maar slechter gegaan en kwam er steeds iets bij, ik had dat nooit gered.

Van de week weer gesprek met loopbaanadviseur gehad en daar heb ik dat ook nog eens aangehaald.

Heerlijk, even een weekje geen gesprekken, en geen gedoe!

Voor iedereen die nu al vrij is: geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook altijd niet zonder droger te kunnen, maar het blijkt dat mijn was ongeveer in 20 uur droogt. Met elke dag een was, lukt me dat dus net. En veel sportkleding van man (de meeste was, samen met handdoeken, zo ongeveer) moet ik toch ophangen.

Dus eigenlijk valt het me mee, zo zonder droger. Maar ik snap als je niet zonder kunt hoor. Ik was bijvoorbeeld beddengoed niet regelmatig genoeg.



Ik ben ook lekker vrij. Heerlijk dat je er zo van kunt genieten, Sanne. Ga vandaag toch wat kerstversiering ophangen met dochter, heb ik besloten. Dochter wil gelukkig helpen (ik wil op dit moment eigenlijk liefst slapen.. )



Gisteren etentje gehad en met de bus naar de stad gegaan. Merkte dat ik mezelf een aansteller vond.. het was droog, niet echt koud... denk dat ik de volgende keer weer fiets
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel twee keer zoveel was ;) en weinig ruimte om het op te hangen. Er gaan zo'n 8 handdoeken per dag doorheen. We hebben dan ook een extra grote wasmachine en droger. Van de was gaat de helft aan het rekje boven de trap en de helft in de droger.



Ik doe zo nu en dan wat cursussen van universiteiten over de hele wereld. Heel erg leuk. Op futurelearn of coursera.

Misschien binnenkort ook de opleiding tot pbs-coach. Pbs staat voor positive behaviour support. Gaat dan om het bevorderen van positief gedrag (leerlingen en docenten) binnen de school.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook zoveel was, toen iedereen nog 3-4x per week sportte. En toen kwam daar de klad in door blessures.. soms vind ik dat dan wel weer handig
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo, we hebben kerstversiering, ik heb zelfs vanmiddag nog een uur geslapen, toen zoon aan het schoonmaken was en ik ben moe moe moe. Morgen een rustige dag, hoop ik en dan overmorgen naar andere kant van het land rijden. Jippie. Hopelijk regent het dan niet teveel, want dat rijdt zo vermoeiend.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik was met man mee naar andere kant vant het land voor zijn bedrijf. En viel steeds in slaap in de auto

Ook al moe moe moe dus.

Zit vast in het weer. Man vond me niet erg gezellig.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook weer even binnenvallen, ik zag dat Lientje vroeg hoe het gaat (wat life!). Ik lees nog wel mee, maar mijn hoofd zit even te vol om te reageren, sorry.



Hier ook moe moe moe… Afgelopen week ziek geweest, en natuurlijk toch gewerkt. Gelukkig was het niet zo druk, want ik trok het net zo.

Op mijn werk houden ze zich niet aan (mondeling) gemaakte afspraken en ik heb er de pest in. En ik vind het lastig om zulke dingen alleen zakelijk te zien en niet persoonlijk te maken, ik voel me hier echt door gekwetst. Ik heb wel geleerd dit soort dingen snel uit te praten en er niet mee te blijven zitten, dus volgende week gesprek. Er is al aangegeven dat ik een deel verkeerd begrepen heb, maar daardoor heb ik helemaal het idee dat ze een spelletje spelen en daar ben ik eigenlijk niet zo van gediend. Het is een beetje lastig uit te leggen zonder in detail te treden. Ik heb er wel echt de pest over in, heb er ook al aardig wat tranen om gelaten.

Eerder deze week ook al een onaangename verrassing van mijn baas, ik moet wat aan mijn rug gaan doen en minder pijnstillers slikken. Ik had die opmerking niet echt aan zien komen, ik functioneer nog steeds prima (vond hij gelukkig ook), ik stond echt even met mijn mond vol tanden. Ik vind het ook oneerlijk, wat moet ik verder aan mijn rug doen dan? Ik ben er altijd redelijk open over geweest, ze weten niet precies wat ik heb (nouja, ik zelf ook niet natuurlijk) en ik heb niet mijn hele verhaal verteld, maar ik heb dit wel al tijdens mijn stage aangegeven en het is nooit een probleem geweest. Ook niet iedereen met wie ik werk heeft dit door. Ik heb het idee dat ik meer last heb door de kou nu, en een periode was het steeds mistig en toen had ik ook meer last. Ik neem niet eens elke dag een pijnstiller en als ik een pijnstiller neem, is het er eentje op de hele dag. En dat doe ik dan toevallig op mijn werk, want ik merk dan tijdens het werken dat het toch niet gaat zonder dus dan doe ik het tijdens de pauze. Het is vast lief bedoeld, maar wat moet ik er mee? Ik vind het oneerlijk want mijn rugpijn gaat niet meer weg en ik heb al heel veel geprobeerd. Bovendien heb ik een tijd met een middenoorontsteking gezeten (en gewoon doorgewerkt), dus daar nam ik ook pijnstillers voor, niet per se voor mijn rug.

En dan wordt er wel elke keer gezegd dat ik ze (ik heb twee werkgevers) kan vertrouwen, maar door alles wat ze doen blijkt van niet. Die opmerking van de pijnstillers/mijn rug zit me ook dwars.



Ik wil een winterslaap houden, ik ben (emotioneel) niet zo stabiel dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Nes, wat lastig zeg. Knuf



(kan even geen zinnig woord zeggen, sorry.. iets met concentratie en moe )
Later is nu
Nes, ik zou toch echt vragen waarom jouw werkgever die opmerking gemaakt heeft. Nu is het invullen en voel je je er ontzettend rot bij. (kan ik me helemaal voorstellen)



Zit je niet mee. Sterkte



Welterusten allemaal
Alle reacties Link kopieren
Nes: ik zou me zulke opmerkingen ook erg aantrekken, ik ben denk net als jij, vat het (te) snel persoonlijk op.

Ik snap de opmerking van je baas ook niet, zolang je werk er niet onder lijdt, maakt het toch niks uit of je pijnstillers slikt?

Vandaar dat ik het idee heb, dat het wel eens anders bedoeld kan zijn dan jij hebt opgevat.

Een gesprek is dan wellicht de oplossing.

Maar misschien ook de afspraken die je maakt op papier zetten en ze door beide laten ondertekenen. Zodat je ze daar later evt. op aan kunt spreken.

Heb je het gesprek ook met beide bazen of met één. ?

Zou ook zomaar kunnen dat de een er anders over denkt dan de andere baas.

Hoe dan ook . Je zult het gesprek toch aan moeten gaan. En dat is moeilijk en eng ( vind ik)

Dus dikke vanaf hier en sterkte met het gesprek!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Is ook moeilijk en eng Lien alleen wel noodzakelijk



Hier een hang en beddagje. We hebben overal spierpijn en waarvan weten we niet. Man had gegoogled want er waren veel collega's met griep en warempel, spierpijn hoort bij de hoofdklachten. Voor de rest een beetje hangerig maar ons echt ziek voelen doen we niet. (gelukkig)



Het is tot nu toe de hele dag nog droog, jeuj
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: maakt toch niet uit, ik vind het heel lief dat je een knuffel komt geven!

En dat jullie steeds zo mee denken, ookal maak ik constant dezelfde fouten.



Asotut: dat van mijn rug is op zich al uitgesproken en was niet kwaad bedoeld (meer dat als ik binnenkort wel ziek thuis zit hierdoor, ik niet tegen de arbo kan zeggen dat ze me niet geprobeerd hebben te helpen ofzo), maar ik voel me er wel nog rot over.



Lientje:het gedeelte dat ze zich niet aan afspraken houden vat ik volgens mijn baas verkeerd op, maar dat is dus nog niet uitgesproken. Beetje lastig uit te leggen want ik wil niet het hele verhaal hier neer zetten. Ze kunnen door de situatie geen garanties geven en dat snap ik ook, en ik wil ze ook op hun woord vertrouwen, maar ergens ben ik bang dat ik dan te naief ben. Maar ik vind het moeilijk om het alleen zakelijk te houden en dan ook dingen op papier te vragen, ik vind het dan overkomen alsof ik ze niet vertrouw. Ik heb steeds met een van de twee gesproken en nu wil ik beide spreken, maar ik heb het idee dat dat niet gaat gebeuren.

Ik heb in ieder geval wat ik kwijt wil en wil bespreken op papier gezet, als ik echt niet meer durf leg ik het papier wel voor ze neer.

Ik hou niet van onderhandelen en zaken doen.



Asotut: ik had een paar jaar terug opeens spierpijn in mijn kuit, geen idee hoe ik daar aan kwam. Dag later lag ik met hoge koorts en griep in bed. Ik hoop voor jullie dat de spierpijn toch ergens anders van is!



Ik zie een beetje tegen werken morgen op. Ik ga door dat gedoe al niet lekker naar mijn werk, ik ben een beetje bang voor "het gesprek" (ik weet niet eens wanneer het precies is, ze zijn niet zo van die dingen inplannen dus ik moet het maar afwachten, heel fijn) en ik voel me nog steeds ziek. Mijn zware verkoudheid is weg, maar mijn oorontsteking is geloof ik weer terug. Pfff.



FIjne zondagavond dames!
Alle reacties Link kopieren
Nes, ondanks dat je niet alles zakelijk wil regelen, is het wel verstandig om het wel te doen. De enige die de klos is ben jij. Arbeidsovereenkomsten zijn nu eenmaal zakelijk. Hopelijk houdt je oor snel op met vervelend doen. En wb de pijnstillers, kan het zijn dat ze zich zorgen maken?



Lig hier te balen... Weer buikpijn... Komt zegmaar steeds na de seks (ook zonder penetratie). Wat dat betreft mag het er meteen wel uit. Haalt toch de helft van het plezier weg op deze manier...



Vandaag een dagje bijna niks gedaan. Ik heb voor mijzelf deze vakantie elke dag 1 klusje in huis bedacht (bedenk ik per dag). Vanmorgen de speelgoedkast uitgezocht (is niet zo groot hoor, trofast van ikea met 6 bakken) was nog aardig gesorteerd dus het viel mee.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nes: Succes op het werk vandaag! Ik hoop dat je bazen het gesprek niet te lang vooruit schuiven.



Suzy: Wat zal het netjes worden bij je in huis straks, elke dag een klusje...

Mocht je door je klusjes heen zijn, heb ik hier nog wel e.e.a. voor je liggen.



Ik doe lekker rustig aan nog vandaag, ben wel met dochter even naar de kerstshow van een tuincentrum geweest, was erg leuk.

Laatste kerstboodschappen in huis gehaald, en naar de bibliotheek voor nieuwe boeken.

Nu draait de was en kook ik voor vanavond alleen nog het avondeten, meer doe ik niet vandaag,

Weet dat me twee extreem drukke dagen op het werk staan te wachten, met een baas die nogal last heeft van kerststress, dus moet mezelf even opladen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: Al iets beter met de vermoeidheid?



Aso: Hoe is het met de spierpijn?



Ambra: Het extra werken overleefd? Of lig jij nu ook aangestoken in de lappenmand?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Balen Suzy. Ik ben zo blij dat ik van mijn baarloeder verlost ben. Geen enkele klacht meer, kwalitiet is stukken omhoog gegaan



Lief dat je het vraagt Lien. Spierpijn is eindelijk wat beter dwz ik kan weer op een normalere manier de trap af en ook het zitten gaat makkelijker. Nu die pijn minder is voel ik mijn rug wel weer dubbel zo erg alleen daar ben ik aan "gewend" .



Lukt het een beetje met het werken Lien of ben je vrij vandaag?



Vanmiddag ben ik het dorp in geweest om doosjes bonbons (we hebben hier een super lekkere chocolaterie) samen te laten stellen en toen ik bijna bij de auto was (hijg, steun, puf) kwam ik erachter dat ik één doosje vergeten was dus moest ik weer terug

Morgen alleen nog naar de supermarkt en dan vindt deze dame het wel welletjes. Verhongeren doen we beslist niet.
Had je eerste stukje van vandaag niet gelezen Lien. Leuk uitje met je dochter. Het hoeft niet altijd ver te zijn he als het maar gezellig is.

Sterkte met de komende dagen
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden

dag Lien, nee ik lig niet in de lappenmand hoor. Wel op een bank in de meubelwinkel.



We hebben onze designbankenwens maar eens in de koelkast gezet voor de komende jaren, en liepen gisteren ineens tegen een budgetoplossing aan. De banken van man zijn 15 jaar oud, die van mij tweedehands na de scheiding, dus ook al weer min. 6 jaar. We zijn wel toe aan iets wat we samen uitgezocht hebben.. Dus huis op zijn kop alles nagemeten, in de winkel lijkt het al gauw dat het wel past maar een vd gekozen banken bleek thuis toch een maatje te groot.

Morgen maar bestellen hoop ik..

Groot voordeel is dat een deel van de bank om te klappen is naar een zg. ''ottomane'', een dagbed zeg maar. Ideaal voor mij om te kunnen liggen!



Verder weinig nieuws hier, alleen maar goed denk ik..

Lien sterkte met werken de komende dagen!

Voor de rest ook fijne dagen alvast..
Klinkt heel goed die bank Ambra. Fijn dat het kan



Hier ook weinig nieuws. Vanmiddag de laatste boodschappen gedaan, man heeft de drank gehaald en we zullen echt niet om komen van de honger en dorst als er iets vergeten is. Het zijn maar 2 dagen.

Vanmorgen is de hulp geweest en heeft beneden alles gedaan en ik boven dus het huis is ook weer schoon. Extra koffie gedronken met een bonbonnetje er bij om het leuk te houden en zo'n ochtend vliegt voorbij.

Kerst is voor mij heel makkelijk want man kookt eerste kerstdag, vind hij ontspannend en leuk en één van mijn broers 2e kerstdag (zelfde reden als man) en als de kinderen mee helpen is alles zo weer opgeruimd.

Heerlijk genieten dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog/weer moe. Meestal zegt man "ga je nu al naar bed" dus ik zat nog 'gezellig' beneden, te vechten tegen slaap (heb ook geen zin hond uit te laten, eerlijk gezegd) gaat man naar bed



Gisteren naar zieke tante geweest. 2,5 uur rijden, enkele reis als je niet fout rijdt Zo'n 5,5 uur in de auto gezeten dus. Zelf rijden. Verder redelijk ongerust over m'n vader, die al sinds vrijdag onverklaarbare buikpijn heeft en daarvoor nu al voor de 2e keer in het ziekenhuis ligt. Ze denken aan een ontsteking, maar ze weten niet waar. Ik wilde naar m'n moeder toe, maar mocht niet van haar. Nu is toch m'n zus heen en morgen ga ik. Ik blijf er dan ook slapen. Boodschappen zijn al in huis en verder doet de rest de voorbereiding voor vrijdag maar. Er komt alleen familie, is alleen voor gezelligheid, geen stress.



Fijne dagen allemaal!

Later is nu
Alle reacties Link kopieren
He dreamer, wat rot, een zieke vader en tante. Ook nog broer en zus of van de andere kant?

Kan me voorstellen dat je moe wordt/bent, zorgen en ook zover rijden doet daar geen goed aan. Sterkte voor de komende dagen..



Lien, meisje leef je nog na deze vast heel drukke dag?



Aso, laat je lekker verwennen door de mannen!



Wij hebben dus boodschappen en 2 banken gekocht. Man is zodanig goed met afdingen dat ze niet blij met ons zijn geweest vrees ik. Ik ga dan altijd een rondje lopen.
Heel herkenbaar Ambra, dat laatste dan



Geniet lekker van de nieuwe banken



Dremaer alleen die reis is al killing. Petje af voor je want je doet het toch maar allemaal.

Slaap lekker
Alle reacties Link kopieren
Aso, dat duurt nog 11 weken eer ze er zijn. Ze moeten nog gebreid worden.

Ben zo benieuwd waar jij die lekkere chocolaatjes gehaald had, daar waar je een doosje vergat..
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, herkenbaar dat van je man en naar bed gaan. Gaat hier ook vaak zo. Sterkte met je vader, hoop dat het meevalt.



Ambra ik leef nog. Maar was gekkenhuis gisteren. Het lijkt op zulke dagen wel oorlog, alsof niemand nog een kruimeltje eten in huis heeft. Zal vandaag nog wel erger worden. Ik zal blij zijn als het avond is. Volgens zeggen had ik gisteren een vuurrood hoofd, en nu mag ik vandaag later beginnen van baas

We gaan altijd heel vroeg open en nu heb ik dus uitgeslapen. Voel me bijna schuldig tegenover mijn collega's.



Verder nieuws: na onze eigen inzet hebben we bericht van verzekering dat er eindelijk uitbetaald gaat worden. We weten nog niet of dat voor eind van het jaar lukt, maar goed, bij drie maanden vechten met de verzekering kan er nog wel een weekje bij.



Fijne dagen allemaal!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven