Kerstkaart naar collega

18-12-2014 05:54 88 berichten
Hoi allemaal,



Gestopt met therapie, gisteren zei mijn vriend, ohh nog even een kerstkaart sturen naar p, ze is een vrouwelijke collega, met onze namen op de kaart de beste wensen en de groeten.



Toen zei hij voor de grap of zal ik veel liefs erop schrijven. Ik zei hoezo, het was een grap zei hij.Toen zei hij, ik schrijf wel veel liefs naar J (een andere vrouwelijke collega.



Ik ben overstuur, het gaat niet meer.



Wat vinden jullie is het niet raar om veel liefs op een kerstkaart te schrijven naar een vrouwelijke collega ?
Beste TO,



Dit is niet om je te beledigen, want ik kan me er wel iets bij voorstellen over hoe jij je zou kunnen voelen..

Ik heb al wat andere topics van je gelezen en het lijkt erop dat jij door de meest simpele dingen kan worden getriggerd tot complete lawines aan emoties, en die werken als een negatieve spiraal, er komt steeds iets nieuws bij, en het werkt als een sneeuwbal effect, de enige die dat kan stoppen ben jijzelf.

Ik herken dit van mezelf een tijd geleden, ik ben een tijd ook heel overgevoelig geweest, (wel iets minder extreem, en ik hield het binnen me zelf, maar heel herkenbaar) en ben daarvoor in therapie gegaan, ik raad je echt aan om een andere therapeut te zoeken, er zijn zoveel verschillende manieren om hier uit te komen, en de ene therapeut is daar nou eenmaal geschikter voor dan een andere, niet meteen opgeven.



Wat ooit je beschermingsmechanisme is geweest, en misschien in het verleden jou door bepaalde situaties heeft gesleept: het alert zijn, en dingen onder controle proberen te krijgen (in feite een talent, mits je die op een normale manier kunt gebruiken), werkt nu tegen je, en vaak als je er zo doorheen zit, heb je gewoon hulp nodig om dat mechanisme op een normale manier weer in het gareel te krijgen.

Anders wordt de weg naar gemoedsrust onnodig lang, en dat houdt geen mens vol.



Ik zou een therapeut opzoeken die vooral met jou kan werken aan je bewustwording, en aan je onzekerheid, het is al aardig de obsessieve kant opgegaan denk ik.

Dan kun je samen kijken wat jou triggert, en waarom dat gebeurt, en hoe je daarmee om kunt gaan.

Misschien heb je nog een hoop onverwerkt oud zeer liggen, waardoor je nu overgevoelig bent geworden, en dat mechanisme de kop is op gaan steken om jou te beschermen, maar soms slaat dat mechanisme op hol.

Gun jezelf de mogelijkheid hier uit te komen, het leven kan zo veel mooier zijn als je lekker in je vel zit en niet constant achterom hoeft te kijken.

Ik heb daar echt heel veel aan gehad, en ben daar heel sterk, zelfverzekerd en een stuk zelfbewuster, uitgekomen, en zo goed heb ik me in tijden niet gevoeld.



Aan pure bevestiging op ieder detail, en nieuwe onzekerheid, zoals nu weer de vraag over de kerstkaart, heb je nu waarschijnlijk niet zoveel, het is slechts een korte "shot" om je weer even beter te voelen, of je behoefte aan bevestiging te vervullen.

Dat zal averechts werken, want dan blijf je dit dus gebruiken om je te fixen (tijdelijk)



Waarom niet op zoek gaan naar een duurzame reparatie?

Veel mensen hebben de neiging om alleen de zichtbare problemen aan te pakken, maar hebben soms niet (meer) door dat het oorspronkelijk aan andere dingen kan liggen, misschien dingen uit het verleden, of verdrongen dingen, of gewoonweg niet anders weten dingen aan te pakken)

Vergelijk het eens met een huis waarvan er barsten in de muren zit, barsten kun je zien.

Als een muur barsten vertoont en je smeert het dicht, lijkt het even te werken, maar dat is tijdelijk....

uiteindelijk zullen de barsten blijven terugkomen, muren barsten namelijk, omdat er iets mis is met het fundament, of zelfs de grond waar dat fundament op is gebouwd, (kun je niet zien) niet de muur zelf is het probleem.



Dus zoek de werkelijke oorzaak, en pak dat aan, dan zullen de muren ook niet meer scheuren, en hoef je niet meer dicht te smeren.

Jij zoekt op dit moment overal iets achter, en je zoekt nu ontzettend veel bevestiging bij andere mensen, en volgens mij is dat ontzettend vermoeiend, niet alleen voor je vriend, maar ook voor jou, want je blijft barsten dichtsmeren..

Die zekerheid kun je ook van jezelf hebben, repareer je fundament, dus probeer dat te krijgen, dat is echt de moeite waard.



Veel succes TO!
quote:amarna schreef op 18 december 2014 @ 09:51:

TO, je bent duidelijk een "voeler" die alles wat ze voelt als de waarheid interpreteert.

Jij voelt iets negatiefs, dus dan zal het ook wel negatief zijn.

Denk eens na over wat je voelt, analyseer je gevoelens. Waarom voel ik het zo? Heb ik er reden voor om aan te nemen dat mijn gevoelens juist zijn? Zijn de signalen die ik opving misschien helemaal niet negatief?

Jij lijkt me zo iemand die als een voorbijganger lelijk naar je kijkt op straat, meteen denkt dat het voor jou persoonlijk bedoeld is. Maar misschien moet de lelijkkijker gewoon ontzettend nodig naar de wc. Beetje vreemd voorbeeld, maar het lijkt me dat jij zo inderdaad met gevoel omgaat.Het klopt helemaal wat jij schrijft. En dat voorbeeld als iemand lelijk kijkt op straat, dan denk ik dat het persoonlijk naar mij toe bedoeld is.
Alle reacties Link kopieren
quote:followthesun schreef op 18 december 2014 @ 11:04:

ik schrijf op alle kerstkaarten liefs



liefs van.....

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:lucianne schreef op 18 december 2014 @ 11:53:

Beste TO,



Dit is niet om je te beledigen, want ik kan me er wel iets bij voorstellen over hoe jij je zou kunnen voelen..

Ik heb al wat andere topics van je gelezen en het lijkt erop dat jij door de meest simpele dingen kan worden getriggerd tot complete lawines aan emoties, en die werken als een negatieve spiraal, er komt steeds iets nieuws bij, en het werkt als een sneeuwbal effect, de enige die dat kan stoppen ben jijzelf.

Ik herken dit van mezelf een tijd geleden, ik ben een tijd ook heel overgevoelig geweest, (wel iets minder extreem, en ik hield het binnen me zelf, maar heel herkenbaar) en ben daarvoor in therapie gegaan, ik raad je echt aan om een andere therapeut te zoeken, er zijn zoveel verschillende manieren om hier uit te komen, en de ene therapeut is daar nou eenmaal geschikter voor dan een andere, niet meteen opgeven.



Wat ooit je beschermingsmechanisme is geweest, en misschien in het verleden jou door bepaalde situaties heeft gesleept: het alert zijn, en dingen onder controle proberen te krijgen (in feite een talent, mits je die op een normale manier kunt gebruiken), werkt nu tegen je, en vaak als je er zo doorheen zit, heb je gewoon hulp nodig om dat mechanisme op een normale manier weer in het gareel te krijgen.

Anders wordt de weg naar gemoedsrust onnodig lang, en dat houdt geen mens vol.



Ik zou een therapeut opzoeken die vooral met jou kan werken aan je bewustwording, en aan je onzekerheid, het is al aardig de obsessieve kant opgegaan denk ik.

Dan kun je samen kijken wat jou triggert, en waarom dat gebeurt, en hoe je daarmee om kunt gaan.

Misschien heb je nog een hoop onverwerkt oud zeer liggen, waardoor je nu overgevoelig bent geworden, en dat mechanisme de kop is op gaan steken om jou te beschermen, maar soms slaat dat mechanisme op hol.

Gun jezelf de mogelijkheid hier uit te komen, het leven kan zo veel mooier zijn als je lekker in je vel zit en niet constant achterom hoeft te kijken.

Ik heb daar echt heel veel aan gehad, en ben daar heel sterk, zelfverzekerd en een stuk zelfbewuster, uitgekomen, en zo goed heb ik me in tijden niet gevoeld.



Aan pure bevestiging op ieder detail, en nieuwe onzekerheid, zoals nu weer de vraag over de kerstkaart, heb je nu waarschijnlijk niet zoveel, het is slechts een korte "shot" om je weer even beter te voelen, of je behoefte aan bevestiging te vervullen.

Dat zal averechts werken, want dan blijf je dit dus gebruiken om je te fixen (tijdelijk)



Waarom niet op zoek gaan naar een duurzame reparatie?

Veel mensen hebben de neiging om alleen de zichtbare problemen aan te pakken, maar hebben soms niet (meer) door dat het oorspronkelijk aan andere dingen kan liggen, misschien dingen uit het verleden, of verdrongen dingen, of gewoonweg niet anders weten dingen aan te pakken)

Vergelijk het eens met een huis waarvan er barsten in de muren zit, barsten kun je zien.

Als een muur barsten vertoont en je smeert het dicht, lijkt het even te werken, maar dat is tijdelijk....

uiteindelijk zullen de barsten blijven terugkomen, muren barsten namelijk, omdat er iets mis is met het fundament, of zelfs de grond waar dat fundament op is gebouwd, (kun je niet zien) niet de muur zelf is het probleem.



Dus zoek de werkelijke oorzaak, en pak dat aan, dan zullen de muren ook niet meer scheuren, en hoef je niet meer dicht te smeren.

Jij zoekt op dit moment overal iets achter, en je zoekt nu ontzettend veel bevestiging bij andere mensen, en volgens mij is dat ontzettend vermoeiend, niet alleen voor je vriend, maar ook voor jou, want je blijft barsten dichtsmeren..

Die zekerheid kun je ook van jezelf hebben, repareer je fundament, dus probeer dat te krijgen, dat is echt de moeite waard.



Veel succes TO!Wat een mooi verhaal. Hartelijk dank Fijn dat het goed met je gaat.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend moet een schop onder zijn hol hebben, dat hij zich door jou zo al 14 jaar laat behandelen.



Je bent gestopt met therapie omdat het niet goed voelt? Wat had je verwacht dan, van therapie?
Alle reacties Link kopieren
Gedachten zijn geen feiten.
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 18 december 2014 @ 11:02:

Tja...nogmaals hij maakt het je ook niet makkelijker..

Maar goed, dat zei ik de vorige keer ook al, geloof ik.

.

Is hij wel helemaal de geschikte voor jou, vraag ik me even af....

Misschien is hij haar wantrouwen wel heel erg zat, vergis je niet he maar als je al 14 jaar jezelf moet bewijzen ga je vanzelf je als een eikel gedragen.

Ik heb zo'n ex gehad die zag ook overal wel iets in die ben ik zelfs gaan treiteren omdat hij maar onzeker over mij was en na zoveel bewijzen het bleef en toen kon hij het ook krijgen ook, toen ik zag dat ik zover was dat ik hem zo ging behandelen ben ik met hem gekapt want ik wilde het mezelf niet aandoen om anders te worden dan de persoon die ik was.

Ik had allang bij haar weggeweest ze heeft echt met iedereen problemen, het is een probleem als nieuwe buren haar niet een kerstkaart terug in de bus doen, alles is een probleem om dood moe van te worden als partner .
Alle reacties Link kopieren
quote:Caviahaar schreef op 18 december 2014 @ 13:43:

Je vriend moet een schop onder zijn hol hebben, dat hij zich door jou zo al 14 jaar laat behandelen.



Je bent gestopt met therapie omdat het niet goed voelt? Wat had je verwacht dan, van therapie?
Alle reacties Link kopieren
Die vriend van jou moeten ze vandaag nog een lintje geven. Wat moet die man een engelen geduld hebben, en bovendien stapelgek op je zijn. Anders hou je dit geouwehoer nooit vol.



Hou eens op dat slachtofferige gedoe en ga wat aan jezelf doen.



Een hele nacht wakker liggen van een kerst groet.. ongelofelijk.
quote:geordie schreef op 18 december 2014 @ 20:01:

Die vriend van jou moeten ze vandaag nog een lintje geven. Wat moet die man een engelen geduld hebben, en bovendien stapelgek op je zijn. Anders hou je dit geouwehoer nooit vol.



Hou eens op dat slachtofferige gedoe en ga wat aan jezelf doen.



Een hele nacht wakker liggen van een kerst groet.. ongelofelijk.Klopt helemaal !!
Bedankt allemaal.
quote:leeuwenwelp schreef op 19 december 2014 @ 14:09:

Bedankt allemaal. We zullen je volgende drama om niks topic wel weer snel voorbij zien komen..
Alle reacties Link kopieren
quote:leeuwenwelp schreef op 19 december 2014 @ 14:09:

Bedankt allemaal.



Graag gedaan hoor!



Veel liefs!
Geniet elke dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven