Kerstkaart naar collega

18-12-2014 05:54 88 berichten
Hoi allemaal,



Gestopt met therapie, gisteren zei mijn vriend, ohh nog even een kerstkaart sturen naar p, ze is een vrouwelijke collega, met onze namen op de kaart de beste wensen en de groeten.



Toen zei hij voor de grap of zal ik veel liefs erop schrijven. Ik zei hoezo, het was een grap zei hij.Toen zei hij, ik schrijf wel veel liefs naar J (een andere vrouwelijke collega.



Ik ben overstuur, het gaat niet meer.



Wat vinden jullie is het niet raar om veel liefs op een kerstkaart te schrijven naar een vrouwelijke collega ?
quote:diamond-gloss schreef op 18 december 2014 @ 07:10:

[...]



Waarom ben je met therapie gestopt?

Als ik al jouw topics van de afgelopen jaren zo eens lees dan mag je heel hard hopen dat vriend straks niet met jou stopt.!Ik ben gestopt met therapie omdat het niet goed voelde.
quote:leeuwenwelp schreef op 18 december 2014 @ 07:14:

[...]





Ik heb geen vertrouwen in mensen, behoorlijke k-jeugd gehad. Vooral mijn moeder...

En voor die k-jeugd en je moeder moet je vriend nu boeten.!

Wat er in je jeugd gebeurde daar kun je niets aan doen maar hoe je in het hier en nu in het leven staat daar kun je wel degelijk iets aan doen.!
Alle reacties Link kopieren
Dat jij een nare jeugd heb gehad, daar mag je je vriend niet het 'slachtoffer' van laten worden, he!
Vinden jullie dat dit dan kan, veel liefs ?
quote:leeuwenwelp schreef op 18 december 2014 @ 07:20:

Vinden jullie dat dit dan kan, veel liefs ?

Ja maar maakt het wat uit wat wij hier vinden?

Jij vindt blijkbaar dat het niet kan.
quote:diamond-gloss schreef op 18 december 2014 @ 07:22:

[...]



Ja maar maakt het wat uit wat wij hier vinden? Waarom vindt je dat dit kan ?

Jij vindt blijkbaar dat het niet kan.Ik zoek er iets verkeerd achter, en dat vind ik zo verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Het doet er niet toe wat wij vinden, het gaat erom of jij je vriend vertrouwt of niet. Als je hem vertrouwt is er niets aan de hand. Als je hem niet vertrouwt snap ik niet waarom je nog een relatie met hem hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:leeuwenwelp schreef op 18 december 2014 @ 07:14:

[...]





Ik heb geen vertrouwen in mensen, behoorlijke k-jeugd gehad. Vooral mijn moeder...Als je het morgen aan 10 mensen vraagt, denk ik dat 9 op 10 zegt dat ze een k-jeugd hadden. Betekent dit dat we geen van allen elkaar kunnen vertrouwen?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:leeuwenwelp schreef op 18 december 2014 @ 07:25:

[...]

Ik zoek er iets verkeerd achter, en dat vind ik zo verschrikkelijk.Maar wààrom zoek je er iets verkeerds achter? Waarom denk je dat "liefs" meer te betekenen heeft? Waarom bezorgt dat ene woordje jou angst?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:DorothyParker schreef op 18 december 2014 @ 07:25:

[...]



Als je het morgen aan 10 mensen vraagt, denk ik dat 9 op 10 zegt dat ze een k-jeugd hadden. Betekent dit dat we geen van allen elkaar kunnen vertrouwen?Dat zijn er wel veel !
quote:DorothyParker schreef op 18 december 2014 @ 07:28:

[...]



Maar wààrom zoek je er iets verkeerds achter? Waarom denk je dat "liefs" meer te betekenen heeft? Waarom bezorgt dat ene woordje jou angst?Ja, ik vind het zo STOM van mezelf dat ik zo NEGATIEF denk. Liefs, is eigenlijk gewoon een begroeting.
quote:DorothyParker schreef op 18 december 2014 @ 07:28:

[...]



Maar wààrom zoek je er iets verkeerds achter? Waarom denk je dat "liefs" meer te betekenen heeft? Waarom bezorgt dat ene woordje jou angst?Het woordje bezorgd mezelf onbewust angsten, huilen, aan mijn vorige relaties denken die vooral negatief waren. Veel onbewuste gevoelens komen boven "drijven".
Alle reacties Link kopieren
Christus!!!

Weer een topic?

IK heb zo vreselijk met je vriend te doen

En ik denk dat bij hem de maat wel bijna vol is nu

Zeker omdat hij dat zelf ook zegt.



Je zegt dat je gestopt bent met de therapie omdat het niet goed voelde?

Voelt dit lekker dan?



Ik ken echt niemand die van zulke kleine muggen zulke grote olifanten kan maken

En daar heeft je jeugd echt NIETS mee te maken hoor

Daar kan je simpelweg niet op terug blijven vallen

Dus dat stokpaardje zou ik maar eens in de kast zetten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:leeuwenwelp schreef op 18 december 2014 @ 07:29:

[...]





Dat zijn er wel veel !Tuurlijk zijn dat er veel. Het is je jeugd. Hoeveel mensen ken jij dat zeggen: "mijn ouders deden het perfect, ik doe 100% wat zij deden"?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:leeuwenwelp schreef op 18 december 2014 @ 07:31:

[...]





Het woordje bezorgd mezelf onbewust angsten, huilen, aan mijn vorige relaties denken die vooral negatief waren. Veel onbewuste gevoelens komen boven "drijven".Welke gevoelens?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Gestopt met therapie? Nadat je hier jaren dit soort topics hebt geopend en nog geen meter bent opgeschoten?



Als ik je vriend was had ik je al jaren geleden gedumpt, maar nu helemaal.
quote:DorothyParker schreef op 18 december 2014 @ 07:36:

[...]



Welke gevoelens?Nare gekwetste gevoelens, vooral weggestopte gevoelens.
Alle reacties Link kopieren
quote:leeuwenwelp schreef op 18 december 2014 @ 07:46:

[...]



Nare gekwetste gevoelens, vooral weggestopte gevoelens.Is geen antwoord. Omschrijf die gevoelens eens. Waarom kwetst jou dit?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Je geeft wel snel op he? Nu alweer gestoot met therapie? Je bent 14 jaar met hem samen, hij heeft je nog nooit iets misdaan. Je bent bezig met 'je laatste kansjes' en je stopt weer met therapie. Weet je, ik ga hier ook geen tijd meer insteken. Van mij had je al lang vliegles gehad.



JIJ bent overstuur? Je hebt het warme vest genaamd 'slachtofferrolletje' weer gevonden? Een schop onder je hol moet je hebben.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Tjonge, waar je je al niet druk om kunt maken zeg!

Kennelijk heeft hij zo'n goede band met die collega dat ze 'liefs' tegen elkaar zeggen in plaats van 'groet'.

So what?!?

Je klinkt als een over-jaloerse vrouw. Zou ik heel snel klaar mee zijn.

Ga maar weer snel in therapie.
quote:DorothyParker schreef op 18 december 2014 @ 07:59:

[...]



Is geen antwoord. Omschrijf die gevoelens eens. Waarom kwetst jou dit?



Bang om te verliezen.



Ik kom later nog terug. Bedankt voor je meeleven.
Alle reacties Link kopieren
quote:leeuwenwelp schreef op 18 december 2014 @ 06:15:

Maar ook apart naar een collega die ik niet ken, alleen met vriend zijn naam.Juist niet apart. Naar mensen die mijn vriend niet kent komt ook alleen mijn naam. Lijkt me niet meer dan logisch.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:DorothyParker schreef op 18 december 2014 @ 06:34:

[...]



Echt waar? Ik vind dat een beleefdheidsvorm naar iemand die je amper kent. Naar "echte" vrienden schrijf ik wel iets grappiger/leuker/beter aansluitend op onze vriendschap. "Liefs" is zo standaard.'Groetjes' is een beleefdheidsvorm naar iemand die je amper kent. 'Liefs'is voor intimi. Als ik een kaart van een mannelijke collega zou krijgen waar ik geen speciale band mee zou hebben waar 'liefs' op staat zou er minstens een wenkbrauw omhoog gaan....
quote:adorabull schreef op 18 december 2014 @ 08:03:

[...]





Juist niet apart. Naar mensen die mijn vriend niet kent komt ook alleen mijn naam. Lijkt me niet meer dan logisch.Ja, bij mij ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 18 december 2014 @ 08:07:

[...]



'Groetjes' is een beleefdheidsvorm naar iemand die je amper kent. 'Liefs'is voor intimi. Als ik een kaart van een mannelijke collega zou krijgen waar ik geen speciale band mee zou hebben waar 'liefs' op staat zou er minstens een wenkbrauw omhoog gaan....

Ik vind 'liefs' nogal onpersoonlijk. Denk dat ik dat naar al mijn 'niet-zakelijke' kennissen schrijf. Zeker op een kerstkaart.



*Zal vanaf nu geen 'liefs' meer op de kerstkaarten schrijven *
I don't care what is written about me so long as it isn't true.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven