Expartner en nieuwe relatie

20-12-2014 00:40 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik hoop hier wat hulp te krijgen hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Ik heb een kind uit een relatie met een agressieve man.

Ondertussen heb ik sinds kort een nieuwe relatie en vraag mij af of het beter is hem dit uit mezelf te vertellen (ivm ons kind) of dat hij het maar gewoon via via hoort. Probleem is een beetje dat ex en nieuwe relatie kennissen zijn en hij zich dus "verraden" zou kunnen voelen en hij niemand goed genoeg vindt om in de buurt van zijn kind te mogen komen, hij gebruikt het als machtsmiddel waardoor ik denk dat ik hem op de hoogte hoor te houden?

Ik vertel hem het liefste niks omdat het hem niet aangaat maar ik wil escalatie en dat hij me weer agressief gaat lastig vallen en bedreigen zoveel mogelijk voorkomen.. Hij ziet ons kind ook niet door zijn agressie en problemen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zoek je het uit? Een kennis van je ex.

Weet je nieuwe vriend dat jouw ex agressief was naar jou?
en hoelang is die scheiding al achter de rug?
en hoelang duurt die nieuwe relatie al?
Wat Meds zegt.



En 'kennis'? Iemand die hij weleens gezien heeft of de buurman?
Alle reacties Link kopieren
@meda We zijn zon 2 jaar uit elkaar nu, nieuwe relatie een half jaar en het wordt nu serieus dus vandaar..

@jippie Ze zijn geen vrienden ofzo en was ook handiger als ze elkaar niet konden maarja. Hij weet dat mijn ex agressief was ja maar kan zich er denk ik niet echt een voorstelling van maken hoe mijn ex uit het niks kan flippen.
en waarom moet je ex het weten?
Alle reacties Link kopieren
@thordis Ik ben voor mijn ex ook met deze man geweest, wat mijn ex ons zou kunnen verwijten heeft hij dus zelf ook gedaan. Daarom gaat hij waarschijnlijk dan ons kind als smoes gebruiken om mij te bedreigen.
Alle reacties Link kopieren
@meds Ja dat weet ik dus zelf ook niet, of het beter is het wel of niet te vertellen. Als ik geen kind had met hem ging het hem sowieso niks aan maar nu weet ik het niet, ook omdat ze elkaar kennen.

Het gaat me alleen om die dreiging van geweld bij hem.
Heeft hij geen contact met jullie kind uit zijn eigen beweging of leg jij hem dat op, of is dat omdat instanties of een rechter dat hebben geadviseerd of bepaald? Als het laatste het geval is dan zou ik daar ten rade gaan. Niet zozeer bij een rechter natuurlijk maar wel bij de professionals die in de procedure betrokken zijn geweest.



Verder hangt het denk ik ook af van hoe lang je nieuwe relatie duurt, wat de aard van je relatie is en wat de toekomstplannen zijn.



En wat is "een kennis"? Beschrijf de relatie tussen je ex en de nieuwe liefde eens. Het is natuurlijk wat anders als die kennis zijn vroegere beste vriend is of dat het iemand is die hij hoogstens groet in het voorbijgaan.
hou je nieuwe vriend voorlopig gewoon weg bij je kind en date lekker samen. Dan heeft hij er geen last van en kan er ook niks escaleren
quote:Tutitu schreef op 20 december 2014 @ 01:03:

@thordis Ik ben voor mijn ex ook met deze man geweest, wat mijn ex ons zou kunnen verwijten heeft hij dus zelf ook gedaan. Daarom gaat hij waarschijnlijk dan ons kind als smoes gebruiken om mij te bedreigen.

En waarom ging het die eerste keer uit?



Woon je in dezelfde plaats als ex? Hebben jullie nog contact?
Alle reacties Link kopieren
Jeugdzorg (nav zijn geweld) heeft dat geadviseerd, dat ik om een grens te stellen moest blijven zeggen dat hij maar een rechtszaak moest starten, dit heeft ie nog steeds niet gedaan. En al zou er een omgangsregeling zijn is hij psychisch niet in staat deze na te komen.. Bedankt voor je tip ik denk dat ik het hun ook eens vraag.



Ze zijn kennissen in de zin dat ze in dezelfde vriendengroep zitten maar zelf zijn ze geen vrienden en spreken elkaar ook niet, groeten alleen.



De aard van mijn relatie is dat we best wel eens kunnen zouden gaan samenwonen ed, het gaat allemaal heel goed. Ookal is dat iets voor in de toekomst, ik wil gewoon graag weten hoe ik escalatie bij een gevaarlijk persoon het meest kan vermijden.
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 december 2014 @ 01:12:

hou je nieuwe vriend voorlopig gewoon weg bij je kind en date lekker samen. Dan heeft hij er geen last van en kan er ook niks escaleren



Dit.



Eigenlijk best wel een nobrainer.
quote:Tutitu schreef op 20 december 2014 @ 01:22:

Jeugdzorg (nav zijn geweld) heeft dat geadviseerd, dat ik om een grens te stellen moest blijven zeggen dat hij maar een rechtszaak moest starten, dit heeft ie nog steeds niet gedaan. En al zou er een omgangsregeling zijn is hij psychisch niet in staat deze na te komen.. Bedankt voor je tip ik denk dat ik het hun ook eens vraag.



Ze zijn kennissen in de zin dat ze in dezelfde vriendengroep zitten maar zelf zijn ze geen vrienden en spreken elkaar ook niet, groeten alleen.



De aard van mijn relatie is dat we best wel eens kunnen zouden gaan samenwonen ed, het gaat allemaal heel goed. Ookal is dat iets voor in de toekomst, ik wil gewoon graag weten hoe ik escalatie bij een gevaarlijk persoon het meest kan vermijden.je hebt een kind en pas een half jaar verkering, je denkt toch niet serieus aan samenwonen na al die ellende die jij en je kind hebben doorgemaakt?
quote:Tutitu schreef op 20 december 2014 @ 01:22:

Jeugdzorg (nav zijn geweld) heeft dat geadviseerd, dat ik om een grens te stellen moest blijven zeggen dat hij maar een rechtszaak moest starten, dit heeft ie nog steeds niet gedaan. En al zou er een omgangsregeling zijn is hij psychisch niet in staat deze na te komen.. Bedankt voor je tip ik denk dat ik het hun ook eens vraag.



Ze zijn kennissen in de zin dat ze in dezelfde vriendengroep zitten maar zelf zijn ze geen vrienden en spreken elkaar ook niet, groeten alleen.



De aard van mijn relatie is dat we best wel eens kunnen zouden gaan samenwonen ed, het gaat allemaal heel goed. Ookal is dat iets voor in de toekomst, ik wil gewoon graag weten hoe ik escalatie bij een gevaarlijk persoon het meest kan vermijden.Eh geen relatie beginnen met een ex uit dezelfde vriendengroep en als dat dan toch moet deze niet aan je kind voorstellen en de eerste paar jaar latten.
Alle reacties Link kopieren
@meds Dat zou ik wel kunnen proberen ja, hem op het hart drukken dat nieuwe relatie kind niet ziet! Dat ik daar niet aan gedacht heb.



@thordis Ik denk dat we toen nog niet toe waren aan een relatie ofzo. Wel 4 jaar samen geweest maar nog erg jong (ging op mijn 19e uit). We wonen alledrie in dezelfde plaats ja, ik spreek ex nu niet meer omdat hij dus om alles doordraait en contact gewoon niet mogelijk is, heb wel even geprobeerd dat hij ons kind onder toezicht kon zien maar ook dan was hij agressief.
Alle reacties Link kopieren
Ja jullie hebben gelijk, ik was sowieso van plan om nog n hele tijd te blijven latten, en dat nieuwe relatie ons kind niet ziet, maar dit is zo vanzelfsprekend voor me dat ik er helemaal niet aan gedacht heb dat ik het ook zo naar ex kan brengen!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 december 2014 @ 01:24:

[...]



je hebt een kind en pas een half jaar verkering, je denkt toch niet serieus aan samenwonen na al die ellende die jij en je kind hebben doorgemaakt?

Dit. Leer die man rustig kennen maar confronteer je kind voorlopig niet met hem.



Deze nieuwe man is ook een ex. Waarom zou het nu wel goed gaan?



Verder zou ik voorlopig sowieso niks zeggen. Als je je kind met je nieuwe lover confronteert kun je ook je ex inlichten zodat hij weet dat zijn kind nu ook met je nieuwe vriend te maken krijgt.



Maar doe a.u.b. rustig aan en ga niet over een paar maanden al samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
@minnimouse Dankjewel voor je reactie jullie allemaal.
als nieuwe relatie het kind niet te zien krijgt, is er ook geen reden om hem op de hoogte te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Uuuuh, je hoeft helemaal niks naar je ex te brengen of vertellen.

Jullie zijn twee jaar uit elkaar en als het niet echt heel erg noodzakelijk is, hoeven jullie elkaar bijna nooit te spreken toch? Houden zo. Geen slapende honden wakker.



Hopelijk heeft hij dan heel snel ook een nieuwe vlam. Is er misschien al wel.
Alle reacties Link kopieren
Niets zeggen en direct aangifte doen wanneer hij jou bedreigt.



Waarom met een kennis van hem?

Heb je ergens de wens om in het systeem van je ex te blijven?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Tutitu schreef op 20 december 2014 @ 01:30:

Ja jullie hebben gelijk, ik was sowieso van plan om nog n hele tijd te blijven latten, en dat nieuwe relatie ons kind niet ziet, maar dit is zo vanzelfsprekend voor me dat ik er helemaal niet aan gedacht heb dat ik het ook zo naar ex kan brengen!



Hoezo 'zo naar ex brengen'? Waarom zou je problemen opzoeken door uit jezelf je ex in te lichten dat je een nieuwe relatie hebt? Wanneer je over een hele tijd een stap verder wilt en samen gaat wonen, is het vroeg genoeg om ex in te lichten. Je hoeft geen verantwoording meer af te leggen aan je ex over jouw leven. Ook niet over wie er exact bij jou en je kind over de vloer komt. Jouw huis, jouw leven. De enige verplichting die je als co-ouders naar elkaar hebt is dat je kritisch kijkt wie je in de buurt van jullie kind toelaat, niet verantwoorden wie dat dan exact is.



Door verantwoording af te willen leggen, houd je zelf de ongelijke relatie met je ex in stand en houd je hem in je leven. Doorbreek dat patroon, dat levert je op termijn veel meer op.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het helemaal niet aan je ex vertellen. Vertellen is bijna een vorm van uitlokken. Je wilt geen contact met je ex, ga dan ook geen drama zoeken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven