En, wat eten we vandaag?

01-11-2014 13:04 3081 berichten
Alle reacties Link kopieren




Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier http://forum.viva.nl/forum//en-wat-eten ... s/221428/0. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
bericht nr 1000 van dit topic!



Vanavond carpaccio gegeten met een broodje. Zometeen naar feestje van m'n werk. Heb me even van de bank moeten schrapen, maar ben inmiddels bijna klaar om te gaan...



Ik dacht ook al, een soeplepel bakpoeder!!!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, was ik ook weer eens. Geen idee wanneer ik voor het laatst heb laten weten wat ik ook al weer heb gegeten. Vandaag was het inderdaad de falafel uit het 15 minuten boek van Jamie. Dat aten we gisteren ook. Deze week erg druk met van alles en nog wat en geveld door de buikgriep. Geen fijne combinatie.



Verder zag ik hier veel lekkere dingen voorbij komen. En veel gezelligheid en dat is fijn. Nu kijk ik nog even het nieuws en ga dan lekker slapen!
Alle reacties Link kopieren
Balen Kaaaaat! Stomme buikgriep.



Ik werd vandaag weer geinterviewd over het anti-verspillings-gebeuren, was een leuk gesprek. Daarna door naar een van mijn vaste opdrachtgevers om te helpen het Kerstdiner voor 60 man te realiseren. Was leuk maar wel wat hard werken voor geen geld Maar collegae waren erg blij met me, en die hebben het zwaar momenteel (reorganisatie) dus het was ze gegund. En nog een heul leuke klus binnengehaald voor volgend jaar. Productief dagje dus, maar nu wel moe.

En morgenavond landt mijn geliefde zuster weer op Neerlandse bodem! Als het goed is hebben we zondag de hele dag samen. Heeeeeeel veel zin in.
Alle reacties Link kopieren
Moosey, heb je mijn mail gekregen?

En je zus van down under? Veel plezier gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Zometeen sporten. Daarna nog even snel een cadeautje mooi inpakken en m'n gedicht vervolmaken want we vieren vanavond Kersteklaas met een paar vrienden.

Daarvoor eten we een klein beetje erwtensoep, want we zullen genoeg te eten hebben vanavond. We nemen allemaal wat lekkere hapjes mee. Ik maak gemarineerde kipspiesjes en chocolade fudge brownies. Die moet ik ook nog gaan maken vanmiddag.



Leuk Moos. Ik heb je interview nog niet zien staan in dat andere blad. Kreeg van de week de nieuwste versie.

Veel plezier met je zus.



Irma, bedankt voor het recept. Klinkt heerlijk.



Balen dat je buikgriep hebt, Kaaatje.

Lief heeft mij gelukkig niet aangestoken, dus ik heb mazzel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag uitje van man's werk,laat op FB wel zien waar we zijn straks.

Daar gaan we ook eten dus geen idee wat ik krijg maar eerlijk gezegd verwacht ik niet iets heel spectaculairs.



Ik heb toch de komende 2 weken een soort van kerstvakantie,hoef nl niet heel vaak te werken.
Ik vertrek zo richting Brown-stad. Ik ga naar de kapperT. Yeah. Long overdue. Vanmiddag ga ik een drankje doen met vriendinnen. Geen idee wat ik ga eten. Mss schuif ik aan bij mijn ouders. En anders is het afwachten waar Brown de koelkast mee vult.
Fijn weekend dames! Kersteklaas, kapper, buikgriep overleefd, all's well hier. Fijn om te lezen .



Ik ga vanmiddag lunchen met een vriendin, that is, als ik niet onderweg van de fiets afgeblazen word. Het waait hier zo hard! De hele nacht ook al gehoord, we wonen in een hoekhuis dus dat loeit lekker. Vanavond maak ik een lamsburger met quinoa met een homemade fris knoflooksausje, spinazie, komkommer en tomaat.
Alle reacties Link kopieren
Een snelle zwaai uit Paris!

Het blijft een heerlijke stad, maar vind het nu helemaal geweldig nu ik er met lief ben!



Gisteren laat geluncht met een croque monsieur. En qua avondeten wat sushi in een klein Aziatisch winkeltje. Toe een crepe met Nutella.



Straks gaan we richting Disney. Als het goed is kan mijn broertje ons naar binnen loodsen.



Hotel is niet bijzonder, maar daar zijn we toch niet veel. Morgen lekker Parijs in en maandag doen we Montmartre en de Sacre Coeur.



Fijn weekend allemaal!
????????????
Klinkt helemaal fijn en gezellig Mare. En ik vind zo'n crappy hotel altijd wel leuk. Zeker in een stad. Als die 13 in dozijn hotels waar ik voor werk weleens heb gelogeerd lijken allemaal op elkaar en herinner ik me niet. Maar alle grappige hotelletjes waar ik heb gezeten op vakanties wel. Heeft juist z'n charme. Vind ik dan.



Het waait hier ook keihard, Teig. Hoop idd dat je niet van je fiets bent geblazen.



Brown kent mij... Ik sta te koken. Witlof risotto.
Alle reacties Link kopieren
Zo wij zijn ook weer even thuis,was een leuk maar vermoeiend dagje. Eten was buffet en dat was matig maar na zo'n dag was dat goed genoeg.

Nu kijkt man voetbal en ik luister naar 3fm.
Alle reacties Link kopieren
Disney is helaas niet doorgegaan. In plaats daarvan zijn we naar de Eiffeltoren gegaan en zijn met de lift helemaal naar boven gegaan. Brrrrrr voor mij met mijn hoogtevrees. En we hebben bij zo'n blokhut heerlijke tartiflette gegeten en een baquette raclette.
????????????
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Het was gisteravond erg gezellig. Leuke cadeautjes gehad en iedereen had echt z'n best gedaan op hilarische gedichten over elkaar.



Vandaag rustig dagje. Beetje kiet schoonmaken, verder met fotoboek, Serious Request kijken. Vanavond eten we lamsworstjes met bulghur en geroosterde pompoen.



Leuke stad, he Mare. Ben er er met m'n ex geweest en moet ook zeker een keer met lief heen gaan.



Was de kapperT fijn, GB?
Alle reacties Link kopieren
Test- Pastinaak soep is heul goed gelukt !!



Dames dankjewel!
Come fly with me on a jetplane
Alle reacties Link kopieren
Fijn Pino! Lekker he
Alle reacties Link kopieren
Zo wat is uitslapen toch fijn, jammer dat me dat zo weinig lukt.

Heb een bak erwtensoep uit de diepvries gehaald. Erbij een panini denk ik.
Hier ging het uitslapen ineens ook héel erg goed vanochtend, haha. Heerlijk voor een keer. Ik ga vanavond me wagen aan Jamie Oliver's 15 minute meals, met dank aan Koor, en ik ga Indiase dahl maken met een tomatensalade en naan. Heb ik weleens vaker gemaakt maar niet met dit recept.



Jammer Mare, van je plannen, maar uitzicht vanaf de Eiffeltoren in het donker over Parijs lijkt me wel heel erg leuk! Ik ben weleens op de Eiffeltoren geweest maar nooit in het donker, lijkt me mooi.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, gisteren uit eten geweest. Het was echt heerlijk.



We begonnen het drinken met een fijne riesling met bubbels :D

We begonnen het eten met pata negra en een ossenhaastartaar met balsamico. Daarbij een fijne witte wijn. Vervolgens tussendoor een waterkerssoepje (half theekopje ofzo). Vervolgens was het tagliatelle met schelvis, met gamba's en zwarte knoflooksaus. Daarbij een hele mineralige witte wijn die echt heel fijn ging met het gerecht. Het hoofgerecht was een stukje haasrug en een stuk hertenbiefstuk met appelcider saus. Ook heel erg mooi. Tot slotte nog een mini grand desert met vanille kwark met perencompote, kastanje-chocoladecakeje, passievruchtenbavarois en macademianotenijs. Ook daarbij een mooi glaasje wijn. We hadden ook erg gezellig gezelschap dus het was een fijne avond)



Daarna hebben we nog een biertje gedronken. Dus nu ben ik brak :D. Wel echt heel lekker gegeten, komt met stip binnen in onze top 10.



Vandaag een dagje flink koken. Ik wil havermoutkoekjes bakken voor mee naar mijn werk. Ik wil lunchsalade maken met gepofte zoete aardappel, linzen, pistachenoten en bosui voor maandag, dinsdag, woensdag op mijn werk. Recept komt uit het saladeboek wat ik van sinterklaas had gekregen. Ik wil de vulling maken voor de knolselderij, paddestoelentaartjes die we deze week gaan eten en ik wil ook nog gewoon het avondeten maken. Dat wordt kip met venkel op arabische wijze. Dat recept komt uit Persiana. Dat boek had mijn broer voor Sinterklaas gekregen en zag er echt wel erg goed uit, dus als dit bevalt ga ik die misschien ook nog wel een keer kopen. Al wilde ik gisteren ook al bijna een boek kopen met vegetarische taijnes. Toen realiseerde ik me dat het me bekend voor kwam van hier. Klopte dat? En zo ja, is het een aanrader?
Alle reacties Link kopieren
@Teig, wij vonden de dahl niet top, dus ik zou nog even kijken naar wat andere recepten en kijken of je wat moet combineren. Ik kan me niet helemaal herinneren waarom we het niet zo fantastisch vonden. De tomatensalade vonden wij wel erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik die dahl ook wel eens gemaakt,met aubergine dacht ik. Ik vond hem wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we zo maar eens de zware kerstboodschappen(bier etc) gaan doen,nu man thuis is kunnen we met de auto. En heb nog een zak met kleding die in de container mag dus 2 vliegen in 1 klap.

De eventuele rest haal ik morgen of dinsdag dan wel.

Denk dat wij 2e kerstdag thuis wat tapas/hapjes gaan maken. En dan maak ik de tiramisu voor man. Geen kerst zonder tiramisu voor hem
Nee, de dahl is niet met aubergine, maar met rode linzen (duh ), kokosmelk en spinazie. En mosterdzaadjes en allerlei andere lekkere kruiden. Hmmm, niet zo heel goed dus Kaaaaaatje? Dan ga ik even nadenken hoe ik het op kan leuken. Dankjewel in ieder geval voor de heads up!



Je diner van gisteravond klinkt heerlijk!
Ik dacht dat dahl niet met rode linzen was, maar met blonde linzen. En niet per se met spinazie of kokos. Eerder met tomaat? Maar mss zit ik ernaast.



Kaat, dat diner klinkt fantastisch! En wauw voor je kookdag. Die salade klinkt lekker. En vulling voor knolselderij? Do tell!



Vanmiddag ga ik naar een concertje. Geen die hoe de middag verder gaat verlopen, dus ook niet wat ik ga eten. Zal niet veel bijzonders worden vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
Verse kippensoep met afbakbroodjes en smeerseltjes. Soep op zondag, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Dat is bij ons ook meestal het menu!



Man had een paninimaker in zijn kerstpakket dus vanavond maak ik een panini met kaas,ham,rode ui en tapenade denk ik.



Ik zit lekker te lezen en man is aan het klussen met onze tv en internetverbinding. Straks misschien nog een film kijken of series.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven