Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.



Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat ik aan je lijstje heb kunnen bijdragen, Marthe
Alle reacties Link kopieren
Was vanavond collecteren en dan kun je zo heerlijk inspiratie opdoen van de naambordjes bij de voordeuren. Maurice...dat lijkt me ook wel iets voor jou juliaatje.82.
.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de jongensnaam Nim? Nr. 1 is nog steeds Senn, maar zag Nim gister voorbij komen, ben benieuwd of jullie deze naam al vaker hebben gehoord.
Volgens mij heb die naam ooit in Babyboom gehoord, op televisie in elk geval.

Vind de klank leuk/vrolijk maar de naam veel te onbekend om zelf te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marthe. schreef op 16 december 2014 @ 19:39:

Was vanavond collecteren en dan kun je zo heerlijk inspiratie opdoen van de naambordjes bij de voordeuren. Maurice...dat lijkt me ook wel iets voor jou juliaatje.82.



Dank nog voor het meedenken. Dit is minder mijn smaak.

Vwb NIM: ik vind de naam nikszeggends, sorry
Alle reacties Link kopieren
Bloem1234; Sommige namen die ik niet ken klinken wel meteen als een naam. Met Nim heb ik dat niet, het klinkt niet als een naam. Maar goed, mocht iemand in mijn omgeving zo komen te heten dan wordt het na verloop van tijd natuurlijk ook een normale naam. Ik kan er nu nog niet echt een positief of negatief oordeel over geven.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties. @Mendy; mijn vriend zei precies hetzelfde, hij vond het ook niet echt een naam. Maar ik dacht ik gooi 'm er toch even in!
Ik droomde vannacht dat mijn vrouw was bevallen van een jongen. Die ging ik aangeven op het gemeentehuis en hij wás al geboren maar kennelijk twijfelden we toch nog, het moest ófwel James óf Oliver worden.



Beide namen vind ik overigens wel echt leuk maar denk niet dat wij deze namen ooit echt zouden kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Haha james en oliver zijn wel hele leuke namen! Zelf ben ik niet zo van de engelse namen...maar wie weet was dit voor jou toch een voorspellende droom;)



Ik lig wakker...tobben over jongensnamen..zag net de naam Joel voorbij komen.. niet Joël dus...maar gewoon uitspreken op zn hollands...joel (stoel....zeg maar alleen st=j ) haha lijkt wel een rebus.



Vriend van een kennis heet Juun. Dat vind ik ook errrrug leuk. Kennen jullie nog namen die beetje lijken op Joel of Juun....????

Zelf nog steeds oscar, felix, julius, sil(vijn) in mn kop.

Mijn vriend blijft maar vasthouden aan de naam Sam.



Lastig lastig lastig
Alle reacties Link kopieren
Lovelola, joep of juup misschien? Ken een meisje met de naam juup maar het kan ook voor een jongen, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij denken hier ook na over een korte jongensnaam!

Wij twijfelen tussen

Milo

Timo

Max



Ik vond vroeger Max een hondennaam, nu wel erg leuk!

Milo weet ik niet of het bij ons toekomstige kind gaat passen



Zouden jullie mee willen denken? Sta uiteraard open voor andere goede opties
@ lovelola: Ik zou absoluut blijven proberen om Oscar erdoor te krijgen, wát een prachtige naam is dat!



@ nieuwsbrief: ik vind Max ook heel leuk! En misschien is Mats, Lars, Stijn of Tijn nog iets voor je? Timo en Milo vind ik zelf wat minder leuk.
Alle reacties Link kopieren
@lovelola



Is Jeen wat? Oud Hollandse naam.
Alle reacties Link kopieren
@nyc

Thanks voor het meedenken! De namen die je noemt vallen helaas af ivm associaties / namen in de familie en eigenlijk zijn we op zoek naar iets aparters (ik weet dat Max dat niet is. Maar is vriends favoriet )



Ik heb ook nog deze op m'n lijstje:

Hero

Tygo

Loek

Miro

Dex

Zino



Ultieme favoriet vn vriend, naast Max is Milo, maar voor mij voelt dat het gewoon als net niet..
Alle reacties Link kopieren
Poging twee.. Vriend en ik zitten niet op een lijn. Zijn namen vallen af voor mij en andersom. Misschien komen jullie nog op ideeen door deze lijstjes.



Afgeschoten door hem: brent, silvan, jasper/jesper, lars, stijn, (se)bastiaan, thijs, jorrit, michiel, mark, olaf, rens, sven, thomas, thijmen, tom, wessel, laurens, bart, jeroen, lex, sander, luuk, pim, kasper, timo.



Afgeschoten door mij: quinn, floris, alex(ander), lucas

(Hij heeft weinig namen die hij leuk vindt )
Alle reacties Link kopieren
quote:lovelola schreef op 21 december 2014 @ 01:58:



Ik lig wakker...tobben over jongensnamen..zag net de naam Joel voorbij komen.. niet Joël dus...maar gewoon uitspreken op zn hollands...joel (stoel....zeg maar alleen st=j ) haha lijkt wel een rebus.



Vriend van een kennis heet Juun. Dat vind ik ook errrrug leuk. Kennen jullie nog namen die beetje lijken op Joel of Juun....????

Zelf nog steeds oscar, felix, julius, sil(vijn) in mn kop.

Mijn vriend blijft maar vasthouden aan de naam Sam.



Lastig lastig lastig



Juul

Jelle

Joas

Jurre

Jelte

Jethro

Joop

Jilles

Joost

Juno
Alle reacties Link kopieren
Lovelola is Joes iets voor jullie?
Roemer vond ik altijd een leuke oud hollandse jongensnaam.



De namen van mijn zoons zijn in de cattegorie



Mees

Julius

Floris

Maarten

Olivier

Hugo

Tijmen

Abel

Pepijn

Linden

Simon

Victor

...



Ik hou van klassieke beetje hockey namen :-)
Alle reacties Link kopieren
Nieuwsbrief:



Jairo

Ferran

Lev

Kjelt

Sverre

Ivar

Milas

Connor

Dexter

Phyllon

Levin

Lennon

Kian

Ronan

Juno (ook voor lovelola genoemd)
Alle reacties Link kopieren
Theia (excuus als ik namen noem die al zijn afgeschoten, kan ze niet allemaal onthouden )



Jens

Jonas

David

Alex

Chris

Bram

Victor

Vincent

Jelmer

Hessel

Menno

Sylvester

Simon

Dorian

Max

Kent

Melvin

Adam

Abel

Allan

Fabian

Arnold

Aron

Ruben

Benjamin

Rens

Thijs

Tijl

Nog een paar voor de wildcard ;

Bojan

Midas

Nick

Boaz

Gijs

Remer

Reinder

Gust

Koen

Koert

Jules
Nieuwsbrief, Max het leukst!

Nilo leuker dan Milo (denk dan meteen aan de zanger 'Mailow'). En Timo vind ik erg Duits.



Lovelola: Rune, Lou, Loek, Jules, Jilles, Diek, Boet, Ruun, Senn
Wat een mooie namen, Yggdrasil!



Theia, nog wat opties:



Joris

Ivar

Oscar

Jort

Florian

Victor

Midas
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het mee denken NYC en Mendy, maar voorlopig zegt vriend nog op alles nee :(
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwsbrief schreef op 21 december 2014 @ 08:32:

@nyc

Thanks voor het meedenken! De namen die je noemt vallen helaas af ivm associaties / namen in de familie en eigenlijk zijn we op zoek naar iets aparters (ik weet dat Max dat niet is. Maar is vriends favoriet )



Ik heb ook nog deze op m'n lijstje:

Hero

Tygo

Loek

Miro

Dex

Zino



Ultieme favoriet vn vriend, naast Max is Milo, maar voor mij voelt dat het gewoon als net niet..Mas, Nard, Timme, Alec, Axel, Lucan, Simme, Jarmo?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 21 december 2014 @ 11:03:

Poging twee.. Vriend en ik zitten niet op een lijn. Zijn namen vallen af voor mij en andersom. Misschien komen jullie nog op ideeen door deze lijstjes.



Afgeschoten door hem: brent, silvan, jasper/jesper, lars, stijn, (se)bastiaan, thijs, jorrit, michiel, mark, olaf, rens, sven, thomas, thijmen, tom, wessel, laurens, bart, jeroen, lex, sander, luuk, pim, kasper, timo.



Afgeschoten door mij: quinn, floris, alex(ander), lucas

(Hij heeft weinig namen die hij leuk vindt )



Ik kan in jouw rijtje echt geen enkele lijn ontdekken dus ik roep maar wat:

Ralph, Menno, Manuel, Stephan, Nils, Jorn, Xander, Christian, Pieter, Renze, Elmar (ik gooi em er gewoon weer eens in ) Branco.
Ik spreek toch geen Chinees?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven