Meldpunt voor rookoverlast op terras

29-07-2008 15:13 469 berichten
Bron: Trouw; novum

Terrasbezoekers die zich ergeren aan rokers die het terras in rook hullen, kunnen vanaf dinsdag klagen bij een speciaal meldpunt op internet. Het gaat om een initiatief van Clean Air Nederland. Daar zijn sinds het rookverbod in de horeca begin deze maand van kracht werd veel klachten binnengekomen over rokers die hun toevlucht zoeken tot het terras, stelt de antirookorganisatie.

Volgens Clean Air Nederland zorgen de uit de kroeg verjaagde rokers voor veel extra overlast voor niet-rokers op terrassen. De tientallen klachten die al zijn binnengekomen voor de opening van het internetmeldpunt, zijn volgens de organisatie slechts het topje van de ijsberg.

Met het meldpunt wil Clean Air Nederland de mate van overlast in kaart brengen. De cijfers moeten horecaondernemers overtuigen van de noodzaak van een oplossing. Volgens voorzitter Willem van den Oetelaar hebben ondernemers de verantwoordelijkheid om het terras voor zowel rokers als niet-rokers toegankelijk te maken. "Men kan zich niet verschuilen achter regelgeving", verwijst hij naar het feit dat roken op het terras onder voorwaarden wel is toegestaan.

Nah jaaaah.....!
Alle reacties Link kopieren
En als ik wil ook op een openbaar terras.
eve76 schreef op 30 juli 2008 @ 13:34:

Nou ik vind de niet rokers die zich zo lekker flexibel en soepel opstellen (niet) echt ontzettend zeuren. En het feit dat ze zelf steeds zeggen dat ze er in het openbaar niets van zeggen tegen rokers maar dan wel vervolgens achter de rug van mensen zitten zeuren en klagen echt vreselijk naar!!

Sorry hoor maar buiten bepalen we gelukkig altijd nog zelf of we roken of niet!!! En idd als je er last van hebt dan ga je maar gezellig in je eentje binnen zitten!!

Zijn vaak toch niet van die gezellige mensen (moraalridders, betweters of verzuurd) dus ik zal jullie niet missen!

Wat wil jij nou? We mogen toch wel een mening hebben? Ik zeg dus niets als er een roker naast me een sigaret opsteekt, baal er wel van maar houd me mond. Het is immers toegestaan. Maar ik mag dan niet bijvoorbeeld erna tegen iemand zeggen dat ik eerder die dag ergens heb gegeten en dat er iemand naast me zat te roken?

Wat denk jij dan onder controle te willen hebben: de mening van mensen?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Maarre, jullie (de niet rokers) hebben nu binnen, wij (de rokers) buiten, dan heb je al veel meer dan wij, want het is hier vaker slechter dan mooi weer.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Bar_Ba_Bella schreef op 30 juli 2008 @ 13:46:

Maarre, jullie (de niet rokers) hebben nu binnen, wij (de rokers) buiten, dan heb je al veel meer dan wij, want het is hier vaker slechter dan mooi weer.
Precies... :-]
superstar_2 schreef op 30 juli 2008 @ 13:42:

[...]

Ach jij hebt vast ook nog last van 1001 andere dingen. Om maar eens een voorbeeld te noemen:

naast een basisschool gaan wonen en dan vervolgens zeiken wanneer daar een bso komt omdat je daar wel eens "last" van kan hebben MAAR wel je eigen kinderen van diezelfde bso gebruik laten maken.. O_o
Ik ben eruit: rokers zijn de echte zeikerds. Ik heb namelijk nergens in mijn topic over de BSO lopen zeiken dat maak jij er van.
Fausto schreef op 30 juli 2008 @ 12:38:

[...]

Helemaal eens, maar niet beginnen over Seats hoor.. Ik heb toevallig een vreselijk mooie lease-Seat (die helaas wel duur is) en daar steek ik lekker mijn sigaretje in op! :-)
Vort maar: een leon met negertvelgen?
louise1 schreef op 30 juli 2008 @ 13:49:

[...]

Ik ben eruit: rokers zijn de echte zeikerds. Ik heb namelijk nergens in mijn topic over de BSO lopen zeiken dat maak jij er van.
Tuurlijk scheer iedereen maar over een kam......wat gemakkelijk.

[...]

Ow je hebt niet speciaal een topic geopend omdat je mischien wel eens overlast van de bso zou kunnen krijgen? 8-P
niet rokers zijn nog veel erger dan rokers

[...]

Nou nou meisje rustig aan, neem peukje daar ontspan je lekker van.
Ja heb ik gedaan maar is dat dan persé zeiken? Dan ken ik er nog wel een paar...
miele schreef op 30 juli 2008 @ 13:52:

[...]

Nou nou meisje rustig aan, neem peukje daar ontspan je lekker van.
Nou ik steek er iig wel eentje op,gelukkig is roken tijdens het forummen nog niet verboden.. X-D
louise1 schreef op 30 juli 2008 @ 13:53:

Ja heb ik gedaan maar is dat dan persé zeiken? Dan ken ik er nog wel een paar...
Nou je bent hier in ieder geval goed je best aan het doen

[...]

Je valt een beetje in herhaling, Louise.
superstar_2 schreef op 30 juli 2008 @ 13:56:

[...]

Nou ik steek er iig wel eentje op,gelukkig is roken tijdens het forummen nog niet verboden.. X-D
Nee, maar in het topic op de viva pijler hadden ze het daar gisteren wel al over. Moet niet gekker worden
miele schreef op 30 juli 2008 @ 13:51:

[...]

Vort maar: een leon met negertvelgen?
Hehe, nee geen glanzende velgen met 84 spaken. Hele keurige matte velgen. Wel een Leon trouwens, een hele mooie FR.
fleurtje schreef op 30 juli 2008 @ 13:59:

[...]

Je valt een beetje in herhaling, Louise.
Hebben meer mensen last van...
Het zal je maar uit je slaap houden, dit soort problemen...........
Nou hou gewoon op met er een probleem van te maken want dat slaat gewoon nergens op!!

Ik hoef controle over andere mensen of hun meningen te hebben maar ik vind het erg onverdraagzaam om je druk te maken over roken buiten op het terras!!!

De controle willen de niet-rokers schijnbaar ook op het terras hebben!!!
louise1 schreef op 30 juli 2008 @ 14:01:

[...]

Hebben meer mensen last van...
Precies! Pot en ketel enzo, weet je nog.
eve76 schreef op 30 juli 2008 @ 14:03:

Nou hou gewoon op met er een probleem van te maken want dat slaat gewoon nergens op!!

Ik hoef controle over andere mensen of hun meningen te hebben maar ik vind het erg onverdraagzaam om je druk te maken over roken buiten op het terras!!!

De controle willen de niet-rokers schijnbaar ook op het terras hebben!!!

Is dit een reactie op wat ik heb geschreven? Ik maak er geen probleem van, dat doen andere mensen op dit forum voor mij. Ik heb geen enkele Clean Air petitie getekend, zal ook geen meldingen maken bij meldpunten, heb al aangegeven dat ik niets zal zeggen als er naast mij in bushokje, strand, terras gerookt wordt en toch word ik als zeikerd afgeschilderd.

Beetje raar...
Fausto schreef op 30 juli 2008 @ 14:00:

[...]

Hehe, nee geen glanzende velgen met 84 spaken. Hele keurige matte velgen. Wel een Leon trouwens, een hele mooie FR.

Ik dacht dat alleen mannen last van compensatiedrang hadden... issie geel ;)

Nu nog een motor en dan kan je mij bijhouden ;)

(gezien mijn ride of choice maak ik me ook niet echt druk over de gevolgen van roken en eerder over het rijgedrag van ma en pa tofu die met volgeladen station 119,6 kmpu ((want je weet maar nooit he!)) op rechterrijstrook plakken....)
fleurtje schreef op 30 juli 2008 @ 14:05:

[...]

Precies! Pot en ketel enzo, weet je nog.
kun je mij vertellen waar ik in herhaling val precies? Ik krijg sterk de indruk dat jij mijn opmerking in een ander topic nogal moeilijk kunt verteren en mij nu denkt terug te kunnen pakken. Geheel niet op zijn plaats.
sorry, maar al zou je wat willen zeggen bij een bushokje of strand (wat je eigenlijk wel wil, maar niet doet omdat je geen zeikerd genoemd wil worden). Wat wíl je dan zeggen?

Op een OPENBAAR stukje land/weg/straat??

Dat je het vies vind? Dan ga je toch lekker ergens anders staan?
louise1 schreef op 30 juli 2008 @ 14:07:

[...]

Is dit een reactie op wat ik heb geschreven? Ik maak er geen probleem van, dat doen andere mensen op dit forum voor mij. Ik heb geen enkele Clean Air petitie getekend, zal ook geen meldingen maken bij meldpunten, heb al aangegeven dat ik niets zal zeggen als er naast mij in bushokje, strand, terras gerookt wordt en toch word ik als zeikerd afgeschilderd.

Beetje raar...
Volgens mij jeukt het om die petitie te tekenen... jeukt zeg ik je...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven