Meldpunt voor rookoverlast op terras

29-07-2008 15:13 469 berichten
Bron: Trouw; novum

Terrasbezoekers die zich ergeren aan rokers die het terras in rook hullen, kunnen vanaf dinsdag klagen bij een speciaal meldpunt op internet. Het gaat om een initiatief van Clean Air Nederland. Daar zijn sinds het rookverbod in de horeca begin deze maand van kracht werd veel klachten binnengekomen over rokers die hun toevlucht zoeken tot het terras, stelt de antirookorganisatie.

Volgens Clean Air Nederland zorgen de uit de kroeg verjaagde rokers voor veel extra overlast voor niet-rokers op terrassen. De tientallen klachten die al zijn binnengekomen voor de opening van het internetmeldpunt, zijn volgens de organisatie slechts het topje van de ijsberg.

Met het meldpunt wil Clean Air Nederland de mate van overlast in kaart brengen. De cijfers moeten horecaondernemers overtuigen van de noodzaak van een oplossing. Volgens voorzitter Willem van den Oetelaar hebben ondernemers de verantwoordelijkheid om het terras voor zowel rokers als niet-rokers toegankelijk te maken. "Men kan zich niet verschuilen achter regelgeving", verwijst hij naar het feit dat roken op het terras onder voorwaarden wel is toegestaan.

Nah jaaaah.....!
Alle reacties Link kopieren
miele schreef op 30 juli 2008 @ 14:10:

[...]

Volgens mij jeukt het om die petitie te tekenen... jeukt zeg ik je...
Een algeheel rookverbod dat is wat louise wil.. 8-P
Bar_Ba_Bella schreef op 30 juli 2008 @ 14:09:

sorry, maar al zou je wat willen zeggen bij een bushokje of strand (wat je eigenlijk wel wil, maar niet doet omdat je geen zeikerd genoemd wil worden). Wat wíl je dan zeggen?

Op een OPENBAAR stukje land/weg/straat??

Dat je het vies vind? Dan ga je toch lekker ergens anders staan?
Ik zeg niets juist omdat ik verdraagzaam ben. En soms ga ik dan idd ergens anders staan als het me blijft hinderen. Wat wil je nog meer?
Poep, wie heeft jou gescheten?
En dan streven wij naar wereldvrede? Haha! De meest onnozele dingen veroorzaken oorlogen, jeetje..

Ik als niet-roker vind mijn mede niet-rokers maar zeikbakken, verschrikkelijk! Drink jullie nog eentje anders, daar wordt je gezelliger van... O.o
superstar_2 schreef op 30 juli 2008 @ 14:12:

[...]

Een algeheel rookverbod dat is wat louise wil.. 8-P

en een tofu bar met sojasjakes op de hoek van elke straat...

krijg een visioen van louise samen met marianne thieme, alle2 in een nieuw setje van marlies al rollebollend in de groene wijde een gedeelde winterpeen (biologisch heel logisch) met beftekkel gijs.... man past wel even op de kids terwijl de dames zich vermaken....

kansloze post, ik weet
louise1 schreef op 30 juli 2008 @ 14:12:

[...]

Ik zeg niets juist omdat ik verdraagzaam ben. En soms ga ik dan idd ergens anders staan als het me blijft hinderen. Wat wil je nog meer?

Zo zo zo zeg. Wat goed van je, die verdraagzaamheid.

Applausje waard zeg ik!

:applause:
"ik ben het, Barbabelladingdong"
ik vind dit wel een beetje te overdreven, ik bedoel van mij mag iedereen in de buitenlucht roken wat die wil

en als ik er last van heb loop ik een eindje verder om niet in de rook te zitten....

Maar waar ik me wel aan erger zijn al die sigaretten peuken op de grond die niet opgeruimd worden door de rokers...
miele schreef op 30 juli 2008 @ 14:08:

[...]

Ik dacht dat alleen mannen last van compensatiedrang hadden... issie geel ;)

Nu nog een motor en dan kan je mij bijhouden ;)

(gezien mijn ride of choice maak ik me ook niet echt druk over de gevolgen van roken en eerder over het rijgedrag van ma en pa tofu die met volgeladen station 119,6 kmpu ((want je weet maar nooit he!)) op rechterrijstrook plakken....)

Haha, nee ik houd gewoon van (in mijn ogen) mooie en snelle auto's. Hij is trouwens zwart, blijft toch de mooiste kleur voor een auto, vind ik.

Je beschrijving van pa en ma tofu is erg treffend, met hun 119,6 kmpu, hahaha. En de hond in de kofferbak :-)
hypothese

Vrouwelijke anti-rokers hebben een erg dominante altijd afwezige Vader die rookte (drukke baan, veel stress). Paps was er nooit. Dit resulteerde in een pre-puberale fascinatie voor dominante rokende mannen. Maar ja, die motten geen tofu meisjes, die wollen vleescheters. Uiteindelijk gedwongen te settlen met een Diederik Samson-achtig schepsel en daar mee te paren nemen ze nu massaal wraak op al die mannelijke rokers en de meisjes die ze liefhebben (rooksters).

Ja zit wel wat in.
sjonge wat een niveau...

toedeloe!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Fausto schreef op 30 juli 2008 @ 14:20:

[...]

Haha, nee ik houd gewoon van (in mijn ogen) mooie en snelle auto's. Hij is trouwens zwart, blijft toch de mooiste kleur voor een auto, vind ik.

Je beschrijving van pa en ma tofu is erg treffend, met hun 119,6 kmpu, hahaha. En de hond in de kofferbak :-)
Je vergeet de caffeine vrije latte in de bekertjeshouder....
louise1 schreef op 30 juli 2008 @ 14:28:

sjonge wat een niveau...

toedeloe!
Nee, jij laat je van je beste kant zien, de pot verwijt de ketel wederom............................................
miele schreef op 30 juli 2008 @ 14:26:

hypothese

Vrouwelijke anti-rokers hebben een erg dominante altijd afwezige Vader die rookte (drukke baan, veel stress). Paps was er nooit. Dit resulteerde in een pre-puberale fascinatie voor dominante rokende mannen. Maar ja, die motten geen tofu meisjes, die wollen vleescheters. Uiteindelijk gedwongen te settlen een Diederik Samson-achtig schepsel en daar mee te paren nemen ze nu massaal wraak op al die mannelijke rokers en de meisjes die ze liefhebben (rooksters).

Ja zit wel wat in.
:rofl:
louise1 schreef op 30 juli 2008 @ 14:28:

sjonge wat een niveau...

toedeloe!
Tot ziens Louise
louise1 schreef op 30 juli 2008 @ 14:09:

[...]

kun je mij vertellen waar ik in herhaling val precies? Ik krijg sterk de indruk dat jij mijn opmerking in een ander topic nogal moeilijk kunt verteren en mij nu denkt terug te kunnen pakken. Geheel niet op zijn plaats.
Jouw opmerkingen zijn prima te verteren, zo zwaar zijn ze m.i. niet. Moet je iets meer voor uit de kast trekken. Meer dan je nu doet, in ieder geval.
Ik heb steeds Lieve Louise van Clouseau in mijn hoofd.
Toen ik een longontsteking had en doodziek op het perron stond te wachten op de trein, stak er ook iemand een peuk op naast me. Ik kotste zowat mijn longen eruit, maar ik zei er niets van. Waarom? Omdat de lucht niet van mij is. Ik stond zelf te dichtbij. Ik rook ook en rook niet in bushokjes of vlak naast mensen op een perron. Ik rook wel op een terrasje en als iemand me vraagt of ik het misschien elders zou willen doen (wel beleefd), dan doe ik dat. Maar als iedereen al klaar is met eten zie ik het probleem niet zo. Ik houd echt wel rekening met andere mensen. Maar dit gaat me wel erg ver, er is net een algeheel rookverbod en nu dit weer. Waar mensen zich druk over kunnen maken zeg.
miele schreef op 30 juli 2008 @ 14:26:

hypothese

Vrouwelijke anti-rokers hebben een erg dominante altijd afwezige Vader die rookte (drukke baan, veel stress). Paps was er nooit. Dit resulteerde in een pre-puberale fascinatie voor dominante rokende mannen. Maar ja, die motten geen tofu meisjes, die wollen vleescheters. Uiteindelijk gedwongen te settlen met een Diederik Samson-achtig schepsel en daar mee te paren nemen ze nu massaal wraak op al die mannelijke rokers en de meisjes die ze liefhebben (rooksters).

Ja zit wel wat in.
Ik ben 'n anti-roker, mijn beide ouders roken (en rookten) niet en een man die rookt moeten zoenen vind ik vergelijkbaar met 'n asbak moeten uitlikken. \\:-)//
elninjoo schreef op 30 juli 2008 @ 15:40:

[...]

Ik ben 'n anti-roker, mijn beide ouders roken (en rookten) niet en een man die rookt moeten zoenen vind ik vergelijkbaar met 'n asbak moeten uitlikken. \\:-)//

Ach ja zo heeft iedereen wel wat waar hij/zij op afknapt.

Van mij mogen bijvoorbeeld mannen die een uur in de wind naar drank of knoflook stinken ook doorlopen ik moet er niet aan denken om daarmee te moeten zoenen. \\:-)//
Haha, ik heb helemaal geen last van mannen die roken, ik ben immers zelf een asbak ;-)
Digitalis schreef op 30 juli 2008 @ 17:07:

Haha, ik heb helemaal geen last van mannen die roken, ik ben immers zelf een asbak ;-)
Ja ik ook maar mannen die naar drank of knoflook meuren vind ik dan weer goor en zo heeft iedereen wel wat. X-D
superstar_2 schreef op 30 juli 2008 @ 17:10:

[...]

Ja ik ook maar mannen die naar drank of knoflook meuren vind ik dan weer goor en zo heeft iedereen wel wat. X-D
geschikt
Digitalis schreef op 30 juli 2008 @ 17:07:

geschikt
elninjoo schreef op 30 juli 2008 @ 15:40:

[...]

ongeschikt
superstar_2 schreef op 30 juli 2008 @ 17:10:

[...]

Ik was laatst bij een man die enorm uit z'n bek meurde, met van die gele tanden. Brr. Geef mij dan maar een asbak. Ik hou ook niet van te fris gepoetste bekkies, dan verga je haast van de frisse geur. Neh, geef mij maar een asbak, of dat nu sigarettenrook is of sigarenrook.
ik ga het niet eens lezen maar ik wist het ik wist het. Nu moet dit ook nog even aangepakt worden. Verre mate van doorslaan.

dit even gemeld door een niet roker die het belachelijk vind allemaal.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven