Werk & Studie
alle pijlers
Best sneu
maandag 28 juli 2008 om 11:22
He jammer, ik zag ons al de nieuwe Spooks-serie schrijven.
Even serieus: wat betreft een eigen bedrijfje, geloof ik toch meer in 1 kapitein en aangezien ik personeel ook niet alles vind ... blijven er weinig mogelijkheden over. Een surfplank misschien. Ik ben nu overigens loonslaaf en dat heeft op dit moment nog voldoende charmes.
maandag 28 juli 2008 om 14:17
Joh, echt niet !? Ik zag je wel met Mrs. H. in zee gaan.
Maar overweeg je wel om met een partner iets op te zetten en waarom? Personeel is lastig, maar een zakenpartner met wie het niet meer botert is ook vervelend (uitkopen enzo).
Maar overweeg je wel om met een partner iets op te zetten en waarom? Personeel is lastig, maar een zakenpartner met wie het niet meer botert is ook vervelend (uitkopen enzo).
anoniem_24236 wijzigde dit bericht op 28-07-2008 14:26
Reden: verduidelijking
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
donderdag 31 juli 2008 om 09:50
Freelancers is wel een optie, daar zit ik ook wat op te puzzelen.
De vakantie is al weer verkort tot een paar dagen, meer gaat toch niet lukken. Ik heb deze week dagen van gemiddeld 11 uur gedraaid, en het einde is nog niet in zicht.
(maar wel tegen een redelijk tarief, dus mijn OHW staat er lekker bij)
donderdag 31 juli 2008 om 10:00
donderdag 31 juli 2008 om 10:47
Ik weet het. Die dag zie ik met enige angst tegemoet.
Maar je hebt helemaal gelijk hoor. Ik heb twee markten op dit moment, een eenvoudige (waar ik erkend deskundig ben en weinig serieuze concurrenten heb) en een lastige (waar ik wel leuke ideeën over heb, maar die markt zit totaal niet op me te wachten). Ik heb voor mezelf een paar mijlpalen:
1. eerste drie maanden overleven
2. voldoende reserves opbouwen om minimaal 6 maanden zonder opdrachten te kunnen
3. voldoende vaste klanten om mijn salaris te betalen
4. Omslag in makkelijke markt overleven
5. ontwikkelen lastige markt
6. ontwikkelen nieuwe markt
7. Groei (partners, freelancers, personeel) naar ongeveer 10 mensen
de stappen 1, 2 en 3 zijn bereikt. De omslag in de markt nadert in hoog tempo, en ik schat nu in dat ik 4 ook ga bereiken. 5 is bezig maar in de kinderschoenen, 6 zit in het stadium "gevorderd idee".
Als ik 4, 5 en 6 goed op de rit heb, dan maak ik me over 7 geen zorgen meer.
vrijdag 1 augustus 2008 om 21:50
Gevonden! Een leutertopic! Leuke tijdsinvulling bij gebrek aan collega's :-)
Rider wil je iets met security beginnen ofzo? Wild guess hoor.
Sigh, het is te laat om nog wat op papier te zetten. Ik ga maar even op zoek naar een goed boek over Office. Ik loop ontzettend tegen mijn eigen beperkingen aan momenteel (altijd secretariaat ter ondersteuning gehad dus nooit zelf hoeven nadenken, best sneu .
Rider wil je iets met security beginnen ofzo? Wild guess hoor.
Sigh, het is te laat om nog wat op papier te zetten. Ik ga maar even op zoek naar een goed boek over Office. Ik loop ontzettend tegen mijn eigen beperkingen aan momenteel (altijd secretariaat ter ondersteuning gehad dus nooit zelf hoeven nadenken, best sneu .
zaterdag 2 augustus 2008 om 13:55