Ervaringsverhaal gezocht van bewust alleenstaande moeders

28-01-2015 17:18 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik sta voor het besluit om BAM te worden. Doodeng en veel twijfel. Daarom op zoek gegaan naar ervaringsverhalen van andere BAM-ers. Helaas zijn die er niet veel. Op het forum 'kindin je uppie' al meegelezen, maar er staan teveel berichten op en die gaan vooral over de inseminatie/wachttijden. Niks mis mee, maar ik zoek wat ervaringsverhalen over als de kleine er dan is.....



Wie oh wie wil wat ervaring delen hoe het is als BAMmam. Hoeveel uur werk je, hoe is de opvang geregeld, hoe reageerde je ouders, is het erg vermoeiend de gebroken nachten of valt dat mee? Is het financieel zwaar?



Alvast dank voor de reacties!
quote:Morgen schreef op 28 januari 2015 @ 18:24:

Ik word dit jaar 38, dus die klok tikt luid en duidelijk. Ik ben er al 4 jaar mee bezig (de beslissing). Grappig is dat echt iedereen om mij heen vindt dat ik ervoor moet gaan, dat ik het kan enzv. Dat geeft wel enig vertrouwen.



En tja, idd je kan het niet delen met een partner, maar dat is nou juist het dillema wat ontstaat doordat je geen partner hebt, die is er niet! Wel hele lieve vrienden en familie dus ik denk dat mijn kleine wel af en toe elders kan logeren of iets dergelijks. En nee je kan niet alles delen helaas, maar ik kan wel goede raad vragen aan de mensen om mij heen.



Ik vind het ook jammer hoor, had het liever met oartner gedaan, maar dat is niet 'gelukt' en om nou ergens blindelings in te springen.....nee. Realiteit is echter dat mijn tijd opraakt en die man, die kan altijd nog komen.....



Ik vind het alleen eng, omdat je niet precies weet wat je kan verwachten. Vandaar ook mijn vragen hier :-)



Ik heb er eigenlijk alle vertrouwen in dat je het kan, als je het financieel kan klaarspelen enzo. En ik snap dat je het misschien liever met partner had gedaan. En ik snap nog beter dat je je daar niet door wil laten tegenhouden.



Ik hoop iig dat je snel, gezond en gelukkig zwanger en moeder zult zijn!
Alle reacties Link kopieren
Klopt, de kraamperiode onderschat ik zeker niet. Ik wil kijken/vragen of er dan mensen mij thuis kunnen helpen, of wellicht kies ik voor een verblijf in een kraamhotel! Dat lijkt mij ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Dankje

Lux, ik mag al over enkele weken starten.....hopelijk zakt de koudwatervrees een beetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Morgen schreef op 28 januari 2015 @ 18:28:

Dus je zou het zo weer doen Vinyl?

Wel qua bevallen en qua financieel en alles. Of ik nog een keer een huilbaby trek...? Dat heeft er flink ingehakt...



Ik heb een kantoorfunctie, hoe het financieel voor je uitpakt kun je heel goed berekenen door een voorlopige teruggave in te vullen (niet te versturen uiteraard) en een proefberekening te maken op toeslagen.nl

Ideaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosings schreef op 28 januari 2015 @ 18:45:

Fijn topic Morgen! Ik schrijf wel mee bij de uppies, en vind het ook jammer dat er weinig 'hoe gaat het nu de kleine er is' posts zijn. Logisch, maar wel jammer.



Ik lees hier dus lekker mee. (en hoop snel eigen bijdragen te hebben!)



In mijn voorbereiding heb ik wel duidelijk een netwerk gezocht, er is een vriendin die wil komen logeren in het begin, iemand die gaat helpen de vriezer vol te gooien met maaltjes, m'n mam wil dagelijkse boodschapjes doen als het nodig is. (maar die is zelf een beetje beperkt, dus kan niet alles). Qua werk hoop ik op 4 dagen pw uit te komen, maar dat zou ook 5 kunnen zijn. Maar met partner was dat ook zo geweest. Ik moet dus opzoek naar goede fijne opvang die ik vertrouw.Hoi, leuk dat je reageert! Mag ik vragen hoe oud je bent en ben je al zwanger?
Ik ben 37,5, ook last van de tikkende klok.



Ik zit nu op het wachtbankje voor ronde 11. En dat vind ik wel moeilijk om niet te kunnen delen met een partner. Ik deel het wel met vriendinnen enzo, en dat helpt ook goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 28 januari 2015 @ 18:45:

Of het zwaar is hangt, denk ik, heel erg af van het kind. Mijn dochter sliep weinig, en ik ook. Dat was pittig. Mijn zoon is echter veel makkelijker. Hij is nu een half en ik heb tot nu toe alle nachten alleen gedaan. De dagen ook grotendeels, manlief had een drukke periode. Gaat heel erg prima eigenlijk



Je kunt het van te voren niet goed inschatten. Hoe dan ook: er zijn genoeg vrouwen die het doen, dus jij kunt het ook. Succes met je beslissing!Dankje Pantax! Misschien is het ook wel een stukje zekerheid die je gewoon niet hebt van te voren. Ik zie ook nu dat de dilemma's waarmee ik worstel, eigenlijk dilemma's zijn die stellen met kinderen ook hebben......
Alle reacties Link kopieren
quote:rosings schreef op 28 januari 2015 @ 19:12:

Ik ben 37,5, ook last van de tikkende klok.



Ik zit nu op het wachtbankje voor ronde 11. En dat vind ik wel moeilijk om niet te kunnen delen met een partner. Ik deel het wel met vriendinnen enzo, en dat helpt ook goed.Jeetje, spannend allemaal. Ik ben ook 37,5 en mag over enkele weken starten. Dus eerst ook nog zwanger mogen worden. Fijn dat je het kan delen met vriendinnen, dat kan ik gelukkig ook. Wel zie ik er tegen op om het mijn ouders te vertellen. Hoe reageerde jouw ouder(s)?
Mijn moeder kan niet wachten Al had die het fijner gevonden als ik een leuke homo had gevonden voor co-ouderschap. Ze vind het fijn dat ze weet wie de donor is.



Pa heb ik het nog niet verteld. Die zet ik voor het blok als ik zwanger ben
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 28 januari 2015 @ 19:06:

[...]



Wel qua bevallen en qua financieel en alles. Of ik nog een keer een huilbaby trek...? Dat heeft er flink ingehakt...



Ik heb een kantoorfunctie, hoe het financieel voor je uitpakt kun je heel goed berekenen door een voorlopige teruggave in te vullen (niet te versturen uiteraard) en een proefberekening te maken op toeslagen.nl

Ideaal!Nou volgens mij ben ik goed bezig, want ik heb idd ook een proefberekening gemaakt. Fijn dat je dit deelt, ik zoek een beetje bevestiging geloof ik
Alle reacties Link kopieren
quote:rosings schreef op 28 januari 2015 @ 19:16:

Mijn moeder kan niet wachten Al had die het fijner gevonden als ik een leuke homo had gevonden voor co-ouderschap. Ze vind het fijn dat ze weet wie de donor is.



Pa heb ik het nog niet verteld. Die zet ik voor het blok als ik zwanger ben Leuk dat je moeder enthousiast is! Ik moet nog een manier bedenken.....
quote:Morgen schreef op 28 januari 2015 @ 18:57:

Dankje

Lux, ik mag al over enkele weken starten.....hopelijk zakt de koudwatervrees een beetje.



Volgens mij zal je niet de eerste en ook niet de laatste (al dan niet BAM-)zwangere zijn die met de test in haar hand staat en denkt: oke shit. En nu?



Komt vast goed! Mijn moeder zegt dat ze vanzelf naar de bevallig toe groeide. Een stap per keer enzo
Ik ben een bam moeder van een zoontje die in maart 2 wordt. Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zwaar.

je weet dat je er zelf uit moet als het kind huilt, en ik vind het fijn om zelf de beslissingen te nemen.

Ik denk altijd maar zo ik lig denk ik weer eerder in bed dan als ik een partner zou hebben want dan heb je misschien eerst nog een discussie wie ze beurt het is om eruit gaan.

Kan altijd aan andere vragen mocht ik ergens over twijfelen. Ik werk 3 dagen, mijn zoontje gaar 2 dagen naar een kdv. en 1 dag passen mijn ouders op. Mijn moeder en zusje waren bij mijn bevalling dat vond ik erg fijn. Heb tegen ze gezegd dat als ze het niet wilde ik het ook begreep. Ik merk ook dat ik beter met minder slaap kan, afgelopen week had mijn zoontje bijv. de griep toen heb ik een week lang weinig geslapen maar het was niet zo dat ik na die week kapot was.
Ik wil trouwens een Doula bij de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
quote:mobo235 schreef op 28 januari 2015 @ 20:03:

Ik ben een bam moeder van een zoontje die in maart 2 wordt. Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zwaar.

je weet dat je er zelf uit moet als het kind huilt, en ik vind het fijn om zelf de beslissingen te nemen.

Ik denk altijd maar zo ik lig denk ik weer eerder in bed dan als ik een partner zou hebben want dan heb je misschien eerst nog een discussie wie ze beurt het is om eruit gaan.

Kan altijd aan andere vragen mocht ik ergens over twijfelen. Ik werk 3 dagen, mijn zoontje gaar 2 dagen naar een kdv. en 1 dag passen mijn ouders op. Mijn moeder en zusje waren bij mijn bevalling dat vond ik erg fijn. Heb tegen ze gezegd dat als ze het niet wilde ik het ook begreep. Ik merk ook dat ik beter met minder slaap kan, afgelopen week had mijn zoontje bijv. de griep toen heb ik een week lang weinig geslapen maar het was niet zo dat ik na die week kapot was.Dankje Mobo235 voor je reactie! Fijn om te lezen hoe jij het ervaart. 3 dagen? Is dat financieel te doen? Heb je daar bewust voor gekozen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Morgen schreef op 28 januari 2015 @ 20:28:

[...]





Dankje Mobo235 voor je reactie! Fijn om te lezen hoe jij het ervaart. 3 dagen? Is dat financieel te doen? Heb je daar bewust voor gekozen?Volgens mij is daar geen peil op te trekken, 3 dagen met een topsalaris is heel anders dan 3 dagen vakken vullen. En de toeslagen e.d. zijn dan ook heel anders. Dus ik denk dat dat appels met peren vergelijken is
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een alleenstaande moeder (niet bewust overigens) en mijn ervaring is dat het ook heel erg van jezelf en van het kind afhangt, of het zwaar is of niet. Mijn kind is erg makkelijk en slaapt (bijna altijd) goed, waardoor ik niet vermoeider ben dan voorheen. Ik ben zelf vrij makkelijk; geen tijd gehad om te stofzuigen? Jammer, komt morgen wel. Strijken? Daar doe ik niet aan. Boodschappen doen? Dat is een gezellig uitje met kind en dat mag dan ook zo lang duren als nodig is. Met deze houding ervaar ik eigenlijk nooit stress.



Ik werk 3,5 dag en dan gaat mijn kind naar vader (die is dus wel in beeld), de opvang of oma is hier. Prima te doen, maar gevoelsmatig wel de max voor mij. Als kind naar school gaat zou ik misschien wel weer 4 dagen willen werken.



Bij de bevalling was de vader aanwezig, evenals een Doula (echt een aanrader!!). Ik ben thuis bevallen en had voor de eerste week familie en vrienden gevraagd om 's nachts bij mij in huis te slapen. Je weet immers nooit hoe het met je gaat na de bevalling. Na een nacht heb ik de hulptroepen afgebeld; ik vond het niet nodig. Ik voelde me goed en was niet onzeker over hoe alles moest met mijn baby, dus dat ging echt prima alleen.
Ik ben geen BAM-moeder, maar wel ongewenst zwanger geworden en besloten ervoor te gaan.



Ik zit midden in de kraamperiode en vind het best zwaar.

Ik heb wel een eigen onderneming en dat maakt dat ik zelf mijn werktijden in kan plannen. Dat maakt dat ik een stuk flexibeler ben.



Ik heb gelukkig wel goede vriendinnen die helpen. Dat scheelt een hoop.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat een Doula fijn is. Maar alléen een doula zou ik dan zelf weer nooit doen, want dan is er later nooit meer iemand met wie je over dat bijzondere moment kunt praten. Ik heb het er nog regelmatig over en dat vind ik heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 28 januari 2015 @ 20:54:

[...]



Volgens mij is daar geen peil op te trekken, 3 dagen met een topsalaris is heel anders dan 3 dagen vakken vullen. En de toeslagen e.d. zijn dan ook heel anders. Dus ik denk dat dat appels met peren vergelijken is Ja, daar heb je gelijk in. Hoopte gewoon op wat vergelijkingsmateriaal.
Ik heb de mazzel dat 'mijn' doula ook een goede vriendin is Voor een evt tweede persoon moet ik nog nadenken wie ik er bij zou willen hebben. Met alleen doula zou voor mij ook goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosings schreef op 28 januari 2015 @ 20:59:

Ik heb de mazzel dat 'mijn' doula ook een goede vriendin is Voor een evt tweede persoon moet ik nog nadenken wie ik er bij zou willen hebben. Met alleen doula zou voor mij ook goed zijn.Wauw!
Alle reacties Link kopieren
quote:snarl schreef op 28 januari 2015 @ 20:54:

Ik ben een alleenstaande moeder (niet bewust overigens) en mijn ervaring is dat het ook heel erg van jezelf en van het kind afhangt, of het zwaar is of niet. Mijn kind is erg makkelijk en slaapt (bijna altijd) goed, waardoor ik niet vermoeider ben dan voorheen. Ik ben zelf vrij makkelijk; geen tijd gehad om te stofzuigen? Jammer, komt morgen wel. Strijken? Daar doe ik niet aan. Boodschappen doen? Dat is een gezellig uitje met kind en dat mag dan ook zo lang duren als nodig is. Met deze houding ervaar ik eigenlijk nooit stress.



Ik werk 3,5 dag en dan gaat mijn kind naar vader (die is dus wel in beeld), de opvang of oma is hier. Prima te doen, maar gevoelsmatig wel de max voor mij. Als kind naar school gaat zou ik misschien wel weer 4 dagen willen werken.



Bij de bevalling was de vader aanwezig, evenals een Doula (echt een aanrader!!). Ik ben thuis bevallen en had voor de eerste week familie en vrienden gevraagd om 's nachts bij mij in huis te slapen. Je weet immers nooit hoe het met je gaat na de bevalling. Na een nacht heb ik de hulptroepen afgebeld; ik vond het niet nodig. Ik voelde me goed en was niet onzeker over hoe alles moest met mijn baby, dus dat ging echt prima alleen.Bedankt voor het delen van jouw ervaring! Geeft veel inzicht!
Alle reacties Link kopieren
Echt super al die reacties. Gewoon fijn om inzicht te krijgen over hoe het is als (bewust) alleenstaande moeder. Het neemt toch wat twijfel weg en ik merk dat niet alles van tevoren zeker kan zijn. Ik houd jullie zeker op de hoogte hoe het verder verloopt! (Ik start binnenkort!).
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 28 januari 2015 @ 20:55:

Ik ben geen BAM-moeder, maar wel ongewenst zwanger geworden en besloten ervoor te gaan.



Ik zit midden in de kraamperiode en vind het best zwaar.

Ik heb wel een eigen onderneming en dat maakt dat ik zelf mijn werktijden in kan plannen. Dat maakt dat ik een stuk flexibeler ben.



Ik heb gelukkig wel goede vriendinnen die helpen. Dat scheelt een hoop.Jeetje heftig voor je! Temeer omdat het niet gepland was. Wel moedig om ervoor te gaan, hoe oud ben je? Fijn dat je iig hulp hebt van goede vriendinnen. Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven