Digi
alle pijlers
EEE PC / Wie heeft hem al?
zaterdag 12 juli 2008 om 14:14
dinsdag 29 juli 2008 om 20:16
donderdag 31 juli 2008 om 14:13
Ik gebruik AM ja. Ik vind het er een stuk mooier uitzien ten eerste, wat minder "My first Sony". Ook vind ik het fijn dat je het helemaal kan customizen met wallpaper, kleurenschema, allerlei instellingen enzo. Je hebt gewoon een start-menu net als Windows en dat vind ik ook fijner werken.
Ik ben ook een complete Linux newbie hoor, maar met hulp van de wiki op eeeuser.com kan het haast niet mis gaan. Heb het bij mezelf en bij mijn broer gefixt en dat ging prima.
dinsdag 5 augustus 2008 om 10:39
Zelf zit ik ook te denken aan de aanschaf van zo'n EEE pc.
Maar wat ik hier voorbij zie komen, dat klinkt mij allemaal te technisch
Ik wil er mee tekstverwerken (vrij grote lappen tekst). Kan dit? Hoe sla ik het dan op en waar? Op iets externs? En is dat dan een usb-stick of iets anders?
En verder internet en i-tunes.
Kun je evt. een toetsenbord via usb aansluiten als je wat langer moet typen? (voor thuis dus)?
Ik hoop dat iemand voor mij de antwoorden heeft!
Maar wat ik hier voorbij zie komen, dat klinkt mij allemaal te technisch
Ik wil er mee tekstverwerken (vrij grote lappen tekst). Kan dit? Hoe sla ik het dan op en waar? Op iets externs? En is dat dan een usb-stick of iets anders?
En verder internet en i-tunes.
Kun je evt. een toetsenbord via usb aansluiten als je wat langer moet typen? (voor thuis dus)?
Ik hoop dat iemand voor mij de antwoorden heeft!
dinsdag 5 augustus 2008 om 12:57
De grap is juist dat de EEE eerder te speelgoed-makkelijk is, dan te technisch. Het is echt een supersimpel apparaat. Zonder handleiding (die zit er dan ook nauwelijks bij) direct uit de doos te gebruiken. En je snapt het meteen.
Geen probleem. Kleine toetsen, klein scherm, maar werkt prima.
Thuis sla ik alles via wifi op op een losse harde schijf in mijn thuisnetwerk. Buitenshuis kan je via internet werken, of bijvoorbeeld met een usb-stick, of een toughdrive ofzo.
kan ja.
als een tierelier
Gebruik ik niet, dus dat weet ik niet. Maar het geluid is eigenlijk verbazingwekkend goed voor zo'n klein ding. Ik speel wel muziek en film af die op mijn netwerk-schijf staan, en dat werkt prima.
ja. Er zitten drie usb-poorten op, en een VGA-poort voor beamer e.d.
dinsdag 5 augustus 2008 om 15:02
Dank voor je reactie, rider. Met technisch bedoelde ik met name jullie opmerkingen over alles wat erbij kan. Zo noem jij nu bijvoorbeeld een toughdrive. Daar heb ik nooit van gehoord. Maar de antwoorden die je geeft op mijn vragen maken het wel aantrekkelijk zo'n apparaat aan te schaffen.
Kun je trouwens ook via hotspots werken onderweg?
En ik neem aan dat je bijvoorbeeld de software van je camera via cd kunt installeren?
Kun je trouwens ook via hotspots werken onderweg?
En ik neem aan dat je bijvoorbeeld de software van je camera via cd kunt installeren?
dinsdag 5 augustus 2008 om 15:10
dat is het mooie. Een EEE werkt zo uit de doos echt héél makkelijk. Maar je kan er via usb vanalles aan hangen.
Is een harde schijf die zijn voeding uit de usb haalt en dus ultra-mobiel is. En in een stootvast jasje.
Weet ik niet, maar ik neem aan dat als je een usb-internet-dongle hebt, dat dat wel gaat werken. Zou je voor de zekerheid even moeten nazoeken, ik heb daar geen ervaring mee. Algemeen: de EEE kan prima met usb overweg, en aangezien hij onder linux draait, is "netwerken" iets waar het ding bij uitstek goed in is.
Als ik alleen al kijk naar de manier waarop ik mijn wifi inregel via Vista of Linux, dan is Linux echt veel prettiger. Vind ik.
alleen als je een usb-cd-speler hebt. Er zit géén cd-speler in de EEE. En pas op, die software moet dan wel draaien onder linux!
dinsdag 5 augustus 2008 om 15:23
Ai, dan zal het lastig worden om mijn camera en dus mijn foto's op die laptop te krijgen... (even een reactie op het ontbreken van de cd-speler). Ik neem aan dat een usb-cd speler niet zo gangbaar is. Hoe installeert iedereen dan zijn camera's om maar iets te noemen?
Die toughdrive klinkt fantastisch!!
En oh ja, mental note, het ding weer aan zien te sluiten op de router....
Die toughdrive klinkt fantastisch!!
En oh ja, mental note, het ding weer aan zien te sluiten op de router....
anoniem_29302 wijzigde dit bericht op 05-08-2008 15:24
Reden: vertyping
Reden: vertyping
% gewijzigd
donderdag 7 augustus 2008 om 23:28
Welnu, ik heb 'm! Ik ben er erg blij mee, ware het niet dat ik het ding niet aangemeld krijg op mijn router (draadloos met wpa psk ??) Heeft iemand een tip?
toevoeging: geduld blijkt een schone zaak! Hij is aangesloten!!!
toevoeging: geduld blijkt een schone zaak! Hij is aangesloten!!!
anoniem_29302 wijzigde dit bericht op 08-08-2008 00:04
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
zaterdag 9 augustus 2008 om 16:47
maandag 11 augustus 2008 om 22:34
Wat mij zo blij maakt met dit laptopje is de draagbaarheid; je stopt 'em zo in elke tas en 't weegt maar 1 kg. Ik reis veel voor mijn werk en wil gewoon makkelijk contact met thuis houden (mail, msn, skype, internet) en ook wat muziek luisteren, filmpje kijken, mijn foto's er snel opzetten en wat tekstverwerken. Heerlijk... het kan allemaal. Ik heb trouwens de 9 inch: idd net ff groter schermpje en daar ben ik heel blij mee want die 7 inch vind ik net te klein. Toetsenbordje is meer dan prima. Ik typ gewoon met 10 vingers; snel en foutloos.
KittyKaren, wat is dat AM?? Is dat een variant van Linux of heb je er iets anders opgezet? Ik heb Linux en dat bevalt me uitstekend: idd erg makkelijk en simpel in gebruik, maar ik zou ook graag iets leuks doen als wallpaper e.d.
KittyKaren, wat is dat AM?? Is dat een variant van Linux of heb je er iets anders opgezet? Ik heb Linux en dat bevalt me uitstekend: idd erg makkelijk en simpel in gebruik, maar ik zou ook graag iets leuks doen als wallpaper e.d.
donderdag 14 augustus 2008 om 06:52
Mijn man heeft er vanuit zn werk aardig wat in handen gehad ( repareert die dingen)
Wil bij deze wel even een waarschuwing geven... zorg dat je de garantiebewijzen goed bij de hand houd ze schijnen nogal snel stuk te gaan
van degene die verkocht zijn komt 40% de eerste 3 maanden al terug bij de fabriek dus wees daar even op voorbereid
Wil bij deze wel even een waarschuwing geven... zorg dat je de garantiebewijzen goed bij de hand houd ze schijnen nogal snel stuk te gaan
van degene die verkocht zijn komt 40% de eerste 3 maanden al terug bij de fabriek dus wees daar even op voorbereid
vrijdag 15 augustus 2008 om 08:36