Trouwen in 2015 deel 2

28-09-2014 20:06 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijke OP door Matroesjka:



Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Hier schrijven we dus verder over trouwen in 2015! Tips, tricks en vooral gezelligheid.

Dit keer mét tabel



NicknameLeeftijdTrouwdatumBudgetBijzonderhedenRubra286 maart< ¤ 10.000-Marels2815 mei< ¤ 5000-Wiewatwaarenhoe2822 mei¤ 8500-Matroesjka_257 augustus¤ 6000-miss_musica2629 augustus¤ 12.000-Chantilly212527 november¤ 10.000-O.L.L.A3323 december 2016¤ 5.500woont in buitenland
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Waar is het naar toe geworden Matroesjka?



Gave jurk ollekebolleke....

En lekker he alles op een locatie, hebben wij ook.



Jeetje wat een budget, dan hoef je niet overal op te letten zeg ook lekker. (al vind ik 1000 euro al meer dan genoeg voor kleding voor beide bij wijze van, ik vind het ook wel een uitdaging om met minder toe te komen, je kunt er wat creatiever mee om gaan dan, maar lekker als je daar niet naar hoef te kijken..)



Wat kostte jullie fotograaf angel? Dat was hier ook wel een puntje waar we het over hadden dat dat zo schrikbarend duur is.



Vandaag muziek in de auto zitten luisteren op de weg naar Barendrecht, zegt mijn dochtertje ineens, maar mama jullie trouwen toch in het cafe (kapel) whoehahahah wat een meid...



Rivemi, cuba!



Olleke ik heb je jurk gemist!



Trouwens, wij hebben net eens zitten kijken naar de dagindeling. We trouwen om 16h en hebben dan van 16.45-18.30 receptie en daarna diner met dessert.



Nu was het idee dus om bij die receptie taart te serveren. Maar als je dan om 18.30 gaat eten en dan ook nog een dessert erbij hebt én om een uur of 22 een frietkar is het wel heel veel. Nu dachten we dus om het dessertbuffet te vervangen voor de bruidstaart. Maar we willen bij de receptie wel iets om te eten serveren. Een zoet of hartig hapje...maar wat?
Alle reacties Link kopieren
Fotografen zijn idd duur. Wij hebben geluk nichtje van mijn vriend is fotograaf als beroep en gaat de foto's voor onsmakelijk ze hoeft er niks voor te hebben maar we gaan haar wel een dineren of geven. We moeten alleen nog kijken wat we met het boek doen misschien Door haar laten maken voor gewoon normale prijs. 1000 euro heb ik helaas niet genoeg aan voor kleding. Ik droom mijn here leven al van een PrinsessenJurk. Op dit moment kunnen we alles doen wat we willen. Al kun je ook ringen voor 3000 euro kopen dat vind ik toch echt teveeL. Al moet ik zeggen dat ik die duurder vind dan ik dacht maar ja helaas dure smaak :(
Wow, Cuba! Gaaf zeg!



Wij hadden hetzelfde met al dat eten Mat. Jullie receptie valt ongeveer gelijk met onze toost en daarna gaan wij dineren. Ik vond het teveel worden om dan bij de toost taart te serveren. Eigenaar vd locatie stelde voor om sushi te serveren bij de toost, licht verteerbaar en toch een hapje. Vond ik wel een goed idee en ik ben gek op sushi.



En welkom 83angel!
Dat probleem hadden wij ook Mat.



We hebben besloten de taart niet te doen na de ceremonie, maar als ijsbruidstaart tijdens het dessert.

Wel doen we bubbels na de ceremonie om te proosten met een klein hapje (kleine sandwich) erbij.



Ceremonie hebben we naar half 3 gehaald, zodat we langer de tijd hebben met onze daggasten voor het avondeten, zeker omdat het een uitgeserveerd diner gaat worden. Diner start dan tegen 17.15-17.30, tegen 19.30 afsluiten en dan een half uurtje uitbuiken/bijkomen. Liever een half uur extra tijd dan 2 minuten te kort op die dag. Ook grotendeels voor gekozen op aangeven van locatie.

Tussen 20.00 en 20.30 inloop van de avondgasten en daarna feest. Tegen 00.15 dan een midnight-snack, zak patat, marktloempia, pizza o.i.d. mogen we zelf aangeven. Gezien de regio waar we wonen staan de eerste gasten om 19.45 al wel voor de deur ;) En erg rustig zitten doe je dan ook niet meer :P Vandaar het naar voren halen van de ceremonie, zodat we meer de relax-modus hebben die dag.



@ fotograaf, volgens mij kiezen de meesten in dit topic ervoor om het kennissen/vrienden/amateurfotografen te laten fotograferen die dag. Dat scheelt behoorlijk in de kosten..



@ budget, het gaat wel heel erg snel met het geld.. Met 10.000 redden we het wel, meer dan prima zelf, maar we moeten ook opletten waar we wel en geen geld aan uitgeven..Zeker omdat we ook nog een tuin te beplanten hebben en een vakantie moeten betalen ;)
Ik denk dat wij over budget gaan, maar niet schandalig erg.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Angel! Jullie hebben al veel dingen geregeld in een paar weken zeg, fijn!



Matroesjka wat leuk Cuba, lekker vooruitzicht en weer wat afgestreepte op het lijstje.



Wij trouwen om 15 uur en toasten rond 16 uur met de daggasten. Daarna maken wij wat foto's en gaan om 18 uur aan tafel voor een diner. Ik twijfel nog of we de toast met de bruidstaart doen of dat we de bruidstaart aansnijden als toetje. Feest begint dan om 20.30uur en waarschijnlijk gaan wij ook voor een frietkar die dan tussen 22.30 en 0.00 uur mag zorgen voor lekkers. Maar mocht mijn jurk of het pak van vriend te duur uitvallen, dan vervalt de frietkar als eerste en doen we gewoon hapjes via de locatie.



Wij zijn vandaag ringen wezen kijken, wel mooie gezien maar vond ze een beetje te prijzig. Iemand nog tips voor leuke ringen voor max. 300¤??
Over muziek: een vriend van ons heeft zich als DJ aangeboden (doet veel DJ-werk) voor de vriendenprijs van ¤100,-! Dus dat gaan we zeker doen. Echt een supergoede deal!



Verder weinig te melden hier, haha, maar was zo blij met deze deal dat ik dat even wilde delen.
We zijn er uit denk ik :P We gaan voor de DJ!

Ik was het negeren van het vriend over dit onderwerp een beetje zat, dus gisteren aangegeven dat we toch een keuze moesten maken.

Hij was een beetje geïrriteerd, maar na enige uitleg snapte hij het helemaal. Ik heb geen zin om telkens de zeur uit te hangen.. Beiden waren we het eens dat we toch zelf het feestje moeten maken en dat we beter een goede DJ kunnen hebben, dan een band die het net niet helemaal is.



Pfoe, opgelucht!



@ Jola, onze dag komt denk ik grotendeels overeen Al hebben wij de ceremonie om half 3, zodat we ook wat eerder aan tafel kunnen gaan. Doen jullie alle foto's ( ook van jullie 2) na de ceremonie?
Fijn dat jullie eruit zijn Chantilly!



Ik vroeg me nog wat af trouwens: vriend en ik vinden het heel belangrijk dat er geen gat in de dag is voor mensen. Dus, de hele dag uitgenodigd, dan ook bij het diner. En een gedeelte van de dag uitgenodigd, dan alleen 's avonds. Hebben jullie daar ook over nagedacht en hoe doen jullie dat met de dagindeling? Wij denken erover om overdag alleen met de naaste familie en hooguit een paar vrienden het burgerlijk huwelijk te doen, daarna met hen dineren en na het eten kerkdienst en feest. Maar doen we dan geen receptie of die ook nog na de kerk? Wordt dat niet erg rennen 's avonds?
Wij willen ook geen gat en hebben dus een opdeling gemaakt tussen daggasten ( 40 man) en avondgasten ( 90 man).



Daggasten zijn op locatie tijdens de ceremonie, daarna met elkaar proosten, praten en dineren.

De avondgasten komen dan tussen 20.00 en 20.30 binnenstromen.



Geen gat, geen receptie, die we beiden overbodig vonden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben daarnet een locatie gezien voor ons huwelijksfeest. Ik ben er niet helemaal wild van, het is niet een droomlocatie, maar de prijs valt goed mee. Het is netjes en alles is er. Wellicht op de dag zelf zal het er wel super uitzien met de decoratie e.d. Het moet nu alleen nog wat bezinken. Ik wil die zaal zo snel mogelijk van mijn lijstje kunnen schrappen. Misschien nog eens kijken naar een andere zaal.
@Jola, waar ben je gaan kijken voor trouwringen? Bij lucardi heb je bijvoorbeeld vaak 2e ring voor 9,99 ofzo. En als je geelgouden ringen zoekt kom je er dan wel met 300 euro. Je zou ook kunnen kijken voor goedkopere materialen zoals palladium of staal. Of eventueel zoeken naar vriendschapsringen ipv trouwringen.



@Krul, wij nodigen alle gasten uit voor de hele dag dus bij ons is sowieso geen sprake van een gat in de dag. Foto's doen we voor de ceremonie zodat we niet weg hoeven van onze gasten. Begrijp ik goed dat je avondgasten wel aanwezig zijn bij de kerkdienst? Wat je zou kunnen overwegen is om wat te schuiven met tijden. Dus vroeg het burgerlijk huwelijk, rond een uurtje of 3 uitgebreid eten met je daggasten, 17h of 17.30 de kerkceremonie gevolgd door receptie en dan rond 21h het feest beginnen. Dan moet je er alleen wel voor zorgen dat er iets te eten op je feest is zodat mensen geen honger krijgen. En de uitnodigingen zo doen dat het voor avondgasten duidelijk is dat er geen diner bij zit. Maar het is wel lastig als je 2 ceremonies hebt, 2 groepen gasten én geen gat in de dag wilt.
quote:pamplemoes schreef op 01 februari 2015 @ 13:11:

Wij hebben daarnet een locatie gezien voor ons huwelijksfeest. Ik ben er niet helemaal wild van, het is niet een droomlocatie, maar de prijs valt goed mee. Het is netjes en alles is er. Wellicht op de dag zelf zal het er wel super uitzien met de decoratie e.d. Het moet nu alleen nog wat bezinken. Ik wil die zaal zo snel mogelijk van mijn lijstje kunnen schrappen. Misschien nog eens kijken naar een andere zaal.Heeft je locatie geen foto's van bruiloften voor je? Wij gingen in de winter kijken bij onze locatie en dat viel tegen. Maar de foto's van andere bruiloften in de zomer gaven ons wel een goed beeld van hoe het ook kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een leuke ontwikkelingen bij iedereen weer!



Fijn dat er weer mensen geslaagd zijn voor de trouwjurk, blijft zo bijzonder!



@ Muziek: Wij hebben ook een dj. Zijn wel een keer geswitched, omdat we over de eerste niet tevreden waren. Ook ervaringen met feestjes waarbij een band speelde, maar dat vonden wij niet geweldig. Daarnaast is de prijs inderdaad ook erg verschillend.



@ Fotograaf: Zelf hebben wij wel een professionele fotograaf gedaan. We hadden eventueel wel een kennis die dat als hobby doet, maar haar foto's vond ik niet mooi bewerkt toen ik een boek van een vriendin zag. Daarbij vond ik de poses vrij statig en simpel. De fotograaf die wij nu hebben maakt super mooi plaatjes en ook lekker enthousiaste/spontane poses. Daaraan kan je denk ik wel zien dat het iemand is met meer bruidsfoto ervaring.



Wat betreft de dagindeling. Wij hebben ook onderscheid tussen dag- en avondgasten. Wij trouwen om 14.00 uur. Daarna gaan wij foto's maken met de daggasten. Dan door naar ons feestlocatie voor een borrel met een nootje of bittergarnituurtje. Dan buffet + dessert. Avondgasten komen vanaf 20.00 uur en dan komt ook de taart om de hoek kijken voor iedereen ;)
Alle reacties Link kopieren
@ Jola, ik denk wanneer je zoekt naar zilveren trouwringen dat je dan met 300 euro wel kan redden. En inderdaad zoeken naar juweliers/merken waarbij de herenring gratis of een kleine bijdrage.
@Jola: ik heb ringen gezien via de site womanwants . nl en onder de 300 euro. Zijn wel zilver. Ik weet niet of je zilver of goud zoekt?



Wij hebben bericht gekregen dat de kerk ook gehuurd kan worden op onze datum, dus weer iets waar zekerheid over is. Nu nog met de dominee contact opnemen over hoe en wat. De dag begint nu echt vorm te krijgen!



Vrijdag gaan wij op wintersport dus voor die tijd nog de babs regelen bij de gemeente zodat dat ook rond is en we gerust op vakantie kunnen gaan.
Fijn Trijntje!



Het weg kunnen strepen van zaken vind ik ook heel erg prettig moet ik zeggen ;) We lopen volgens mij heel erg voor op schema.. Wat erg fijn is voor mijn stresslevel ;)



Vrijdag op wintersport, wat lekker! Wij vertrekken vrijdag over 2 weken Kan er zo naar uit kijken
Ik ben behoorlijk 'regelig' aangelegd, dus ik wordt heel blij als ik iets van een lijstje af kan strepen!



Ik heb ook echt heel veel in de wintersport! Zag bij de voorspellingen dikke pakken sneeuw en -19 graden, brrrr. Dat wordt heel veel thermo ondergoed inpakken! Maar wel echt superfijne sneeuw lijkt het! Waar ga jij naartoe? Ook ergens met goede voorspellingen? Wij gaan naar Oostenrijk - Saalbach.
Haha herkenbaar



Wij gaan voor het eerst naar Italië, ik ben als klein kind ooit in Saalbach geweest. Mijn vader is nogal van ieder jaar een ander skigebied, we zijn dus behoorlijk verwend als het gaat om skigebieden en dit keer worden het de Dolomieten Ben heel erg benieuwd, moet fantastisch skiën zijn! Sneeuwzeker, dus skiën kan hoe dan ook. Voorspellingen kan ik voor onze week nog niet inzien, maar voor nu is het prima.
Ik ken Italie niet als skigebied, maar klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Ojee ben toch wel een beetje bang nu.

Mijn menstruatie cyclus is de laatste tijd telkens iets verschoven. Toen we de trouwdatum prikte was ik nog vaak tegen eind van de maand (rond de 27ste) ongesteld en nu is het al begin van elke nieuwe maand geworden.

Ik ben bang dat het net zo als de laatste maanden steeds meer schuift met 1 à 3 dagen en dat ik straks op 16 oktober als we trouwen ook ongesteld ben of in ieder geval nog een beetje ongesteld :(

Iemand tips wat ik hier mee kan doen? Wat blijkt dat ik op onze datum nog deels ongesteld ben?
Kun je niet een paar dagen de pil slikken voor de trouwdag. Vanaf 12 t/m 16 oktober of zo? Ik hoor ook wel eens dat de huisarts een pil voor een paar dagen voorschrijft om bijvoorbeeld het voor een vakantie een paar dagen uit te stellen. Als je een licht pil neemt, dan heeft dat ook niet teveel invloed op je hormoonhuishouding.
Wat Trijntje zegt, de huisarts even bellen. Je krijgt dan Primolut voorgeschreven volgens mij. Dat kan de ongesteldheid dan uitstellen.

Deed ik, voordat ik aan de pil ging, ook als ik op vakantie ging. Even de huisarts bellen, pilletjes ophalen en that's it.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet aan de pil, maar heb een koperspiraaltje (dat had ik er even bij moeten zeggen)

Van een pil die je even tijdelijk kunt gebruiken om het uit te stellen heb ik gehoord, ik ben alleen huiverig om zo iets te gaan gebruiken omdat ik nooit aan de pil ben geweest en dus ook niet weet hoe mijn lichaam reageert op de hormonen. Al eerder voor die tijd aan de pil gaan is geen optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven