Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
@Bessie; wat leuk!



@Coolpack; ik was denk ik niet eens gegaan, dus goed van je



@Famke; wat goed van je! Heel dapper inderdaad



@Reske; heb je nog interesse in 'hoe zijn pet staat'?. Laat je er niet weer in lullen.



Hier nog steeds niets, heb een dipje geloof ik. Ik baal ervan en snap niet hoe het kan dat er bij mij nooit wederzijds enthousiasme is. Het is toch niet normaal na zoveel jaar single en zo veel dates? Ik ben echt geen rotwijf en de spiegels hoeven ook niet bedekt. Maar goed. Mijn Tinder is volgens mij van de leg, want na 36 swipes maar 2 matches deze week. En zonder arrogant te willen doen; dat bestaat niet. Ik word gewoon gesaboteerd Ik ga dit weekend alles eraf halen en opnieuw beginnen. Aan de ene kant vind ik dit hele gedoe nog steeds doodvermoeiend en heb ik er helemaal geen zin in, en aan de andere kant wil ik ook gewoon iemand ontmoeten.

Bleh.
Alle reacties Link kopieren
@Amy, eerst een want herken dat K**gevoel zo. Hier precies hetzelfde, genoeg aanbod maar ik geen gevoel bij en als ik dat dan eens heb dan is het niet wederzijds. En snap wel wat je bedoelt met 'bestaat niet', echt installeer opnieuw, dat is ook goed voor je ego. En ik denk weleens dat een leuk uiterlijk tegen kan werken. Het trekt veel mannen aan, maar juist daarom gaat die interesse vaak niet verder dan het uiterlijk en seks. Ik durf tegenwoordig amper meer mooie of sexy foto's te sturen naar een leuke man, want het vergroot mijn kansen niet, nee het verkleint ze. Daarom zeg ik weleens gekscherend tegen vriendinnen: ik kan beter totaal niet aantrekkelijk zijn, want dan wist ik zeker dat de interesse in mij was. Maar zonder gekheid, voor iets serieus is het soms juist lastiger denk ik. En in the end wil jij (en ik) ook gewoon iemand die voor je gaat en om je geeft om jou (en dat hij je dan aantrekkelijk vindt is mooi meegenomen, maar is dan niet de hoofdreden).



Maar goed, wees lief voor jezelf. Gooi Tinder eraf en weer erop en begin opnieuw. Ik hoop dat je dan vanavond weer een beter gevoel hebt. Hoofd omhoog hoor
@Famke; lief van je! Dat foto's sturen ben ik een poosje geleden ook mee gestopt inderdaad, het bracht me niets. Gek dat het dan toch zo moeilijk kan zijn. Ik weet ook wel dat ik redelijk kritisch ben, maar niet onredelijk.

Ik heb een avondje stamkroeg gepland, dus gelukkig niet alleen thuis
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik was aan het chatten op tinder met een bekende sporter. Hij leek me nogal braaf, maar hij is op zoek naar nogal wilde dingen........ Had ik niet van 'm verwacht.





Haha, wel weer grappig aan tinder, dit soort dingen.



Verder heb ik volgende week twee nieuwe dates. Beide (onbekende) muzikanten, ben benieuwd.



Ga nu even bijlezen! en reageer zo even op jullie!
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
@Winkje, zat net achter je op Tinder Topic en las het al haha. Grappig is dat (en super nieuwsgierig wie dat dan zijn, maar snap dat je dat (nog) niet wilt vertellen). En val jij op muzikanten? of trek je dat aan?
Alle reacties Link kopieren
Amy: Kan me voorstellen dat je je kl... voelt. Ik heb natuurlijk weinig verstand van Tinder, maar ik zou de raad van Amy opvolgen. Veel plezier vanavond!



Sowieso is het jammer dat je alles kan bestellen, maar een man op bestelling ( voor een gewoon een leuke relatie) dat kan niet. Zou wel ideaal zijn. Je belt 0900 - RELATIE en je zegt: "Goedemiddag, heeft u voor mij nog iemand? Het liefst kort donker haar, tikje gespierd. Qua karater: sociaal en spontaan, met ambities graag. Een hobby is geen bezwaar, ik doe ook graag eigen dingen. Wel graag een beetje ondernemend, ik wil ook samen dingen doen. In bed moet hij weten wat de vrouw (ik dus) wil en soms mag een klein beetje romantiek ook wel. Tussen de 27 en 35. Heeft u dat?"



( En dan als antwoord krijgen: "Mevrouw u bent wel aan de late kant, het was vorige week uitverkoop. We hebben nog slechts één showmodel, met 40 % korting. Hij heeft wel blond haar ipv donker. Schikt dat, we bezorgen hem gratis thuis... ).



Ik ben net naar de kapper geweest. Als ik nu weer online zou gaan daten moet ik bij haarlengte "kort " invullen. Op zich staat het me wel. Maar heb geloof ik wel een beetje spijt...
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
@Winkje; ik ben wel nieuwsgierig hoor! En volgens mij vallen wij wel een beetje op dezelfde types... heb ook al een paar muziekanten gedate! (Ook via Tinder)



@Renske; ik ga het inderdaad maar gewoon doen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Die overgang van lang naar kort haar is altijd eng! Duurt altijd een paar dagen eer je eraan gewend bent, komt vast goed

Enne, degene die zo'n lijn kan realiseren wordt stinkend rijk denk ik!
Alle reacties Link kopieren
@ amy, zou kunnen. Al mijn vriendjes waren of muzikant of kunstenaar.



@Famke, ja dus, denk ik Ik heb al met meerdere gechat, misschien komt het doordat ik in de randstad woon. Stom eigenlijk, ik weet niet of ik ze echt aantrekkelijk zou vinden, maar like ze dan omdat ik dan een ander beeld van ze heb, en denk dat ik ze dan interessant vind. Valt vaak toch tegen
Alle reacties Link kopieren
@Renske, Wat naar zeg. Het zat er misschien al een beetje aan te komen. maar dat maakt het niet minder moeilijk. Heel veel sterkte! Ik denk wel dat je de juiste keuze maakt.

Iets als een nieuw kapsel kan voor mij ook altijd even een opleving zijn. Gek hoe dat soms werkt. Even iets nieuws!



@amy, ik herken het heel goed. Had ook een dipje. Ik heb eigenlijk nog nooit een serieuze relatie gehad. Vraag me soms wel af of het voor mij weggelegd is.

Op nieuw beginnen heb ik ook wel eens gedaan. Dat helpt wel. Krijg je ineens een hoop leuke matches, zou best kunnen jouw artikel klopt. Klinkt namelijk heel aannemelijk. Wat famke ook schrijft. Klinkt misschien heel arrogant, maar als je een leuke verschijning bent is het soms dat mannen je leuk vinden om de verkeerde redenen.



@Famke, Ik denk dat je wel een punt hebt. Dat als je een aantrekkelijke verschijning bent dat mannen je vaak om de verkeerde redenen leuk vinden. Niet dat ik nou per se heel mooi ben, maar ik herken me wel een beetje in jouw verhaal. Het stomme is dat ik ook wel eens heb gehoord dat een leuke man gewoon het niet wilde proberen omdat hij dacht dat ik toch onbereikbaar voor hem was. Tja. ieder voordeel heeft zijn nadeel. De dipjes zijn bij meerdere mensen hier nog flink aanwezig, denk ik zo. maar ik heb zelf besloten om het te negeren. Ik geloof gewoon dat het wel gaat lukken wederzijdse interesse!



Ik hoop echt dat iedereen een beetje snel uit hun dipjes komen
@Winkje; ik ook niet, en die vraag houd mij ook bezig. Word er een beetje onrustig van zelfs, want de gedachte dat het niet voor mij weggelegd zou zijn vind ik vreselijk. Artikel vond ik ook aannemelijk, dus had al wat vaker rechts ipv links geswiped
Alle reacties Link kopieren
Tja, mijn foto's zijn best redelijk gelukt en krijg elke dag een paar uit de categorie 19-26 die het met me willen aanleggen op okc. Ik ben dus 40. Dus. Bijzonder. Ouwe fiets enzo. Durf nu bijna niet af te spreken want ik zie er voor mn gevoel heel anders uit dan half jaar geleden. Toen bruin en leuk. Nu bleek en afgemat. Wallen tot mn kin en haar dat stom zit. Pukkels. Pffff werken is echt goed voor je. Slaap ook slecht de laatste tijd. Naast mn huis wordt gebouwd en ze beginnen al vroeg. Heel onrustig. Wil ook weg hier. Huur veel te hoog. Zit echter nog met een hypotheek. Pfff. Houdt ook nooit op dat gezeik met geld. Zelfs nu ik een baan heb. Huisje op oog dat 700 euro per maand minder kost! Verdien ik waaschijnlijk niet genoeg voor. Pfff nu wel dan? Beetje winterdepressie ook. En dan kom ik nu helemaal nauwelijks buiten met daglicht.



Latter is weer het weekend weg, en laat gezellig niets van zich horen. Terwijl toen ik vorig weekend weg was hij me helemaal plat appte. Typisch hem... Ik ga nu ook niet appen hij zoekt t maar lekker uit. Maandag en vrijdag waarsch date (als ik durf want de spiegels moeten bij mij dus opeens wel bedekt). Eigenlijk heb ik totaal geen zin, maar als ik niet over die drempel heen stap wordt het nooit wat.



Amy, jouw opmerkingen doen me erg aan mezelf denken van een paar jaar geleden. Punt is dat je nog niet die kerel bent tegengekomen die stevig is en het ook kan waarderen dat jij dat bent (verbaal). Het schijnt dat veel mannen bang voor mij, mijn scherpe tong en mn onafhankelijkheid zijn. Al die lullo's online zeggen dat ze een onafhankelijke vrouw willen maar als puntje bij paaltje komt trekken ze het erg slecht als ze je niet aan het handje hoeven te nemen. Latter is een van de weinige die daar prima mee kan omgaan, die juist mij op mn punt zet. Daarom hou ik m toch in de buurt. Al is het alleen maar om zo een of twee keer per maand te zien dat er echt wel mannen bestaan die zo zijn. De rest is zo.... Mwoa. Stom, hijgerig, arrogant, kwelend, opdringerig.... Gewoon stom dus.



Renske, die foute man van jou: dat klinkt echt niet ok. Als ie nou qua binding een issue had kun je wel doorgaan(fwb), maar deze man heeft gewoon liever een ander, en jij bent de reservebank. En je luistert ook nog en je troost hem. Het is dus geen gelijkwaardige relatie. Letvdus op. en je weet het, ik ben kennelijk erg makkelijk in het blijven hangen bij een man die een relatie niet waard is dus als ik het al zeg...



Winkje jij zit dus aan de BNers. Wat grappig. Daar heb je natuurlijk al een beeld bij, voordatvje een woord gewisseld hebt!



Famke, ik weet het niet maar volgens mij zit je een beetje in de knoop met jezelf. Jouw posts lezen erg grillig. Mss heb je ook last van een mini winterdepressie zoals ik! Kop op meid. Schouders recht, zicht naar de toekomst, geniet van je kinders en die kerel die komt wel een keer(zeg ik tegen mezelf ook). Ik ken je natuurlijk niet maar je klinkt normaal gesproken zo sane and together..



Mss maar ff zonnebankje pakken.?? Slecht voor mn huid maar pff ik zie eruit... Moet ik wel wat aan doen, aan die trollenkop. Anders verdiept mn depressie en moet ik aan de pammetjes. Whaaaaaaaaaaa
Alle reacties Link kopieren
Hier ook dip nummer zoveel. Ik word zelfs dippig van mijn dips.
manamana...tutuutududu
Alle reacties Link kopieren
@Renske, hij kan een loser zijn in gedrag nu, maar niemand is 100% loser want dat gevoel moet ergens vandaan komen bij jou. Ik vind je niet het type dat op een echt onaardig iemand zou vallen namelijk. Het is lastig iemand los te laten waar je iets voor voelt. Volg daarin je eigen weg, wij zijn buitenstaanders en dat is een stuk makkelijker praten en we willen alleen maar dat je niet nog meer gekwetst wordt. O en je kapsel moet wennen en mocht het niet wennen, dan groeit het gelukkig weer aan toch?



@Amy, ik heb je artikel gemist. Wat stond erin of linkje? En goed dat je opnieuw begint.



@Winkje, je schiet heus niet over hoor. Je moet gewoon mazzel hebben de juiste te treffen. Ik heb teveel relaties gehad, stuk voor stuk verhalen op zich en een heleboel krassen opgelopen. Of dat een beter uitgangspunt is betwijfel ik . Grappig die verschillen, ik vind muzikanten en kunstenaars juist vaag en hoe leuk ook gaan eigenlijk standaard naar links.



@Imo, hahaha je laat me lachen. Sane and together, is dat zo? En nu niet? ja je hebt gelijk, dat voel je goed aan. Ik zit nog steeds in mijn halve 'ik-geloof-er-niet-meer-in-bui' en die Tinderman maak ik me dus inderdaad te druk om. Want laten we eerlijk zijn, als het een leuke kerel is dan gaat het vanzelf en hoef ik me er niet druk om te maken. Ik erger me er dus vervolgens aan dat ik me daar druk om maak. Scheelt ook wel dat ik weer ziek ben (en goed ook), daarom ook zoveel hier haha. Ik moet even terug naar mijn Zen-fase, werk/kind en wel zien hoe het loopt. Geef me even een week of zo, dan ben ik er weer ok? Thanx voor de schop!



Zomerfoto's of vakantiefoto's zijn altijd mooier en beter he, maar vergeet niet dat jij nu op momenten in de spiegel kijkt als je moe bent van werk en 3 kids. Het is anders als je je kinderen hebt afgeleverd, het weekend begonnen is en je lekker gedoucht hebt, wat leuks aan hebt, make-upje erop etc. Stemming bepaalt ook hoe je eruit ziet. Dus ik zeg: plan een avondje nagels lakken, scrub/masker, filmpje/wijntje met jezelf - plan een zonnebankje (slecht maar even goed voor kleur en puistjes) en dan lekker gaan daten. Goed voor je zelfvertrouwen! Je bent een leuke verschijning en dat weet je zelf ook dus hou daar aan vast. Die valium kan altijd nog Jee Amsterdam is kennelijk zo duur dat je 700(!) euro kunt besparen op je huur? Ik hoop voor jou dat je daarvoor in aanmerking kunt komen. Of weet je al dat je daar sowieso te weinig voor verdient? Ik zit ook nog met een hypotheek en heb daar lang van wakker gelegen, dus herkenbaar. K** financiële zorgen soms he?
Haha, ik ben gisteren gegaan omdat ik toch al zou gaan borrelen met wat collega's. Dus kwestie van er even heen lopen. Ik heb de uren daarvoor dus regelmatig op de site gecheckt of hij gereageerd had op mijn vraag naar tijd en locatie - niks. Dus toen hij er niet was, was het voor mij eigenlijk wel klaar. Hij vond het jammer dat ik weg was gegaan, maar snapte het geloof ik wel, omdat hij ook wel eens een no show had gehad. Jah, stuur dan even een berichtje, denk ik dan. Het is gewoon niet mijn manier van doen. Hij leek een beetje in een lichte slachtofferrol te zitten (zonder verwijten naar mij, hoor). Omdat hij dus in de buurt woont, heb ik wel positief gereageerd op zijn nieuwe voorstel (en toezegging dat hij dan (ruim) op tijd zou zijn). Dat is over ongeveer een week.



Ik herken me ook wel wat in wat Amy zegt. En waar ik me momenteel vooral zo aan erger is al dat oppervlakkige gelul. Niet dat ik meteen diepgaande gesprekken wil, maar kom op, een beetje sparkle mag wel. Ik heb net even de verlengingen van Relatieplanet en Match4Me beëindigd, want ik word er niet erg enthousiast van, laat staan dat ik er nog weer drie maanden voor wil betalen.
@Imo; he kut, die financiële zorgen. Maar als je 700 euro kunt gaan besparen hoe duur woon je dan wel niet? Verdien je dan niet weer te veel om daar voor in aanmerking te komen? En ik ben het helemaal met Famke eens wat betreft een thuis-spa avondje. Voel je je gelijk ook weer een stuk beter.



@Famke; de moraal van dat Tinder verhaal was dat er een 'geheim' algoritme inzit. Het houdt bij hoeveel mannen jij liked, en hoe vaak je zelf geliked wordt, en ook wat voor soort mannen je liked en andersom. Op basis daarvan krijg je matches die in je straatje passen. Hoe minder je zelf zou rechts swipen, hoe minder matches je krijgt. Dus, als je aantrekkelijk bent en je liked zelf veel mannen, krijg je dus zelf ook meer en aantrekkelijkere matches.

Het gaat wellicht een beetje ver, maar ik denk zeker niet dat Tinder klakkeloos en stuurloos is, dus er zullen zeker algoritmes in zitten.



@Coolpack; is hij leuke genoeg voor een tweede kans? Je had helemaal gelijk hoor, ik had ook niet gewacht. Op welke sites sta je nu nog?



Ik heb nu zelf dus geen enkele site meer, zelfs even geen Tinder. Voelt best gek! Maar goed, ik ga straks een wat eten, lekker douchen en tutten en kijken of er nog wat in het wild rondloopt
Mwah, ik twijfel nog steeds, Amy. Ach, kan nog altijd afzeggen. Ik heb ja gezegd omdat het niet zo is dat ik hem puur door gisteren geen tweede kans wilde geven.



Ik sta nog wel even op die sites, was nog maar net lid ;-p



Ik heb bij Slimme Collega's wel eens gevraagd of ze niet een soort filterfunctie kunnen ontwikkelen. Dat termen als 'mijn collega's/vrienden vinden mij een gezellige jongen', 'leuke hobbies', 'samen genieten', 'wijntje op de bank' gewoon afgevoerd kunnen. Dat scheelt me een hoop gefrustreerd gescroll :-D
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel voor de mensen die dipjes hebben :(.



@ Famke: jij hebt de deur opengezet, ik duim voor je dat hij nu het initiatief neemt! Je hebt nu even een positieve ervaring nodig om uit die dip te komen, ik gun het je!



@ Amy: goed van je dat je leuke 'uit' plannen hebt vnv! Lekker even er uit en een relaxte avond. Ff een flinke borrel erbij en leuke mensen om je heen. Lekker even afleiding!



@ Renske: die 06-lijn, moest wel even lachen, zou toch makkelijk zijn ;). Die jongen klinkt alsof hij jou aan het lijntje houdt:(. Ik weet zeker dat je meer waard bent, maar ja als je gevoelens hebt al voor hem, is het erg moeilijk!



Hier vandaag weer veel contact met date gehad.. Nog geen tweede date staan. Wil wel voorstel doen, maar weet niet echt waar en hoe. Hij woont 45 min. hier vandaan en ik woon in grote stad, waar hij dus gisteren is gekomen. Ben eigenlijk geneigd om in 'mijn' stad weer af te spreken, omdat hier meer leven in de brouwerij is, zegmaar. Maar vind ik ook ene kant lullig. Nog maar even over nadenken, maar nog steeds leuk!
Alle reacties Link kopieren
@Amy; dat gevoel heb ik ook heel lang gehad. Het komt goed! Geef het een beetje tijd.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Beetje fout om in het weekend ook wat te posten. Maar ach, bei die eltern -_-



Famkej, goed dat je actie hebt ondernomen! Hopelijk pakt het goed uit voor je.



Amy, al over de dip heen? Jaren daten, geen hels karakter & geen papieren zak als hoofddeksel nodig hebben kan erg frustrerend zijn voor geen succes op relatie gebied. Ik ken het, op de papieren zak na.



Als het goed is heb ik maandag weer een date, tijdstip/café moeten we nog wel even bepalen. En een leuke dame uit Amsterdam heeft de hele week wel tijd. Ze is niet overvloedig in geduld, wat ik zo rustgevend vind

2 lijntjes, maar totdat ik ze ontmoet heb geen verwachtingen. Met een beetje geluk aan het eind van de week wel ze ontmoet.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik woon nu idd belachelijk duur. Via via ingeluld. Moest iets! Dat appartment dat 700 euro minder is: daar verdien ik waarschijnlijk nog niet genoeg voor ( in combi met de hoofdelijke aansprakelijkheid op de hypotheek van ex)... Kun je je voorstellen in welke bochten ik me moet wringen om elke maand die huur te betalen.... Ik woon wel heel gaaf. Dat dan weer wel. Kan mn auto nog verkopen. Dus heb nog enige ruimte, maar het wordt krap.



Qua thuis spa: nog ff wachten: kids hier tot maandag ochtend... En mn oudste gaat tegenwoordig gelijk met mij nr bed...
Wow. Ik zit met mijn hypotheek en servicekosten VVE ongeveer op zevenhonderd per maand denk ik, dus kan me bijzonder weinig voorstellen bij een verschíl van zevenhonderd. Ik hoop dat het een beetje doenbaar blijft allemaal.



SK, wat is er mis met in het weekend posten?
Alle reacties Link kopieren
In het weekend ben ik meestal hysterisch druk met bouwen, series kijken en gamen.

Alleen is dat niet mogelijk als ik bij mijn ouders op bezoek ben.

Is een persoonlijk dingetje
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Het is de tijd van het jaar voor dipjes. Nog steeds lang donker buiten, guur, nat en bewolkt. Zon en warmte is alweer lang geleden en het duurt ook nog lang. Het is het seizoen dat je lekker met een leuke vent op de bank wil kruipen...



De moedeloosheid (ik vind nooit iemand) herken ik maar al te goed. Maar ja, wat wil je, ik ben 40 en mijn laatste serieuze relatie is 15 jaar geleden. Ik heb er dus wel recht op om moedeloos te zijn



Het is nu twee weken geleden dat ik gestopt ben met daten met Kerstman. Dat daten heeft een maand geduurd. Erop terugkijkend zie ik hoe het me heeft afgeleid. Natuurlijk heeft het ook leuke momenten opgeleverd, maar het grootste deel van de tijd werkte het eerder verlammend. En daarna was het nog een paar dagen wonden likken.



Ik gooi het over een andere boeg. Ik besef dat er veel te genieten valt van 'de rest van mijn leven'. Of eigenlijk dus gewoon mijn leven. Ik doe alle dingen weer met meer aandacht, heb voorpret over mijn sabbatical en merk hoe fijn ik het vind om even vrij te hebben van die onmogelijke zoektocht naar een man op de bank. Het is niet dat het gemis weg is, maar ik ga het gemis nu gewoon eens een tijdje accepteren.



Dat hopeloze daten maakt dat ik heel veel bezig ben geweest met mijn single status. En dan steeds maar weer dat zinloze investeren in chats en dates met onbekende mannen, telkens weer die teleurstelling. En levert het me een relatie op? Nee. Ik heb de afgelopen jaren 50, 60, 70 mannen gedate. Het is genoeg. Er is in mijn leven nog nooit een vent geweest die me gelukkig heeft gemaakt. Waarom blijf ik daar dan naar zoeken?



Ik heb de profielen op datingsites die ik nog had op non-actief gezet. Tinder was al van mijn telefoon. Ik ga de komende maanden mijn aandacht richten op de voorbereiding van mijn sabbatical, op mijn vrienden, mijn werk, mijn stad, mijn ouders, mijn katten en mijn hobby's. Ik ga het leven dat ik héb waarderen!



Ik ga jullie dus ook een beetje gedag zeggen. Heb dit een leuk topic gevonden, goeie plek voor feedback en reflectie en het was fijn om met mensen te kletsen die in hetzelfde schuitje zaten. Ik stap nu even een tijdje uit het bootje. Ik blijf heus om af te kicken nog wel een beetje meelezen en misschien reageer ik ook nog weleens. Maar ik stap voor nu uit de dating tredmolen.

Ik ben single en voorlopig niet op zoek!
Verstandig, Rasa. Ik ben niet per se van de overtuiging dat je het vindt als je niet (meer) zoekt, maar voor sommigen werkt de real-life-manier misschien gewoon beter. Uiteindelijk heb je in geen van beide manieren controle, want die klik is er of niet. Alleen bij internet wordt het dan snel een soort statistiek die moedeloos kan maken. Ik kan me dus het nodige indenken bij je besluit. Ik wens je in ieder geval alvast een heel mooie reis!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven