Mode & Beauty alle pijlers

Lippiercing lerares basisonderwijs???

04-08-2008 14:59 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje, Zouden jullie het oke vinden als een basisschoolleerkracht een lippiercing heeft?
zorgen dat je een baan hebt en dan laten zetten. Dat doe ik altijd, nog geen problemen mee gehad. Heb er zelf ook 1 gehad. Succes!
Gaatje kan je toch dicht laten groeien.
Geen gezicht, maar dat vind ik het bij niemand.

Erg onhandig trouwens, topic op twee verschillende pijlers.
Of je nou in het onderwijs zit of achter de kassa bij de Appie, ik vind het geen gezicht.
Hmm ik denk daar toch iets anders over. Ik ben of was eigenlijk zelf leerkracht (heb inmiddels een andere baan!) en werk ook wel op scholen waar dit geen problemen zou opleveren, alleen heb ik er zelf wél problemen mee.

Ik vind namelijk niet dat je als leerkracht dergelijke piercingen moet gaan dragen, maar dat is echt een persoonlijke mening. Net als het dragen van hele korte truitjes (om navelpiercing te laten zien) en of zo'n string....tja de meesten die zo'n veter dragen vinden het ook normaal dat je hun hele achterwerk zo ongeveer kunt zien als ze voorover buigen...ik snap daar werkelijk geen biet van! Lijkt ook wel alsof ze graag willen dat je ziet dat ze zo'n ding dragen. Vraag me nog steeds af waarom mensen dat dragen, want je gaat met toch niet wijsmaken dat het lekker zit en als je het al aandoet...voor wie doe je het dan?? Tja voor de mensen die je openlijk in je achterwerk laat kijken....dus hele dag voorover buigen maar.....ach ik zal wel ouderwets zijn (ben ook al 31!!).

Tja...oorbellen weer wel en waar leg je nou precies de grens..dat is moeilijk aan te geven dus! Ik vind het gewoon te provocerend, als leerkracht ben je een voorbeeld en allerlei piercingen in je lichaam straalt m.i. niet echt uit wat je als leerkracht hoort uit te stralen.

Om nog maar even niet te praten van een tongpiercing...ik heb wel eens een stagiaire gehad die enorm sliste omdat bij elk woord dat ding zo ongeveer de mond uit kwam vliegen. Sorry hoor; maar daar ligt toch echt wel de grens.

Mijn mening dus: NEE!
Ik had een collega (in het onderwijs dus) die een neusknopje wilde zetten, en aan de directeur gevraagd heeft of dat mocht. Hij zei: ik kan het je niet verbieden, maar liever niet. Ik heb een duimring en veel kinderen vonden dat ook al vreemd. Ik zou een juf me een blote buik, string boven haar broek, piercing in haar gezicht of tattoeage op een zichtbare plaats gewoon minder serieus nemen, denk ik. Misschien deden ze dat bij mij ook wel met mijn duimring. :-p Als je het zelf graag wilt moet je het vooral doen, maar ik kan me best voorstellen dat je straks tijdens sollicitatierondes hier geen voordeel van hebt.
Ik vind dat het wel kan.

Ik heb zelf een lippiercing en een tongpiercing. Geen klachten gehad (over slissen bijvoorbeeld).

Kinderen vinden het in de eerste instantie heel interessant allemaal, maar het nieuwtje is er snel af.

Tuurlijk hebben ook onderwijzers een voorbeeldrol, maar ik heb nog niet meegemaakt dat een kind een piercing neemt omdat de juf het ook heeft. En de meeste "kinderen" krijgen/nemen echt geen piercing als ze nog op de basisschool zitten! Zodra ze de leeftijd ervoor krijgen hebben ze een heel ander rolmodel dan de juf van de basisschool.
Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes TG
Jeanette76b schreef op 04 augustus 2008 @ 15:14:

Hmm ik denk daar toch iets anders over. Ik ben of was eigenlijk zelf leerkracht (heb inmiddels een andere baan!) en werk ook wel op scholen waar dit geen problemen zou opleveren, alleen heb ik er zelf wél problemen mee.

Ik vind namelijk niet dat je als leerkracht dergelijke piercingen moet gaan dragen, maar dat is echt een persoonlijke mening. Net als het dragen van hele korte truitjes (om navelpiercing te laten zien) en of zo'n string....tja de meesten die zo'n veter dragen vinden het ook normaal dat je hun hele achterwerk zo ongeveer kunt zien als ze voorover buigen...ik snap daar werkelijk geen biet van! Lijkt ook wel alsof ze graag willen dat je ziet dat ze zo'n ding dragen. Vraag me nog steeds af waarom mensen dat dragen, want je gaat met toch niet wijsmaken dat het lekker zit en als je het al aandoet...voor wie doe je het dan?? Tja voor de mensen die je openlijk in je achterwerk laat kijken....dus hele dag voorover buigen maar.....ach ik zal wel ouderwets zijn (ben ook al 31!!).

Tja...oorbellen weer wel en waar leg je nou precies de grens..dat is moeilijk aan te geven dus! Ik vind het gewoon te provocerend, als leerkracht ben je een voorbeeld en allerlei piercingen in je lichaam straalt m.i. niet echt uit wat je als leerkracht hoort uit te stralen.

Om nog maar even niet te praten van een tongpiercing...ik heb wel eens een stagiaire gehad die enorm sliste omdat bij elk woord dat ding zo ongeveer de mond uit kwam vliegen. Sorry hoor; maar daar ligt toch echt wel de grens.

Mijn mening dus: NEE!

Sorry, kan het niet laten om hier toch even op te reageren. Ik draag ook wel eens een string, gewoon omdat het mooier staat onder een strakke broek dan een onderbroek (die draag ik overigens nooit). En je zal hem bij mij niet boven m'n broek uit zien komen hoor, wat een onzin. En ja, het zit beter dan een onderbroek waarvan de randen omhoog kruipen. Je kan ook overdrijven en iedereen op 1 hoop gooien.

Ik vind dat een piercing niet echt netjes staat en ik zou het niet doen. Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze.
Geen idee. Wat vind je zelf dat een lippiercing uitstraalt? En is dat hetgene wat een leerkracht dient uit te stralen?
Gevoelsmatig zeg ik nee. Dit omdat het toch nog wel eens een belemmering vormt op de arbeidsmarkt. Ik maak in mijn werk regelmatig mee dat lichaamsversieringen een vooroordeel oproept bij een potentiële werkgever. Hoe openminded je ook bent, het roept, vaak onbewust, een vooroordeel op.

Als leraar ben je toch een rolmodel en denk ik dat de nadruk zou moeten liggen op intellectuele ontplooiing. Ook is het erg lastig onderhandelen met je kind over het wel of niet mogen aanbrengen van (semi) permanente lichaamsversieringen als de juf of meneer het ook heeft.

Maar goed dat zegt mijn gevoel.....ik denk niet dat ik er een halszaak van zou maken als de leerkracht in kwestie een kei in zijn of haar vak zou zijn....
Op zich zou ik er niet zoveel problemen mee hebben, als iemand verder professioneel is. Een pluspunt vind ik het zeker niet. als je het nu nog overweegt, zou ik het je zeker niet aanraden, maar om andere redenen.

Men vergeet vaak dat piercings echt hele slechte gevolgen kunnen hebben op je gezondheid, bv hartklepproblemen, kraakbeenafsterving, tand- en tandvleesproblemen, abcessen (bv na een tepelpiercing, waardoor je na openmaken daarvan een litteken van 4-5 cm op je borst overhoudt....), zenuwbeschadiging zodat je je mond niet meer goed kunt bewegen of je kin gevoellloss wordt, grote littekenvorming, doorslikken ed.... Ik heb dat te vaak gezien.

Dat is voor mij de reden om het niet te doen en het zoveel mogelijk uit mensen hun hoofd te praten om een piercing te laten zetten.

Piercers vertellen dit natuurlijk niet, want zij verkopen hun eigen product, maar denk er niet te licht over!!!

Ik neem aan dat je niet op zo'n pukkel zit te wachten

http://www.jle.com/en/revues/medecine/ejd/e-docs/00/04/26/E4/texte_alt_jleejd00252_gr6.jpg

of dat je tandvlees er zo teruggetrokken uit gaat zien, met risico dat je je tand verliest

http://www.perio.org/consumer/graphics/piercing.jpghttp://www.desertsmiles.com/assets/recession.jpg

of afbreken van je voortanden en de wortels van de rest bloot leggen zoals hier http://www.nature.com/bdj/journal/v199/n8/images/4812852f3.jpg
Tja, accepteren... Ik zal wel moeten he? Ik schrijf mijn kind in op een school, maar heb verder weinig inbreng in welke leerkracht hij wanneer krijgt.

Maar ik ga 't dan wel ordinair en eerlijk gezegd ook vrij belachelijk vinden, zo'n metalen pukkel onder de onderlip van die leerkracht. Dat dan weer wel...
Het zou niet direct aanleiding zijn om naar een andere school te verhuizen. Maar ik vind zichtbare piercings en of tattoos geen aanbeveling voor een docent.
mwa een tattoo vind ik nog weer anders dan een lippiercing, je kijkt de godganse dag naar een stuk bewegend ijzer, ik vind het totaal niet esthetisch en begin zelf altijd plaatsvervangend met mijn lip te trekken als ik zo een ding zie, ik vind het ook een mega domme uitstraling hebben ,dus niet zo geschikt voor een LK nee

maar ik vind het bij iedereen dom staan hoor,
Als ouder heb je zoveel dingen waar je je druk om moet maken, ik heb geen zin om het uiterlijk van de leerkracht op school daar 1 van te laten zijn.

Zolang de lera(a)r(es) maar maar fris is en niet uit de mond of naar zweet stinkt interesseert het mij eigenlijk niet hoe hij of zij er uit ziet.
x
[.
Ik werk in het onderwijs en heb een lippiercing. Maar... Ik doe hem altijd uit. Een piercing is iets voor mij zelf en eigenlijk heeft niemand daar iets mee te maken. Ik zit er niet op te wachten dat kinderen en ouders anders naar mij kijken, juist omdat ik zo'n piercing heb. Mijn huidige werkgever weet volgens mij niet eens dat ik een lippiercing heb. Ook mijn neuspiercings gaan uit.

Ook heb ik een tattoo en daar geldt wat mij betreft hetzelfde voor. Ik zorg dat het niet zichtbaar is als ik aan het lesgeven ben. Het is iets voor mij zelf en natuurlijk show ik hem wel eens in mijn vrije tijd, maar op school zou ik dat nooit doen.
Het zou mij niets uitmaken,als het maar een vrolijke gezellige juf is.

En mijn dochter is een gepiercte tante gewend X-D

Dochters juf van afgelopen jaar was zo,n saaie nietszeggende tuthola,daar kwam en straalde niks vanaf.

Dusss,als ze maar leuk en enthousiast is,dan maakt het mij niet uit..........
.
Mormeltje:

Ik hoop dat ik geen nietzeggende tuthola ben zonder piercings :-d

Maar dat zal vast niet. Ik zou er zelf ook nooit moeite mee hebben en als mensen het weten hebben ze er ook vaak geen moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb is dat je soms zo'n atractie wordt met alle piercings in. Natuurlijk kies ik hier zelf voor, maar op m'n werk vind ik dat niet handig.

milo schreef op 06 augustus 2008 @ 00:45:

Ik vind zo'n ding dus echt geen gezicht 2008/9/10 enz.

Maar zoals Loessie zegt: ze heeft ze, ze vindt ze mooi, maar ze doet ze niet in tijdens haar werk. En dat siert!

En Thinkinggirl, dat je schrikt van die foto's kan ik me levendig voorstellen, ga eerst eens naar de evt. bijwerkingen vragen bij je huisarts. Want die komen toch behoorlijk vaak voor heb ik me laten vertellen (als leek zonder toeters en bellen)

Danku! Vind het een compliment dat je dat zegt. Het is gewoon iets voor mijzelf.

En inderdaad. Weet wel waar je aan begint, want je laat wel even iets doen in je gezicht wat er niet hoort. Ik wil je niet bang maken, maar je moet wel duidelijk voor jezelf op een rijtje hebben waarom je het wel of niet wilt. En dat je er ook eventueel vrede mee hebt wanneer het mis gaat.
ach dat gezuer over uitvallende tanden etc etc......zo lust ik er nog wel een paar. Tattoos en piercings kunnen altijd lijden tot infecties of wat dan ook, maar dat is maar in een paar procent van de gevallen. Ik zou me daar niet teveel van aantrekken hoor. Risico's loop je elk uur van de dag. Niet alleen door piercings.
ambrosia9 schreef op 04 augustus 2008 @ 17:40:

[...]

Sorry, kan het niet laten om hier toch even op te reageren. Ik draag ook wel eens een string, gewoon omdat het mooier staat onder een strakke broek dan een onderbroek (die draag ik overigens nooit). En je zal hem bij mij niet boven m'n broek uit zien komen hoor, wat een onzin. En ja, het zit beter dan een onderbroek waarvan de randen omhoog kruipen. Je kan ook overdrijven en iedereen op 1 hoop gooien.

Ja maar jij bent iemand die erop let dat ie niet boven je broek uitkomt...er zijn er genoeg die daar of niet mee zitten (en waarbij je dus zowat de hele bilpartij ook te zien krijgt als ze bukken of zitten) of waarbij het juist de bedoeling is (omdat het hip is ofzo, ik snap het niet) en ik denkt dat zij die personen juist bedoelt ;-)

Ik werk op een advocatenkantoor en ik heb een collegaatje die het ook niet zo nauw neemt met d'r strings...zit je te lunchen en als je dan even opzij kijkt zie je haar zowat in d'r blote kont zitten een tafel verderop...brrrrr dat vind ik dus niet kunnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven