En, wat eten we vandaag?

01-11-2014 13:04 3081 berichten
Alle reacties Link kopieren




Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier http://forum.viva.nl/forum//en-wat-eten ... s/221428/0. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, geen idee wat we eten want man gaat boodschappen doen.

Dat wordt ook tijd want er is niet heel veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Hèhè, ik zwier ook weer even voorbij… wat een gezeur nog steeds om op het forum te komen. Grrr.



Wat eet iedereen weer lekker en afwisselend.



Dolfje, ik wens je beterschap. Hoop dat je gauw weer op de been bent.



Owww, irritant, van die vergaderingen, korenveen!



Apfelstrudel: lekker mare! Geniet van je vakantie!



Dignity, je vertrek naar NYC staat nu echt voor de deur. Heel veel plezier. Het is een fantastische stad met een geweldige sfeer.



Gedroogde morilles vind je hier gewoon in de supermarkt, net als b.v. gedroogd eekhoorntjesbrood. Lekker hoor, fondue met morilles!



Wij aten de laatste dagen o.a. pannenkoeken, zalm uit de oven met roergebakken spinazie en ovenaardappeltjes, pasta met tomaten-groentensaus en versgeraspte Parmezaan.

Vandaag is het weer hapsnap-donderdag, dus we eten alle 3 op een andere tijd en wat we in de koelkast van onze gading vinden.



Komend week-end will ik graag dit recept proberen

http://irenekookt.blogspo ... n-paprika-met-tomaat.html



Pff, met het linkjes plaatsen gaat ook nog niet helemaal goed...
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.

@Fenna: :D

@Teig: ik denk ergens ook dat ik niet zoveel weggooi, maar aan de andere kant gisteren wel een restje turksbrood weggegooid (idee was daar zondag tosti van te maken voor de lunch, maar dat was er niet van gekomen) en een stronk witlof (over van een salade wat anders te veel zou worden) en een tomaat die niet goed meer was weggegooid. Dat is toch meer dan ik eigenlijik zou willen...... nu doe ik niet zo moeilijk over dingen over de datum, dingen bewaren en rotte plekjes wegsnijden, maar ik ben toch wel benieuwd hoeveel het echt zou zijn.

@Teig, die stoofpot heb ik volgens mij ook wel eens gemaakt, ook lekker met linzen erdoor.

@KV: leuke dagen zijn dat, wel veel tijd om andere dingen op te pakken als je vergaderingen niet door gaan ;)



Gistermiddag had ik een high tea en dat was zo ontzettend veel eten dat ik daarna geen honger meer had. We mochten de restjes meenemen en dus at ik om 10 uur nog een plak krentebrood en dat was dan ook voldoende. Daar tussen was ik naar het concertgebouw en dat was leuk, wat een mooie locatie is dat toch.



Vanavond maakt lief een curry, maar hem kennende kan het ook nog maar zo iets anders worden dus dat wacht ik rustig even af.
Alle reacties Link kopieren
Het mooiste feitje over voedselverspilling door consumenten is dat 78% van de consumenten denkt dat-ie minder weggooit dan gemiddeld..



Lekker dagje gehad gister, leuk gerepeteerd met de band. Met een nieuwe trombonist die ik had geintroduceerd en die erg in de smaak viel, en het zelf ook heel leuk vond.

Vanavond eet ik bij vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Hm ik voel me nog niet beter maar ik lijk wel meer kleur te hebben vandaag. Volgens man was ik de laatste dagen zo grijs en grauw als een lijk. Lief he☺.



Over verspilling,ik heb nu omdat ik ziek ben mijn bananen niet opgemaakt. Als ik me morgen goed genoeg voel ga ik daar eens een bananenbrood van bakken. Zag laatst een recept zonder suiker en boter op een van de vele foodblogs.



En ik heb nog een aubergine,geen idee meer wat ik daar mee van plan was te maken toen ik hem kocht..



Ik probeer ook niet veel weg te gooien en vries restjes altijd in maar vooral potjes met van alles en nog wat in de koelkast raken nog wel eens over de datum en dat is niet erg want als het nog goed is gebruik ik het gewoon maar had van de week wel een potje jalapeno pepers met een dikke laag schimmel dat gooi ik dan wel weg. Overgebleven groente maak ik soep van of gooi ik door een smoothie ( beide met wisselend succes :-))
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allemaal,



Ik heb zo een controle afspraak betreffende borstonderzoek. Denk dat ik daarna even de supermarkt in ga om te kijken voor een salade, met misschien verse erwtjes, stukjes pompoen (uit de oven) avocado en wat andere dingetjes. Voor de Saus zat ik te denken aan zelfgemaakte yoghurt dressing met een kerriesmaakje. Voor nu gooi ik maar even snel een avocado in m'n muil.
Alle reacties Link kopieren
De aubergine leg ik zo in de oven en maak dan baba ganoush en dat wordt dan straks mijn lunch op geroosterd brood. Heb alleen geen tahini voor er door maar het zal best smaken.
Alle reacties Link kopieren
KV, ik zie net dat mijn (nu nog) werkgever een contract met jouw werkgever heeft afgesloten Mooi! Ik heb hier 1,5 jaar geleden al op gestuurd. Raar dat er voor zo'n grote aanbesteding nog geen contracten waren!

Die phoneblocks zijn idd gaaf! Ben heel benieuwd hoe, wat, wanneer :-)



Dignity, wat goed dat je een tweede gesprek hebt! Ik zou vooraf wel ff melden dat je uit Amerika komt dan. Je zult maar enorm veel vertraging hebben ofzo... Maar wel gewoon gaan, inderdaad.



Beterschap en sterkte aan de ziek, zwak en misselijken hier! Best veel zo om mij heen. Zelf juist weer bijna opgeknapd; hooikoorts meds slaan aan!



Voedselverspilling: ik gooi zelden iets weg. Toevallig gisteren 2 venkel omdat ik ze te lang heb laten liggen Maar ik ben opgegroeid in een gezin waar de restjes dagelijks weggegooid werden. Zonde!



Ze zijn hier op de uni aan het werk, bouwers. En een herrie! Niet eens zo zeer het materiaalwerk, maar ze roepen zo hard! Ongegeneerd, niet beseffend dat het hele gebouw zo rustig is, blijkbaar. Behoorlijk ordinair ook, ik hoorde ze gisteren over mij praten (bijna enige jonge vrouw hier), hadden ze vast ook niet door dat het zo gehorig is.



Gisteren had ik improv risotto met kastanjechampignons, was wat flauw. Daarbij citroenspuitjes, was heerlijk!



Vanavond heb ik een ruilparty im stadt, met eten erbij. Ik verwacht er niet te veel van, is niet professioneel. Maar als het maar gezellig is. Je mag max 20 stuks kleding, schoenen en accesoires verkopen, ik heb 17 meen ik. Ben benieuwd!
Dat geloof ik wel ja Moosey, dat 78% denkt dat hij minder weggooit dan de gemiddelde vijftig kilo. Net als dat de meeste mensen denken dat ze betere automobilisten zijn dan gemiddeld. Natuurlijk is het wel zo dat het voor mij beiden wél opgaat , dat snap je.



Vanochtend lekker druk geweest zodat alles aan kant was voor de visite, nog even langs huisarts en apotheek voor de hooikoortspillen en glutenvrije koekjes gebakken welke gelukkig goed in de smaak vielen. Linn, bedankt voor je post over de hooikoorts onlangs, daardoor realiseerde ik me dat ik ook bijna weer aan de beurt ben! Heb de medicijnen alvast nu binnen.



@irmaladouce: ziet er lekker uit, die gevulde aubergine! Ben sowieso wel een aubergineliefhebber maar dit recept klinkt goed, met de hazelnoten enzo.



@Kaaaaaaaatje: het is een recept uit de Delicious, en ik kan me voorstellen dat het idd ook lekker is met linzen erdoor. Had er zelf gisteravond nog een halve courgette doorheen gemikt in blokjes, want anders vond ik het een tikje eentonig qua groente.



Grappig Linn, zo'n ruilparty. Lijkt me een gezellig gebeuren waarbij je ook nog zomaar iets heel leuks kunt scoren.



@dolfje: och heerlijk zo'n man, die je gewoon zegt dat je eruit ziet als een lijk... Van je geliefde moet je het maar hebben. Die van mij zei een week na de bevalling "goh je ziet er vandaag wat beter uit, je zag er eerder zó verlept uit". Zucht.



Lief maakt vanavond nargisi kofta en een bloemkool curry. Nargisi kofta hebben we beiden nog nooit gegeten, maar is kennelijk kofta met een gekookt ei erin. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Snelle zwaai uit Hinterglemm :-)

Lief en onze vrienden zijn net weer beneden. Nu even een drankje en dan richting skischool om een les voor morgen te regelen. Whaaaa gaat toch echt gebeuren
????????????
Alle reacties Link kopieren
Linn, citroenspuitjes?! Euhhhh!? Spruitjes misschien? Receptje?



Mare top dat je er wel voor gaat! Veel plezier.



Qua weggooien doe ik altijd erg mijn best, en ik denk ook dat ik minder dan gemiddeld weggooi maar dat zal dan wel niet. Alle gekheid op een stokje, het zou fijn zijn als sommige zaken ook in kleinere hoeveelheden verkocht zouden worden (los! Zonder verpakking, ik zag een crowdfunding idee op FB voor zo'n winkel een tijd terug maar niks meer over gehoord daarna) want met een eenpersoonshuishouden zijn sommige dingen bestwel moeilijk in kleinere porties te krijgen, of (zeker in verhouding) heel duur. En ik heb helaas maar heel beperkt ruimte dus ook geen grote vriezer ofzo.



Hmmm gevulde aubergine



Hahaha de opmerkingen van die mannen van jullie Dolf en Teig



Leuk idee zo'n ruilavondje Lin!



Dignity, alvast een goeie reis gewenst, ik ben benieuwd want heb zelf ook het plan om in mijn up die kant op te gaan, mits het lichamelijk allemaal zo loopt als ik wil hoop ik er in september klaar voor te zijn. Dus alle tips ook dan welkom!
Alle reacties Link kopieren
Man heeft boodschappen gedaan en vandaag hadden we gekruide aardappelblokjes met kipshoarma en sla (ijsberg,tomaat,komkommer,feta).

Voor morgen heeft hij sweet chili gekruide kipfilet a la minute en een zak roerbakgroente en roerbaknoedels (ja uit zo'n pakje van de reclame,iets wat ik nooit zelf zou kopen want denk dat ik dat zelf beter kan maar goed ).



Ik ben het ook helemaal niet gewend dat iemand anders dan ikzelf boodschappen doet (anders koopt hij volgens een door mij opgesteld lijstje). Nu helemaal niet. Raar gevoel. Hoezo controlfreak
Alle reacties Link kopieren
Ben flink aan de après ski Rast. Moed indrinken voor morgen. Misschien dat het morgen dan ook wat soepeler gaat
????????????
Alle reacties Link kopieren
@ Dolfje: neemt hij dan meestal precies mee wat er op je lijstje staat?



Voor de kaasfondue morgen morilles gevonden; néé, geen berg van een kilo! Eten met zijn achten. Vanavond koken we niets. Nou ja, nasi goreng uit de diepvries, gebakken ei, atjar tjampoer. Lekker makkelijk.
Niet bijgelezen, laat thuis, gaar. Morgen ga ik wel bijlezen en wat socialer zijn. Nu maar even alleen een eet update.



Gisteren uit eten geweest. Vooraf anti pasti, vega. Was wel ok, niet heel interessant. Maar daarna werd dat ruimschoots goedgemaakt door goddelijke aardappel gnocchi met truffel. Hmmm.



Nu totaal geen fut om te koken, dus sushi besteld.
Alle reacties Link kopieren
Kaasfondue met Morriles (?) klinkt lekker. ik heb net nooit van gehoord, misschien wel het proberen waard als ik over een beurs met meer inhoud beschik ;)



Vandaag ben ik toch geswitched van een salade met groentes en kerrie saus naar weer volkoren pita met zelfgemaakt zalmsalade (roomkaas, lentui, avocado, komkommer, selderij en zalm) met een preisalade. Maakte mijn vader vroeger van prei, zure room, azijn (ik gebruik witte wijn), rode uitjes, mais en dille. Ik bedenk me net dar ik voor morgen misschien wel preistamp met gebakken ham reepjes en gekookte eitjes maak. Al laaaaaaang geen stamp meer gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:fjorgyn schreef op 26 februari 2015 @ 19:37:

@ Dolfje: neemt hij dan meestal precies mee wat er op je lijstje staat?



.ja meestal wel. Zelf heb ik bijna nooit een lijstje en verzin ik onder het winkelen wat we eten.
Alle reacties Link kopieren
Teig



Fjorgyn, waar had je de morilles gevonden?



Ik had ook een soort ruilfeestje vanmiddag, moeder van vriendin is in de afgelopen jaren veel aangekomen en ging haar kast uitmesten. Samen met nog een vriendin vanalles gepast en leuke dingen meegenomen. Was erg gezellig. Daarna hachee met aardappels en rode kool gegeten. Lekker.
Alle reacties Link kopieren
Slim om alvast wat extra rijst te koken Rast! Ik kwam gisteren aan de late kant thuis, was te lang blijven hangen bij een vriendin. Enorme honger, en geen tijd meer om bruine rijst (dat is zilvervlies toch?) te koken dus naar de witte rijst gegrepen omdat die een kortere kooktijd had.

Ik zie wel eens van die kant & klaar gekookte rijst in de winkel en twijfel het er dan over om te koken. Want zelf koken is toch makkelijk Maar in dit soort situaties wel makkelijker eigenlijk...



Ik vrees ook dat ik meer weggooi dan ik denk, maar uiteindelijk zal het wel minder zijn dan de gemiddelde consument. Ik word juist altijd heel creatief van het koken met restjes en daarnaast weeg ik pasta en rijst etc. altijd af voordat ik het kook zodat we nooit teveel hebben. Maar gisteren viste ik nog een beschimmelde halve cantaloupe uit de koelkast die ik vergeten was omdat ik 'm zelf niet zo lekker vond



Hier hetzelfde trouwens Dolf, ook een aubergine in de koelkast die ik kocht maar nog steeds niet weet wat ik ermee wil maken. Misschien wordt het weer eens tijd voor Aubergine Parmigiana!



Jeetje wat asociaal dat ze het over jouw hadden Linndaatje! Ik zou op dat moment even mijn hoofd om de hoek hebben gestoken met de vraag of het wat zachter kon omdat er ook nog gewoon gewerkt moet worden Leuk zo'n ruilparty, ben benieuwd waar je mee thuis komt!



Spannend Mare, morgen. Veel succes!!



Nog geen idee wat ik ga eten. Over restjes gesproken: ik heb nog een klein restje ragout met rijst en doperwten, 3 falafels en een klein bakje met pindanoodles met garnalen. Kan natuurlijk prima als lunch, maar toch ga ik zo een tosti maken van het restje Turkse brood dat ik dinsdag kocht. De andere restjes zijn te klein voor avondeten en ook niet makkelijk te combineren. Dus ik denk dat er wat de vriezer in verdwijnt zodat ik er volgende week nog mee kan lunchen.

En voor avondeten: heb wel zin in iets met linzen en zoete aardappel. Net al een vriendin uitgenodigd om te komen eten want LAman is wederom aan het overwerken en dat is saai. Ik eet al weken op de bank met een bord op schoot
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 26 februari 2015 @ 21:39:

Teig



Fjorgyn, waar had je de morilles gevonden?



Ik had ook een soort ruilfeestje vanmiddag, moeder van vriendin is in de afgelopen jaren veel aangekomen en ging haar kast uitmesten. Samen met nog een vriendin vanalles gepast en leuke dingen meegenomen. Was erg gezellig. Daarna hachee met aardappels en rode kool gegeten. Lekker.

Bij Lindenhoff. Doen wij ook niet elke dag hoor.



Dolfje, ik maak ook geen lijstjes, behalve als ik erg veel nodig heb; meestal vergeet ik het dan mee te nemen, maar never mind, eenmaal opgeschreven onthou je het beter. Ook leuk om 'impulsief' te kopen. Mijn ervaring is dat mannen zich so wie so niet aan lijstjes houden, vind ik eigenlijk wel een aardige eigenschap ... heb je ineens allerlei verrassende dingen in huis.



Voetbal is weer een 'feest', zie ik met een half oog.
Alle reacties Link kopieren
Fjorg, dat is dicht bij mijn thuis :-) Niet dat ik morilles nodig heb....



De ruilparty heb ik verkeerd omschreven. Iedereen mag max 20 artikelen (kleding, schoenen accesoires) meenemen om te verkopen.

Bijna nieman heeft iets gekocht. Ik vond dat ik er leuke dingen neer heb gehangen, maar ik heb alleen één riem verkocht. Viel dus beetje tegen.

Het eten viel dan wel weer heel erg mee. Best gezond, fris en pittig. Alleen stukje kipsaté was veel te lang gebakken. Verder thaise kippensoep, rijst met groenten en ananas en veel zoetigheid na. 2 muffins in mijn geval. Ik heb slechtere dagen



Morgen maak ik mojo kip met mandarijnen-zwarte bonen salade. Met munt enzo, lijkt me heerlijk en gezond! Al heb ik wel heel slecht mandarijn uit blik :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Linndaatje schreef op 26 februari 2015 @ 22:41:





Morgen maak ik mojo kip met mandarijnen-zwarte bonen salade. Met munt enzo, lijkt me heerlijk en gezond! Al heb ik wel heel slecht mandarijn uit blik :-)Ah joh, het is heel gek, ik kook altijd vers, maar de enige uitzonderingen zijn: mandarijnen en ananas, kan er niets aan doen maar vind die lekkerder uit blik. En mèt slagroom.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond uiteindelijk voor een soort linzensalade met geroosterde zoete aardappel, rauwe spinazie, komkommer en feta. Wel weer met een bord op schoot op de bank want vriendin kon helaas niet vanavond.



Over boodschappenlijstjes: ik gebruik daar al een jaren een app voor op m'n iPhone met de leuke naam Buy me a pie Echt ideaal, zo heb je altijd je lijstje bij de hand.

En LAman en ik delen een account dus hij kan ook op ieder moment boodschappen doen met het meest recente lijstje bij de hand. Echt een aanrader! (en nee, ik heb er geen aandelen in )
Alle reacties Link kopieren
Was mandarijn uit blik niet ooit bij de keuringsdienst van waarde? Iets met gootsteenontstopper?

Ik ben sowieso gek op lijstjes, overal voor, dus ook voor de boodschappen.



Nu lekker aan een havermoutontbijtje en ga straks hardlopen en daarna klussen in het nieuwe huis van een vriendin. Vanavond maak ik hartige taart met zoete aardappel, spinazie en geitenkaas.
Alle reacties Link kopieren
Fenna, in véél producten zitten ontzettend slechte dingen. Als je dat allemaal wilt mijden dan heb je een erg beperkt dieet. Ik weet het daarom niet eens allemaal weten. Ignorance is bliss. Tuurlijk, ernstige gevallen moet iets aan gedaan worden. Maar echt, alle e-nrs, conserveringsmiddelen en andere chemische toevoegen... En ook natuurlijke toevoegingen die slecht kunnen zijn, hou op hou op. Als je daar je aandacht op let wordt je vanzelf depri

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven