Psyche
alle pijlers
Ik ben anders.
woensdag 13 augustus 2008 om 13:51
leidinggevend zou ik ook graag willen. dat blijkt toch redelijk moeilijk te zijn. althans met mijn ideeen. bijv. leidinggevende in een asiel: kun je tegen het moeten laten inslapen van dieren? gelukkig is de RAD al niet meer, dus dat scheelt alweer een aantal onterechte inslapingen per jaar, maar er zijn er genoeg door onjuist handelen of capaciteiten van mensen worden ingeslapen. zels onkunde in het asiel zelf!!!! Ga eens op zondagochtend ofzo vrijwilligerwerk doen in een asiel. Heb ik ook gedaan. perfecte manier om je te orienteren en alvast wat werkervaring op te doen!
woensdag 13 augustus 2008 om 13:56
(geen zin om tegen schenen te schoppen)
Ik zie her zoveel goedbedoelde ideeen. ik heb ze zelf ook al allemaal gehoord. Als mijn gevoel het goed heeft is verhuizen/ andere baan oid niet het geen waar Kym mee geholpen is. Het is niet zo dat met een ander huis alles beter wordt. Grote kans dat je op korte termijn weer tegen hetzelfde probleem aan loopt omdat het probleem niet uit je omgeving komt maar uit jezelf. Je moet jezelf leren kennen om te weten waarom je klem loopt in bepaalde situaties. Dan pas kan je een nieuwe omgeving voor jezelf creeren waarin je wel kan functioneren.
Ik zie her zoveel goedbedoelde ideeen. ik heb ze zelf ook al allemaal gehoord. Als mijn gevoel het goed heeft is verhuizen/ andere baan oid niet het geen waar Kym mee geholpen is. Het is niet zo dat met een ander huis alles beter wordt. Grote kans dat je op korte termijn weer tegen hetzelfde probleem aan loopt omdat het probleem niet uit je omgeving komt maar uit jezelf. Je moet jezelf leren kennen om te weten waarom je klem loopt in bepaalde situaties. Dan pas kan je een nieuwe omgeving voor jezelf creeren waarin je wel kan functioneren.
woensdag 13 augustus 2008 om 14:11
woensdag 13 augustus 2008 om 14:11
Klopt, je neemt jezelf mee naar een andere situatie. Maar de manier waarop je in een andere situatie zit kan wel weer heel veel inzicht geven over jezelf. Als je blijft zitten waar je zit en niets doet dan gebeurt er niets, ook zelfinzicht klopt niet opeens aan de deur, dus ik zou er niet op wachten.
Eerst in de huidige situatie persoonlijk groeien en dan een ideale situatie opzoeken is wel een heel mooi streven, volgens mij is het alleen niet zo reeel.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je je leven moet omgooien TO, maar misschien is een kleine wijziging van jouw situatie handig om uit de 'vastheid' te komen. Kan ook zijn dat jij dat niet nodig hebt hoor, dat weet je zelf het beste.
woensdag 13 augustus 2008 om 14:31
Kym ik kan je van hart mijn coach aanbevelen. (vrouw, nuchter, verstand van zaken) Ik weet niet waar jij woont, ze zit vlak bij arnhem.
http://www.gac-coaching.nl
Ik hoop dat je er wat aan heb.
Succes.
http://www.gac-coaching.nl
Ik hoop dat je er wat aan heb.
Succes.
woensdag 13 augustus 2008 om 15:05
woensdag 13 augustus 2008 om 15:14
heel veel ja: hier verder kijken en mij er niet op aanvallen
woensdag 13 augustus 2008 om 15:21
En als je dat dan bent he. Wat dan? Dan weet je dat er meer mensen zijn zoals jij en dat het een naam heeft, wat kun je daar voor de rest dan mee? Anders dan het aanwenden als excuus om dingen niet te hoeven, te kunnen of te doen?
Het is geen ziekte ofzo. Je bent alleen een beetje anders. Niet eens zo heel veel anders, het heeft zelfs een naam.
Ik herken me zelf trouwens ook wel in de meeste dingen maar zie mezelf liever als een individu die gewoon haar eigen weg zoekt in het leven, ook als dat een andere weg is dan veel anderen nemen.
Het is geen ziekte ofzo. Je bent alleen een beetje anders. Niet eens zo heel veel anders, het heeft zelfs een naam.
Ik herken me zelf trouwens ook wel in de meeste dingen maar zie mezelf liever als een individu die gewoon haar eigen weg zoekt in het leven, ook als dat een andere weg is dan veel anderen nemen.
woensdag 13 augustus 2008 om 15:26
woensdag 13 augustus 2008 om 15:27
Ja, ik herken me ook in dit lijstje (sorry ben niet Suzeli) maar er zijn waarschijnlijk nog 100.000 lijstjes waar ik me zelf in herken.
Als je denkt hoogbegaafd te zijn dan kun je dat beter irl laten onderzoeken. Maar ja, wat heb je eraan? Kan me voorstellen dat je er als kind wat aan hebt, maar als volwassene? Niks toch?
woensdag 13 augustus 2008 om 15:33
Dit is offtopic, maar wat ik eraan heb is dat het veel duidelijk maakt en dat ik bepaalde onderdelen van mijn gedrag of persoonlijkheid beter kan begrijpen. Het verschilt per persoon of je er iets aan hebt. Ik heb er wel wat aan en vind het fijn als ik dingen kan verklaren die ik eerst raar vond of niet snapte van mezelf...
woensdag 13 augustus 2008 om 15:34
Dit zijn de dingen die er voor zorg(d)en dat ik absoluut niet lekker in mijn vel zat en zwar in de knup raakte op mijn werk:
u denkt dat u ongelijk heeft omdat alle anderen iets anders denken
u bent zeer trouw en loyaal
u stelt hoge eisen, vooral aan uzelf
u heeft een gruwelijke hekel aan herhalingen van wat net gezegd is
uw denkbeelden worden gewoon genegeerd
u heeft een laag zelfbeeld (laat je absoluut niet zien aan de buitenwereld!)
en daardoor durfde ik niet meer op mijn intuitie te vertrouwen en was ik mezelf niet meer. (kluizenaarsperiode wisselt zich af met sociale periode, stemmingswisselingen)
vrolijke noot tussendoor: er vliegt hier net een ooievaar voorbij, Zo mooi
u denkt dat u ongelijk heeft omdat alle anderen iets anders denken
u bent zeer trouw en loyaal
u stelt hoge eisen, vooral aan uzelf
u heeft een gruwelijke hekel aan herhalingen van wat net gezegd is
uw denkbeelden worden gewoon genegeerd
u heeft een laag zelfbeeld (laat je absoluut niet zien aan de buitenwereld!)
en daardoor durfde ik niet meer op mijn intuitie te vertrouwen en was ik mezelf niet meer. (kluizenaarsperiode wisselt zich af met sociale periode, stemmingswisselingen)
vrolijke noot tussendoor: er vliegt hier net een ooievaar voorbij, Zo mooi
woensdag 13 augustus 2008 om 15:36
Dit soort lijstjes ontneemt mij juist de vrijheid om te zoeken naar wie ik werkelijk ben. Me confirmeren aan een lijstje is als dingen vinden waar ik helemaal niet naar heb gezocht en waar ik dus niet alleen niet kritisch genoeg tegenover sta, maar ook waar ik me meer verwarring mee op de hals haal dan nodig is.
Bovendien is zo'n lijstje ontzettend vaag, iedereen kan zich erin vinden:
Je bent creatief als je zelf kerstkaarten maakt maar ook als je een carriere a la Wibi Soeriadi hebt, wel effe een verschilletje, hoogbegaafdheidstechnisch.