En, wat eten we vandaag?

01-11-2014 13:04 3081 berichten
Alle reacties Link kopieren




Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier http://forum.viva.nl/forum//en-wat-eten ... s/221428/0. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik ben thuis en het eten staat aan,beetje vroeg maar ga wel sporten. Hoop wel dat de regen dan weg is want dat haat ik.

We eten weer geroosterde krielaardappelen in de schil met een braadworstje en een komkommer/romaine salade.



Morgen enchilada's,nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
De training was echt super. Veel goede kennis opgedaan. Helaas op de terugweg alleen maar file gehad

Net gehoord dat lief veilig is geland. Gelukkig, na dat verschrikkelijke nieuws van vandaag. Nu lekker m'n kikkererwtenstoofje opwarmen.



Stoer dat je gaat Dolf!
Alle reacties Link kopieren
Ja ben net thuis Koor en ben toch wel trots op mezelf! Ondanks de regen,eigenlijk alleen in het begin gelukkig, maar alles is nat en dat is met opdrukken en burpees etc niet zo fijn.

Ik baal wel van mijn ademhaling,denk echt dat ik door een te hoge ademhaling niet heel goed vooruit kan.
Kan me voorstellen dat je blij bent dat je lief weer is geland Koreveen, vooral nu.



Goed bezig dolfje!



Kaaaaaaatje, ik stuur m ook naar jou toe. Begreep van GB dat ze er al was vanavond .



Werkweek(je) zit er alweer op voor mij. Vanavond lamskarbonade met mintsaus, wortelen, doperwten en rösti.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vind het ook altijd zo spannend als LAman moet vliegen Koor! Verschrikkelijk nieuws uit Frankrijk inderdaad, vooral de manier waarop! Maar ik hou me er altijd maar aan vast dat er heel veel meer vluchten goed aflopen dan fout aflopen...



Ik hou het vanavond weer even makkelijk, gisteren al boodschappen gedaan. Prosciutto ravioli (of eigenlijk zijn het van die leuke buideltjes die gevuld zijn met prosciutto vlees-vulling) met verse erwtjes, tomaat en salami. Pestosausje erbij.

Dan kan ik al iets eerder eten dan LAman, want ik red het niet ivm honger om te wachten tot hij thuis is
Alle reacties Link kopieren
Ik had de hele middag in de ijskouwe regen op een trapje het dak van de camper staan ontdoen van levende organismen (nou ja, mos vooral) en daarna zo lekker in m'n boek beland dat ik echt geen zin had om te koken. Dus pizza besteld. Hij was lekker. Morgen beter, qua gezond eten. En qua weer, hoop ik, want ik wilde eigenlijk heel veel buiten doen, vandaag en morgen, maar na een uur of 3 kleumen vanmiddag was ik er wel klaar mee.
Was er idd meteen naar toe gegaan, Teig. We gingen naar de film (die niet zo geweldig was maar soit) en het was in de buurt. Eten was top! Vooraf anti pasti misto omdat Teig zo enthousiast was. We hadden een vega/vis mix en dat was echt geweldig. Daarna had Brown pasta Vongolo en ik (natuurlijk) risotto ai funghi i tartufo. Heerlijk. En echt goede bediening. Toptent, zeker voor herhaling vatbaar.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk GB!

Ik hoop ook op beter weer voor vandaag. Wil eigenlijk ook buiten aan de slag. Ga zo eerst sporten en zie dan wel. Vanavond eet ik een hartige taart met spinazie en chorizo. Gevonden op een welbekend foodblog .
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker Fenna. Welke blog is dat?



Wij eten dus enchiladas met guacamole en refried beans.



Vandaag lekker een vrije dag en morgen gaan we een nachtje in een hotel in het zuiden van het land (nog zuidelijker ja :-))
Alle reacties Link kopieren
Oh, nu wil ik de naam van de tent ook wel. FBbericht/appje GB?



Wat een grijze boel zeg. Zo eerst maar eens buienradar checken voor ik bedenk wat ik wanneer ga doen vandaag.



Heb wel alvast in de groentenla gespiekt: wortel, spitskool, lente-ui, alfalfa en pastinaak. Een curry of noodlesoup ligt wel voor de hand, maar het meeste van mijn aziatische smaakmakers zijn op. Al zou ik vanmiddag naar een toko kunnen nadat ik de camper naar de stalling heb gebracht Denk dat het een roerbak wordt met noodles en een eitje erop, daar heb ik wel zin in.
Goedemorgen!



Blij dat GB het ook een fijne culinaire ervaring vond. Zou toch lullig zijn als je er iemand naartoe stuurt en het heel erg tegenvalt... Ik ga er zeker ook nog eens heen. Moosey, ik stuur je wel even via FB.



Vandaag dus lekker vrij, drie dagen weekend. Lief eet vanavond niet thuis dus ik ga lekker vis eten, hij waardeert dat altijd wat minder dan ik. Ik ga een zalmfiletje bakken, simpel met wat dille denk ik, erbij een salade met o.a. avocado en tomaat. Heb wel zin in iets lichts.



Dolfje, veel plezier met je nachtje weg!
Alle reacties Link kopieren
Voor Dolfje. En veel plezier met je nachtje weg.

Lekker dat je ook al weekend hebt Teig.
Alle reacties Link kopieren
@Teig, dankjewel, opgeslagen.



Gisteravond was het in de kantine ouderwetse elleboogjes macaroni. Daarbij een goede salade. En na de spannende wedstrijd nog biertje. Dus vandaag brakjes. Maar ook nog een to do list van 2 a4'tjes. Dus ik ga aan de slag om alles te regelen wat ik moet regelen en dan zien we wel even wat we vanavond doen qua eten. Ik denk nog maar even iets zelf gekookts met veel groentes. Alle berichten over dat vliegtuig negeer ik.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Fenna,had daar wel gekeken maar overheen gelezen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Grrrrrr vanmorgen na het trainen stond ik op de sportschool volledig bezweet klaar om te gaan douchen, komt alles piepend en krakend tot stilstand. Ook thuis natuurlijk geen stroom en dus geen warm water, geen koffie of thee (ik kook op electrische kookplaat) en ik had het me toch koud! Ben met 3 extra truien en een deken op de bank gaan zitten met een boek. En na 2 uur wachten en koukleumen deed alles het eindelijk weer, jeetje wat ben je toch afhankelijk van die stroom!



Enfin, eten ja, euh, witlofsla met gebakken aardappeltjes en een vega groente dingest. Geen inspiratie om verantwoord te doen vandaag

Alle reacties Link kopieren
Oh dat is balen Rastan! Hier ook alles op stroom dus zou hetzelfde probleem hebben.
Alle reacties Link kopieren
Balen Rast! Treinverkeer is ook chaos wegens stroomstoring, maar ik had geluk, zit in een rijdende trein.



Net fijn toko-boodschappen gedaan, zo lekker aan de roerbak. Heb nu al trek.
Zo gek... Brown ging vanochtend naar huis en die appte me ook dat er geen treinen reden en dat in Brownstad ook alles plat lag. Maar hier was alles gewoon normaal. Bizar.



Ik heb trek, maar geen idee wat ik moet maken eigenlijk. Heb broccoli, paprika, lente ui, wortel. Ga even nadenken over een minimale inspanning, maximaal resultaat optie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Pré vakantie stressssssss....



Vanochtend uitgeslapen en toen aan het klooien geweest, maar nu moet ik nog het huis opruimen (schoonmaakster komt nog tijdens onze vakantie), mijn bestuurstaken afmaken en ook nog best wel wat werk dingen afronden. Dus nu baal ik, want ik ben echt nog wel een paar uur bezig voor ik alles af heb. Maar goed, vanaf morgen mag ik elke dag in de zon zitten en genieten van mooi weer, dus misschien moet ik niet te hard klagen.



Ik was net in de supermarkt en kon het niet bedenken. Het werd dus het enige wereldgerecht wat we nog wel eens eten. Kofta. Op één of andere manier vind ik de smaak daarvan echt niet na te maken (zal wel door al die toegevoegde zaken komen). Nou ja, er zit nog redelijk wat groente in en als ik straks terug kom van vakantie heb ik vast weer heel erg veel zin om heel veel te koken, dus dan komt het vast wel goed ;)
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, pré-vakantie-stress, herkenbaar! Het is een beetje af te leren, merk ik. Waar ga je trouwens naartoe?



Die stroomstoring! Voor het eerst sinds tijden weer een taxi genomen; moest iets presenteren/doorpraten. Eigenlijk haat ik dat: zo'n vies, bungelend geurboompje, niet verstaanbaar zijn, vragen hoe hij zal rijden ('Zullen we via de Zebrakade, of via het Olifantsplein?' Hoezo, jìj bent toch de chauffeur?), stomme irritante muziek aan ....



Georgie, soms heb je van die dagen dat je liever wil dat een ander het allemaal verzint. En dat het dan ook nog héél lekker is, & gezond.



Maar goed, het is Weekend!!

Zo meteen komt mijn vriend allemaal tapas maken; we maken er een lange avond van, echt gezellig. Mijn stemming zit erin. Misschien is het toch de lente?
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanochtend op pad om een project in Amsterdam te fotograferen en toen viel inderdaad de stroom uit. Sta je wel even raar te kijken. Dan eerst maar plekjes langs de ramen gefotografeerd. Gelukkig hadden we na 1,5 uur weer stroom.

Rast, oei, dat is net vervelende timing en dan ben je door en door koud.

Bij jou niet, GB? Dat is raar.



Lief is sporten en ik heb net een flinke bak groenten in de oven geroosterd en eet die nu met geitenkaas eroverheen gesmolten.



Veel plezier op vakantie, Kaatje.
Fjorgyn, ik wil het best verzinnen vandaag, als iemand anders het maar klaarmaakt. Ik kan mezelf er slecht toe zetten.



Dat is echt gek, KV. Nee, echt niets van gemerkt. Waar ik vanochtend was heeft de stroom het gewoon de hele ochtend gedaan.
Mezelf de keuken ingeschopt. Roerbak broccoli, wortel, paprika, ui, lente ui met pepers, gember, knof en nam pla. Met rijst. Nogal simpel, maar iig gezond.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad geroerbakt, spitskool, wortel en lente-ui, met een ansjovis, veel gember en garnaaltjes. Ik schoot weer ns wat uit met de chipotle. Had echt maar een derde van zo'n pepertje genomen, maar samme zeg, héét. Toen toch maar een stuk santen erdoor gedaan ookal stond de kokos eigenlijk niet in de planning. Hielp wel, daarna was-ie echt mooi heet, precies niet te. En met geroosterde pinda's eroverheen was het toch erg lekker.



Kaaaaaat, fijne vakantie!! Succes met je vakantie-stress, nog heel even volhouden



Heb je wel gekookt GB? *kijkt streng*
Ja dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven