Mode & Beauty alle pijlers

Haar verknipt... lelijke lagen

30-03-2015 11:59 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst heeft de kapper mijn haar enorm verknipt. Het was al erg genoeg dat ze er zo veel af haalde maar het is nog slecht gedaan ook. Mijn schuine lok was helemaal scheef, oneven en ze heeft er ook lagen in gedaan. Die blijven letterlijk 5 minuten recht met de steiltang en daarna krullen ze a la Rachel weer naar binnen... :'(. Ik haat mijn haar nu. Heb wat ik kon fixen laten fixen bij een andere kapper maar zit nog zeker 6 a

10 maanden met die lagen... elke 2 maanden ga ik er 2 a 3 cm af laten knippen denk ik. Bah :'(. Nu loop ik maar met mijn haar in een staart of knotje...
Als je echt een Rachel-coupe had, is het trouwens wel goed geknipt. Het is alleen niet wat jij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Met pony toen.
Alle reacties Link kopieren
quote:floddertjezoveel schreef op 30 maart 2015 @ 14:18:

Als je echt een Rachel-coupe had, is het trouwens wel goed geknipt. Het is alleen niet wat jij wilde.Nee dat is het ook niet.
quote:prettymachines schreef op 30 maart 2015 @ 14:18:

Met pony toen.

Lady Gaga heeft zoveel kapsels en pruiken met pony's gehad.

Als je tegen de kapper net zo duidelijk bent geweest, snap ik wel dat ze je niet begrepen heeft.

Ik zou de volgende keer geen lineaal meenemen, maar een plaatje van wat je bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb mijn vaste kapster weer en die weet precies hoe ik het wil: een lengte met een pony of lok, zoals altijd.



Ik wil gewoon dat ze er genoeg af knipt zodat ik na 6 maanden ongeveer weer een lengte heb.
[img]http://www.morefashionable.com/wp-conte ... rstyle.jpg[/img]
Alle reacties Link kopieren
Ja, het model weet zij ook wel, gaat me er om dat die lagen er zsm uit zijn maar ik er niet uitzie als cleopatra.
Alle reacties Link kopieren
Kom alsjeblieft niet aan met een liniaal zeg.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ja ok, dat is inderdaad wel raar, maar 2 cm lijken ze ook nooit te snappen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gehad. Die kapster is toen ook ontslagen.

Er zijn kapsters die het gewoon niet hebben, die niet kijken hoe je haar valt en niet luisteren naar de klant.



Ik heb mijn haar toen laten bijknippen (hoe raar dat ook klinkt) en het is nu bijna een jaar geleden en het is nog niet helemaal opgelost.

Je kan niet anders dan het laten groeien en het was laten bijknippen. Eventueel strengetjes draaien en vastzetten met speldjes?
Alle reacties Link kopieren
Ontslsgen is het wicht helaas niet. Maar de laatste keer dat ze er was meed ze me. Ze wist dat ik zwaar ontevreden was.
Alle reacties Link kopieren
Erg voor je



Ik weet hoe het voelt. Een vriendin van mij heeft mijn haar een keer verknipt.

Jaaaaaaaren geleden. Ik zag er niet uit.

Kon ook echt janken erom want haar is gewoon erg belangrijk.

Ik vertrouw kappers ook vaak nooit. Ze willen altijd maar een kort, pittig koppie knippen.

Hoe vaak ze mij niet hebben geprobeerd over te halen is echt onvoorstelbaar.

Dan liepen ze zelf met die afschuwelijke korte halve kant opgeschoren a-symetrische kapsels.

Nou..ik hoef dat niet hoor. Of ze gaan snijden iplv knippen in fijn haar. Ook zoiets stoms.



Kun je er geen haarstukje in zetten? Zo'n 3 kwart met die klemmetjes?

Heb ik ook een keer gedaan toen ik niet blij was en dat was een geweldige oplossing.

Zag er echt mooi uit en je eigen haar is zo weer lang.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde hier, ingeknipt en lagen in mijn dunne haar..en nee, dat was niet waar ik om gevraagd had, t kind ging gewoon los op wat zij in haar hoofd had. Na de eerste knip heb ik stop gezegd, maar toen moest de rest ook, want scheef. Daarna knipte ze nogmaals scheef in, en hup, weer moest alles korter om t symmetrisch te krijgen.

Ik kan t niet eens vast zetten zo kort is het..ben nu n jaar verder en t is nog niks. Ik laat nu bij n andere kapper iedere 3 maanden n stukje van de onderkant afknippen om t eruit te krijgen. Laten groeien zit er voorlopig nog niet in. Eerst die door de ratten aangevreten plukken eruit.

bijna t idee dat ze t expres heeft gedaan..
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk snap ik niet dat je het iedere 2 maanden laat knippen.

Waarom niet om de 4 maanden? 2 maanden is 2 a 3 cm, en dat zet niet echt zoden aan de dijk.

Toen ik mijn lagen er uit liet groeien (en mijn haar langer) ging ik na 4 maanden naar de kapper en een half jaar later nog eens. Nu zijn ze er bijna uit en heeft me maar heel weinig kappersbezoek gekost.

Ik was niet altijd even blij met mijn haar maar daar groeit het niet harder van.

Zelfde als toen ik van een korte boblijn naar lang haar ging, gewoon even accepteren en creatief mee omgaan.



Je kan het namelijk ook overdrijven.
Lijkt mij dat als het ook gekleurd moet worden, je na 2 of 3 maanden sowieso terug moet.

Alleen moet het nu dus elke keer ook bijgeknipt worden om zo snel mogelijk van dat lagen-kapsel af te raken.





Ben ik blij dat ik mijn haar niet laat kleuren. En dat ik ook geen lagen laat knippen.

Hier overigens ook ... als ik 5 centimeter vraag knipt de ene er 3 centimeter af - waardoor ik eerder terug kan - en een andere knipt er 7 af.

Ik zou bijna een lat moeten meenemen en met spray zelf exact moeten tonen waar ze moeten knippen.

(Ik heb zelf lang haar en ik laat het elke paar maanden een keer bijknippen.)
Rot idd. Ik vind ook altijd andere dingen dan kappers (de meeste dan), vandaar dat ik het de moeite niet waard meer vind om er heen te gaan, erger me er dood, heb geen zin in small talk en dus verf en knip ik zelf. Natuurlijk is dat lastiger bij je zelf, maar als je geen hele grote wensen hebt gaat het prima.



Met gewoon verf die ze in de salon ook gebruiken en een scherpe schaar en zo'n schaar om wat uit te dunnen. Honderden artikeltjes, filmpjes en wiki-hows lezen en dan spaar je een leven lang uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een slechte hand oog coördinatie waardoor knippen niet goed gaat. Helaad! Wat kut richelle, 😯ben blij dat ik het in ieder geval vast kan zetten. En ja als ik het laat bijverven kan ik net zo goed bijknippen. Kan ik het ook sneller weer los dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 30 maart 2015 @ 15:06:

Kom alsjeblieft niet aan met een liniaal zeg.



Ik zeg altijd bijna drie keer en dan laat ik met mijn vingers zien hoeveel ik er vanaf wil zoveel wil ik er vanaf en niet meer.

Als je zegt puntjes dan gaan ze er veel meer vanaf knippen.

Die kappers snappen nog steeds niet dat als mensen puntjes eraf zeggen dat ze daarmee geen 6 cm bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben gewoon duidelijk de komende kee. Maar soms moet ik nog steeds nanken als ik me bedenk hoe lang dit nog gaat duren....
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar je vind jezelf wel heel zielig. Tis kut maar so be it. Probeer er wat van te maken, wees creatief. Als je iedere keer gaat zitten huilen als je in de spiegel kijkt dan krijg je een heel zwaar leven.

Over een half jaar is het beter. Vraag anders of de kapper een goede tussenoplossing heeft zodat je niet zit te wachten tot de lagen er uit zijn. Dan kan je vanaf daar je haar weer laten groeien naar het nodel wat je wil.



Sorry dat ik zo bot ben maar ik kan niet zo goed tegen types die zeggen " ik vindhet zo erg.... Wie weeeeet hoe lang ik nog zit te wachten....... Er is mij zo'n groooot onrecht aangedaan...".



Kan je het nu veranden? Nee? Dan kan je je of druk maken of het laten gaan. laatste is voor jezelf wel prettiger denk ik zo!
Alle reacties Link kopieren
Het zal best prettiger zijn om te denken 'ach, wat maakt het uit, groeit wel weer',

maar onderschat het niet hoe ongelukkig je kan zijn als je haar naar de klote is geknipt.

Ook nog door iemand die op een kappersschool heeft gezeten maar duidelijk niet

luistert naar de wensen van de klant.

Ik heb regelmatig mensen in tranen gezien als ik bij de kapper zat.

Haar is gewoon belangrijk. Het is geen wijnvlek op je poot die je altijd kan

bedekken. (wat ik heb) Een jaar voor schut lopen is heel lang.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is 3 jaar geleden mijn haar verknipt.

ben daarna niet meer naar de kapper geweest.

Het is wel vaker dat het niet helemaal naar mijn zin is gedaan maar de laatste keer zei de kapster zelf dat het niet helemaal goed is gegaan.

Had haar tot in mijn taille en wilde het op bh lengte met veel laagjes kwam thuis met een bob op kaak lengte.

Ik kan het gevoel van balen en dat is nog licht uitgedrukt echt goed voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan dat toch gebeuren? Dat je bh lengte vraagt en ze knippen een bob.

Ik snap het niet. Ik vind dat zo stom...
Dat is wel een hele grote misser, daar heb je toch niet voor betaald hoop ik? Ik denk zelf dat het met lengte nog wel eens mis gaat doordat ze het haar nat maken en dan knippen. Als het dan droog is, is het bij mij nog wel iets korter dan het leek toen het nat was. Maar BH lengte vragen en bob krijgen? Dat is gewoon een slechte kapper. Dacht ze soms dat je een bandje in je nek had?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin is kapster en het kwam bij mij als kakken opzetten ben altijd heel gierig wat mijn haar betreft ben altijd trots op nijn Zuid Europese dikke bos met haar maar ik stond die ochtend op en had echt de kolder in me kop. Ben naar haar toe gereden met een kapsel van Ellen ten Damme heel veel kleine laagjes en van achter in een punt tot bh lengte.

ze heeft gewoon niet goed naar de foto gekeken en zei ja dat is tof en begon met knippen.

achteraf zei ze dat ze dacht dat ik dit bedoelde.

Volgende dag ben ik naar een kapsalon gegaan om het te laten uitdunnen had een champignon model.



Wat een verhaal heb altijd gezegd dat het wel leuk was tegen haar het is toch mijn vriendin.



Ik heb maanden gehad dat als ik in de ochtend wakker werd dat ik dacht ohhhw ja shit mijn haar Was gewoon een soort van imago kwijt.



Maar goed heb de lengte weer terug inniddels😊😊😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven