Lijf & Lijn alle pijlers

Dag kilo's, dag dag 2

30-12-2014 20:33 2041 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEEL: 2

Succes met afvallen!!



Maar ik heb niet gechipst...
Je mag je wegen zoveel je wil, maar op vrijdag geven we standaard aan elkaar door hoor het er met ons gewicht voor staat ;) Als je tussendoor je gewicht wil delen mag dat ook altijd, maar je gewicht van vrijdag komt in de tabel.
Alle reacties Link kopieren
@kevertje: Oeps, dat was even schrikken op de weegschaal dan. Succes deze week. En 2 kilo is wel erg ambitieus inderdaad, maar hopelijk motiveert het getal van de weegschaal van vandaag je wel. Zet 'm op! Vraagje: waarom eet je als tussendoortje een lepel kokosolie?



@Verkje: Klinkt goed je weekendje weg. En wat ben je al een hoop afgevallen zeg!



@XkusX: prima lijstje, heb je een recept van de zalm lasagne?



@catherinah: wow, 2,5 uur strijken?! Dat is lang! Ik ben een luie strijker, lees: ik strijk alleen als het echt niet anders kan. De meeste kleding die vriend en ik hebben hoeven niet gestreken te worden, dat scheelt.
quote:catherinah schreef op 30 maart 2015 @ 17:01:

Ik heb net een niet zo heel gezond tussendoortje genomen... Een stukje ontbijtkoek met een beetje halvarine. Maar ik heb niet gesnoept! Ik vond dat ik wel iets lekkers mocht na 2,5 uur strijken



Hoe gaat het bij jou?



Dat vind ik geen snoep Caterinah dus dit was een officiële snoepvrije dag..

Heb ook 2 sultana's op als tussendoortje. .kan ook gezonder maar ook geen snoep op...

Wel veel gegeten vandaag..komt denk il omdat ik ook zo veel heb gesport.:

Optimel met kellogs, banaan, 6 crackers met mager beleg, 2 sultana's, witte kool-schotel en yoghurt...

En voel me nog steeds hongerig dus neem zo nog een appel..

Als mijn maag zo knort, zal ik het wel nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
En o ja mijn eetlijstje van vandaag:

O - bosvruchten, yoghurt, muesli

T - kiwi

L - 5 crackers (50 cal per stuk) met dun laagje tonijnsalade

T - -

D - kom broccolisoep, 3 stukjes stokbrood met kruidenkaas
Haha jeetjemina, hier ook een luie strijker.

Alleen het hoognodige.

Ik hou niet van strijken.
quote:Liefzoontje83 schreef op 30 maart 2015 @ 20:56:

[...]





Dat vind ik geen snoep Caterinah dus dit was een officiële snoepvrije dag..

Heb ook 2 sultana's op als tussendoortje. .kan ook gezonder maar ook geen snoep op...

Wel veel gegeten vandaag..komt denk il omdat ik ook zo veel heb gesport.:

Optimel met kellogs, banaan, 6 crackers met mager beleg, 2 sultana's, witte kool-schotel en yoghurt...

En voel me nog steeds hongerig dus neem zo nog een appel..

Als mijn maag zo knort, zal ik het wel nodig hebben.



Veel eten is niet hetzelfde als snoepen, ik vind dat we trots op onszelf mogen zijn vandaag!



Mijn buikspieren zijn weer behoorlijk gemarteld tijdens de pilates net, denk dat er bij mij dus niks meer van eten komt. Straks nog wel een soja chocolademelk voor de eiwitten (gewone sojamelk heb ik niet in huis vandaag, morgen boodschappen doen)



Ik heb wel en moeilijk moment gehad vandaag. We hadden nog poffertjes in de koelkast van het weekend... maar, mijn man heeft poffertjes geheten en ik andijvie met gekookte aardappelen. Was stiekem wel trots dat ik zelfs de verleiding heb weerstaan om er eentje te proeven
@ Jeetjemina, ik strijk ook alleen als het niet anders kan, daarom duurt het ook zo lang als ik er dan aan begin :p
Alle reacties Link kopieren
Haha helder catherinah .



Ik ben ook trots op jullie Liefzoontje en catherinah! En ook op mezelf hoor, heb vandaag ook niets gesnoept. En ontbijtkoek is geen snoep vind ik, alleen een wat ongezonder tussendoortje. Maar wel lekker
Alle reacties Link kopieren
Omdat kokosolie gezond is en helpt bij afvallen.. Ben groot fan van kokosolie!



Haha, 2,5 uur strijken is inderdaad wel heel lang! Ik strijk regelmatig zodat het nooit langer dan een kwartier duurt..



Vandaag me aan men eetlijstje gehouden, een goede balansdag!

Straks vroeg naar bed, morgen om half 5 al opstaan, bah!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Jeetjemina, Caterinah en kevertje, super goed gedaan vandaag!!

Inderdaad Caterinah, als mijn buik knort dan moet ik daar toch aan toegeven want anders word ik flauw, maar dan niet met snoepen en zoveel mogelijk gezonde keuzes is dat goed gelukt vandaag. .goed hoor dat je de verleidingen hebt weerstaan, voelt goed toch? Je mag trots op jezelf zijn.

Ik heb nee gezegd tegen heerlijk gebak op mijn werk



Er zit bij mij sowieso wel veel verschil in dagen of mijn lichaam om veel eten vraagt of niet...maar ik luister altijd naar mijn lichaam...

Morgen weer zo'n snoepvrije dag dames?



Heb net iets geprobeerd wat verassend lekker was. ..stukjes appel uit de magnetron met kaneel...leek net een Warme appeltaart
Ik vind dat we allemaal super goed bezig zijn geweest vandaag! Applausje voor onszelf



@ lief zoontje, Als je buik knort mag je wel iets eten lijkt me, dan geeft je lichaam zelf aan dat het eten wil. Of vocht, ik word vaak een beetje misselijk als ik veel te weinig drink (tsja, komt wel veel voor eigenlijk, zou ik ook eens beter op moeten letten). Als je maar gezonde keuzes maakt is het helemaal niet erg om wat meer te eten.



@ kevertje, dat is wel heel erg vroeg... moet je zo vroeg op je werk zijn?



Wat mij betreft, morgen weer zo'n dag! Persoonlijk vind ik de tweede dag vaak het moeilijkst om vol te houden, is dat bij jullie ook zo? De derde dag gaat alweer beter omdat de week dan doormidden is, maar die tweede dag...
Voor mij is de 3e en 4e dag het zwaarst....

Kijk nu op BNN over een plussize model met maat 42, zij is echt prachtig! !
De vierde dag inderdaad... die zou ik nog bijna vergeten. Maar deze week gaan we het volhouden Vijf (of zes, de zaterdag ook nog?) dagen achter elkaar...



Mensen met maat 42 zijn wel eens een verademing op tv!

Ik kijk graag naar perfect, een nieuwe serie met Karen Damen (Karen van K3). Zij is op zoek naar het perfecte leven, ze lijkt net een echt mens ^_^ Zo normaal, een vrouw die liever chocolade en chips heeft dan gezond eten, niet in maatje 36/38 past en wiens huis ook niet altijd even opgeruimd is. Ik weet niet of die serie ook in Nederland wordt uitgezonden, denk van niet eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij word die serie hier niet uitgezonden, zag laatst wel een stukje erover op Facebook voorbij komen.

Vrouwen kunnen ook prachtig zijn met maat 44, als het maar eerlijk verdeeld is. Dan maakt het niet uit of je maatje 38 of 44 hebt vind ik!



Vanmorgen wel weer op weegschaal gestaan, kon het niet laten..

En inderdaad vergeleken met gister alweer een kilo eraf!

Dus nog een kilo te gaan, ik doe mee met een 2e niet snoepdag!



Dat ik zo vroeg ben opgestaan is voor werk en voor hond. Moet zo beginnen met werken maar wou de hond ook nog even los laten lopen, anders zit hij zo lang vast..
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
@Liefzoontje: Hoe heette dat programma wat je gisteren hebt gezien? Zou het wel terug willen kijken.



@kevertje: Dat is inderdaad vroeg. Maar wel fijn voor je hondje dat hij er nog even uit kan! Nog een kilo te gaan, dat lukt vast wel.



Plan voor vandaag:

O - bosvruchten, yoghurt, muesli

T - appel

L - 3 speltboterhammen met geitenkaas

T - -

D - pangafilet, champignons



Dilemma: vanavond komen vrienden op bezoek; ik ga straks wat koekjes en chips kopen. Maar... eigenlijk wil ik er niet van eten. Ik weet dat als ik 1 koekje neem, ik het vaak lastig vind daarna niets meer te nemen. Hoe doen jullie dat?
Kevertje, precies wat jij zegt! Bij die vrouw was het echt prachtig verdeeld...ze had heupen en billen maar was ook nog gewoon mooi in bikini (gewoon strakke buik) ze was ook niet erg dik hoor, maar maat 42.

Was sowieso een prachtige vrouw.

Superstoer dat je weer een snoepvrije dag houdt! Ik doe weer mee!!

Caterinah, ik dacht beste voor mij is tm vrijdag..zaterdag en zondag wil ik wel wat lekkers..

Jeetjemina: weet niet hoe programma heette, maar was van Valerio op BNN gisteren. .....

ik zou dit proberen: neem 1 koekje en eet die heeeeel bewust, geniet er ook echt van. .zeg daarna tegen jezelf: zo is het genoeg, ik neem niet nog meer koekjes. Of doe dat met 1 handje chips, kan ook..

Jezelf alles ontzeggen als het voor je neus staat is erg moeilijk.



Mijn lijstje vandaag:



O: Optimel kwark appel/kaneel met havermout en rozijnen...(was erg lekker)

T: 2 rijstwafels

L: 4 crackers met halvajam

T: -

D: kip/rijst gerecht, aardbei yoghurt

T: warme appel met kaneel



Fijne dag allemaal!
Catherinah, lijkt.me een leuk programma. Ik vind zelf Karen en Kristel erg leuke meiden. Kijk vaak mee met de kinderen naar de wereld van K3 haha, jammer dat ze stoppen...



Jeetjemina, zet er een schaal met komkommer, tomaat en aromat naast. Dat doet het hier zelfs beter dan de borrelnoten haha. Dan kun je daar toch lekker van mee eten?

Maar misschien scheelt het ook dat ik gewoon niks met koekjes heb..



Ik doe ook mee met snackvrije dag!
@ roos, tomaat en aromat klinkt ook wel lekker. Ik ga dat ik eens proberen!

Ik kijk wel eens naar Hallo k3 :p Nog een overblijfsel van de kleuterschool.



@ Jeetjemina, ik zou anders kiezen voor een drankje zonder calorieën en dan toch iets lekkers nemen. Of zoals Roos voorstelde, ook iets gezonds op tafel zetten.

In ieder geval veel plezier vanavond!



@ kevertje, het blijft vroeg, maar je hebt wel gelijk over je pup. Kan hij al zolang alleen zijn dan?



@ lief zoontje, Je hebt gelijk, tm vrijdag!



Succes vandaag dames, we gaan er weer voor vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Catherinah, mijn vriend werkt veel buiten de deur maar ook veel thuis.

Hij ging gisteravond pas om 11 uur naar bed, dus tot die tijd liep de hond los.

Ik ging er vanmorgen dus om half 5 uit, kon de hond 3 kwartier los lopen.

Rond half 7 komt mijn vriend uit bed om de hond naar buiten te doen en dan is de hond tot 9 uur alleen, dan komt mijn vriend weer even thuis. En om 10 uur ging die weer weg, en om 11 uur was ik alweer thuis..

Dus hij is 's nachts opgesloten en overdag meestal niet langer dan 2 uurtjes. Als hij straks alleen buiten kan lopen op het erf, dan loopt die vaker buiten.. Die hond heeft het zo slecht nog niet!

Beetje raar verhaal, maar hoop dat je het snapt



Alleen hebben we verjaardag vanavond, wat meer dan een uur rijden is. Zit te twijfelen of ik mee ga, dan word het wel een lange nacht voor de hond.
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
Mijn eetlijstje van vandaag:

O: 2 volkorenboterhammen en een appel

T: -

L: 1 grote meergranenpannenkoek met stroop (restje van zondag), 2 matze volkoren crackers en een sinaasappel

T: Groot glas water met diksap (wel met suiker)

D: Volkorenpasta met zelfgemaakte saus

T: Stukje walnotenkaas



Op de pannenkoek na vind het een goed dagje, die moest nou eenmaal op.

En dan ben ik zo jaloers op mijn vriend, hij is echt niet te zwaar en word het ook nooit volgens mij.

Ontbijt met 4 boterhammen met veel boter en vaak zoet beleg of bakt tosti's.

Bij de koffie een koekje of 2.

Eet hij even bij de lunch 4 pannenkoeken, 2 afbakbroodjes met kaas en een groot glas chocolade melk.

Daarna even langs de snoeppot en pakt er een handje uit..

Straks bij de koffie weer koekjes en vanavond weer 2 grote borden vol, 's avonds kan een grote koek ook niet ontbreken bij de koffie

En dan bijna elke avond, chocolade, chips en bier..

Om jaloers op de zijn!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Hahaha kevertje, hebben wij dezelfde man?

Die van mij werkt ook buiten en eet zo ongeveer hetzelfde..



Ik heb weer niks gesnoept

Ik vind alleen wel dat ik teveel avondeten Op heb, denk wel 750 calorieën calorieën.

Het werden toch tortillas met kip en 2 tortillas is al 350 calorieën en dan zit de vulling er nog niet in..
@ kevertje, nou snap ik het van de hond en inderdaad, mannen zijn irritant op dat gebied! En als ze dan een kilo kwijt willen snoepen ze 2 dagen niet en ze zijn het kwijt...



@ lief zoontje, goed bezig! Zie je wel dat we het kunnen



Ik heb ook niet gesnoept, maar net wel witlof met ham en kaas uit de oven gegeten, ook niet het toonbeeld van een gezonde maaltijd. Maar het is zo lekker af en toe



Ik heb vanmiddag een appel met kaneel gegeten als tussendoortje, maar ik vond het maar zozo.. warmen jullie die dan nog op? Ik heb de kaneel over de appel gestrooid nadat ik hem geschild had, maar vond het geen succes.
Martel jezelf, kijk na een goede lijndag hoe rudolph (van rudolph bakery) een chocoladetaart bakt hij zag er wel super lekker uit!



Ik ga even lijstjes posten om mezelf te motiveren dit morgen ook nog vol te houden.



Maandag:

O: geroosterde volkoren boterham met halvarine

T: -

L: 2 volkoren boterhammen, 1× halvarine en ontbijtkoek, 1×halvarine en hagelslag

T: Ontbijtkoek met halvarine

D: andijvie, gekookte aardappelen, gebakken champignons

T: 2 volkoren cracottes, soja chocolademelk



Dinsdag

O: 2× beschuit, halvarine en hagelslag

T: -

L: krentenbol met halvarine, 2 handjes tomaatjes

T: appel met kaneel

D: witlof met ham en kaas, gekookte aardappelen, kipschnitzel

T: sinaasappelsap



Vandaag was boodschappendag, vandaar dat de menukeuze nogal beperkt was. Maar, de tweede dag niet snoepen zit erop!

Ik heb een nieuw doel erbij voor morgen, genoeg drinken! Ik denk wel dat ik veel drink, maar alles bij elkaar opgeteld haal ik nog geen 1,5 liter... en dan reken ik ook de koffie mee.



@ lief zoontje, hoe gaat het nu eigenlijk met je zoontje? Is hij alweer helemaal opgeknapt?



@ Jeetjemina, hoe was je feestje nog vandaag?



@ moon, hoe gaat het met jou ondertussen?
Alle reacties Link kopieren
@catherinah: Mooie lijstjes hoor! Goed bezig! Als ik appel met kaneel eet, snijd ik de appel in dunne plakjes en bak het dan met een beetje boter in de pan. Na een paar minuten kaneel erover en smullen maar. Liefzoontje maakt het volgens mij in de magnetron?

Bezoek gisteren is maar eventjes geweest. Werd door de school waar ik werk gebeld. Er was een calamiteit (kan er niet te veel over zeggen ivm eventuele herkenbaarheid) en daarna was het wel gewenst dat ik ook naar school zou komen. Daardoor ook bijna niet gesnoept, alleen 2 koekjes op :-)
@ Jeetjemina, oei, niks ernstigs mag ik hopen? Wel jammer dat zoiets juist gebeurd als je visite hebt, maar stiekem voor jou wel handig

Dus de appel moet warm zijn, dat klinkt al logischer..



Vandaag heb ik zo'n dag dat ik alles eten wil. Ik doe het niet, maar ik zou zo graag iets lekkers willen nu. Nog 2 dagen sterk zijn, denk aan de weegschaal... pfft, wil iemand mij een bemoedigende schop geven? Ik heb nog niks misdaan maar zodat ik het ook niet ga doen. Ook voor mijn huid, vrijdag is het lentebal en ik wil zo graag mijn lente foundation gebruiken, maar die dekt niet goed op pukkels dus ik moet me echt gedragen :( iemand een schop over?



Wat is het hier vandaag trouwens rustig, hoe gaat het met de andere dames?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven