Lijf & Lijn alle pijlers

Dag kilo's, dag dag 2

30-12-2014 20:33 2041 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEEL: 2

Succes met afvallen!!



Maar ik heb niet gechipst...
Alle reacties Link kopieren
Goed plan van die eetlijstjes plannen, ik heb nog zoveel eten liggen wat op moet de komende dagen. Dat moet ik eerst op eten voor dat ik ergens anders aan begin.. Dus ook even plannen!

Gister heb ik toch een slechte dag gehad, niet super slecht, maar wel slecht! Ben toch naar de verjaardag gegaan en heb chocolademousse als toetje gegeten, op verjaardag 1 glas sap, 1 glas Fanta, 1 chocolaatje, wat nootjes en een klein stukje gebak.

Vandaag gaat het super, zonder moeite
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo druk dus sorry als jullie paar dagen niks van me horen. Hier gaat het weer niet zo super. Ik accepteer het maar even. Ik heb het zo druk en veel stress en ben de motivatie even kwijt. En niet sporten helpt ook niet mee.



@Kevertje Ik vind dat je het gister nog best netjes hebt gehouden hoor. Oeh voor chocolademousse heb ik echt een zwak.
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
Haha, dankje Flower. Het viel ook wel mee, maar wou eigenlijk niets ongezonds eten!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Hallo,



Hier gaat nog steeds super!

Dag drie volledig snoepvrij

Wel mega veel honger honger, dus wel zes crackers met slankie op vandaag..

(39 calorieën per stuk), een appel, kiwi en yoghurt met havermout. ..vanavond aardappelen met boontjes en rundervink. .Geen snoep behoefte ook gelukkig
Alle reacties Link kopieren
@catherinah: Kom op meid, even volhouden, je kunt het!!



Qua eten gaat het ff wat minder. Heb 2 stukken taart op vandaag...pff.. morgen weer wat normaler.
Dat is ff schrikken Jeetjemina...



Ahhhhhhjjjjj

Zit ik nog zo trots te vertellen dat ik een snoepvrije dag heb en ook geen trek erin heb..

Nou tot net dan...

Zit mijn man roasted pinda's te eten op de bank en voordat ik het doorheb prop ik ook vier handjes in mn mond :(..
Gelukkig dat het zo goed is afgelopen Jeetjemina! Wat die taart betreft, morgen beter inderdaad.



@ Lief zoontje, Oeps... dat is inderdaad niet zo goed. Kom aan meid, niet verder snoepen en morgen weer een snoepvrije dag!



@ kevertje, Fijn dat het vandaag wel beter gaat, nu dan maar gewoon een balansdag na gisteren.



@ Flower, hoe gaat het nu met je voet? Laat die eerst maar genezen voor je weer aan het sporten gaat...



Hier heb ik de dag toch nog goed overleefd. Mijn lijstje vandaag:



O: 2 plakjes ontbijtkoek

T: -

L: 2 volkoren boterhammen, groenteomelet met paprika, champignons en 2 eieren. Ik heb een keramische pan gebruikt dus geen vet toegevoegd)

T: - (vond dat mijn lunch al genoeg kCal bevatte en niks leek lekker omdat ik zo graag chocolade wilde)

D: Poffertjes (waren aan de datum) en 2 stukjes brioche

T: Schaaltje magere vruchtenyoghurt



Ik heb dus al met al geen goed dagje gehad, maar ik heb ook niet gesnoept (geen chocolade in ieder geval, de poffertjes laat ik in het midden).
Alle reacties Link kopieren
@catherinah: Ik vind je lijstje van gisteren nog best oké. Toegegeven, het avondeten had wat gezonder gekund, maar je hebt in ieder geval niet gesnoept, top!!



@Liefzoontje: Het is ook lastig als iemand naast je op de bank iets lekkers zit te eten en jij zelf niet (althans, dat is mijn ervaring). Maar goed, vandaag weer opnieuw ertegenaan en dan zie je morgen vast resultaat op de weegschaal.



Voor vandaag:

O - bosvruchten, yoghurt, muesli

T - appel

L - 4 crackers met kipfilet

T - -

D - rundergehaktballetjes, lente ui en taugé.



Wat heerlijk is, is dat ik na deze werkdag tot en met dinsdag vrij ben!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees stiekem een tijdje met jullie mee en ik zou graag mee willen doen met jullie. Of vinden jullie het dan te druk worden met al die nieuwelingen?



Ik ben al een tijdje aan het lijnen en nu precies 10 kg afgevallen. Ik weeg nu 79.5 kg bij 1.70 m en ik wil sowieso nog 10 kg afgevallen.
@ Caterinah: trots op jou! Weer niet gesnoept!!!!!



Jeetjemina: klopt dat is niet eerlijk als iemand naast je zit te snacken.

Mooi lijstje!! En heerlijk he zo'n lang weekend.. ik morgen nog werken en dan tm woensdag vrij



Welkom Hamm!! Als ik alleen voor mezelf spreek, kunnen we makkelijk meer schrijvers erbij gebruiken .

Super knap dat je die 10 kg al kwijt bent! !



Ik heb stiekem al gewogen vanmorgen en ben gelijk gebleven ten opzichte van vorige week vrijdag.

Misschien doet 1 goede lijn dag nog wat vandaag ..En heb gisteren avond veel zout op..

Heb eigenlijk wel een nieuw doel, wil 18 mei 70 kg wegen, want we gaan op vakantie met 13 vrienden en zes kinderen en wil dan mooi in bikini zijn..

Ben nu niet echt dik, maar heb nog vet aan mijn buik en alle meiden die meegaan zijn superslank...

Ik wil trouwens toch proberen om zaterdag ook nog mee te pakken als gezonde keuzes dag.



Ik vind echt super jammer dat we niet weten waarom MBB niks meer laat horen, maar ik krijg steeds meer het ide e dat ze zich niet meer gaat melden..

Misschien is het toch wel handig om een nieuw topic te openen met schema, zodat we ons gewicht bij kunnen houden?
Mijn lijstje vandaag:



O: optimel kwark met havermout en paar rozijntjes

T: eierkoek

L: volkoren Italiaanse bol met 30+ kaas, tomaat en komkommer, 1 cracker jam

T: appel met kaneel

D: kip/ rijst gerecht.



Ik wijk niet af van dit lijstje! !
Welkom hhham! Wat mij betreft kunnen we wel wat nieuwe schrijvers gebruiken. Super goed van die 10 kilo! Ik hoop dat je bij ons genoeg motivatie kunt vinden om de andere 10 ook kwijt te raken.



Wat heerlijk, al die lange weekenden. Ik zal naar voor meer houden dat ik al een week vakantie heb zeker :p en hierna nog 2.



@ Jeetjemina, als jij rundergehaktballetjes maakt, waar kruid je die mee? je lijstje ziet er netjes uit.



@ lief zoontje, mooi lijstje! Succes vandaag! Je lunch ziet er lekker uit, waar koop jij Italiaanse bollen?

Wie gaat dat nieuwe topic openen?



Stiekem ben ik ook trots op mezelf Ik denk dat ik het vandaag ook nog wel vol kan houden, morgen wil ik er goed uitzien op het lentebal! Ik heb mijn jurkje gepast en het zit redelijk goed, ik vind alleen dat mijn buik toch best veel de aandacht opeist...
Alle reacties Link kopieren
Hhham, welkom.

Super van die 10 kilo, hoe heb je dat aangepakt?



Liefzoontje, dat doel moet lukken! Je woog toch ook niet zoveel meer?

Succes met je eetlijstje!



Nieuw topic openen, ja wie wil dat doen?

Ik ben niet zo handig met tabellen, (na mijn maand sporten topic was ik er wel klaar mee) dus dat is niets voor mij!



Mijn eetlijstje:

O: Special K flakes met magere melk (die flakes liggen hier al een half jaar, dus nu even opmaken!) + 2 volkorencrackers met kaas

T: 1,5 boterham (wit)

L: Wrap met zalm en ijsbergsla

T: Sinaasappel

D: Goed gevulde groentesoep en een kaasburger

T: ?

Dit is ongeveer mijn plan vandaag, geen zin om streng te doen.

Heb vandaag ook een mega paasei van chocolade gekregen met daarin allemaal paaseitjes en bonbons .

Waarom krijg ik eten als "cadeau" , geef met toch een keer iets wat ik niet op kan eten!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
Heb trouwens gister bij de Jumbo volkoren wraps ontdekt!

Heb nog 1 pakje "gewone" liggen en daarna stap ik over naar de volkorenversie.



En heb gister een gevulde paprika gemaakt, misschien ook iets voor jullie?

Beetje zilvervliesrijst koken en dan wat groente roerbakken, wat je in huis hebt (ik had ui, knoflook en wortel) kruiden naar smaak toevoegen en de paprika er mee vullen. Daarna even bedekt (deksel/aluminiumfolie) in de oven op 200 graden en smullen maar.

Lekker, gezond en niet zoveel calorieën!

Kun je natuurlijk ook een eigen versie van maken!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Haha, ja, precies die tabel :p Daarom stel ik me ook geen kandidaat om dat topic te openen. We kunnen anders ook een account aanmaken en het wachtwoord naar elkaar sturen en dan je eigen deel bijhouden? Dan deelt iedereen eerlijk mee in de ellende



Die paprika klinkt echt lekker Kevertje! Ik ben dol op alles met paprika, ga het zeker proberen! Heb je daar een rode of gele paprika voor gebruikt?

Dat cadeau... het is lief bedoeld? Het klinkt wel heel erg lekker in ieder geval! Bewaar het anders voor als je ongesteld moet worden, dan kan je het vocht vasthouden de schuld geven op de weegschaal (oei, dat klinkt slecht zeker...)
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Ik doe sinds iets meer dan 8 weken aan Sonja Bakker.. ik vind het heel goed te doen, maar ben deze week in een iets minder streng boek begonnen. Ik zal dus niet meer zo snel afvallen waarschijnlijk, maar dat geeft niet.



Ik type nu op mn telefoon en dit is niet zo handig, dus ik zal later uitgebreider op jullie reageren!
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie goed bezig met snoepvrije dagen! Hoe doen jullie dat? Gewoon streng zijn en het niet pakken of hebben jullie een andere tactiek? :p.



@Catherinah Tja voet.. wat moet ik er van zeggen. In het begin toen ik die medicijnen had, dacht ik echt dat het beter ging. Maar sinds paar dagen doet het gewoon weer pijn en het tintelt als ik mijn voet op til. Het doet wel minder pijn dan eerst, dus ik loop niet meer mank maar ik merk wel dat het nog niet helemaal goed is. Ik wil gewoon dat het snel over gaat.. Ik wil sporten en ik weet ook niet waarom mijn voet zo stom doet :(. Goed lijstje hoor!



@hhham Welkom! Wow al 10 kilo afgevallen, super!



@LIefzoontje Je lijstje klinkt lekker! Vooral die italiaanse bol haha, heerlijk!



Het enige met de paasdagen wat minder gezond gaat zijn is dat ik 1e paasdag ga wokken (oeh lastig) en dan de brunch op zondag. Verder geen paaseieren in huis of iets dergelijks dus ik zie die dagen eigenlijk als gewone dagen met niets bijzonders . Vanavond ga ik gezellig wat eten met oud studiegenootjes die ik tijdje niet meer heb gezien. We hebben 1 uur om te eten dus het zal wel iets van een broodje worden dus als avondeten niet enorm ongezond. Heb wel vandaag pakje chocolademelk op (130 kcal), maar ik had er zo'n zin in! Heb vanochtend geen tussendoortjes genomen dus dat compenseert hopelijk. Ohja en ik heb vanochtend een beetje gesport en mijn voet proberen te ontlasten . Morgen ga ik niet wegen, maar volgende week weer!
What you do today, can improve all your tomorrows.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren eindelijk definitief onder de 100 gebleven voor 3 weken.

Toen ik in Januari 2014 merkte dat ik 120 woog had ik al zoiets van, nu wordt het tijd om er wat aan te doen.

Dus eerst maar eens gestopt met het drinken van liters suikerwater in de vorm van "energie" drankjes, icetea, vruchtensappen enzo.

In September 2014 woog ik nog 110kg en begonnen met krachttraining.

Deze Januari zat ik op 105 kg waarna ik mijn dieet maar eens ben gaan aanpassen naar Veel meer zuivel en een andere regelmaat. Vanaf toen ging het gestaag naar beneden met ongeveer een halve kilo per week.

drie weken geleden zat ik tegen de 100 aan (minder zonder sportkleding/schoenen), afgelopen week toch nog de 100.5 aangetikt en nu alsnog onder de 100.



Met een lengte van 186 heb ik nog wel iets te gaan. Al merk ik wel dat ik door de krachttraining wel wat meer spieren heb opgebouwd, het deadliften van 150% lichaamsgewicht en een squat van 100% is nu mijn streven, en die is in de buurt.



Qua eten is het nu veel Magere kwark, eieren, kipfilet, sla, bonen, wat noten en rood fruit. Vooral de eieren en magere kwark helpen met het verzadigd voelen waardoor ik minder eet. Ook helpt het om vers en zelf bereid voedsel te gebruiken ipv afgemaakt geconserveerd voedsel.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil op zich wel de tabel maken hoor. Maar in welk programma ga ik dat doen en hoe sla ik dat dan op en hoe komt het in een topic terecht?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet alleen hoe je een tabel maakt in dit forum en dat is echt geen fijne methode..

Verder weet ik het niet..
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Ik ook niet... ik stelde wel stoer een nieuw topic voor maar ik ben daar niet goed in en ben bang dat ik hem niet zo stipt kan bijwerken als MBB...
Haha, ik denk eerlijk gezegd dat daarom niemand haast heeft om dat nieuwe topic te openen... Ik zou ook niet weten hoe ik zo'n tabel moet maken/bijhouden...



@ flower, mijn snoepvrije dagen komen denk ik ook omdat ik gewoon geluk heb met de periode Tijdens mijn tweede pil-week heb ik nooit zoveel eetlust, vandaar dat ik het nog redelijk goed vol kan houden. Ik wil dan wel iets lekkers, maar omdat mijn maag niks van hongergevoel laat merken is het wel te doen om niks te pakken...



@ Hhham, bij Sonja is het vooral belangrijk dat je haar boeken blijft volgen, zodra je stopt met dat dieet ga je heel veel aankomen. Zolang je haar adviezen blijft opvolgen val je af of blijf je op gewicht, ligt eraan welk boek je volgt. Ergens is het ook wel makkelijk om iemand te hebben die je precies verteld wat je mag eten op een dag. Ik vrees alleen dat ik daar veel te eigenwijs voor ben... Maar zolang het voor jou werkt zou ik zeggen, ga zo door!



Mijn lijstje van vandaag:



O: special K, sojamelk, cappuccino

T: -

L: 2 volkoren boterhammen, halvarine, 30+ kaas, tomaat en komkommer (geinspireerd door Lief zoontje)

T: -

D: Kalkoenfilet met korstje (van paasassortiment ah) gekookte aardappels en sperzieboontjes

T: 2 plakjes ontbijtkoek (nu hij open is moet hij ook op natuurlijk)



Ik weet dat ik vanmiddag een tussendoortje heb gemist, het leek me anders wat veel worden met die kalkoen van vanavond.
Ik zou serieus niet weten hoe ik zo'n tabel moet maken en of dat lukt via mijn telefoon (momenteel alleen via mijn telefoon internetten)

Caterinah weer niet gesnoept? Supergoed!

Lekker he zo'n broodje Gezond ..Italiaanse bol is gewoon een bruine bol of witte..

Heb er ook nog klein beetje yofresh op gedaan.

Ik heb ook niet gesnoept.

Had wel gezegd dat ik me strikt aan mn lijstje zou houden, maar mijn maag in knorde net echt, dus heb nog 2 crackers met plakje 30+ kaas op, want honger lijden vind ik niks.

Al met al een dagje van rond de 1500 ccalorieën, prima dus.

Goed bezig Jaw!, wil je ook meeschrijven?

Flower, Hopelijk kan je snel weer sporten.

Roos, hoe gaat je challenge?
Tsja, ik heb iets te bekennen. We liepen vanavond over de kermis en daar heb ik een ijsje gekocht Ik heb mijn week ook niet volbracht dus. Maar het was wel lekker! En de ontbijtkoek heb ik niet gegeten, dus het was een tussendoortje...



@ Lief zoontje, honger lijden is ook nergens voor nodig denk ik. Niet eten als je geen honger hebt, dat wel. Maar als je maag echt om eten vraagt kan het denk ik geen kwaad om iets gezonds te eten. Goed bezig vandaag dus!
quote:catherinah schreef op 02 april 2015 @ 17:44:

Mijn lijstje van vandaag (verbeterde versie):



O: special K, sojamelk, cappuccino

T: -

L: 2 volkoren boterhammen, halvarine, 30+ kaas, tomaat en komkommer (geinspireerd door Lief zoontje)

T: -

D: Kalkoenfilet met korstje (van paasassortiment ah) gekookte aardappels en sperzieboontjes

T: ijsje met 2 bolletjes (juist, waarom ik er dan niet 1 genomen heb? Ik kon niet kiezen, chocolade of straciatella...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven