grrrr kl**e colporteurs...

31-08-2012 12:22 98 berichten
wil ff mn verhaal kwijt (al is het niet zo dramatisch) en ff bevestiging dat ik het goed heb gedaan



qua energieleverancier zit ik al een tijd bij Greenchoiche. kwamen er net 2 gasten aan mijn deur (met een bordje van de nuon) met een verhaal over dat in mijn straat alle energie weer onder 1 naam gaat om de transportkosten te verminderen enzovoort. om eerlijk te zijn ik vond het een geloofwaardig verhaal. toch heb ik niks getekend omdat ik het erg vond lijken op colportage... (ik ben vrij direct dus ik zei ook dat ik het meer vond lijken op aansmeerderij )

ook apart, ik heb zo'n anti colportage sticker op de deur, maar daar trekken ze zich weinig van aan.

nou ja ik voor de zekerheid consumentenbond gebeld en klacht ingediend bij consuwijzer. Die wisten beiden van niks van dat onder 1 naam gedoe en die zeiden dus dat dit gewoon misleidende informatie was.



geen idee waarom, ik twijfel stiekem of ik het goed heb gedaan, van de andere kant ben ik ook wel trots op mezelf dat ik steeds beter word in die gasten af te wimpelen....



wat denken jullie? hoe wimpelen jullie dit soort gasten af?
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst een jochie namens Oxx*o aan de deur.. Of ik wist dat per 1 januari 2013 de kosten per huishouden wel 160¤ zouden stijgen..

Op mijn vraag of ze hun klantenbestand hadden nagekeken voordat ze zouden aanbellen bij huizen, werd positief geantwoord...

'Dan moet je denk ik een bril kopen, ik ben namelijk al klant bij Oxx*o..'

'Oh, bent u tevreden mevrouw?'

'Nee, nu niet meer. Ga zo even kijken bij andere energieleveranciers. Goedenavond'



quote:juf_deetje schreef op 03 september 2012 @ 08:03:

Zodra ze beginnen met hun verhaal zeg ik "geen interesse". Zegt er laatst eentje verontwaardigd "maar u weet nog helemaal niet waarom ik hier ben!"

Ik: "nee, en dat wil ik graag zo houden!"en doe de deur dicht. Hoor hem nog tegen zijn collega mopperen dat hier wel heel onbeleefd werd gereageerd. Nou ja....hihi deze is ook goed..... nou ja ik heb hier genoeg ideeen opgedaan. hopelijk lukt het me es om ze kort maar krachtig af te bekken zodat ik er snel vanaf ben....
kort & krachtig:

*bel gaat, deur open*

Nee, geen interesse (nog voordat ze met hun verhaal beginnen)

Bij gesputter over Ja maar en Waarom niet: ik ben u geen verantwoording verschuldigd, goedemiddag.

*deur dicht*



Ik ga niet voor de originaliteitsprijs, maar met bovenstaand scenario ben ik duidelijk en blijf ik beleefd. Ik heb geen behoefte om mensen die toch ook maar hun werk doen (okay, het is irritant werk) af te bekken.
Die energieleveranciers ja.



Onlangs een vertegenwoordiger van (Al)liander aan de deur, dat was eerst Nuon. Dat ze een geweldige aanbieding hadden en blabla, veel goedkoper dan andere leveranciers blabla.

Ja daaaag, wij hebben zeer bewust gezocht naar de goedkoopste gas en elektriciteit leverancier, en dat was dus niet Liander.



Dat bestond niet volgens meneer. Nou, tarieven vergelijken dan maar? Hij de papieren erbij, wij onze papieren erbij en tadadadaaa, zelfs met die geweldige korting was Liander nog steeds duurder. "Sorry voor de tijdverspilling mensen! Ik schaam me dood." Ok, toedeledoki.



De colporteurs van de kerk zijn ook vervelend. Nee ik wil NIET bij de Jehova/HareKrishna/Rooms-Katholieke kerk etc etc. Ze verkopen hun geloof maar mooi ergens anders. Zou ik er zelf bij willen kom ik wel zelf naar ze toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele leuke tips gelezen, vooral die van die atoom-energie.



Ik vind het altijd toch wel wat lastig met die volhardende mensen aan de deur, maar zeg duidelijk dat ik geen belangstelling heb en sluit de deur weer.



Mijn man was altijd wat 'korter voor de kop' die smeet de deur bij de eerste aanblik van een colporteur direct dicht. Ik zeg met opzet 'was'. Dat is namelijk veranderd toen er hier twee dames op de stoep stonden; overduidelijk Jehova's. Man deed open, zag de dames, zei onmiddellijk dat hij geen belangstelling had en smeet de deur dicht, nog voordat de vrouwen iets hadden kunnen zeggen.

Eeeh, dat bleken de toekomstige buurtjes te zijn die zich alvast wilden voorstellen

Sindsdien luistert hij waar het over gaat



Het is allemaal goedgekomen met de buufjes, we kunnen er nu smakelijk om lachen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magdalan schreef op 03 september 2012 @ 19:56:

Die energieleveranciers ja.



Onlangs een vertegenwoordiger van (Al)liander aan de deur, dat was eerst Nuon. Dat ze een geweldige aanbieding hadden en blabla, veel goedkoper dan andere leveranciers blabla.

Ja daaaag, wij hebben zeer bewust gezocht naar de goedkoopste gas en elektriciteit leverancier, en dat was dus niet Liander.



Dat bestond niet volgens meneer. Nou, tarieven vergelijken dan maar? Hij de papieren erbij, wij onze papieren erbij en tadadadaaa, zelfs met die geweldige korting was Liander nog steeds duurder. "Sorry voor de tijdverspilling mensen! Ik schaam me dood." Ok, toedeledoki.Da's vreemd. (Al)liander is een netbeheerder en geen leverancier. Daar kun je helemaal niet naar overstappen. (Al)liander is verantwoordelijk voor je meter en het netbeheer (de leidingen in de straat e.d.). Een contract voor je energielevering kun je niet bij hun afsluiten...
quote:Starshine schreef op 03 september 2012 @ 19:31:

kort & krachtig:

*bel gaat, deur open*

Nee, geen interesse (nog voordat ze met hun verhaal beginnen)

Bij gesputter over Ja maar en Waarom niet: ik ben u geen verantwoording verschuldigd, goedemiddag.

*deur dicht*



Ik ga niet voor de originaliteitsprijs, maar met bovenstaand scenario ben ik duidelijk en blijf ik beleefd. Ik heb geen behoefte om mensen die toch ook maar hun werk doen (okay, het is irritant werk) af te bekken.



maakt toch niet uit dat ie niet origineel is, ik vind hem wel goed en het onthouden waard.

over van die jehova-lui heb ik ooit es een hele goede gehoord.

er belde zo'n figuur aan bij iemand, die zei 'ik kom god brengen'. zegt ie man: 'is goed, zet maar in de achtertuin'

beetje flauw maar zo grappig...
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst een leuke: komt er een vent aan de deur van een van de grote energiemaatschappijen. Ik doe open, hij begint zijn verhaal, ik zeg tegen hem met een glimlach: je denkt toch niet dat ik daar intrap?

Zegt ie: "Ach fuck it ook, wat kan mij het schelen, die grote onzin, het is toch mijn laatste dag,! Maar hoe gaat het verder met u?" En zo begonnen we een leuk praatje over koetjes en kalfjes. Heb achteraf zo gelachen.
haha, wat grappig! stuur hem ff hierheen, ik ben die gasten zat en sta de volgende x niet voor mij zelf in.... (en zonder MP wordt het forum zo saai )



aangezien mijn geheugen niet zo denderend is, en ok ik geef het toe, ik vind het ook lastig om die gasten te melden dat ze op moet rotten ben ik ff een lijstje aan het maken . probleem: ik krijg er de slappe lach van.



ik heb trouwens ineens de neiging om ze best wel een beetje zielig te vinden. het is tenslotte gewoon hun werk...... al vind ik die van vorige week niet zielig omdat ze de boel flink aan het misleiden waren...
Alle reacties Link kopieren
Ik tik alleen op de sticker op mijn brievenbus en zeg dat ik niet geïnteresseerd ben.



Die telefoonkneuzen zijn ook makkelijk af te wimpelen. Goedenavond, ik ben op zoek naar Labo125. Sorry maar die 3 maanden geleden overleden. Het gesprek is dan meteen over.
Alle reacties Link kopieren
Van de week kwam ik een aantal studenten tegen die bezig zijn met een actie tegen deurverkoop. Ze verkochten 3 of 4 verschillende soorten stickers tegen deurverkoop. Natuurlijk heb ik er maar 1 genomen om van die gasten af te zijn. En ze zijn een online petitie gestart tegen deurverkoop, ik hoop dat het ze gaat lukken.



voor alle medestanders http://www.geendeurverkoop.nl/inschrijven/ heb ik mezelf ingeschreven.
Je meld je speciaal aan ,schopt een oud topic omhoog en plaatst de link van een website. Ik zeg: SPAM
quote:bankje schreef op 11 april 2015 @ 09:57:

Je meld je speciaal aan ,schopt een oud topic omhoog en plaatst de link van een website. Ik zeg: SPAMTja, dat zal wel, maar ik vind het wel goed, zo'n actie. Ik word niet goed van die mensen hier aan de deur. Van de week zelfs een meneer die zelfgemaakte boodschappenlijstjes verkocht. Ik mocht zelf bepalen wat ik er voor wilde geven. Het was niet voor een goed doel, het was gewoon voor hemzelf.
quote:Shenandoah schreef op 31 augustus 2012 @ 12:34:

[...]





dat vroeg ik me vorige keer met collecteren voor het diabetsfonds af.

Geldt zo'n colportage sticker ook voor collectanten voor het goede doel? Nee toch? Anders heb ik mensen lastig gevallen die dat niet wilde :PJa, zo'n sticker geldt ook voor collectanten.
Alle reacties Link kopieren
Ja...Het is een baan. Die mensen weten van tevoren al dat ze stugge mensen te spreken krijgen. Als ik er geen behoefte aan heb zeg ik het gewoon. Ik ga niet lullig lopen doen vannuh zijn die mensen nou zo blöd dat ze het niet snappen. Tuurlijk snappen ze het. Maar het is werk en ze moeten gewoon doorzetten. Ik zie het gewoon als een gesprek tussen twee partijen met tegenstelde belangen en de aanhouder wint. Klaar.
quote:anoniem68418318484 schreef op 31 augustus 2012 @ 12:33:

Ik hoop dat er een verbod komt op die gasten, mijn moeder (licht dement) neemt alles aan voor zoete koek en wij (dochters) kunnen er dan weer achteraan bellen om de de boel weer recht te krijgen en het is ook wel eens niet gelukt en dat kost geld.



Ja echte misdadigers zijn het

Ze bellen expres aan bij ouderen omdat die vaak ja zeggen, zodat zij hun targets halen. Misselijk makende mensen.



Ik reageer zo fel omdat mijn ouders ook wat ouder worden en er nu al intrappen (terwijl ze niet dement zijn).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel geteld anderhalve dag bij een callcenter gewerkt en ik werd doodongelukkig van het mensen lastig vallen met het aansmeren van een dienst en ik werd doodongelukkig van de lading aan negatieve mensen die zo nodig scherp en venijnig moeten reageren. Het is een baan die je maar moet kunnen (volhouden).
anoniem_189250 wijzigde dit bericht op 11-04-2015 10:19
Reden: spelfouten
% gewijzigd
Oh oud topic. Nou ja wel fijn om even mijn boosheid te botvieren
Alle reacties Link kopieren
quote:toffifee schreef op 11 april 2015 @ 10:00:

[...]





Tja, dat zal wel, maar ik vind het wel goed, zo'n actie. Ik word niet goed van die mensen hier aan de deur. Van de week zelfs een meneer die zelfgemaakte boodschappenlijstjes verkocht. Ik mocht zelf bepalen wat ik er voor wilde geven. Het was niet voor een goed doel, het was gewoon voor hemzelf.creatieve meneer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:KlokT schreef op 11 april 2015 @ 09:53:

Van de week kwam ik een aantal studenten tegen die bezig zijn met een actie tegen deurverkoop. Ze verkochten 3 of 4 verschillende soorten stickers tegen deurverkoop. Natuurlijk heb ik er maar 1 genomen om van die gasten af te zijn. En ze zijn een online petitie gestart tegen deurverkoop, ik hoop dat het ze gaat lukken.



voor alle medestanders http://www.geendeurverkoop.nl/inschrijven/ heb ik mezelf ingeschreven.Dat zijn goede colporteurs.
quote:toffifee schreef op 11 april 2015 @ 10:00:

[...]





Tja, dat zal wel, maar ik vind het wel goed, zo'n actie. Ik word niet goed van die mensen hier aan de deur. Van de week zelfs een meneer die zelfgemaakte boodschappenlijstjes verkocht. Ik mocht zelf bepalen wat ik er voor wilde geven. Het was niet voor een goed doel, het was gewoon voor hemzelf.



Dan heb je best lef Of een enorm bord voor je kop.



Leuk topic om door te lezen! Ik krijg hier bijna nooit iemand aan de deur :(
quote:okkervil schreef op 31 augustus 2012 @ 12:45:

En dan die goede doelen die langs komen om je lid te maken of een eenmalige bijdrage te vragen. Sinds ik weet dat die 'verkopers' en het bureau waarvoor ze werken meer dan de helft van jou bijdrage krijgt en het restant naar het goede doel gaat, waar ook nog veel aan de strijkstok blijft hangen doe ik voor hun niet meer open.

Een keer probeerde zo'n gast op mijn gevoel in te praten door te zeggen. Geeft u dan niks om de arme kinderen in de hoorn van Afrika. Ik stond even met mijn mond vol tanden en heb hem toen gevraagd wat hij aan mijn bijdrage verdiende. Toen stond hij met zijn mond vol tanden. Ik heb hem vriendelijk bedankt en de deur dicht gedaan.

@fairy, je kunt dus gewoon zeggen dat je zelf wel een bedrag over maakt dan kunnen er meer kinderen geholpen worden, omdat hij et dan niets aan verdient.Mijn commentaar is meestal dat als hier in Nederland de voedselbank niet meer nodig is, ze maar terug moeten komen voor afrika ;P
quote:ringelding schreef op 31 augustus 2012 @ 20:25:

@Shenandoah (damn wat een nick) colportage is dat men iets willen verkopen aan de deur. Als je collecteert, wil je dat mensen iets geven. Daar zit 'em nou net de kneep. Dus als collectant mag je best aanbellen bij iemand met een "geen colportage" sticker op de deur, je verkoopt niks....

Ik heb ooit eens zo'n idioot aan de deur gehad, die mijn sticker negeerde. Die beweerde met droge oogjes dat hij dan ook niets kwam verkopen, hij kwam me alleen enorm goede raad geven over het energiebedrijf waar hij voor werkte. GA WEG!

Er zijn ook zat analfabete colporeurs, kunnen niet lezen, zo sneu! Ik zie ze vaak al aankomen of door de wijk zwermen, dan doe ik niet eens de deur open. Zien ze je op de bank zitten en niet blij opspringen voor de bel. GA WEG!

Ik heb een sticker tegen colportage, geloofsovertuigers én collectes. Ik geef geld aan vaste goede doelen, en dat loopt via incasso.



http://www.nietaandedeur.nl/sticker.php



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven