Entertainment alle pijlers

Over mn lijk

06-01-2008 21:45 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over mn lijk begint straks weer. Vorig jaar heeft dit programma me steeds erg aangegrepen. Ik heb de weblogs van de mensen die meedoen gelezen en slik....

Gaan jullie ook kijken?
Bij eerdere tips van uitzending gemist!
Wordt de uitzending ook nog op tv herhaald ?

Ik heb helaas geen geluid op mijn computer.
Weet ik niet Bikkie.

Seizoen 3 komt in 2010 en zal gepresenteerd worden door Yvonne Jaspers.
Aflevering 8 - eind augustus 2008

--------------------------------------------------------------------------------

Presentator Patrick Lodiers bezoekt Margreet (35) in het ziekenhuis, waar blijkt dat Margreet de zogeheten terminale fase is ingegaan. Een fase waarin Margreet afscheid zal moeten nemen van haar man Robert en haar vijfjarige zoontje Sven. Karina (23) ligt erg veel in bed en heeft bijna geen kracht meer om nog leuke dingen te ondernemen. Maar een vakantie met haar familie op Texel laat ze natuurlijk niet schieten. Om even iets leuks te doen naast al het ziek zijn neemt ze daar een vliegles. Met Emmy (34) gaat het redelijk goed en ze is daardoor meer bezig met haar toekomst. Ze besluit daarom eindelijk haar rijbewijs te gaan halen. Quinta, de vrouw van Patrick, blikt terug op haar reis naar Costa Rica die ze vlak na het overlijden van Patrick heeft gemaakt én schildert Patrick’s allerlaatste ontwerp voor een schilderij. En Gwendo (26) neemt een moeilijke beslissing; hij stelt de datum van zijn euthanasie vast.
Jammer dat Patrick Lodiers het niet meer gaat presenteren maar ook zooo begrijpelijk. Naast zijn drukke baan en emotioneel is het natuurlijk killing om dit zo van dichtbij mee te maken. En zo lang. Snap het heel goed. Ik vind het alleen een fijne presentator die het zo goed aanvoelt en het programma al niet bij voorbaat tot een jankprogramma maakt. De tranen komen toch wel maar petje af voor hem hoe hij het gedaan heeft.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Yvonne Jaspers, maar die werkt toch niet bij BNN??
Ik vind ook dat Patrick Lodiers het ontzettend goed doet, maar begrijp ook dat dit allemaal veel te emotioneel is. Ik zit al te huilen achter de tv, laat staan hij, die het allemaal van dichtbij meemaakt en de mensen best goed leert kennen.

Heel mooi programma!
Ik ben ook een grote fan van Patrick Lodiers. Hij stelt directe vragen, confronteert, maar wel met veel gevoel.

Ik ben doorgaans niet zo'n jankerd, maar bij het afscheid van Gwendo moest ik wel ff wat wegslikken...

Fijn dat het met Robert en Sven zo goed gaat, na het overlijden van Margreet. Ik vind Robert nuchter, maar wel echt liefdevol over haar spreken. Ik kreeg het idee dat hij er wel vrede mee heeft en op een gegeven moment wel klaar is voor een nieuwe stap (lees: relatie). Niks mis mee, in mijn ogen.
Ik heb de laatste aflevering nog niet gezien. Moet even een avondje plannen, omdat ik anders met dikke ogen weg zou moeten.

Heb een klein stukje gezien via internet, maar heb hem uitgezet bij het stukje van Magreet. Kan daar echt niet met droge ogen naar kijken.

Yvon Jaspers gaat inderdaad de nieuwe serie presenteren.

Staat ook op de site van BNN.

Niets ten nadele van Yvon. Vind haar echt een leuk mens. Maar vraag me af of zij Over Mijn Lijk 'kan" presenteren. Afwachten. De nieuwe afleveringen worden begin 2010 uitgezonden.
Op 4 juli 2008 maakt BNN bekend dat Jaspers het derde seizoen van "Over Mijn Lijk" zal gaan presenteren en neemt daarmee het stokje over van Patrick Lodiers. Daarnaast zal ze actief blijven voor de KRO.
Yvon J. wordt door de KRO uitgeleend voor dit programma van BNN.

Allebei publieke omroep

Komt wel vaker voor, kan alleen nu even geen voorbeelden bedenken.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik zou deze laatste aflevering dus ook graag willen zien, maar kan hem nergens meer terug vinden.

Ook niet op de beginsite van uitzendinggemist.
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef op 24 augustus 2008 @ 17:31:

Ik zou deze laatste aflevering dus ook graag willen zien, maar kan hem nergens meer terug vinden.

Ook niet op de beginsite van uitzendinggemist.
Here you are!

http://player.omroep.nl/?aflID=7705730
Ik begreep van de site dat er wat ophef was ontstaan over het uitblijven van de blog van Carina. Das ook wat zeg, blijkbaar is er een soort rel geweest want alle berichten zijn verwijderd. Pffff, hebben die mensen een kronkel in hun hoofd ofzo?

Prachtig programma trouwens, maar ik hield het niet droog. Pffff, heftig allemaal. Ik vond Robert overigens wel erg nuchter en vrolijk zo 3 maanden na de dood van Margreet, maar je hoort ook weleens dat de partners van overledenen ook een soort van opgelucht zijn. Hun hele leven heeft toch in dienst gestaan van zo'n ziekte en dat soms een paar jaar lang. Dus ik gun hem een nieuw leven, volgens mij gaat dat wel lukken!
Wat een ontzettend mooi programma. Het verdient prijzen! Na een aflevering besef ik hoe fragiel het leven is...
Ik heb een aantal afleveringen gezien, ook die laatste van afgelopen week, en vind het zo dapper hoe die mensen ermee omgaan groot bewondering en idd het leven is heel fragiel.
Weet iemand trouwens hoe het nu met die jongen uit de eerste serie is? Daar ging het aan het eind van de serie gelukkig heel goed mee.
Ik heb ook weer gekeken.. wat een verhalen. Patrick weet altijd de goede sfeer te creeren voor een gesprek.

Karina die toch even iets liet zien achter haar vrolijke glimlach.

En dat Yvonne Jaspers het kan, dat geloof ik zeker.

Ze heeft een aantal jaren geleden een documentaire gemaakt (of er deel van uitgemaakt) over een vriendin met longkanker. Ik heb haar toen op een andere manier gezien dan bij boer-zoekt-vrouw-achtige-TV. Een manier die naadloos aansluit bij OML.
mayou schreef op 25 augustus 2008 @ 10:44:

Weet iemand trouwens hoe het nu met die jongen uit de eerste serie is? Daar ging het aan het eind van de serie gelukkig heel goed mee.
Dit is zijn Hyvespagina:

http://carnegy.hyves.nl/
hallo,

ik wil heel graag de eerste serie zien van OML. Wie weet waar ik die kan vinden, het lukt me niet via de website van BNN of via Uitzending gemist.

Ik vind deze serie zo mooi gemaakt! Ik vind de mensen die hier aan mee deden eigenlijk allemaal zo sterk en positief. Vooral Emmy heeft mijn hart gestolen, wat een bijzonder mens. Hoop dat het haar nog lange tijd goed zal gaan.
judith300 schreef op 26 augustus 2008 @ 20:59:

hallo,

ik wil heel graag de eerste serie zien van OML. Wie weet waar ik die kan vinden, het lukt me niet via de website van BNN of via Uitzending gemist.

BNN

http://overmijnlijk.bnn.nl/

Dan naar beneden scrollen naar vorige afleveringen. Net deed hij het niet toen ik op bekijken klikte. Maar daar kon ik rechtsonder nog op een linkje klikken. Toen deed ie het wel.

Uitzending Gemist

http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/serie?serID=1054&md5=edea2d64e6bfe897a54ed8b8a31e66e3
foutje
Emmy en Karina zijn de enige die nog leven. Ben benieuwd hoe het met Karina gaat... Emmy houdt wel redelijk haar weblog bij...
Gelezen op de site van BNN: Karina is op 5 december jl overleden.................
Wat erg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven