Actueel
alle pijlers
moslim man wil vrouw geen hand geven (nova 21-08-2008)
vrijdag 22 augustus 2008 om 11:41
Gister heb ik Nova gezien.
Een orthodoxe moslim sollicitant is in 2005 bij de gemeente Rotterdam niet aangenomen, als klantmanager, omdat hij vrouwen geen hand zou willen geven. Nu gaat hij daartegen in hoger beroep.
De nova journaliste heeft hem uitgenodigd om zijn verhaal daarover te vertellen in het programma. Hij kreeg de vraag gesteld waarom hij vrouwen en sinds enige tijd ook mannen, geen hand wil geven. Daarop vroeg hij waarom hij dit nu weer moet uitleggen.
Hij noemde dit onderwerp "een platgetrapt maaiveld." Toen hij het uitlegde vroeg de journaliste van Nova of hij het ook in "normaal" nederlands kon uitleggen. Toen gaf hij aan dat hij het "voor haar bevattingsvermogen" wel even zal uitleggen. Hij geeft vrouwen geen hand omdat, dat onkuis zou zijn volgens hem. Een hand geven zal al snel leiden tot meer fysiek contact zoals een hand op de schouder of zelfs "een zoentje" dat had hij ook bij de aboriginals gezien... de nova journaliste zei daarop dat als hij haar een zoen zou geven zij hem wel een klap zou verkopen en dan zou het snel uit zijn met het fysiek contact.
Hij vond dat zij niet kan praten over alle vrouwen in het algemeen. Het was duidelijk dat hij iets anders verwacht had van deze uitzending dan zij. Hij wilde zijn punt maken maar welk punt dat kwam helemaal niet uit de verf.
Zij zou volgens hem "een wildersaanhanger" zijn met "witteman" praktijken.
Als laatste zei hij tegen haar iets van "shut up!"
Ik vind dat niet getuigen van enige respect! Vrouwen geen hand willen geven en dan ook nog een vrouw, in dit geval een nova journaliste, verbaal zo beledigen! Ik vind het een genante vertoning! Hiermee was nova dan ook meteen afgelopen terwijl er nog een ander onderwerp zou komen... ze gaf zelf terect aan dat de discussie uit de hand was gelopen. Deze man gaat in hoger beroep en krijgt straks misschien de baan als klantmanager, bijstandsconsulent...
Wat vinden jullie hier nou van? http://player.omroep.nl/?aflID=7714023
Een orthodoxe moslim sollicitant is in 2005 bij de gemeente Rotterdam niet aangenomen, als klantmanager, omdat hij vrouwen geen hand zou willen geven. Nu gaat hij daartegen in hoger beroep.
De nova journaliste heeft hem uitgenodigd om zijn verhaal daarover te vertellen in het programma. Hij kreeg de vraag gesteld waarom hij vrouwen en sinds enige tijd ook mannen, geen hand wil geven. Daarop vroeg hij waarom hij dit nu weer moet uitleggen.
Hij noemde dit onderwerp "een platgetrapt maaiveld." Toen hij het uitlegde vroeg de journaliste van Nova of hij het ook in "normaal" nederlands kon uitleggen. Toen gaf hij aan dat hij het "voor haar bevattingsvermogen" wel even zal uitleggen. Hij geeft vrouwen geen hand omdat, dat onkuis zou zijn volgens hem. Een hand geven zal al snel leiden tot meer fysiek contact zoals een hand op de schouder of zelfs "een zoentje" dat had hij ook bij de aboriginals gezien... de nova journaliste zei daarop dat als hij haar een zoen zou geven zij hem wel een klap zou verkopen en dan zou het snel uit zijn met het fysiek contact.
Hij vond dat zij niet kan praten over alle vrouwen in het algemeen. Het was duidelijk dat hij iets anders verwacht had van deze uitzending dan zij. Hij wilde zijn punt maken maar welk punt dat kwam helemaal niet uit de verf.
Zij zou volgens hem "een wildersaanhanger" zijn met "witteman" praktijken.
Als laatste zei hij tegen haar iets van "shut up!"
Ik vind dat niet getuigen van enige respect! Vrouwen geen hand willen geven en dan ook nog een vrouw, in dit geval een nova journaliste, verbaal zo beledigen! Ik vind het een genante vertoning! Hiermee was nova dan ook meteen afgelopen terwijl er nog een ander onderwerp zou komen... ze gaf zelf terect aan dat de discussie uit de hand was gelopen. Deze man gaat in hoger beroep en krijgt straks misschien de baan als klantmanager, bijstandsconsulent...
Wat vinden jullie hier nou van? http://player.omroep.nl/?aflID=7714023
maandag 25 augustus 2008 om 16:18
Niet voor Jaap, maar wel voor alle andere forummers die het nog de moeite waard vonden om over Enait in discussie te gaan. Via het onvolprezen GeenStijl kwam ik op een stuk waarin de grote denker zijn ideeën uiteenzet.
Een citaat:
'Wat we nodig hebben in Nederland is een militante Muslim Rights Movement die vecht voor moslima's in burqa, die de barricades opgaat voor moslima's in burqa, die vecht om rechten te doen effectueren en die vecht om rechten voorzover ze er nog niet zijn via sit downs, via one million man marches, via the ballot or the bullet, etc etc
Een citaat:
'Wat we nodig hebben in Nederland is een militante Muslim Rights Movement die vecht voor moslima's in burqa, die de barricades opgaat voor moslima's in burqa, die vecht om rechten te doen effectueren en die vecht om rechten voorzover ze er nog niet zijn via sit downs, via one million man marches, via the ballot or the bullet, etc etc
maandag 25 augustus 2008 om 16:27
maandag 25 augustus 2008 om 16:50
maandag 25 augustus 2008 om 16:58
Als ik jouw 'bijdragen' lees, heb je er een gelezen, dan heb je ze allemaal gelezen en de rest is een herhaling van zetten. Je had ze net zo goed leeg kunnen laten en verwijzen naar je eerste post. Ik merk heel goed, dat je er niet meer uitkomt. Je weet niet meer waar je het zoeken moet. Je doet maar aannames over wat ik zou denken en gezegd zou hebben, je herinnert je dingen verkeerd en verwart me met uitspraken van anderen. Je kunt niet zo maar dingen verdraaien of ervan maken wat je wilt, het staat hier allemaal zwart op wit.
Het is ook niet niets, al die argumenten die je voor de voeten krijgt geworpen en jezelf verliezen in je eigen ideeen, opvattingen en interpretaties. Menigeen zou er niet meer uitkomen, jij duidelijk ook niet meer.
Mocht jij je nou nog bedenken, en eens aan zelfreflectie gaan doen, dan kun je hier nog eens terugkomen en iets zinnigs proberen bij te dragen.
En voorspelde ik niet al, dat je met een zwaktebod je terug zou trekken? Helaas zat ik er niet naast.
maandag 25 augustus 2008 om 17:01
maandag 25 augustus 2008 om 17:46
Ook al is het aan meneer Egters en zijn vriendenschare niet besteed: Voor wie nu meent dat meneer Enait hier tot geweld oproept, zoals sommige angsthazen op GeenStijl, is het nog wel belangrijk om nog even in herinnering te roepen dat de beroemde toespraak van Malcolm X, 'The Ballot or the Bullet' uit 1964, één van de top-100 Amerikaanse speeches, voorzag dat er een gewelddadige wending zou komen aan de strijd voor gelijke rechten. Hij had gelijk. Een jaar later was hij vermoord. Drie blanke mannen werden ervoor veroordeeld.
Als meneer Egters met zijn bijdrage aangeeft dat die strijd voor burgerrechten van de zwarte bevolking een jammerlijke misser was in onze trotse blanke geschiedenis, dan neem ik daar hierbij enige lichtjaren afstand van.
maandag 25 augustus 2008 om 17:57
Jaap, hou nou eens op met je aannames over wat iemand met een bepaalde post probeert aan te geven. Ook hier vul je zelf maar wat in, je maakt er maar wat van. Hebben we hier met een fantast te maken? Een speculant? Waar heb je last van, overmatig werkende fantasie, de onbedwingbare neiging om te denken voor anderen? Zelfreflectie, en dan nog eens terugkomen.
maandag 25 augustus 2008 om 18:15
Meneer van Egters refereert niet naar het originele artikel, maar naar 'Geen Stijl', en breekt de aangehaalde tekst op een vreemd moment af.
Gelet op zijn bijdragen hier, begrijp ik heel goed dat de door meneer Enait aangehaalde historie van de strijd voor de burgerrechten in de VS de heer van Egters tegen de arische borst stuiten. Ik wil anderen er alleen voor waarschuwen dat ze zich niet door deze valse profeet moeten laten lijmen.
maandag 25 augustus 2008 om 19:01
Ik heb het filmpje net bekeken en hij is gewoon een provocerende klootzak die je het bloed onder de nagels haalt. Ik kon me heel goed voorstellen dat de journaliste kookte van woede en haar programma niet verder kon doen. Heeft niets te maken met respect voor geloof of wat dan ook maar het uitlokken van reacties en dat lukt goed want ik zit me hier op te vreten en zou hem het lieftst ordinair verrot schelden.
maandag 25 augustus 2008 om 21:28
Carlice, bespaar je de moeite... ik heb niet het idee dat je ook maar een tikkeltje doordringt tot jaap...
Ik vond het trouwens erg knap/professioneel van Clairy Polak dat ze zich niet liet verleiden om dit heerschap even met de grond gelijk te maken, als reactie op zijn beledigingen.
Dit soort neemt zichzelf veel te serieus (diskriminazieee!!!) en zou geen spatje aandacht moeten krijgen.
Ik vond het trouwens erg knap/professioneel van Clairy Polak dat ze zich niet liet verleiden om dit heerschap even met de grond gelijk te maken, als reactie op zijn beledigingen.
Dit soort neemt zichzelf veel te serieus (diskriminazieee!!!) en zou geen spatje aandacht moeten krijgen.
maandag 25 augustus 2008 om 22:22
Ik ben het helemaal met je eens, Layka. Die air van superioriteit en onaantastbaarheid die fanatieke gelovigen kunnen uitstralen, en het respect dat ze altijd maar weer op hoge toon eisen van anderen, omdat ze leven volgens de in beton gegoten wetten van hun Boek. De tering kunnen ze wat mij betreft krijgen, arrogante aanstellers.
dinsdag 26 augustus 2008 om 12:41
ik kan me niet 100% aansluiten bij jouw zienswijze en manier van uitdrukken, maar ergens komt het er wel op neer.
Ik zou het een ernstige zaak hebben gevonden, als iemand die moslim is niet aangenomen wordt omdat hij moslim is. Dus niet om wat hij doet of laat, maar puur en alleen om zijn geloof. Omdat iemand het vooroordeel koestert dat ze dom zijn of gevaarlijk. Maar een logische reden als: u zult als klantmanager mensen netjes moeten kunnen ontvangen en te woord staan en dat weigert u. Waarom kan iemand zich daar niet bij neerleggen. Ik snap dat oprecht niet? Ja, wat ik wel snap is dat het meneer enait niet gaat om die baan, maar om een statement te maken. Om de boel te verzieken en zijn extreme gedachtengoed verder door te drijven in de NL samenleving.