Lesbische relatie, slecht seksleven. Help.

20-07-2013 00:42 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nieuw op het forum, en heb nog nooit mijn verhaal zo open en bloot op internet gegooid, maar ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt en wie weet krijg ik nog wel goede tips.



Zoals de titel al zeg, lesbische relatie. Ja, ik ben een lesbische vrouw, en ben nu al bijna 1,5 jaar samen met de liefde van mijn leven, die wonder schone, prachtige lieve vrouw. We zijn nog vrij jong, 21 en 22, maar we weten beide dat dit voor altijd is. Wij gaan trouwen, krijgen kinderen en worden vervolgens heel oud samen. We zijn zielsgelukkig met elkaar, en ik zou ook nooit meer zonder haar kunnen leven.

Klinkt allemaal te mooi om waar te zijn, maar dat is niet zo. Het is mooi en het is waar. Wel zit er 1 min puntje in onze relatie, die zich eigenlijk al de kop op doet sinds we ongeveer 2/3 maanden samen zijn..



Namelijk, ons seksleven. En ik gooi het er maar even heel plomp verloren in, maar het is amper een seksleven te noemen. Ik mag al blij zijn met misschien 1x in de 2, 3 weken en dan mag ik überhaupt niet aan haar zitten, want als ik ga kijken naar de keren dat ik haar heb mogen verwennen in de afgelopen 1,5 jaar, dan is dat op 1 hand te tellen...

Dit frustreert mij enorm, en we hebben er al heel vaak over gesproken, fijne gesprekken, goede gesprekken, boze gesprekken, en allemaal met beloftes. Die daarna nooit meer ter sprake komen.



Ze is de afgelopen tijd wat aangekomen, en voelt zich daardoor wat onzeker, dat begrijp ik, en steun haar nu ook vol in het afvalproces. Ook heeft ze hiervoor een relatie gehad van bijna 2 jaar, waar de seks niet fijn was, vertelde zij mij, en waardoor zij ook iets heeft ontwikkelt waardoor ze het moeilijk vind om zich te geven. Begrijp het allemaal en geef haar alle tijd die ze nodig heeft, en dat heb ik haar ook gezegd. Maar, hoeveel tijd heeft ze nog nodig?!

Toen we net samen waren was het heel fijn in bed, probeerde we van alles, ontdekte we elkaar en genoten van elkaar. Maar na 2/3 maanden was die koek al op. Vanaf toen ging het bergafwaarts...



Ik heb van alles geprobeerd, heb het een tijd helemaal met rust gelaten, en het initatief bij haar laten liggen. Na 2 maanden heb ik dat opgegeven, want ik kreeg op den duur niet eens meer een zoen. Kus nog wel, maar zoenen deden we toen ook al niet meer.

Ik heb haar proberen te verleiden met een striptease, of met sexy lingerie, stoute foto's, beetje wild doen, of juist weer heel teder, met speeltjes of gewoon helemaal geen poespas..

Maar nu ben ik het zat. Ze raakt me amper aan, en als ze dat al doet kapt ze het al af voor ik überhaupt mijn kleren uit heb.



Ze heeft geen ander, en is stapelgek op me, ze vraagt steeds om tijd, maar ik heb haar ook al uitgelegd dat ik haar respecteer en om haar denk, maar dat ze ook aan mij moet denken..

Ik ben smoorverliefd op haar, en wil gewoon die intimiteit..

Wat kan ik doen, wat kan ik zeggen, om haar duidelijk te maken dat er echt iets moet veranderen..

Dit vreet ontzettend aan me.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjonnery schreef op 20 juli 2013 @ 09:20:Kan zij eens goed nadenken wat ze nu echt wilt want voor haar is het nu af en toe een goed gesprek, beloftes doen en ze kan door.Ja, ze lijkt je af en toe een zoethoudertje toe te werpen zonder jou daadwerkelijk tegemot te komen.quote:haarklover schreef op 20 juli 2013 @ 09:38:Welke dingen vind ze nog wel leuk?

hand in hand lopen, een arm om haar heen slaan op de bank, je hoofd op haar schouder leggen, over haar hoofd aaien? Ik denk dat van daaruit op zoek moet. (als man dacht ik dat vrouwen niet hielden van plaatjes of strip-tease ) Wellicht is het inderdaad een kwestie van (met hulp) onderzoeken wat ze nu wel aankan en van daaruit stapsgewijs fysieke intimiteit opbouwen. Dat zal wel veel geduld en doorzettingsvermogen vereisen denk ik. Mag jij zelf bepalen of jij die moeite voor haar over hebt.



En Haarklover, hier (nog) een (bi) vrouw die van vieze praatjes, plaatjes, filmpjes en uitkleden houdt. Dus ze zijn er wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:tjjjjjemig schreef op 20 juli 2013 @ 08:44:

[...

Welja, gooi er wat manipulatie tegenaan

Ja zo kan je het ook zien.....

Ik zeg toch ook niet dat je er gelijk naar moet handelen. Ik weet wel dat wanneer mijn vriendin graag sex wil en als ik dat haar niet zou kunnen of willen geven, dat andere opties dan wel bespreekbaar zijn.
Ik weet het niet mxxr91, ergens krijg ik een beetje de kriebels van je post. Misschien heeft het alleen te maken met het woordje 'verwennen'. Of de stelligheid waarmee je beweert dat 'deze relatie voor altijd is, dat jullie kinderen krijgen, zielsgelukkig zijn'. Je zegt het zelf al. Het klinkt te mooi om waar te zijn want het is gewoon niet waar. Er is een enorme stoorzender en of dat nou alleen jouw vriendin is die geen seks wil of het feit dat jij alles ophemelt en de ogen sluit voor wat er echt speelt...dat weet ik dus niet. Maar ik denk dus dat je even je hele relatie moet her-evalueren.



Wat me vooral verbaast is dat het in het begin van de relatie allemaal koek-en-ei was.Toen durfde ze zich wél te geven tijdens de seks. Dus ik geloof niet dat ze nu opeens moeilijk doet omdat haar 'vorige relatie slecht was' of 'dat ze wat aangekomen is en onzeker over haar uiterlijk'.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat relatietherapie zal helpen. Of iig therapie voor je vriendin omdat er toch issues spelen die niet vanzelf overgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga sowieso niet bij iemand anders iets zoeken. Heb ik ook totaal de behoefte niet aan, ik hou van haar en wil met haar seks...

Maar ja, dat punt is dus lastig, haha!



Ze is wel van het handje vasthouden, knuffelen op de bank of me zomaar even knuffelen als ze bijvoorbeeld langs loopt.. En ik vind het vooral heel verwarrend want soms heeft ze zo'n dag dat ze niet van me af kan blijven (die ene keer in de 2/3 weken) en dat is dan zo fijn die intimiteit, maar daarna blijft het zo weer een paar weken weg.



En ik kan het altijd een keer proberen om in een gesprek op te gooien dat ze anders maar een keertje proffessionele hulp erbij moet zoeken, maar ik ken haar en dat gaat ze echt niet doen..
Alle reacties Link kopieren
@kadanz, tja, verwennen, ik denk ik doe het zo ipv meteen in details te treden..



En ik weet ook niet waarom ze zich in het begin wel kon geven en nu er moeite mee heeft, dat vertelt ze me ook niet. Hoezo krijg je kriebels dan?
Alle reacties Link kopieren
Als ik heel eerlijk mag zijn, denk ik dat zij niet zo into you is... Sorry...
It is what it is and that's what it is!
quote:mxxr91 schreef op 20 juli 2013 @ 10:51:

@kadanz, tja, verwennen, ik denk ik doe het zo ipv meteen in details te treden..



En ik weet ook niet waarom ze zich in het begin wel kon geven en nu er moeite mee heeft, dat vertelt ze me ook niet. Hoezo krijg je kriebels dan?Op mij kom je over-enthousiast over, zeker voor iemand die in een relatie zit met zo'n verschil in behoeftes.
Alle reacties Link kopieren
quote:mxxr91 schreef op 20 juli 2013 @ 10:48:ik kan het altijd een keer proberen om in een gesprek op te gooien dat ze anders maar een keertje proffessionele hulp erbij moet zoeken, maar ik ken haar en dat gaat ze echt niet doen..Dus voordat je uberhaupt het gesprek op beroepshulp hebt gebracht denk je al namens haar dat zij dat niet wil? Is het niet raadzamer eens daadwerkelijk aan haarzelf te vragen wat zij nu wel/niet wil?

Echt te onderzoeken wat haar eigen gedachtes zijn ipv dat jij haar gedachtes al van tevoren voor haar invult?



Je komt in je postings over als iemand die haar partner weinig ventilatieruimte geeft omdat je zo gefixeerd bent op dat perfecte plaatje.

Ben jij in jullie hele relatie zo bezig haar leven over te nemen?

Zoja, dan snap ik wel dat ze wat afstand neemt, dergelijk over-enthousiast gedrag komt nogal benauwend en overdonderend over namelijk.



Je kent haar nu ruim 1,5 jaar dus je kent zoveel kanten van haar nog geenszins, dus luister eens echt naar wat zij zelf te vertellen heeft. Mensen zijn mi namelijk dynamische wezens die constant in ontwikkeling zijn, geen onveranderlijke pakketjes eigenschappen die je al binnen korte tijd doorgrond kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lastige situatie. Ik moet zeggen dat je wel veel geduld hebt, petje af. Maar er is dus duidelijk werk aan de winkel. Je hebt allemaal wilde toekomstplannen, maar... dan heb je de komende 50 jaar misschien nog hooguit 10 keer seks met je vriendin. Is dat wat je wilt? Zo passievol is jullie geweldige relatie dus niet. Als de intimiteit ontbreekt, dat ontbreekt er naar mijn mening iets heel groots. Dan lijkt het voor mij einde verhaal eigenlijk.



Niet gewoon je vriendin de tijd geven, maar haar echt aan het werk zetten. Psycholoog, relatietherapie, noem maar op. In d'r uppie gaat ze het niet veranderen ben ik bang.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:mxxr91 schreef op 20 juli 2013 @ 10:48:

En ik kan het altijd een keer proberen om in een gesprek op te gooien dat ze anders maar een keertje proffessionele hulp erbij moet zoeken, maar ik ken haar en dat gaat ze echt niet doen..

Dan is het einde verhaal.

Als ze daar te koppig voor is, komt de intimiteit nooit meer terug.

Jammer hoor...
Ik hoor/lees dit héél vaak over lesbische relaties. Iemand anders schreef er een tijd terug ook al een topic over: lesbische relatie, beddendood? (Benieuwd hoe het met haar gaat, lees/schrijf je hier nog mee?)

Herken het ook uit mijn eigen (lesbische) relatie maar volgens mij hebben wij er allebei wel vrede mee dat het seksleven op een laag pitje staat. Maar het moet natuurlijk wel voor beide partijen goed voelen.
Alle reacties Link kopieren
ja vind ze je nog aantrekkelijk? Als de spanning zo snel weg is en ze wil niet door je aangeraakt worden, dat ik heb ik ook als ik iemand niet leuk vind.



Mijn ex wou op den duur ook geen sex meer, wat ik wel eens geprobeerd heb als hij sex wou dat ik hem ook afwees, dat helpt wel, maar als jouw vriendin nooit initiatief neemt dan heeft dat dus ook geen zin.



Bij mij was het een van de redenen dat ik eerder de relatie heb uitgemaakt, maar het was niet de grootste reden,



Nu heb ik iemand die op alle vlakken voldoet, misschien toch kijken wat er nog meer op de markt is, maar dat is niet makkelijk als alles gewoon goed is in de relatie denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Begin simpel, slaap samen naakt (en nee, naakt betekend niet meteen NEUKEN). Maar als je samen altijd 100% van tijd naakt slaapt, neem je de schaamte voor lichaam weg en wen je beter aan elkaar. Plus, mocht het toch verder gaan dan alleen knuffelen, dan is de barriere van kleding meteen weg.



Succes! En neuk ze!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 20 juli 2013 @ 19:29:

Ik hoor/lees dit héél vaak over lesbische relaties.



Herken het ook uit mijn eigen (lesbische) relatie.

Maar waar komt dat door dan?



Ik weet toevallig dat 51% van getrouwde lesbische koppels (binnen no-time) ook weer gaan scheiden. Terwijl het percentage bij homoseksuele koppels zelfs veel lager ligt dan bij heteroseksuele koppels. Homohuwelijken stranden dus het minst. (Bron: CBS)



Ik vraag me dan toch wel af wat er 'mis' is met lesbische koppels. Jij enig idee?



P.S.: Ligt jullie seksleven niet op haar gat, omdat jullie kinderen hebben? (ik verzin nu maar wat, hoor) Dat het steeds minder werd toen er kinderen kwamen? Of was het bij jullie al behoorlijk dood voordat er überhaupt over kinderen gesproken werd?
Pyramids, geen idee waarom dat zo is, ik hoor en lees het alleen vaak.

Ons baby'tje is nog niet geboren hoor maar ook al voor de zwangerschap begon het seksleven op haar gat te liggen. Van beide kanten ging dat gelijk op. Mijn vriendin heeft daarbij een vermoeidheidsprobleem dus letterlijk de energie niet. En allebei hebben we (geloof ik) wel voldoende aan de intimiteit die we in het 'knuffelige/kussen/liekozen' met elkaar delen.



Puur voor mezelf sprekend weet ik ook dat ik niet echt een hoog natuurlijk libido heb en de seks (bv ook in vrijgezelle periodes) ook niet mis als het ik het niet heb. Libido groeit wel tijdens de seks zelf maar ik word niet 'vooraf' aangestuurd ofzo. En heb het idee dat dit voor mijn vriendin ook geldt. We hebben het hier eigenlijk nooit echt over, dus ik heb ook niet het idee dat het een probleem is. Seks is geen behoefte voor mij, wel een manier om intimiteit met een ander te delen, maar zeker niet de énige manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:pirlantota schreef op 22 juli 2013 @ 12:10:

Begin simpel, slaap samen naakt (en nee, naakt betekend niet meteen NEUKEN)

Wil je dat ook tegen mijn vriend vertellen?



@TO, je schrijft dat je vriendin steeds tijd vraagt. Waar vraagt ze tijd voor dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:vicelos schreef op 20 juli 2013 @ 10:53:

Als ik heel eerlijk mag zijn, denk ik dat zij niet zo into you is... Sorry...



+1



Misschien voel je voor haar meer als een maatje. Ik had dat ook met mijn eerdere relatie. Ik was meer vrienden dan liefdespartner. Die 1 keer in de zoveel weken seks is dan puur lichamelijke behoefte ipv ik wil zo graag met jou omdat ik je opwindend vind. Dat zou heel lullig voor je zijn natuurlijk, maar er zijn nog meer vissen in de zee hoor. Praat erover zou ik zeggen, dan kom je er wel achter.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Pyramide, ik denk, als ik het zo lees op het forum, dat over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) mannen toch een hogere drive hebben dan vrouwen en sneller te prikkelen zijn. En er ook wel werk van maken om dat ingevuld te krijgen. Vrouwen moeten meer zin maken en als je allebei zin moet maken, dan wordt het al snel gedoe.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:haarklover schreef op 20 juli 2013 @ 09:38:

Welke dingen vind ze nog wel leuk?

hand in hand lopen, een arm om haar heen slaan op de bank, je hoofd op haar schouder leggen, over haar hoofd aaien?



Ik denk dat van daaruit op zoek moet.

(als man dacht ik dat vrouwen niet hielden van plaatjes of strip-tease )



Klopt, de manier waarop TO het aanpakte met het idee dat dat zou gaan werken, zoals lingerie en striptease, spreekt mij totaal niet aan. Iemand die geen zin in seks heeft wordt vaak niet ineens overgehaald met een sexy pakje, het gaat om intimiteit, echt het gevoel dat je bij elkaar hoort.



Dus het kan een verschil in aanpak zijn en houden van verschillende manieren van seks. En om een verschil in intimiteitsbeleving.



Seks vind ik leuk om te laten ontstaan, door je op elkaar afstemmen maar nu lijkt het een beetje ofwel een overkill te zijn of expres helemaal te laten rusten. Het evenwicht lijkt me zoek.



En als dat al zo snel gebeurde dan hebben ze blijkbaar daarin geen connectie met elkaar gevonden. In het begin, de eerste 2, 3 maanden is het nog spannend en ontdek je dingen maar daarna wordt de basis vanuit waar je vrijt en of je elkaar wel goed kan bevredigen belangrijk. En ook de hyper alles zit zo goed en alles is zo mooi spreekt mij niet aan. Liefde is voor mij een rustig weten en vervolgens kijken waar het schip heengaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:pyramids schreef op 22 juli 2013 @ 12:16:

[...]Maar waar komt dat door dan?



Ik weet toevallig dat 51% van getrouwde lesbische koppels (binnen no-time) ook weer gaan scheiden. Terwijl het percentage bij homoseksuele koppels zelfs veel lager ligt dan bij heteroseksuele koppels. Homohuwelijken stranden dus het minst. (Bron: CBS)



Ik vraag me dan toch wel af wat er 'mis' is met lesbische koppels. Jij enig idee?



P.S.: Ligt jullie seksleven niet op haar gat, omdat jullie kinderen hebben? (ik verzin nu maar wat, hoor) Dat het steeds minder werd toen er kinderen kwamen? Of was het bij jullie al behoorlijk dood voordat er überhaupt over kinderen gesproken werd?

Het percentage homohuwelijken versus heterohuwelijken is niet te vergelijken. Daarnaast denk ik dat het % homostellen wat uiteindelijk gaat trouwen vele malen lager ligt dan het % heterohuwelijken (verhoudingsgewijs dan). Het is dus appels met peren vergelijken.



Wat bij een vrouw/vrouw relatie meer is denk ik, is dat de dingen "goed moeten voelen". Bij ons wordt er ook niet gevrijd als een van ons een wat mindere dag heeft of even geen zin heeft of zich gewoon niet fijn voelt. Tel daarbij ook nog eens op dat van de 4 weken we er 2 ongesteld zijn (nee, wij gaan helaas niet gelijk op) dus dan zijn je opties ook wat beperkt. Ik denk dat mannen ook meer sexdrive hebben en dat seks eerder vanuit hun kant wordt geïnitieerd dan vanuit de vrouw. Dus nee, ik denk niet dat er wat "mis" is met lesbische koppels qua seks, ik denk dat ze er gewoon anders mee omgaan dan hetero koppels.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb relaties met vrouwen gehad en heb ook lesbische stelletjes om me heen. Wat me altijd opvalt (ook met mijn eigen relaties met vrouwen!) is dat alles altijd zo snel gaat. Head over heels verliefd worden, altijd bij elkaar willen zijn, snel samenwonen, heel veel dingen samen doen. Dat is bij mij op een gegeven moment ook killing geworden, en ook bij vriendinnen van me. Opeens weet de ander het niet meer, of dooft het gewoon uit (beddendood dus, of het woord 'symbiotisch' doet het ook altijd goed in lesbische kringen ;))



Misschien gaat het bij jullie ook een beetje zo? In het begin alles leuk en geweldig? Ik lees het wel een beetje in je post, je bent echt lyrisch over je relatie en wil het allemaal. Hartstikke mooi, maar misschien voor haar een overkill ofzo.



Zo te zien hebben jullie al zat gepraat, dus ik hoop dat het goedkomt. Seks in een relatie is - in mijn ogen - reuze belangrijk, dus ik zou er eens goed over nadenken of je dit wel wil op de lange termijn. Want tsja, als zij niet verandert dan moet je je afvragen of jullie wel echt bij elkaar passen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Je bericht is al ouder zag ik net. Ik zit eigenlijk in dezelfde situatie. Ik ben 22 en mijn vriendin 23. We zijn bijna 5 jaar samen en sinds een jaar ongeveer zijn we heel weinig intiem. 1x/maand fzo... Wij hebben er ook al serieus over gepraat, ruzie gemaakt, zelfs bij uit elkaar gegaan hierdoor. Zij heeft een maand geleden tijdens een ruzie gezegd dat ze zich lichamelijk niet meer voelde aangetrokken en dat ik misschien best maar moest gaan sporten. Ik heb toen gezegd dat ze kon kiezen 'nemen of laten'. Ik ben inderdaad bijgekomen maar het gewicht van nu heb ik al 2 jaar. Ze kwam toen thuis met bloemen en vroeg me om te vergeven. Dat is gebeurd maar tis niet vergeten. En ze is zelf ook niet van de magerste. Hebben jullie je relatie kunnen redden? En hoe? Want na onze laatste ruzie ben ik echt wel onzeker geworden en vraag ik me af wat ik nog kan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven